استونی

لیست کامل دانشگاه های برتر استونی

برای تحصیل در استونی قدم اول و مهم آشنایی با دانشگاه های این کشور و انتخاب دانشگاه مناسب است. پس در این مطلب با ما همراه شوید تا لیست کامل دانشگاه های استونی و اطلاعات کاربردی در مورد بهترین دانشگاه های این کشور، محبوب ترین رشته های دانشگاهی، ددلاین اپلای و شهریه دانشگاه های استونی را دریافت کنید.

توضیح کوتاه درباره استونی

ممکن است نام استونی، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را کمتر شنیده باشید اما جالب است بدانید که طبق جمع آوری تجربیات دانشجویان بین المللی، استونی یکی از زیباترین و محبوب ترین مقاصد تحصیلی در اروپا برای دانشجویان بین المللی است. استونی در اروپای شمالی قرار دارد و کشور کوچکی با جمعیت حدود 1.3 میلیون نفر است اما از نظر زیبایی، معماری قرون وسطایی و تاریخ و فرهنگ غنی، شهرت بین المللی دارد. مهم تر از همه اینکه، استونی دارای یک سیستم آموزش عالی پیشرفته است که به خوبی مطابق با استانداردهای جهانی توسعه یافته است. تدریس به زبان انگلیسی، دسترسی بورسیه های تحصیلی، ارائه امکانات و خدمات دانشجویی رایگان از جمله مراقبت های بهداشت و سلامت رایگان، فرصت های شغلی منحصربفرد مانند حضور صدها استارتاپ، استونی را به یکی از کشورهای محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است.

لیست کامل دانشگاه های استونی

هر ساله دانشگاه های استونی پذیرای دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر جهان هستند. استونی با قدمت طولانی در سیستم دانشگاهی و داشتن دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معتبر جهانی، به یک مقصد تحصیلی جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

به طور کلی 18 دانشگاه در استونی تحصیلات عالی و تکمیلی را ارائه می دهند. این دانشگاه ها به شرح زیر تقسیم می شوند:

  • 6 دانشگاه تحقیقاتی دولتی
  • 1 دانشگاه تحقیقاتی خصوصی
  • 7 دانشگاه دولتی علمی کاربردی
  • 4 دانشگاه خصوصی علمی کاربردی

در ادامه لیست کامل دانشگاه های استونی با نام اصلی آنها ارائه شده است:

  • دانشگاه Tartu Ülikool
  • دانشگاه Tallinna Tehnikaülikool
  • دانشگاه Tallinna Ülikool
  • دانشگاه Eesti Maaülikool
  • دانشگاه Eesti Kunstiakadeemia
  • دانشگاه Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
  • دانشگاه EBS Rahvusvaheline ülikool
  • دانشگاه Tallinna Tehnikakõrgkool
  • دانشگاه Sisekaitseakadeemia
  • دانشگاه Tartu Tervishoiu Kõrgkool
  • دانشگاه Tallinna Tervishoiu Kõrgkool
  • دانشگاه Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor
  • دانشگاه Eesti Lennuakadeemia
  • دانشگاه Kõrgem Kunstikool Pallas
  • دانشگاه Euroakadeemia
  • دانشگاه EELK Usuteaduse Instituut

مقاله پیشنهادی: شرایط تحصیل در استونی

10 دانشگاه برتر استونی برای دانشجویان بین المللی

در این قسمت 10 دانشگاه برتر استونی که رشته های دانشگاهی را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، معرفی می شود. این 10 دانشگاه بیش از 150 رشته دانشگاهی منحصربفرد را با کیفیت بسیار بالا مطابق با استانداردهای جهانی و با هزینه کم به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. این 10 دانشگاه عبارتند از:

  1. دانشگاه تارتو – University of Tartu
  2. آکادمی هوانوردی استونی – Estonian Aviation Academy
  3. دانشگاه صنعتی تالین – Tallinn University of Technology
  4. کالج مراقبت های بهداشتی تارتو – Tartu Health Care College
  5. دانشگاه تالین – Tallinn University
  6. دانشگاه علوم زیستی استونی – Estonian University of Life Sciences
  7. آکادمی هنر استونی – Estonian Academy of Arts
  8. مدرسه بازرگانی استونی – Estonian Business School
  9. دانشگاه علوم کاربردی کارآفرینی استونی – Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences
  10. کالج مراقبت های بهداشتی تالین – Tallinn Health Care College

دانشگاه تارتو

دانشگاه تارتو یا UT که نام کامل آن University of Tartu است، یکی از معتبرترین مراکز آموزشی و پژوهشی در اروپای مرکزی و شرقی است و به دلیل متد آموزشی مبتنی بر تحقیق شهرت جهانی دارد. محققین این دانشگاه سالانه تقریبا بیش از 3000 مقاله علمی منتشر می کنند. دانشگاه تارتو در استونی جز 100 دانشگاه برتر جهان در رشته های پزشکی، شیمی، محیط زیست، اکولوژی، علوم گیاهی و جانوری، زمین شناسی، علوم اجتماعی، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، زیست شناسی و بیوشیمی، علوم اعصاب و رفتار، روانپزشکی و روانشناسی، فارماکولوژی و سم شناسی و میکروبیولوژی است.

نکته بارز در مورد این دانشگاه ارتباطات و تبادلات علمی گسترده با دانشگاه های مطرح جهان است. دانشگاه تارتو به فارغ التحصیلان خود مدرک دانشگاهی بین المللی به زبان انگلیسی اعطا می کند. این دانشگاه 30 رشته دانشگاهی از جمله مدیریت بازرگانی، پزشکی، مهندسی نرم افزار و غیره را به زبان انگلیسی تدریس می کند.

آکادمی هوانوردی استونی

دانشگاه هوا فضای استونی EAVA که نام کامل آن Estonian Aviation Academy است، یک موسهه آموزش عالی برای متخصصین در رشته هوا و فضا است. این دانشگاه دارای کادر آموزشی و اساتید برجسته جهانی است که باعث کیفیت بسیار بالای آموزش در این تخصص شده است. متدهای آموزشی در این دانشگاه مطابق سازمان بین المللی هوانوری و آژانس ایمنی هوانوردی اروپا است. به این دلیل فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیلات خود فرصت های شغلی بین المللی زیادی پیش رو دارند که آینده شغلی آنها را تضمین می کند.

دانشگاه صنعتی تالین

دانشگاه صنعتی تالین یا Tallinn University of Technology تنها دانشگاه تکنولوژی مشهور در استونی است که با اسم TalTech معروف است. این دانشگاه به ویژه در زمینه فناوری های دیجیتال و مهندسی شهرت جهانی دارد. به جز رشته های فناوری این دانشگاه رشته های مهندسی و اقتصاد را نیز ارائه می دهد. مدرک دانشگاه TalTech در تمامی کشورها شناخته شده است و اعتبار دارد. جالب است بدانید که فارغ التحصیلان این دانشگاه در ادامه در دانشگاه های مانند دانشگاه آکسفورد، دانشگاه لندن، دانشگاه مانهایم، دانشگاه صنعتی چالمرز، دانشگاه فنی هلسینکی، دانشگاه سنت گالن، دانشگاه جنوب دانمارک و سایر موسسات دانشگاهی مشهور پذیرفته شده‌اند. این دانشگاه مدرک بین المللی به زبان انگلیسی صادر می کند و دانشجویان زیادی هر ساله برای یادگیری آخرین دستاوردهای فناوری جذب این دانشگاه می شوند.

دانشگاه مراقبت های سلامت تارتو

دانشگاه مراقبت های سلامت تارتو در طول 200 سال فعالیت آکادمیک خود نام های متفاوتی داشته است که اکنون نام آن Tartu Health Care College است. در حال حاضر این دانشگاه 6 رشته دانشگاهی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد که یکی از محبوب ترین آنها رشته کارشناسی ارشد رادیوگرافی است.

دانشگاه تالین

دانشگاه تالین(TLU)  یک دانشگاه تحقیقاتی مدرن و پویا در استونی است که نقش مهمی در ترویج و توسعه زندگی هوشمند از طریق آموزش و پژوهش دارد. این دانشگاه در رشته های علوم انسانی و اجتماعی بسیار پیشرو و معروف است. دانشگاه تالین در رتبه بندی جهانی QS جز 5 درصد بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. 38 رشته دانشگاهی به زبان انگلیسی توسط این دانشگاه به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

دانشگاه علوم زیستی استونی

دانشگاه علوم زیستی استونی (EMU) تنها دانشگاه در استونی است که اولویت‌های آن در فعالیت‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، توسعه پایدار منابع طبیعی لازم برای انسان و همچنین حفظ میراث و زیستگاه موجودات زنده است. براساس رتبه بندی جهانی QS دانشگاه علوم زیستی استونی رتبه 48 را در زمینه کشاورزی و جنگلداری کسب کرده است.

آکادمی هنر استونی

آکادمی هنر استونی(EKA)  تنها دانشگاه دولتی در استونی است که آموزش عالی در زمینه هنرهای تجسمی، طراحی، معماری، رسانه، مطالعات بصری، فرهنگ هنر، میراث فرهنگی و حفاظت را ارائه می دهد. این دانشگاه در پایتخت استونی، تالین قرار دارد و یک موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی فعال و پیشرو در نوآوری در هنر است. این دانشگاه 8 رشته کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می دهد که عبارتند از: طراحی و صنایع دستی، انیمیشن، هنرهای معاصر، طراحی تعاملی، طراحی صحنه و مطالعات شهری. در طراحی و صنایع دستی، دانشجویان می توانند یک تخصص را انتخاب می کنند مانند مجسمه سازی، طراحی جواهرات، طراحی پارچه، هنر و طراحی چرم یا طراحی مد.

دانشگاه تجارت استونی

دانشگاه تجارت استونی (EBS) که نام کامل آن Estonian Business School است، قدیمی ترین دانشگاه تجارت و کسب و کار استونی است که در قلب پایتخت قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 2011 یک پردیس در هلسینکی، فنلاند نیز تاسیس کرد. دانشگاه تجارت استونی رشته مدیریت بازرگانی را که یکی از محبوب ترین رشته ها در بین دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل است در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. تعداد زیادی از رشته های این دانشگاه به زبان انگلیسی است.

دانشگاه علوم کاربردی کارآفرینی استونی

دانشگاه علوم کاربردی کارآفرینی استونی (EUAS)، بزرگترین دانشگاه خصوصی استونی است. این دانشگاه رشته های کارآفرینی، خلاقیت، تجارت، اقتصاد و غیره را به صورت کاربردی و به زبان انگلیسی ارائه می دهد که بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. 4 رشته محبوب این دانشگاه به زبان انگلیسی عبارتند از:

  • کارآفرینی استارتاپ (Startup Entrepreneurship): این رشته 3 ساله است و دانشجویان در سال اول استارتاپ خود را راه اندازی می کنند.
  • طراحی و توسعه بازی های کامپیوتری (Game Design and Development): این رشته 3 ساله است و برای افرادی طراحی شده که به ایجاد و گسترش بازی های کامپیوتری و دیجیتال و روانشناسی بازی علاقه دارند.
  • خلاقیت و نوآوری کسب و کار (Creativity and Business Innovation): این رشته نیز برای دانشجویانی است که به دنبال یک کسب و کار و تجربه بین المللی هستند. با ورود به این رشته در دانشگاه EUAS، دو سال از دوره را در دانشگاه کارآفرینی استونی و یک ترم را در لیتوانی و پرتغال سپری خواهید کرد زیرا این درس بصورت مشترک ارائه می شود.
  • توسعه نرم افزار و کارآفرینی (Software Development and Entrepreneurship): این رشته نیز 3 ساله است و در طی آن دانش و مهارت کافی برای طراحی نرم افزار و کارآفرینی از این طریق آموزش داده می شود.

در این دانشگاه رشته مدیریت بازرگانی یا MBA نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه مراقبت های سلامت تالین

دانشگاه مراقبت های سلامت تالین یا Tallinn Health Care College یک دانشگاه بین المللی در زمینه سلامت و بهداشت است. این دانشگاه روی ارتقا سطح سلامت و رفاه تمرکز دارد و شبکه گسترده بین المللی دارد که به طور مستمر در حال تبادلات و همکاری های علمی، پژوهشی و تخصصی با دانشگاه های برجسته سراسر جهان است. تمامی رشته های این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود.

ددلاین اپلای دانشگاه های استونی

همانطور که می دانید ددلاین اپلای یا آخرین مهلت ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه های مختلف و برای رشته های مختلف متفاوت است. جهت اطلاع از دقیق ترین تاریخ های اپلای باید وبسایت دانشگاه مورد نظر خود را چک کنید. با این حال به طور کلی می توان گفت که ددلاین اپلای برای دانشگاه های استونی به شرح زیر است:

ددلاین اپلای برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا:

  • دانشگاه تالین: 1 آوریل
  • دانشگاه تارتو: 15 مارس
  • دانشگاه صنعتی تالین: 10 آوریل

شهریه دانشگاه های استونی

تحصیل در دانشگاه های استونی برای دانشجویان داخلی رایگان است اما دانشجویان بین المللی غیر از اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های استونی باید شهریه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه های دولتی استونی بین 1660 تا 7500 یورو در سال برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد است. البته برخی از دانشگاه ها و رشته ها در استونی برای دانشجویان بین المللی نیز رایگان است و از طرفی طیف وسیعی ار بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی برای تمامی دانشجویان فراهم شده است. نکته مهم اینجاست که تحصیل دکتری در استونی برای دانشجویان بین المللی نیز رایگان است.

اما گرانترین رشته ها در استونی شامل پزشکی، تجارت، حقوق، مدیریت بازرگانی و علوم اجتماعی است که معمولا حدود 12000 یورو در سال است.

البته باید به این نکته توجه کنید که شهریه دانشگاه های خصوصی در استونی بیشتر از دانشگاه های دولتی است.

در مورد هزینه های زندگی در استونی باید توضیح داد که اگرچه استونی یک کشور پیشرفته با استانداردهای بالای زندگی است اما هزینه زندگی در این کشور مقرون به صرفه است. دانشجویان برای هزینه های زندگی در استونی ماهانه معمولا به 300 تا 550 یورو نیاز دارند.

جمع بندی

استونی یکی از کشورهای اروپایی است که اگرچه اسم آن را کمتر شنیده اید اما هرساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را برای ادامه تحصیل در دانشگاه برتر خود جذب می کند. دانشگاه های استونی سیستم آموزشی با کیفیتی دارند که مطابق با استانداردهای جهانی است و مدرک دانشگاهی این کشور در تمامی کشورهای جهان اعتبار دارد و به رسمیت شناخته شده است. نکته مهم اینجاست که برترین دانشگاه های استونی رشته های دانشگاهی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که فرصت مناسبی برای علاقه مندان به تحصیل در اروپا است.

برای اخذ پذیرش در دانشگاه های لهستان باید درخواست خود را تا نهایتا اواسط آوریل ارسال کنید و نکته مهم برای متقاضیات تحصیل دکتری در استونی این است که تحصیل دکتری در استونی برای تمامی دانشجویان رایگان است. پس اگر تصمیم به ادامه تحصیل در اروپا را دارید حتما 10 دانشگاه برتر استونی را که در این مطلب به معرفی آنها پرداختیم، در لیست خود قرار دهید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *