استونی

شرایط تحصیل دکتری در استونی

استونی به دلیل برتری در فناوری و نوآوری شهرت جهانی دارد. تحصیل دکتری در استونی فرصتی بی نظیر برای بهرمند شدن از فضای پژوهشی پویا و فعال و چشم اندازی برای آینده است. دانشگاه های استونی طیف وسیعی از رشته های دکتری را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و با دریافت مدرک دکتری از این کشور به تمامی مهارت ها، توانایی ها و تخصص لازم برای کسب موفقیت ها و دستاوردهای پژوهشی برجسته در رشته خود، مجهز می شوید. اما نکته بسیار مهم در مورد تحصیل دکتری در استونی این است که از دانشجویان دکتری در استونی هیچ شهریه ای دریافت نمی شود و تعداد زیادی بورسیه و کمک هزینه تحصیل نیز در دسترس است. در این مطلب راهنمای کامل و کاربردی تحصیل دکتری در استونی ارائه شده که پاسخگوی تمامی سوالات شما در این باره است.

کشور استونی

وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی و تحصیل در اروپا به میان می آید، شاید کمتر نام کشور استونی را به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب شنیده باشید. اما واقعیت این است که استونی ممکن است کشوری کوچک باشد اما از نظر فناوری، اقتصاد و سیستم آموزشی پیشرفت های بسیار قابل توجهی کرده است. این کشور خانه استارتاپ های خلاقانه بسیار زیادی است و اسکایپ در این کشور بوجود آمده است. یکی از ویژگی های برجسته استونی که شهرت بین المللی دارد، جامعه دیجیتال است. دولت استونی زمان زیادی است که روی راهکارهای دیجیتال برای شهروندان خود سرمایه گذاری کرده است و در این زمینه بسیار پیشرو است.

بعلاوه، استونی دارای سیستم آموزش عالی و دانشگاهی مدرن مطابق با استانداردهای جهانی است و دانشگاه های این کشور هر ساله پذیرای تعداد زیادی دانشجوی بین المللی از بیش از 50 کشور دنیا هستند.

مزایای تحصیل دکتری در استونی

در ادامه به طور خلاصه برخی از اصلی ترین و مهمترین دلایل انتخاب استونی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی لیست شده است:

  • تحصیل دکتری بدون شهریه: صرف نظر از اینکه از چه کشوری برای تحصیل دکتری به استونی مهاجرت کرده اید، هیچ شهریه ای از شما دریافت نمی شود. همچنین بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی نیز در دسترس است تا سایر هزینه های تحصیل را پوشش دهد.
  • محیط خلاق و پویا: پایتخت زیبای استونی یکی از فعال ترین شهرهای اروپا برای استارتاپ ها است.
  • کیفیت آموزش و زندگی بالا: علاوه بر اینکه در یک دانشگاه بین المللی معتبر با سیستم آموزشی با کیفیت تحصیل می کنید، می توانید از بالا بودن استانداردهای زندگی، رفاه و امنیت در این کشور نیز لذت ببرید.

اطلاعات کلی در یک نگاه

تعداد دانشگاه های استونی برای تحصیل دکتری 7
قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه استونی دانشگاه تارتو – University of Tartu
تعداد دانشجویان بین المللی در استونی بیش از 5520
طول مدت تحصیل در مقطع دکتری در استونی 4 سال
سال تحصیلی دانشگاه های استونی سپتامبر تا ژوئن

 

دانشگاه های استونی برای تحصیل دکتری

در استونی 7 دانشگاه که شامل 6 دانشگاه دولتی و 1 دانشگاه خصوصی است، رشته های دکتری را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. همچنین 11 دانشگاه علمی کاربردی در استونی وجود دارد که مدرک حرفه ای ارائه می دهند اما رشته های دکتریی آکادمیک که مبتنی بر ریسرچ است در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه نمی شود.

استونی عضو منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) است که نام کامل آن European Higher Education Area می باشد. به این دلیل دانشگاه های استونی نیز مانند سایر کشورهای اروپایی از فرایند بولونیا یا Bologna Process پیروی می کنند. بنابراین رشته های دانشگاهی در استونی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود. مدرک دکتری بالاترین سطح در دانشگاه است. در نتیجه شرط اصلی تحصیل دکتری در استونی، داشتن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و رسمی است.

در جدول زیر 3 دانشگاه برتر استونی برای تحصیل دکتری را به همراه رتبه جهانی آنها مشاهده می کنید:

نام دانشگاه رتبه جهانی THE رتبه جهانی QS رتبه جهانی ARWU
دانشگاه تارتو

University of Tartu

201-250 296 501-600
دانشگاه صنعتی تالین

Tallinn University of Technology

601-800 701
دانشگاه تالین

Tallinn University

1001-1200

 

برای مشاهده لیست کامل دانشگاه های استونی کلیک کنید.

دوره های دکتری در استونی

اکثر دوره های دکتری در استونی 4 سال طول می کشد و شامل 240 واحد درسی است. در طول دوره دکتری دانشجویان باید روی یک پروژه تحقیقاتی اصلی کار کنند. همچنین در سمینارها، کلاس های درس و کنفرانس های نیز شرکت کنند. انتخاب پروژه تحقیقی دکتری از دو طریق انجام می شود که عبارتند از: پروپوزال خود دانشجو، پروژه های متداول از پیش تعریف شده.

به عنوان یک راهکار به سمت بین المللی شدن دانشگاه های استونی، رشته های دکتری در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند. نکته ای که در مورد پذیرش در رشته های دکتری در استونی مانند سایر کشورها باید در نظر داشته باشید این است که برای تحصیل دکتری در استونی باید یک سوپروایزر داشته باشید. معمولا دپارتمان مرتبط در دانشگاه سوپروایزرها را مشخص می کند.

همانطور که مشخص است، پایان نامه دکتری اصلی ترین بخش برنامه است. ارزیابی نهایی دانشجوی دکتری برای اعطای مدرک دکتری براساس پایان نامه او و دفاع از پایان نامه است.

هزینه تحصیل دکتری در استونی

همانطور که قبلا اشاره شد، دانشجویان حتی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های استونی نیازی به پرداخت شهریه ندارند که یک مزیت بسیار مهم برای تحصیل دکتری در این کشور محسوب می شود.

بورسیه دکتری در استونی

بورسیه ها و برنامه های کمک هزینه دانشجویی متفاوتی در استونی برای دانشجویان دکتری وجود دارد که هدف آنها تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق است و همچنین جذب نیروهای متخصص از سراسر دنیا برای پیشبرد پروژه های تحقیقی و پیشرفت در حوزه های مختلف علمی است. در ادامه برخی از بورسیه های معروف در استونی لیست شده است:

  • بورسیه های ملی استونی – Estonian National Scholarships: این بورسیه برای دانشجویان دکتری 660 یورو در ماه پرداخت می کند. برای دریافت این بورسیه باید بصورت آنلاین درخواست خود را اپلای کنید و ددلاین آن بین ماه آگوست تا سپتامبر است.
  • بورسیه های تحصیلی دورا پلاس – Dora Plus Scholarships: این بورسیه نیز به دانشجویان دکتر ماهانه 660 یورو به مدت 10 ماه پرداخت می کند.
  • بورسیه های دانشگاهی استونی – Estonian University scholarships: دانشگاه های استونی هر کدام فرصت های بورسیه متفاوتی برای دانشجویان خود فراهم کرده اند که اطلاعات آن در وبسایت دانشگاه ها قرار دارد.

اخذ پذیرش دکتری در استونی

روش اپلای برای اخذ پذیرش در رشته های دکتری در دانشگاه های استونی به این صورت است که باید به جای اپلای از طریق وبسایت دانشگاه، از طریق سامانه آنلاین DreamApply اپلای کنید. مهلت ارسال درخواست پذیرش برای دکتری بین ماه های ژوئن تا جولای است. در واقع ددلاین اپلای دکتری در دانشگاه های استونی ماه جولای است. زیرا ترم تحصیلی یا اینتیک ماه سپتامبر است. البته تاریخ دقیق اپلای را می توانید هم در سامانه آنلاین DreamApply و هم وبسایت دانشگاه انتخابی خود چک کنید زیرا تاریخ دقیق برای هر دانشگاه متفاوت است.

مدارک لازم برای اپلای رشته های دکتری در استونی

بعد از اینکه رشته و دانشگاه خود را انتخاب کردید، وارد مرحله اپلای برای آن رشته می شوید. در این مرحله ابتدا در سامانه آنلاین ثبت نام کنید و سپس باید اپلیکیشن فرم یا فرم درخواست پذیرش را به صورت آنلاین در سامانه مربوطه تکمیل کنید. در مرحله بعد نیاز است که مدارک مورد نیاز را که به صورت فایل های پی دی اف است، آپلود نمایید. در ادامه لیست کلی از مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست پذیرش در رشته های دکتری در استونی آمده است:

  • اپلیکیشن فرم تکمیل شده
  • مدرک کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی
  • رزومه یا CV که در آن سوابق تحصیلی و شغلی ذکر شده باشد
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • کپی پاسپورت
  • 3 عدد عکس پاسپورتی
  • پروپوزال تحقیق دکتری
  • مدرک زبان انگلیسی
  • توصیه نامه
  • رسید پرداخت اپلیکیشن فی

اپلیکیشن فی معمولا حدود 120 یورو است. که باید بصورت آنلاین پرداخت کنید و رسید آن را در مدارک ارسالی قرار دهید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که برای پذیرش در برخی از رشته های دکتری بعد از اپلای باید در یک مصاحبه آنلاین نیز که معمولا از طریق اسکایپ انجام می شود، شرکت کنید.

نکته بسیار مهم در فرایند پذیرش دکتری در استونی، پروپوزال تحقیق شماست. در طول مصاحبه در مورد پروپوزال ارسالی سوالاتی پرسیده می شود.

مدرک زبان انگلیسی

به دلیل اینکه قرار است به زبان انگلیسی در استونی تحصیل کنید، دانشگاه ها برای اطمینان از اینکه شما مهارت کافی در زبان انگلیسی داشته باشید از شما مدرک بین المللی زبان مانند آیلتس یا تافل می خواهند. استاندارد هایی که برای قبولی در مقطع دکتری در استونی در نظر گرفته می شود عبارتند از:

  • تافل iBT: 75
  • آیلتس آکادمیک: 5.5
  • پیرسون آکادمیک: 29

رشته های دکتری در دانشگاه های استونی

در ادامه برخی از رشته های دکتری که در 7 دانشگاه استونی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود، لیست شده است:

نام دانشگاه نام رشته (مقطع دکتری)
آکادمی هنر استونی – Estonian Academy of Arts ·         طراحی و هنر

·         معماری و شهرسازی

آکادمی موسیقی و تئاتر استونی – Estonian Academy of Music and Theatre ·         موسیقی و هنر دراماتیک

·         موسیقی شناسی

دانشگاه علوم زیستی استونی – Estonian University of Life Sciences ·         علوم کشاورزی

·         علوم مهندسی

·         علوم محیط زیست و زیست شناسی کاربردی

·         جنگلداری

·         دامپزشکی و تغذیه

دانشگاه تجارت استونی – Estonian Business School ·         مدیریت
دانشگاه تالین – Tallinn University ·         بیوشیمی تحلیلی

·         رسانه

·         جمعیت شناسی

·         علوم تربیتی

·         دولت و سیاست

·         سلامت رفتار و تندرستی

·         تاریخ

·         فناوری اطلاعات جامعه

·         فیزیک

·         روانشناسی

·         جامعه شناسی

دانشگاه تارتو – University of Tartu ·         شیمی

·         فیزیک

·         فناوری و تحقیقات فضایی

·         علوم تربیتی و آموزش

·         مهندسی کامپیوتر

·         بیوتکنولوژی مولکولی

·         انرژی های پایدار

·         زبان ها

·         باستان شناسی

·         ادبیات

·         تاریخ

·         فلسفه

·         الهیات

·         فرهنگ شناسی

·         زبان شناسی

·         جغرافیا

·         زمین شناسی

·         ژنومیک

·         علوم زیستی مولکولی

·         ریاضیات و علوم کامپیوتر

·         ورزش

·         پزشکی

·         داروسازی

·         علوم اعصاب

·         مدیریت

·         اقتصاد

·         حقوق

·         علوم سیاسی

·         روانشناسی

·         جامعه شناسی

دانشگاه صنعتی تالین – Tallinn University of Technology ·         عمران و معماری

·         فناوری مواد شیمیایی

·         شیمی و بیوتکنولوژی

·         اقتصاد و مدیریت بازرگانی

·         مهندسی برق

·         فناوری اطلاعات

·         مهندسی مکانیک

·         علوم فیزیک

·         مدیریت دولتی

 

جمع بندی

استونی یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در اروپا است که قصد دارند در مقطع دکتری تحصیل کنند زیرا تحصیل دکتری در استونی برای تمامی دانشجویان اعم از دانشجویان بین المللی از تمامی کشورها، بدون شهریه است. همچنین طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه ها نیز برای دانشجویان دکتری در دسترس است. استونی یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی و دانشگاهی جهان را دارد که همواره رو به رشد و ترقی بوده مطابق با استاندارد های جهانی است. 7 دانشگاه های اصلی استونی که رشته های دکتری را به زبان انگلیسی ارائه می دهند جز دانشگاه های برتر جهان هستند و در تحقیقات علمی پیشرو بوده و شهرت بین المللی دارند. مدرک دکتری یا PhD دانشگاه های استونی دارای اعتبار بین المللی در تمامی کشورهای دنیا است. پس اگر تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در یک دانشگاه بین المللی معتبر دارید، حتما دانشگاه های استونی را در لیست خود قرار دهید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *