استونی

تحصیل داروسازی در استونی

تحصیل داروسازی در استونی

تحصیل داروسازی در استونی تا حدی بسیار راحت‌تر از سایر کشورهای اروپایی است. برای تحصیل در این رشته که جزو زیر شاخه‌های رشته‌ی پزشکی است، دوره‌ای 6 ساله را در یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور به اسم تارتو خواهید گذراند. در ادامه‌ی این مقاله ما قصد داریم تا در مورد تحصیل داروسازی در استونی و مزایایی که برای شما خواهد داشت، اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تحصیل در استونی

تحصیل داروسازی در استونی سیستمی تقریبا مشابه با سایر کشورهای اروپایی دار، اگر شما هم علاقمند به تحصیلازدواج در استونی، در رشته‌ی داروسازی در این کشور باشید، بعد از اتمام دوره‌ی کارشناسی ارشد، با ارائه‌ی پروپوزال می‌توانید در مقطع دکترا در این رشته مشغول شوید.

دانشگاه تارتو پذیرش دانشجویان با آزمون ورودی و در برخ موارد بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که قبل از شروع رسمی دوره‌های داروسازی، دانشجویان ملزم به شرکت در یک دوره‌ی یک ساله به اسم پری مدیکال هستند. در ادامه در مورد جزئیات این دوره بیشتر توضیح خواهیم داد.

شرایط تحصیلات عالیه در کشور استونی

نظام آموزشی برای تحصلات عالیه در کشور استونی دارای سه سطح است. اولین سطح، تحصیل در مقطع کارشناسی؛ دومین سطح، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد؛ سومین و بالاترین سطح تحصیلات هم مقطع دکترا است.

لازم به ذکر است که تمامی مشمولان تحصیل در کشور استونی، با داشتن تحصیلات متوسطه و یا بالاتر یا با داشتن مدارک خارجی از سایر دانشگاه‌های دنیا، حق و حقوقی برابر دارند که برای پذیرش در تمامی موسسات آموزشی قابل رقابت است.

حجم برنامه‌های درسی آموزش عالی در امتیازات اعتبار سیستم انتقال، با امتیاز اعتبار اروپا یا همان ECTS محاسبه خواهد شد. که این  یک امتیاز اعتباری مربوط به 26 ساعت کاری است که دانشجویان برای تحصیل استفاده کرده‌اند.

حجم مطالعات سالانه، 60 امتیاز اعتباری دارد. دوره‌ی استاندارد تحصیلات در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان باید در مجموع حداقل 300 ECTS داشته باشند. در دوره‌ی استاندارد تحصیلات در مقطع دکترا هم این میانگین حدود 180-240 ECTS است.

مقاله پیشنهادی: تحصیل دندانپزشکی در استونی

دوره پری مدیکال برای تحصیل داروسازی در استونی

برای شرکت در دوره‌های تخصصی رشته‌هایی مثل داروسازی، پزشکی، دندان‌پزشکی و… دانشجویان ملزم به شرکت در امتحانی به اسم پری مدیکال هستند. مدت زمان این دوره یک سال است و در این یک سال تمامی موارد و نکات مهمی که قبل از شرکت در دوره‌های تخصصی دانشجویان نیاز دارند را خواهند آموخت.

از جمله دروس پیش نیاز مهمی که در این دوره به آن پرداخت می‌شود؛ درس‌هایی مثل زیست شناسی، شیمی، زبان انگلیسی و زبان استونیایی است. لازم به ذکر است که تنها دانشجویانی امکان شرکت در این دوره را خواهند داشت که دوره‌ی دبیرستان را به اتمام رسانیده باشند و تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند.

تحصیل داروسازی در استونی در دانشگاه‌ تارتو

یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور استونی، دانشگاه تارتو است و پس از اتمام تحصیلات مدرک معتبری دریافت خواهید کرد که در همه جای دنیا اعتبار دارد. ولی نکته‌ای که در مورد تحصیل در این دانشگاه وجود دارد. نقطه ضعف بزرگ تحصیل در این دانشگاه این است که تحصیل داروسازی در استونی و در این دانشگاه تا مقطع فوق لیسانس، تنها به زبان استونیایی است. ولی این نکته را هم باید در نظر داشت که تحصیل و شرکت در تمامی برنامه‌های آموزشی این دانشگاه رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی نخواهید داشت!

مقاله پیشنهادی: تحصیل پزشکی در استونی

تحصیل داروسازی در مقطع لیسانس

برای تحصیل داروسازی در استونی در مقطع لیسانس، ملزم به تمام کردن دوره‌ی دبیرستان و دوره‌های پری مدیکال خواهید بود. این دوره در یک پوشش آموزشی سفارشی خواهد بود. در واقع گرفتن مدرک لیسانس، پروتكلی برای سنجش و بررسی صلاحیت سوابق حرفه‌ای دانشجو و از همه مهمتر مدارك تحصیلی دانشجو و اعطای اعتبار علمی به دانشجویان واجد شرایط متناسب با سطح واقعی دانش‌ها خواهد بود.

پس از بررسی و ارزیابی‌های اولیه، وضعیت علمی دانشجو تعریف خواهد شد. وضعیت علمی که تعریف تعداد تقریبی ساعت اعتبار دانشگاهی است که به سبت برنامه‌ی تعیین شده دانشگاه به دانشجو اعطا خواهد شد.

تحصیل داروسازی در مقطع دکتری

دانشگاه تارتو تنها دانشگاه رسمی کشور استونی است که در آن می‌توانید در دوره‌های دکترا برای رشته‌ی داروسازی شرکت کنید. سالانه بیش از 1400 دانشجوی دکترا در رشته‌های مختلف از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند که به نسبت جمعیت این کشور، آمار قابل توجهی به شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید.

یکی از مزایایی که تحصیل در رشته‌ی داروسازی در کشور استونی دارد، انجام پروژه‌های UT است. UT در واقع یک سهم یک درصدی از شناخته‌ترین دانشگاه‌های دنیاست که شاخه‌‌‌های پزشکی بالینی، شیمی، محیط زیست، علوم گیاهی و حیوانی، علوم زمین شناسی، علوم اجتماعی (عمومی)، زیست شناسی، بیوشیمی و داروسازی تحقیقات ارزنده‌ای را انجام می‌دهند.

زبان آموزشی در دوره دکترا در دانشگاه تارتو به زبان انگلیسی است. دانشجویانی که در این مقطع تحصیل می‌کند، کمک هزینه‌ی 660 یورویی به همراه هزینه‌ی تحصیل را دریافت خواهند کرد. ولی اگر دانشجویی جزو برترین دانشجویان باشد، یک هزینه‌ی 400 یورویی اضافی را نیز دریافت خواهد کرد.

هزینه‌ی زندگی و تحصیل در استونی

هزینه‌ی زندگی در کشور استونی به نسبت سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. به صورت میانگین هزینه‌ی زندگی در شهر تارتور چیزی حدود 300 تا 400 یورو در ماه خواهد بود. اگر هم قصد سکونت در خوابگاه را داشته باشید، به صورت میانگین چیزی حدود 150 تا 200 یورو متغیر خواهد بود. به طور کلی در هر روز زندگی دانشجویی در این کشور روزانه حدود 3 و نیم تا 7 یورو هزینه خواهید داشت.

هزینه تحصیل کشور استونی در رشته‌های مختلف بین 3000 تا 11500 یورو در سال است که به نسبت مقطع تحصیلی و یا دانشگاهی انتخاب می‌کنید، ممکن است این مقدار متغییر باشد.

آزمون ورودی برای شرکت در رشته داروسازی

یکی از اصلی‌ترین مدارکی که برای تحصیل داروسازی در استونی نیاز خواهید داشت، مدرک B2 زبان انگلیسی است. در صورتی نیاز به این مدرک نخواهید داشت که دوره‌ی دبیرستان را نیز در این کشور گذرانده باشید و مدرک C1 را دریافت کرده باشید.

شرایط کلی که برای تحصیل داروسازی در استونی باید داشته باشید، تسلط کامل به زبان استونیایی و شرکت در آزمون تعیین سطح زبان رسمی این کشور است. دومین مورد هم شرکت در آزمون ورودی در رشته‌های شیمی و یا زیست شناسی است.

نکته‌ی دیگر در مورد شرکت در دوره‌های تخصصی داروسازی در استونی وجود دارد، داشتن تحصیلات تکمیلی مرتبط در کشورهای دیگر است. چنانچه شما مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در رشته‌ی داروسازی از کشور مبدا و یا کشورهای دیگر داشته باشید، دیگر نیازی به شرکت در آزمون ورودی را نخواهید داشت.

اگر میانگین درس زیست شناسی که قبلا پاس کرده بودید، به حد نصاب باشد، دیگر نیازی به شرکت در دوره‌های گوناگون و یا آزمون‌های مختلف را نخواهید داشت.

مقاله پیشنهادی: ویزای تحصیلی استونی

آزمون تخصصی زیست شناسی یا شیمی

یکی از آزمون‌های بسیار مهمی که قبل از تحصیل داروسازی در استونی باید پشت سر بگذارید، شرکت در آزمون تخصصی زیست شناسی و یا شیمی است. این آزمون برای سنجش مهارت دانشجویان برای درک دانش و پیاده‌سازی مفاهیم حقایق و نظریه‌های اصلی است.

این آزمون 100 امتیازی است که کسب نمره‌ی 51 هم می‌تواند قابل قبول باشد. برای شرکت کردن در این دوره می‌توانید علاوه بر زبان استونیایی، زبان‌هایی مثل روسی و یا انگلیسی را نیز انتخاب کنید.

بهترین دانشگاه داروسازی استونی

کشور استونی دانشگاه‌های بسیاری دارد. ولی برای تحصیل داروسازی در استونی تنها دانشگاهی که برای این دانشجویان وجود دارد، دانشگاه تارتو است که جزو یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا نیز هست.

دانشگاه تارتو، در واقع دانشگاه ملی استونی است که جزو یکی از معتبرترین دانشگاه‌های تحقیقاتی دنیا نیز به حساب می‌آید. این دانشگاه شامل چهار دانشکده‌ی هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پزشکی و علوم فناوری است.

گرفتن بورسیه تحصیل داروسازی در دانشگاه تارتو

کشور استونی برای جذب دانشجویان بین‌الملی، بورسیه‌های تحصیلی متنوعی را در نظر گرفته است و تنها به برخی از دانشجویان واجدالشرایط داده می‌شود. این بورسیه‌ها شامل تمامی هزینه‌های مثل هزینه‌ی تحصیل، خوابگاه، هزینه‌ی کتاب و نوشت افزار و… است. در برخی موارد هم مبلغی را به صورت ماهانه به عنوان کمک هزینه‌ی تحصیلی به دانشجویان برگزیده خواهد پرداخت.

مزایای تحصیل داروسازی در استونی

کشور استونی به خاطر هزینه‌های نسبتا پایین‌تر در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی انتخاب خوبی برای ادامه تحصیل خواهد بود. درست است که زبان رسمی این کشور، زبان استونیایی است. ولی با این حال اکثر ساکنان این کشور، به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و در اوایل ورود به این کشور مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

یکی دیگر از مزایایی که تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی دارد این است که برای اشتغال به کار، نیازی به گرفتن مجوزهای جداگانه نخواهید داشت. از همه مهمتر این که تمامی دانشجویان، پس از فارغ‌التحصیلی، امکان اقامت و جستجو برای کار کردن تا 6 ماه را خواهند داشت.

دیگر مزیت تحصیل و زندگی در این کشور، قرار داشتن استونی در رتبه‌ی 11 بهترین شاخص کیفیت زندگی در دنیا است. علاوه بر این تمامی شهرهای این کشور کوچک، امنیت و رفاه خیلی خوبی برای تمامی شهروندان بومی و خارجی دارد.

اگر شما هم دوست دارید در این کشور تحصیل و در نهایت زندگی کنید، یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود. امیدوارم نکاتی که در این مقاله گفته شد، برای شما مفید بوده باشد.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *