استونی

تحصیل پزشکی در استونی

تحصیل پزشکی در استونی

پس از قرن‌ها حکومت متوالی آلمانی‌ها، دانمارکی‌ها، سوئدی‌ها، لهستانی‌ها و روس‌ها، استونی امروزی در سال ۱۹۹۱ استقلال خود را به دست آورد و از آن زمان تاکنون از صلح و رفاه برخوردار بوده است. در استونی می توانید در رشته های پزشکی عمومی و دامپزشکی را به صورت کامل به زبان انگلیسی تحصیل کنید. هر دو دوره ۶ سال طول می کشد.

درباره استونی

استونی با نام رسمی جمهوری استونی یکی از ۳ کشور تشکیل دهنده کشورهای بالتیک است که در کرانه شرقی دریای بالتیک در شمال اروپا واقع شده است. از شمال با خلیج فنلاند با فنلاند از طرف دیگر، از غرب با دریای بالتیک با سوئد از غرب، از جنوب با لتونی و از شرق با دریاچه پیپوس و روسیه همسایه است.

استونی کشوری توسعه یافته با اقتصاد پیشرفته و پردرآمد است و از سریع ترین کشورهای اروپایی در حال رشد است. در شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد رتبه بسیار بالایی دارد.

استونی همواره یک مقصد توریستی معروف بوده است، اما در سال های اخیر در بین دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل پزشکی هستند نیز محبوبیت پیدا کرده است. قلمرو استونی شامل سرزمین اصلی و دقیقاً ۲۲۲۲ جزیره در اطراف است.

استونی در سال ۲۰۰۴ به ناتو و اتحادیه اروپا پیوست. این باعث جذابیت بیشتر برای دانشجویان خارجی شد. در حال حاضر، دانشگاه تارتو رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

چرا تحصیل پزشکی در استونی؟

استونی به دلایل گوناگون به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی به شمار می آید. استونی صدها سال در آموزش عالی خود قوانین و مقررات قوی و سختگیرانه ای را برای تدریس در سطح جهانی تدوین کرده است.

استونی رتبه هشتم را در شاخص آزادی اقتصادی دارد که آن را به یک کشور با ثبات برای زندگی و کار تبدیل می کند. همچنین به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، دسترسی به این کشور برای متقاضیان تحصیل آسان است. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اینجا درهای بین المللی زیادی را برای شما باز می کند، از فرصت هایی برای آموزش در حین تحصیل تا توسعه حرفه پزشکی.

به طور خلاصه:

  • استونی کشوری پویا و مدرن با استانداردهای زندگی با کیفیت است.
  • بخشی از اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است که دسترسی آسان را برای همه دانشجویان تضمین می کند.
  • ارائه تحصیلات عالی و مدارک معتبر بین المللی
  • همه دانشگاه ها در استونی از سیستم اعتباری ECTS استفاده می کنند که انتقال اعتبار بین المللی را تسهیل می کند.
  • دسترسی به بهترین بیمارستان ها و کلینیک ها در سراسر کشور
  • فرهنگ غنی و میراث تاریخی، استونی مکانی است که می توانید اوقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن در آن سپری کنید.
  • دوره های پزشکی توسط بهترین متخصصان کشور برگزار می شود.

بهترین دانشگاه های پزشکی در استونی

۱. دانشگاه تارتو

وقتی صحبت از تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی می شود، دانشگاه تارتو، دانشکده پزشکی استونی یکی از بهترین گزینه ها است. دانشگاه تارتو به دلیل شهرت بالای خود به دلیل کیفیت مطالعات و تحقیقات و شهرت عالی دیپلمی که پس از فارغ التحصیلی دریافت می کند، شناخته شده است. این دانشگاه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان استونیایی و پزشکی را به زبان انگلیسی و استونیایی ارائه می دهد.

دانشگاه تارتو یکی از قدیمی ترین دانشگاه های استونی با ۵ قرن تجربه و بناهای تاریخی است و بهترین دانشگاه کشور محسوب می شود. این دانشکده در تالین واقع شده است که شهرت آن به عنوان یک شهر دانشجویی باعث شده است که امروزه بیش از ۱۳۰۰۰ دانشجو که حدود ۱۰% از آن‌ها دانشجویان بین المللی هستند در آن به تحصیل بپردازند.

شهر تارتو دومین شهر بزرگ استونی است. دانشگاه آن قدیمی ترین و مشهورترین دانشگاه کشور است که باعث شده تا این شهر به عنوان مرکز فکری استونی در نظر گرفته شود.

دانشگاه تارتو در سال ۱۶۳۲ تاسیس شد. در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰۰ ظرفیت پذیرش دانشجو دارد. نکته قابل توجه اینکه تارتو دانشگاه اصلی پزشکی در استونی است که ۹۹% از پزشکان استونی مدرک خود را از آن گرفته اند.

این دانشگاه علاوه بر برنامه استونیایی، یک برنامه انگلیسی را نیز برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

سرفصل های آموزشی شامل آموزش های وابسته به بیمارستان ها و کلینیک های دانشگاهی است. همچنین، دانشجویان برای گرفتن مدرک فارغ‌التحصیلی باید دوره‌های کارآموزی تابستانی را بگذرانند. فارغ التحصیلی از دانشگاه تارتو مدرک معتبر بین المللی را برای شما به ارمغان می آورد و قادر خواهید بود تمرین را در همه جای دنیا شروع کنید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه تارتو در استونی به معنی ورود به یکی از ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز در سال ۲۰۱۲- ۲۰۱۳ است. این بدان معناست که دانشگاه تارتو به ۳% برتر از بهترین دانشگاه های جهان تعلق دارد. در سال ۲۰۱۱، دانشگاه تارتو به عنوان یکی از “آینده‌دارترین اروپای شرقی برای دستیابی به موقعیت در سطح جهانی” شناخته شد.

فرآیند ارائه درخواست و آغاز تحصیل

سیستم درخواست در ژانویه باز می شود و تا آوریل ادامه دارد. در ماه ژوئن، شما نتایج را دریافت می کنید و سال تحصیلی از سپتامبر شروع می شود. با این حال، شما باید تمام مدارک مورد نیاز را قبل از به دست آوردن نتایج جمع آوری کنید زیرا برای رسیدن به پردیس از نیجریه قبل از سپتامبر باید ویزا و اجازه اقامت موقت دریافت کنید.

دانشجویان قادر خواهند بود سطح بالایی از خدمات پزشکی را ارائه دهند زیرا برنامه درسی مطابق با آخرین دستاوردهای پزشکی تدوین شده است. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که با استفاده از فناوری های پیشرفته تحصیل کرده و در سخنرانی ها و دوره های عملی توسط متخصصان بسیار ماهر شرکت کنند.

مقاله پیشنهادی: تحصیل داروسازی در استونی

۲. دانشگاه علوم زیستی استونی (EMU)

دانشگاه علوم زیستی استونی (EMU) به عنوان یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در زمینه کشاورزی و جنگلداری رتبه بندی می شود. این دانشکده در سال ۱۹۵۱ تأسیس شد و در حال حاضر دارای ۵ دپارتمان است. این دانشگاه در دومین شهر بزرگ استونیایی تارتو واقع شده است. در این مدرسه می توانید در دوره ۶ ساله دامپزشکی به طور کامل به زبان انگلیسی ثبت نام کنید.

همه متقاضیان باید نامه انگیزشی و گواهی مهارت انگلیسی ارائه دهند. همچنین، شما باید در یک آزمون ورودی SAT در زیست شناسی شرکت کنید. دوره دامپزشکی به ۲ بخش تقسیم می شود. بخش اول جایی است که موضوعات نظری ضروری را مطالعه می کنید. بخش دوم شامل دوره عملی است. EMU چندین کلینیک و بیمارستان حیوانات وابسته دارد که دسترسی رایگان را برای دانشجویان فراهم می کند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه، مدرک معتبر بین المللی دریافت خواهند کرد که به آنها امکان می دهد در سراسر جهان به کار طبابت بپردازند. دانشجویان پس از دانش و توانایی لازم در دوران تحصیل قادر خواهند بود پس از فارغ التحصیلی به درمان بیماران پرداخته یا حتی کلینیک هود را دایر نمایند.

مقاله پیشنهادی: ویزای تحصیلی استونی

شرایط پذیرش دانشگاه های استونی

تحصیل در دانشکده پزشکی استونی شامل یک دوره آموزشی ۶ ساله است که منجر به دریافت مدرک M.D می شود. در صورتی که دانش آموزان قبل از ثبت نام دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند واجد شرایط ثبت نام هستند.

دانشجویان باید نمرات خوبی در علوم طبیعی به خصوص زیست شناسی داشته باشند. علاوه بر این، دانش آموزان باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

پس از ثبت نام، دانشجویان معمولاً یک ماژول را دنبال می کنند که با موضوعات علوم پایه شروع می شود، که از آن به تدریج دانشجویان با موضوعات بالینی و چرخش بالینی آشنا می شوند.

پس از گذراندن موفقیت آمیز امتحان نهایی، دانشجویان مدرک M.D را دریافت می کنند که در سراسر اتحادیه اروپا و همچنین در آمریکای شمالی به رسمیت شناخته شده است.

معیار هر دو دانشکده پزشکی نتایج آزمون SAT به عنوان نمره پذیرش است. از آنجایی که آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود، دانشگاه تارتو به مدرک زبان انگلیسی نیاز ندارد، اما EMU نیازی به مدرک زبان انگلیسی دارد. همچنین یک معیار مشترک بین هر دو مدرسه یک نامه انگیزشی است که در امتیاز رتبه شما لحاظ می شود. داوطلبانی که در آزمون SAT  شرکت می کنند ۶۰ دقیقه فرصت دارند تا به ۸۰ سوال چند گزینه ای زیست شناسی پاسخ دهند.

در دانشگاه تارتو می توانید به جای آزمون SAT با یک آزمون دولتی ملی اقدام کنید. اما متقاضیانی که این انتخاب را به جای SAT ترجیح می دهند، باید تسلط خود به زبان انگلیسی را نیز با مدرک اثبات کنند.

اگر به فکر تحصیل در رشته دندانپزشکی هستید به مقاله تحصیل دندانپزشکی در استونی مراجعه کنید.

هزینه تحصیل پزشکی در استونی

هزینه تحصیل پزشکی در استونی در دانشگاه تارتو سالانه ۱۲۰۰۰ یورو است و دامپزشکی در دانشگاه علوم زندگی استونی ۹۰۰۰ یورو در سال هزینه دارد.

زندگی در استونی

هنگامی که استونی را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنید، یک ماجراجویی بی نهایت را در میان دریاچه ها، دریای بالتیک و مناطق سبز شلوغ انتخاب می کنید. اما اگر زندگی شبانه را ترجیح می دهید، نگران نباشید، فعالیت های زیادی وجود دارد. استونی یک مکان تفریحی برای همه دارد.

در اطراف شهر، امکانات تفریحی زیادی مانند مناطق ورزشی، سینما، پارک ها و غیره خواهید یافت. در زمان استراحت و اوقات فراغت در اینجا، می توانید سرگرمی های مورد علاقه خود را انجام داده و یا علایق جدیدی پیدا کنید.

هزینه زندگی در تارتو تا حدودی ارزان تر از اکثر کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی است.

شهر تارتو گزینه های بسیار متنوعی برای اقامت ارائه می دهد. می توانید یک آپارتمان خصوصی اجاره کنید یا یک آپارتمان ۳ خوابه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین، هر دو دانشگاه دارای خوابگاه هستند، که فرصتی عالی برای ملاقات با افراد علاقه مند از سراسر جهان است. قیمت ها بر اساس منطقه و نوع محل اقامت متفاوت است. به عنوان مثال: زندگی در خوابگاه ها حدود ۱۵۰ یورو هزینه دارد، اما اجاره یک آپارتمان ۱ خوابه  بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ یورو در ماه است.

شهرها دارای شبکه های حمل و نقل عمومی ارزان و کارآمد با اتوبوس هستند. کارت سفر دانشجویی ماهانه معمولاً در

صورت سفارش آنلاین فقط حدود ۷ یورو هزینه دارد.

غذا ارزان است، به خصوص اگر در خانه آشپزی کنید. بسته به میزان غذایی که می خورید، یک دانش آموز بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه خرج غذا می کند. هر چند وقت یکبار می توانید شام را در یک رستوران میل کنید که بسته به رستوران و غذا بین ۲۰ تا ۳۵ یورو هزینه دارد.

به طور کلی، هزینه زندگی برای اکثر دانشجویان بین المللی راحت است، اما همه چیز به بودجه شما بستگی دارد. شما می توانید برای آگاهی بیشتر به مقاله قوانین زندگی در استونی مراجعه کنید.

اعتبار مدرک فارق التحصیلی  از دانشگاه پزشکی استونی

دانشگاه تارتو در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی ثبت شده است. با توجه به عضویت استونی در اتحادیه اروپا، مدرک باید در همه کشورهای عضو به رسمیت شناخته و پذیرفته شود.

این بدان معناست که فارغ التحصیلان واجد شرایط درخواست مجوز برای کار و کار به عنوان پزشک در هر کشور اتحادیه اروپا هستند.

دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط طبابت در آمریکای شمالی و کانادا هستند، به شرط اینکه تمام امتحانات لازم را پشت سر بگذارند. این دانشگاه در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی به عنوان الزامات ECFMG ذکر شده است.

این بدان معناست که دانش آموزان واجد شرایط شرکت در امتحانات مرحله اول و دوم USMLE و درخواست گواهینامه ECFMG  قبل از تکمیل فرآیند صدور گواهینامه ایالات متحده با گذراندن مرحله سوم USMLE هستند.

مدارک تحصیلی این دانشگاه توسط شورای پزشکی کانادا نیز پذیرفته می شود. این به این معنی است که فارغ التحصیلانی واجد شرایط برای طبابت در کانادا هستند که امتحانات مرحله ۱ و۲ MCCQE  را گذرانده باشند.

این مدرک در بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان پذیرفته می شود، با این حال، اکثر کشورها برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی قبل از شروع به کار پزشکی شرایط خاص خود را دارند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول:

۱. چگونه در استونی پزشک شوم؟

  • پس از فارغ التحصیلی از رزیدنتی، شما یک متخصص خواهید بود، اما مدرک جدیدی دریافت نمی کنید. برای دانشکده پزشکی می توانید به دانشگاه تارتو درخواست دهید. به عنوان یک دانشجوی خارجی شرایط ورود عبارتند از: تحصیلات متوسطه، آزمون موضوعی SAT در زیست شناسی E/M (حداقل نمره ۶۸۰) و انگیزه نامه.

۲. آیا مراقبت های بهداشتی در استونی رایگان است؟

  • مراقبت های بهداشتی دولتی در استونی توسط صندوق بیمه سلامت استونی (EHIF) اداره می شود. مراقبت های بهداشتی کاملا رایگان نیست. ممکن است هنوز مجبور باشید برای برخی از درمان ها و خدمات هزینه کنید.

۳. آیا می توانم در حین تحصیل در استونی کار کنم؟

  • دانشجویان بین المللی در استونی برای کار در حین تحصیل تمام وقت نیازی به مجوز کار اضافی ندارند و به شرطی مجاز به کار هستند که مزاحم تحصیل آنها نباشد. دانشجویان باید نمرات قبولی را برای کلیه دروس دریافت کرده و تحصیلات را در زمان مقرر به پایان برسانند.

4. چند بیمارستان در استونی وجود دارد؟

  • در حال حاضر حدود ۶۵ بیمارستان دولتی و خصوصی در استونی وجود دارد که ۳۵ بیمارستان پرستاری و توانبخشی را در بر می گیرد.

۵. متوسط دستمزد در استونی چقدر است؟

  • طبق آمار استونی (۲۰۱۸) در سال ۲۰۱۷، متوسط ​​دستمزد ناخالص ماهانه در استونی ۱۲۲۱ یورو بود. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، متوسط ​​دستمزد و حقوق ناخالص ماهانه در فعالیت‌های مالی و بیمه‌ای، انرژی و اطلاعات و ارتباطات (IT) بیشترین میزان را داشته است.
به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *