ایتالیا, ثبت شرکت

ثبت شرکت در ایتالیا

ثبت شرکت در ایتالیا

کشورایتالیا یکی از محبوب ترین کشورها برای افرادی میباشد که قصد مهاجرت و تشکیل زندگی جدیدی را دارند، راه های متعددی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که از میان آن‌ها ویزای تحصیلی ایتالیا و ویزای کاری ایتالیا جزء رایج ترین نوع مهاجرت به این کشور می باشد اما درمیان این افراد سرمایه گذارانی نیز وجود دارند که می خواهند در این کشور سرمایه گذاری کنند و کسب و کار جدیدی را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا راه اندزی کنند که دارای مراحلی می باشد که ما در این مقاله به صورت کلی برای شما عزیزانی توضیح می دهیم.

اصول ثبت شرکت در ایتالیا

اصولا ثبت شرکت در ایتالیا دارای پیچیدگی هایی می باشد که بهتر است قبل از اقدام برای انجام آن با یک متخصص و فردی که دانش کافی در این زمینه دارد مشورت نمایید و مسسیر صحیح را جویا شوید، چرا که شما باید قبل از هر اقدامی از شرایط اقتصادی و کسب و کار ایتالیا و نوع زندگ مردم در این کشور و همچنین نوع خدماتی که قرار است با ثبت شرکت در ایتالیا به مردم این کشور ارائه دهید اطلاعات کاملی کسب کنید چرا که باید بدانید آیا مردم ایتالیا بهایی بابت خدمات شما خواهند پرداخت و یا خیر.

به همین خاطر بهتر است با یک موسسه معتبر مهاجرتی و بین المللی قراردادی منعقد نمایید تا به صورت قانونی و با تجربه ای که دارند شرایط را برای شما هموار سازند، موسسه ما با سال‌ها تجربه در زمینه ثبت شرکت ها در برترین کشورهای اروپایی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

توصیه ما به سرمایه گذارانی که قصد دارند سرمایه گذاری را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا انجام دهند این می باشد که اگر می توانند و شرایط سفر به این کشور را دارند، از طریق یک ویزای توریستی سفری کوتاه مدت به این کشور داشته باشند.

در این سفر شما می توانید از نزدیک با شرایط کسب و کار و شرایط اقتصادی این کشور آشنا شوید و با توجه به اطلاعاتی که کسب می کنید می توانید برنامه ریزی در راستای اهداف خود انجام دهید، فقط توجه داشته باشید که بدون اطلاعات لازم اقدامی برای ثبت شرکت در ایتالیا انجام ندهید چرا که هر گونه نقص و کوتاهی در انجام مراحل سبب شکست در این مسیری که گام خواهید برداشت می شود.

اقتصاد کشور ایتالیا به دو قسمت تقسیم بندی گردید ه است، قسمت شمالی و قسمت جنوبی که در قسمت شمالی این کشور اقتصاد رو به رشد تر شاهد هستیم و بی شک می توان گفت: بیشترین شرکت های خصوصی در این قسمت وجود دارند،‌ اما در قسمت جنوبی ایتالیا اقتصاد بر مبنای کشاورزی می باشد .

انواع ثبت شرکت در ایتالیا

  • ثبت شرکت در ایتالیا با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت سهامی
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت مشارکت محدود
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت تعاونی
  • ثبت شرکت در ایتالیا با مالکیت یگانه
  • ثبت شرکت در ایتالیا به صورت عمومی

که رایج ترین نوع ثبت شرکت در ایتالیا به صورت مسئولیت محدود می باشد، این نوع ساختار برای کسب و کارها وشرکت های کوچک مناسب می باشد، این نوع ساختار شرکتی به دلیل سهولت در تاسیس در میان سرمایه گذاران خارجی دارای محبوبیت خاصی است.

در این نوع ساختار شرکتی حداقل تعداد سهامداران دو نفر می باشد و می تواند تا حداکثر 50 نفر نیز سهامدار در این نوع ساختار وجود داشته باشد در این نهاد هر چه میزان سهام سهامداران بیشتر باشد میزان تعهدات آنان نیز افزایش پیدا می کند، حداقل سرمایه برای تاسیس و ثبت این نوع شرکت ها مبلع 10000یورو می باشد.

در برخی مواقع سرمایه گذارانی که در کشور خود و یا دیگر کشورها دارای شرکت می باشند و دو سال از تاریخ ثبت آن‌ها گذشته باشد می توانند شعبه ای را در خاک ایتالیا تاسیس نمایند البه باید خاطر نشان کنیم که این شعبه نمی تواند به عنوان یک واحد حقوقی مجزا به ثبت برسد چرا که تمام مسئولیت ها بر عهده شرکت مادر و اصلی می باشد.

توجه داشته باشید که زمانی که بخواهید شعبه ای از شرکت خود را در کشور ایتالیا تاسیس کنید و اگر بخواهید نیروی کار استخدام نمایید باید این شعبه در اداره کار کشور ایتالیا به ثبت برسد،‌ باید خاطر نشان کنیم که تفاوتی که بین شرکت محلی و شرکت شعبه خارجی و جود دارد این است که شرکت شعبه خارجی موظف میباشد که طبق قوانین حساب مالی شرکت اصلی را تهیه و ارائه دهد البته باید گزارش حسابرسی از حساب های شرکت مادر را نیز تهیه و به اداره کار ایتالیا تحویل دهد.

افرادی که قصد سرمایه گذاری را دارند می توانند یک روش دیگر را که خیلی سریع آن‌ها را به اهدافشان می رساند انتخاب نمایند، می توانند از طریق خرید یک شرکت آماده به سرعت فعالیت تجاری را در این کشور آغاز نمایند.

خرید یک شرکت آماده به کار برای افرادی که میخواند به سرعت فعالیت خود را آغاز نمایند بسیار مناسب می باشد و می توان گفت که در بین سرمایه گذاران خارجی این گزینه پر طرفدار میباشد اما نکته ای که باید خاطر نشان کنیم این است که باید دقت کنید سابقه کاری این شرکت مثبت بوده باشد تا آینده کاری شما را تحد تاثیر قرار ندهد.

افرادی که علاقمند به ثبت شرکت درایتالیا به صورت سهامی میباشند باید بدانند که این نوع ساختارها مناسب برای کسب و کار ها و شرکت های بزرگ می باشد و حداقل سرمایه که برای ثبت شرکت در این نوع نهاد لازم می باشد 120 هزار یورو نیز است.

دراین نوع ساختار به حداقل یک سرپرست نیاز می باشد و باید بدانید که هیچ گونه محدودیتی برای سهامداران خارجی وجود نخواهد داشت.

مقالات مرتبط با ایتالیا:

  1. هزینه‌های تحصیل و زندگی در ایتالیا
  2. پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا دارای چه شرایطی است؟
  3. راه های اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد
  4. تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا چه مزیت هایی را دارد؟
  5. شرایط تحصیل در ایتالیا در تمامی مقاطع 
  6. شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا برای ایرانیان

مراحل ثبت شرکت در ایتالیا

برای انجام ثبت شرکت در ایتالیا باید مراحلی را انجام دهید تا بتوانید. در ابتدا شما باید نوع ساختار شرکتی خود را انتخاب نمایید و بعد از آن باید یک طرح توجیهی اقتصادی برای دولت ایتالیا فراهم کنید که در آن فعالیت تجار ی را معرفی کرده و اهداف این طرح را بیان نمایید و انتظاراتی که از این طرح می رود را نیز مشخص کنید در واقع شما یک برنامه کاری برای دولت ایتالیا تهیه خواهید نمود که با وجه به آن برای شما مجوز کار صادر می شود.

بعد از آن باید نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب نمایید که این نام نباید از برند خاصی گرفته شده باشد و در واقع نباید این نام قبلا ثبت شده باشد، بعد از انتخاب نام شما باید محلی را برای شروع فعالیت تجاری خود در ایتالیا مشخص نمایید و با تهیه اساسنامه شرکت تمام مشخصات شرکت اعم از نام شرکت،‌ تعداد سهامداران، میزان سهام هریک از سهامداران و مبلغ سرمایه اولیه و آدرس دقیق شرکت و… ذکر گردد.

توجه داشته باشید که اساسنامه شرکت باید در دفاتر رسمی به ثبت برسد، بعد از آن شما باید کد شناسایی از اداره مالیات ایتالیا دریافت کنید، توجه داشته باشید که این کد به عنوان سند هویتی شما خواهد بود و عدم دریافت آن نشانگر ناموفق بودن نیز می باشد.

بعد از گذراندن مراحل بالا شما می توانید در یکی از شعب بانک های این کشور افتتاح حساب انجام دهید که این حساب هم می تواند به نام شرکت و هم می تواند به نام خود شما افتتاح گردد.

بعد از انجام مراحل بالا شما باید برای مالیات بر ارزش افزوده در اداره مالیات کشور ایتالیا ثبت نام انجام دهید، همان‌طور که می دانید طبق قوانین همه کشورها، تمامی شرکت ها موظف به پرداخت مالیات می باشند و نرخ مالیات پرداختی با توجه به کشور، شهر،‌ نوع فعالیت تجاری و بزرگی شرکت مشخص می گردد.

بعد از انجام مراحل بالا شما با تنظم وقت سفارت در تاریخ مشخص شده باید به سفارت ایتالیا بروید در آن زمان شما باید تمامی مدارکیکه برای دریافت ویزا از شما می خواهند به همراه ببرید، تا با بررسی مدارک شما طی دو هفته و با تایید آن یک ویزای یک ساله برای شما و همراهانتان (همسر و فرزندان زیر 18 سال) صادر می گردد.

باید توجه داشته باشید که این ویزا به معنای دریافت اقامت دائم نخواهد بود بلکه به شما اجازه یک ساله داده شده است تا در این یک سال شما فعالیت تجاری خود را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا آغاز نمایید و شما برای تمدید این ویزا باید در این یک سال گزارش مثبتی از عملکرد شرکت تهیه و به اداره مهاجرت ایتالیا تحویل دهید تا با بررسی و اثبات آن مدت ویزا برای شما تمدید گردد.

شما میتوانید بعد از گذشت سه سال، زمانی که گزارش مثبتی از عملکرد شرکت تهیه نمودید و با اثبات اینکه مالیات های خود را به موقع پرداخت نمودید می توانید اقامت دائم این کشور را از طریق ثبت شرکت در ایتالیا اخذ نمایید فقط باید توجه داشته باشید که تنهادر صورتی اقامت دائم به شما داده خواهد شد که شما در طول این چند سال هیچ گونه جرم و تخلف مالی نداشته باشید.

مزایای ثبت شرکت در ایتالیا

  • شما میتوانید به صورت 100% مالکیت را بر عهده داشته باشید و نیازی به شریک محلی نخواهید داشت.
  • با ثبت شرکت در ایتالیا شما می توانید به راحتی به تمامی نقاط اروپایی رفت و آمد و در برخی مواقع می توانید اقامت طولانی مدت داشته باشید.
  • شما زمانی که در این کشور ثبت شرکت انجام می دهید می توانید به راحتی به تجارت با کشورهای اروپایی بپردازید.
  • دسترسی به بازارهای اروپایی
  • بعد از گذشت 3 سال می توانید اقامت دائم ایتالیا را کسب کنید.
  • بعد از گذشت 5 سال می توانید برای دریافت پاسپورت دوم خود نیز اقدام کنید.
  • از مشکلی به نام تحریم برای همیشه راحت خواهید شد و می توانید به راحتی به فعالیت تجاری بپردازید.
  • می توانید در بانک های این کشور افتتاح حساب انجام دهید.
  • شما در واقع میتوانید یک برند اروپایی داشته باشید.
  • بهره مندی از امکانات رفاهی و خدمات درمانی در این کشور و اتحادیه اروپا
  • هزینه های زندگی در این کشور پایین می باشد.
  • فرزندان شما می توانند در دانشگاه ها و مدارس این کشور به تحصیل بپردازند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *