ثبت شرکت, رومانی

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی یکی از راه های رایج اقامت کشور رومانی می باشد رومانی یکی از بزرگترین کشورهای حوزه بالکان می باشد و دارای منظره های کوهستانی فراوانی می باشد, در سالهای اخیر شاهد پیشرفتت های اقتصادی این کشور بوده ایم که همین امر سبب شده است که افراد بسیاری در صدد مهاجرت به این کشور از طرق مختلف باشند, راه های متععدی برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور وجود دارد مانند ویزای تحصیلی رومانی, ویزای کاری رومانی اما برای افرادی که می خواهند علاوه بر کسب اقامت این کشور کسب و کاری در این کشور راه اندازی نمایند گزینه ثبت شرکت در رومانی مناسب ترین روش می باشد.

ثبت شرکت در رومانی

ثبت شرکت در رومانی دارای مزایایی می باشد که کارشناسان ما با جمع آوری آنها تمام مراحل آن, مدارک مورد نیاز و مزایا و معایب ثت شرکت را در اختیارتان قرار داده اند, شما می توانید اگر شرایط مهاجرت به رومانی را از روشهای دیگر ندارید از طریق ثبت شرکت در رومانی به این امر دست یابید.

رومانی در سالهای اخیر خود را به بازارهای آزاد در دنیا رسانده است و با رشد ناخالص داخلی این مسیر را به سرعت می گذراند و به یقین می توان این کشور را مکانی مناسب برای سرمایه گذاران خارجی معرفی نمود.

سرمایه گذاران عزیزی که می خواهند این راه را امتحان کنند باید به یقین بگوییم که انتخابی هدفمند و آینده داری را گرفته اند و می توانند در کمترین زمان به موفقیت های بیشتری دست یابند.

انواع شرکت ها در رومانی

ثبت به صورت سهامی

برای تاسیس شرکت به صورت سهامی باید حداقل دو سهامدار وجود داشته باشند, امکان واگذاری سهام به اشخاص دیگر در این نوع امکان پذیر بوده است, مقدار سرمایه اولیه در شرکت های سهامی بیست و پنج هزار یورو می باشد. برای ثبت شرکت در رومانی به صورت سهامی مدارک مانند شناسنامه و گذرنامه مقاضی, و داشتن طرح توجیهی اقتصادی که از نکات بسیار مهمی می باشد ضروری است, همچنین باید نام تمام سهامداران به همراه تمامی مدارک شناسایی آنها و مقدار سهام هر کدام ارائه شود, و داشتن نامی مناسب برای شرکت یکی از الزاماتی می باشد که برای ثبت شرکت در رومانی باید انجام شود. در این نوع شرکت ها که به صورت سهامی می باشند افراد می توانند در زمان تاسیس شرکت ۳۰ درصد از مبلغ سرمایه اولیه را پرداخت نمایند و مابقی سرمایه را در دو هفته پرداخت کنند.

ثبت صورت مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت در رومانی به صورت مسئولیت محدود شما می توانید حداکثر ۵۰ سهامدار و شریک داشته باشید, میزان سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت ۶۰۰۰ یورو می باشد, در این نوع شرکت ها وجود یک مدیر الزامی می باشد و حق تقسیم سهام در این نوع شرکت ها وجود ندارد, به همین خاطر اکثر این شرکتها با مسئولیت محدود همانند شرکت های خصوصی رفتار می کنند و مسئولیت تمام مسائل حقوقی به عهده مدیر شرکت می باشد, تمام مدارکی که برای ثبت شرکت در رومانی به صورت مسئولیت محدود باید ارائه شود به این شرح می باشد: گذرنامه و مدارک شناسایی فرد متقاضی ثبت شرکت در رومانی, آدرس محل دقیق شرکت در رومانی, مشخص شدن نامی مناسب برای شرکت که از طریق آن فعالیت تجاری معرفی گردد, طرح توجیهی اقتصادی و یا همان بیزنس پلن, سندی که اثبات کند متقاضی ثبت شرکت در رومانی توانایی مالی لازم را دارد.

ثبت با تاسیس شعبه

زمانی که یک سرمایه گذار در کشور خود مثلا ایران دارای شرکت می باشد و دیگر قصد تاسیس شرکت دیگری با فعالیت تجاری جدیدی را ندارد می تواند یک شعبه در کشور رومانی تاسیس نماید و تمام فعالیت های تجاری که در شرکت مادر انجام می شود نیز در شرکت شعبه ادامه یابد, در واقع شرکت شعبه زیر مجموعه شرکت مادر می باشد و همه موارد حقوقی زیر نظر شرکت مادر در ایران اداره خواهد شد.

زمانی که شرکت شعبه قراردادی با شرکت های دیگر ببندد در اصل طرف اصلی قرارداد ها شرکت مادر بوده است و شرکت شعبه هیچ نقشی ندارد. برای ثبت شرکت شعبه در رومانی به مدارکی اعم از اینکه اساسنامه شرکت مادر باید در محضر به ثبت رسیده باشد, نام و مشخصات فعالیت تجاری باید در اساسنامه شرکت قرار گرفته شود, تعداد سعامداران و میزان سرمایه آنها, مشخص کردن مکان شرکت و تمامی قوانین شرکت باید در اساسنامه ذکر گردد, مشخصات مدیریت باید ذکر شده و همچنین اعضای هیئت مدیره مشخص گردند.

 سرمایه گذاری با ثبت شرکت در رومانی

سرمایه گذارانی که قصد انجام این راه را دارند بهتر از یک حسابدار حرفه ای را نیز استخدام نمایند زیرا در این کشور قوانین مالیاتی و گمرکی به شدت بررسی خواهد شد و شما با داشتن حسابدار اروپایی حرفه ای می توانید یک برنامه ریزی دقیق انجام داده تا به مشکلات مالیات برنخورید.

به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی رومانی و وجود مرزهای مشترک با اروپای غربی به جرات می توانیم این کشور را به عنوان شاه راهی برای مبادلات اروپایی و خاورمیانه بدانیم, از همین رو سرمایه گذاران عزیزی که می خواهند با ثبت شرکت فعالیت تجاری خود را رونق بخشند می توانند با تماس با کارشناسان ثبت شرکت ما تمام اطلاعات تکمیلی و جامع را در این خصوص دریافت نمایند.

نرخ مالیات ثبت شرکت در رومانی

مالیات جزء قوانین تمامی کشورها می باشد و مقدار نرخ تعیین شده بستگی به کشور و دولت آن دارد که در سراسر دنیا متغییر می باشد, در کشور رومانی نرخ مالیات به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمتر می باشد, به این صورت که نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در کشور رومانی شانزده درصد بوده و مالیات بر ارزش افزوده آن نوزده درصد نرخ گذاری شده است.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که مالیات بر ارزش افزوده برای سرمایه گذارانی که دفتری را به عنوان شرکت برای انجام فعالیت های تجاری خود انتخاب کرده اند اجباری می باشد.

زمانی که تصمیم نهایی را در خصوص ثبت شرکت در رومانی انجام دادید می توانید با استفاده از دانش وکلای مجرب ما تمامی مراحل را طی کنید, وکلای ما شما را در پر کردن فرم ثبت شرکت در رومانی همراهی خواهند کرد و هماهنگی های لازم برای گرفتن تاییدیه از دولت رومانی را با وزارت خارجه و وزارت بازرگانی انجام خواهند داد و در آخر برای شما وقت سفارت گرفته تا شما برای درخواست ویزای نوعD به صورت حضوری به سفارت این کشور رفته و مدارک لازمه را جهت صدور ویزا در یافت نمایید.

بررسی مدارک

بعد از بررسی مدارک ما و همراهان شما و بعد از تایید آنها برای شما یک ویزای یک ساله صادر خواهد شد شما می توانید در این یک سال فعالیت تجاری خود را با ثبت شرکت در رومانی رونق بخشد و یک گزارش سالانه تهیه کنید و بعد از اتمام این یک سال آن گزارش را به وزارت کار رومانی تحویل دهید و بعد از بررسی که انجام می دهند، اگر فعالیت شما در رومانی مفید بوده باشد مدت ویزای شما تمدید خواهد شد و شما بعد از گذشت سه سال می توانید برای اقامت دائم رومانی اقدام کنید.

زمانی که اقامت رومانی را داشته باشید به راحتی می توانید فعالیت تجاری خود را در سراسر دنیا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا کسترش دهید و در واقع اقامت کشورهای اروپایی و عضو شنگن را دریافت خواهید کرد که شامل مزایاهای فراوانی می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

اقتصاد رومانی

طبق گزارش بانک جهانی, کشور رومانی رتبه اول اروپای شرقی و همچنین رتبه دوم دنیا را از جهت محیط نظارتی به خود اختصاص داده است و در سال ۲۰۰۷ میلادی این کشور را از جهت سریع و آسان بودن یک کسب و کار جدید و کمک هایی که دولت در این جهت انجام داده است, تحسین نمودند و بعد از آن تمام قوانین امور گمرکی در این کشور تسهیل گردید و نرخ مالیات ۱۶ درصد شد.

افرادی که می خواهند سرمایه گذاری در این کشور را از طریق ثبت شرکت در رومانی تجربه نمایند باید بدانند که در این کشور برای افرادی که بخواهند کسب و کاری جدید راه اندازی نمایند امکاناتی اعم از کمک های مالی و وام هایی با بهره های کم خواهند داد، البته این موضوع شامل سرمایه گذارانی خواهد شد که می خواهند در مناطق محروم این کشور به فعالیت تجاری خود ادامه دهند.

جالب است بدانید که تمام بانک های موجود در رومانی خصوصی سازی شده اند و نقش عمده در قسمت مالی رومانی توسط بانک های خارجی اداره می شوند و باعث شده است که بهبود چشمگیری در زمینه سرمایه گذاری و کسب و کار بین المللی ایجاد شود, شما عزیزان می توانید با افتتاح حساب در یکی از بانک های این کشور از تسهیلات بانکی آن بهره مند شوید و کمکی بزرگ برای فعالیت تجاری شما محسوب خواهد شد.

مزایای ثبت شرکت در رومانی

  • دسترسی به بازارهای جهانی و رونق بخشیدن به کسب و کارتان
  •  می توانید اقامت این کشور را بدست آورید
  • با اخذ اقامت رومانی شما در واقع اقامت اروپا و شینگن را دریافت کرده اید و می توانید بدون اخذ ویزا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفت و آمد کنید.
  • شما بعد از دریافت اقامت رومانی می توانید از خدمات درمانی رایگان در سراسر اتحادیه اروپا بهره مند شوید
  • امکان ادامه تحصیل به صورت رایگان برای خود و خانواده تان وجود خواهد داشت
  •  دارای برند اروپایی خواهید شد
  • کشور رومانی از نظر اقتصادی دارای پیشرفت می باشد و از نظر سیاسی واجتماعی جزء کشورهای امن می باشد
  • شما می توانید بعد از دریافت اقامت این کشور برای ادامه تحصیل به سایر کشورهای اروپایی بروید و حتی می توانید فعالیت تجاری خود را در یکی دیگر از کشورهای اروپایی ادامه دهید
  • بعد از گذشت چند سال می توانید پاسپورت رومانیایی دریافت کنید که به وسیله آن به راحتی می توانید برای کشوهایی که امکان صدور ویزا مشکل بود مانند آمریکا ویزا دریافت کنید و به آن کشورها سفر کنید
  • خانواده شما نیز می تواند بعد از ۳سال از گذشت ثبت شرکت در رومانی برای اقامت خود اقدام نمایند
  • مشکلاتی که در ایران با آن ها دست و پنجه نرم می کردید برای همیشه از بین خواهد رفت مشکلاتی مانند تحریم
  •  می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید بدون آنکه نیازی به خرید ملک در این کشور باشد
  • می توانید به صورت آزادانه به صادرات و واردات بپردازید
  • به راحتی می توانید شعبه هایی از شرکت خود را در دیگر کشورهای اروپایی تاسیس نمایید

مهاجرت به رومانی با ثبت شرکت

مهاجرت برای افراد امری شیرین و هیجانی می باشد اما در کنار آنها استرس زیادی را دارد که فرد باید با صبر و شکیبایی این مضوع را برای خود حل نماید, برای آنکه بتوانید بدون هیچ دلشوره ای به مسیر خود قدم بردارید باید از افرادی متخصص و با تجربه در این زمینه راهنمایی بگیرید.

کارشناسان و کلای باتجربه ما سالهاست که در امر مهاجرت از روش های ویزای تحصیلی, ویزای کاری, ویزای توریستی, ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت کارنامه ای درخشان دارند و شما می توانید با تکیه بر دانش آنها به اهداف خود از جمله موفقیت در ثبت شرکت در رومانی دست یابید.

کادر مجرب موسسه ما با آشنایی کلیه امور حقوقی ثبت شرکت در رومانی می توانند در کمترین زمان و با توجه به تکمیل بودن مدارک شما این مهم را برایتان فراهم کرده تا شما زودتر به اهداف خود دست یابید.

ثبت شرکت در رومانی و سرمایه گذاری در کشورهای خارجی از پیچیدگی ها و دشواری هایی نیز برخوردار است که اگر متقاضی بدون اطلاع از آنها در این مسیر قدم بردارد متاسفانه با شکست مواجه خواهد شد, پس با اطمینان امور بین المللی خود را به ما بسپارید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند. 

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *