استونی

تحصیل کارشناسی ارشد در استونی

تحصیل کارشناسی ارشد در استونی یک فرصت بی نظیر برای بهره مند شدن از کیفیت آموزشی بالا در یک دانشگاه برتر جهانی، دریافت مدرک بین المللی معتبر به زبان انگلیسی، استفاده از زیرساخت های فناوری پیشرفته و جامعه دیجیتال معروف استونی و دسترسی به فرصت های شغلی و حرفه ای متعدد است. در این مطلب راهنمای کامل و کاربردی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور استونی ارائه شده است که پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه های مختلف از جمله دانشگاه های استونی برای کارشناسی ارشد، رشته هایی که به زبان انگلیسی در استونی ارائه می شود، هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در استونی، چگونگی اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه های استونی و غیره است.

کشور استونی

وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی به اروپا می شود، ممکن است کمتر نام کشور استونی را به عنوان یک مقصد تحصیلی شنیده باشید اما جالب است بدانید طبق بررسی تجربیات دانشجویان بین المللی، استونی یکی از محبوب ترین و زیباترین مقاصد تحصیلی شناخته شده است که تجربه ای فوق العاده برای دانشجویان بین المللی داشته است.

استونی در شمال اروپا قرار دارد و با فنلاند، لتونی و روسیه همسایه است. این کشور دارای جاذبه های طبیعی چشمگیر و بسیار زیبا است. سواحل استونی دارای زیبایی خیره کننده ای است که شهرت جهانی دارد. استونی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که دارای اقتصادی مدرن و پیشرفته است و یکی از بالاترین سطوح سرانه درآمد را در اروپای مرکزی دارد. اقتصاد استونی در سال 2011 رشد چشمگیری داشته و تنها کشور دارای مازاد بودجه در منطقه یورو است. اقتصاد پیشرفته استونی تایید کننده وجود فرصت های شغلی متعدد برای دانشجویان بین المللی در این کشور بعد از فارغ التحصیلی است.

استونی به عنوان خانه “اسکایپ” و خیلی از شرکت های فناوری پیشرفته شناخته می شود و این کشور در زمینه نوآوری و خلاقیت مشهور است. در سال 1997 دولت استونی روی دیجیتالی کردن این کشور سرمایه گذاری کرد و تبدیل به اولین کشوری شد که توانست i-Voting را اجرایی کند.

اما از همه مهمتر وجود سیستم آموزش عالی و دانشگاهی بسیار پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی در این کشور است. مدارک کارشناسی ارشد دانشگاه های استونی در تمامی کشورهای دنیا ره رسمیت شناخته شده است و دانشگاه های استونی توانسته اند محیطی عالی برای کارآفرینی و تحقیقات علمی پیشرو ایجاد کنند.

مزیت های تحصیل کارشناسی ارشد در استونی

در این قسمت برخی از اصلی ترین و مهمترین دلایل انتخاب استونی به عنوان مقصد تحصیلی برای کارشناسی ارشد بطور خلاصه لیست شده است:

  • جامعه دیجیتال: استونی مقصدی ایده آل برای دانشجویان بین المللی است زیرا فناوری پیشرفته باعث ارتقا سطح زندگی در این کشور شده و استونی را به عنوان پیشروترین کشور در دیجیتالی شدن تبدیل کرده است.
  • بورسیه های تحصیلی: دولت استونی طرح بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی را تا سقف 500 یورو در ماه فراهم کرده است. از آنجایی که هزینه تحصیل و زندگی در استونی نسبت به کشورهای اروپای غربی پایین تر است در حالی که استانداردهای زندگی برابری می کند، بورسیه های تحصیلی در استونی خیلی مفید هستند.
  • فرصت های شغلی بعد کارشناسی ارشد: استونی شرایط ویژه ای را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است که بتوانند بعد از اتمام تحصیلات خود در استونی اقامت داشته باشند و مشغول به حرفه مرتبط شوند. به فارغ التحصیلان 6 ماه فرصت اقامت داده می شود تا شغل مناسب و مرتبط خود را بیابیند.
  • یکی از امن ترین کشورهای جهان: استونی با نرخ جرم و جنایت بسیار پایین به یکی از امن ترین کشورهای جهان تبدیل شده است که این فاکتور برای دانشجویان بین المللی اهمیت ویژه ای دارد.

اطلاعات کلی در یک نگاه

تعداد دانشگاه های استونی برای تحصیل کارشناسی ارشد 10
قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه استونی دانشگاه تارتو – University of Tartu (سال تاسیس 1633)
تعداد دانشجویان بین المللی در استونی بیش از 5520
طول مدت تحصیل کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال
میانگین شهریه کارشناسی ارشد 1826 تا 9000 یورو
سال تحصیلی سپتامبر تا ژوئن

 

دانشگاه های استونی برای کارشناسی ارشد

دو نوع اصلی موسسه آموزش عالی در استونی برای ادامه تحصیل وجود دارد: دانشگاه و دانشگاه علمی کاربردی.

این مراکز آموزش عالی هم به صورت دولتی هستند و هم خصوصی. البته تعداد دانشگاه های دولتی در استونی خیلی بیشتر از دانشگاه های خصوصی است.

دانشگاه های استونی مانند سایر کشورهای اروپایی طبق فرایند Bologna عمل می کنند. بنابراین رشته های دانشگاهی را در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی Bachelors، کارشناسی ارشد Masters و دکترا PhD ارائه می دهند. این بدین معنی است که استانداردهای آموزش و مدرک دانشگاهی استونی مطابق با استانداردهای بین المللی است. استونی همچنین از سیستم European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) استفاده می کند که مزیت بسیار بزرگی برای دانشجویان بین المللی است.

دانشگاه های استونی رشته های کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. هم دانشگاه ها و هم دانشگاه های علمی کاربردی دارای طیف متنوعی ار زشته های کارشناسی ارشد هستند. دانشگاه ها بیشتر روی تدریس مباحث علمی و تحقیق و پژوهش تمرکز دارند و دانشگاه های علمی کاربردی با تمرکز بر روی افزایش مهارت های حرفه ای برای بازار کار پیش می روند.

دانشگاه های استونی به طور مستمر در حال ارتقای رتبه جهانی خود هستند و علیرغم تعداد محدود دانشگاه در این کشور، دانشگاه های استونی در رقابت جهانی شناخته شده هستند. 10 دانشگاه در استونی وجود دارد که رشته های کارشناسی ارشد را به انگلیسی ارائه می دهند و برای دانشجویان بین المللی مناسب هستند. این دانشگاه های عبارتند از:

لیست دانشگاه ها

  1. دانشگاه تارتو – University of Tartu
  2. آکادمی هوانوردی استونی – Estonian Aviation Academy
  3. دانشگاه صنعتی تالین – Tallinn University of Technology
  4. کالج مراقبت های بهداشتی تارتو – Tartu Health Care College
  5. دانشگاه تالین – Tallinn University
  6. دانشگاه علوم زیستی استونی – Estonian University of Life Sciences
  7. آکادمی هنر استونی – Estonian Academy of Arts
  8. مدرسه بازرگانی استونی – Estonian Business School
  9. دانشگاه علوم کاربردی کارآفرینی استونی – Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences
  10. کالج مراقبت های بهداشتی تالین – Tallinn Health Care College

در جدول زیر رتبه بندی جهانی 3 دانشگاه محبوب دانشجویان بین المللی در استونی را مشاهده می نمایید:

نام دانشگاه رتبه جهانی THE رتبه جهانی QS رتبه جهانی ARWU
دانشگاه تارتو 201 296 501
دانشگاه صنعتی تالین 601 701
دانشگاه تالین 1001

 

جهت مشاهده لیست کامل دانشگاه های استونی، معرفی کامل 10 دانشگاه استونی برای دانشجویان بین المللی، ددلاین اپلای و شهریه دانشگاه های استونی به لینک زیر مراجعه نمایید:

لینک مقالات: لیست دانشگاه های استونی

دوره کارشناسی ارشد در استونی

دوره های کارشناسی ارشد در استونی به طور کلی بین 1 تا 2 سال طول می کشد و شامل 60 تا 120 واحد درسی است. انواع مدرک کارشناسی ارشد در استونی عبارتند از: Master of Arts (MA) و Master of Science (MSc).

روش تدریس رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه های استونی براساس کلاس های درس و سخنرانی اساتید، کار روی پروژه های درسی، شرکت در سمینارها و مطالعات موردی یا case studies است. جالب است بدانید از آنجایی که استونی یک جامعه دیجیتال است، دانشجویان این امکان را دارند که بصورت آنلاین در امتحانات دانشگاهی یا کنفرانس های آموزشی شرکت کنند.

مانند سایر کشورهای اروپایی، دانشجویان کارشناسی ارشد در استونی دوره تحصیلی خود را با ارائه پایان نامه به اتمام می رسانند و در نهایت باید از پایان نامه خود دفاع کنند و بعد از قبولی مدرک کارشناسی ارشد بین المللی به زبان انگلیسی اعطا می شود.

رشته های کارشناسی ارشد در استونی

بیش از 100 رشته کارشناسی ارشد در تمامی حوزه ها از جمله هنر، علوم انسانی و اجتماعی، تجارت و اقتصاد، حقوق، پزشکی و سلامت، مهندسی و کامپیوتر و غیره به زبان انگلیسی ارائه می شود. در این قسمت برخی از رشته های کارشناسی ارشد در استونی برای دانشجویان بین المللی لیست شده است:

نام رشته نام دانشگاه شهریه سالانه به یورو
مدیریت و مهندسی صنایع Tallinn University of Technolog 4000
مدیریت و مهندسی محیط زیست Tallinn University of Technolog 4000
مهندسی نرم افزار University of Tartu 6000
مهندسی کامپیوتر و رباتیک University of Tartu 6000
بازی های دیجیتال Tallinn University 3500
سلامت دیجیتال Tallinn University of Technolog 6000
امنیت سایبری Tallinn University of Technolog 6000
علوم کامپیوتر University of Tartu 6000
تغذیه بالینی University of Tartu 5000
رادیوتراپی – رادیوگرافی Tartu Health Care College 3300
حقوق Tallinn University of Technolog 3300
MBA در مدیریت Estonian Business School 9000
مدیریت تجارت بین الملل Tallinn University of Technolog 3800
مدیریت نوآوری و فناوری University of Tartu 4200
کارآفرینی و اقتصاد University of Tartu 4200
فلسفه University of Tartu 4000
موسیقی کلاسیک Estonian Academy of Music and Theatre 6500
طراحی گرافیک Estonian Academy of Arts 2600
انیمیشن Estonian Academy of Arts 2700

 

اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در استونی

درخواست پذیرش در دانشگاه های استونی بصورت آنلاین و از طریق DreamApply انجام می شود. DreamApply وبسایتی است که در آن شرایط اخذ پذیرش در تمامی دانشگاه های استونی و برای انواع رشته ها ثبت شده. متقاضیان می توانند ابتدا برای بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز وارد این بستر آنلاین شوند و از همین طریق نیز اپلای کنند.

البته شرایط پذیرش و مدارک مورد نیاز در زمان اپلای در وبسایت دانشگاه های استونی نیز بطور دقیق برای تمامی رشته هایی که ارائه می دهند، قرار دارد. در ادامه چگونگی اپلای برای دانشگاه های استونی جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بصورت مرحله به مرحله شرح داده شده است:

مرحله اول:

دانشگاه و رشته مورد علاقه خود را برای تحصیل در استونی از طریق پلتفرم آنلاین www.estonia.dreamapply.com پیدا کنید.

مرحله دوم:

مدارک مورد نیاز پذیرش را آماده کنید. این مدارک معمولا شامل مدرک کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات، مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل، رزومه یا CV، توصیه نامه، انگیزه نامه، شرح سوابق تحصیلی و کاری، مقالات، پاسپورت و غیره است.

مرحله سوم:

درخواست پذیرش خود را از طریق سیستم آنلاین در وبسایت www.estonia.dreamapply.com ارسال نمایید. شما می توانید برای چندین دانشگاه اپلای کنید. راهنمای کاملی برای فرایند اپلای در این سامانه وجود دارد. توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به پرداخت اپلیکیشن فی باشد که تا نهایتا 120 یورو خواهد بود.

مرحله چهارم:

بعد از سابمیت نهایی درخواست پذیرش، باید پرینت ارسال درخواست آنلاین خود را به همراه کپی تایید شده مدارک (مانند مدرک تحصیلی کارشناسی، مدرک بین المللی زبان انگلیسی و غیره) را برای دانشگاه انتخابی خود نیز ارسال کنید. دقت کنید که قبل از ددلاین اپلای، مدارک را برای دانشگاه بفرستید. مهلت اپلای برای دانشگاه های استونی معمولا بین ماه ژانویه تا آگوست است. در واقع ددلاین اپلای یا آخرین فرصت اپلای ماه آگوست است.

مرحله پنجم:

در صورتی که با درخواست پذیرش شما موافقت شود به شما اطلاع داده می شود تا آفر را تایید کنید و سپس نامه پذیرش دریافت خواهید کرد که از طریق آن می توانید برای ویزای تحصیلی استونی اقدام کنید.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در استونی

شهریه دانشگاه های استونی به رشته ای که در آن پذیرش میگیرید بستگی دارد. برای مثال اگر تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی را انتخاب کنید شهریه سالانه دانشگاه بین 1827 تا 4200 یورو است. اما اگر رشته های مهندسی یا مدیریت را انتخاب کنید شهریه حدود 6000 یورو در سال است.

بورسیه تحصیلی در استونی

همانطور که در قسمت مزیت های تحصیل کارشناسی ارشد در استونی توضیح داده شد. طیفی از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در استونی فراهم شده است. برخی از این بورسیه ها عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی دولتی : Governmental scholarships دولت استونی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف 350 یورو در ماه بورسیه ارائه می دهد.
  • بورسیه دانشگاه University scholarships: بورسیه های تحصیلی دانشگاه دانشجویان بین المللی را معاف از پرداخت شهریه می کنند.
  • برنامه Dora Plus
  • برنامه Fulbright
  • بورسیه Erasmus+

جهت اطلاع از آخرین برنامه های بورسیه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استونی می توانید با کارشناسان پذیرش موسسه آوات تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

استونی یکی از مقاصد تحصیلی اروپا برای دانشجویان بین المللی است. مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه های استونی دارای اعتبار بین المللی هستند و در تمامی کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شوند. اکثر دانشگاه های معروف استونی رشته های دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و فرصتی مناسب برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند. دریافت مدرک بین المللی از یک دانشگاه معتبر جهانی می تواند مسیری مطمئن برای آینده ی شغلی درخشان باشد. پس اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما دانشگاه ها و رشته های کارشناسی ارشد را در استونی در نظر داشته باشید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *