استونی, تحصیلی

نکات طلایی اخذ ویزای تحصیلی استونی

ویزای تحصیلی استونی

شاید کمتر کسی باشد که نام کشور استونی را نشنیده و از مزایای این کشور مطلع نبوده باشد، این کشور اروپایی با جمعیت کم و سیستم آموزشی مدرنی که دارد سالانه دانشجویان بسیاری را به خود جذب می‌کند. روش‌های مهاجرت به خاک این کشور متعدد می‌باشد که پرطرفدارترین آن ها اخذ ویزای تحصیلی استونی است.

اخذ ویزای تحصیلی استونی

استونی دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پیشرفته و با رتبه‌بندی جهانی می‌باشد که افرادی که از طریق ویزای تحصیلی استونی اقدام می‌کنند می‌توانند به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند که این خود به‌تنهایی موجب شده است سالانه موج عظیمی از دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور، استونی را به‌عنوان اولین مقصد برای تحصیل خود برگزینند.

یک از بی‌دغدغه‌ترین و راحت‌ترین روش‌های اخذ اقامت، از طریق ویزای تحصیلی استونی امکان‌پذیر می‌باشد به همین خاطر اکثر افرادی که می‌خواهند هر چه سریع‌تر به اقامت دائم این کشور دست یابند، ویزای تحصیلی استونی را انتخاب می‌کنند.

شرایط مهاجرت به استونی

شرایط مهاجرت به استونی بسیار ساده‌تر از دیگر کشورهای اروپایی می‌باشد و دانشجویانی که می‌خواهند از طریق ویزای تحصیلی استونی وارد عمل شوند می‌توانند از بین رشته‌های متعددی که دانشگاه‌های این کشور ارائه داده است، آن رشته‌ای که متناسب با خود می‌باشد را انتخاب و مراحل آن را طی نمایند.

شرایط مهاجرت به استونی از طریق ویزای تحصیلی بسیار مناسب می‌باشد زیرا این کشور علاوه بر داشتن دانشگاه‌هایی معتبر در سطح دنیا و انگلیسی زبان بودن تدریس یک مزایای دیگر هم دارد که از دیگر کشورهای اروپایی متمایز کرده است و آن تحصیل رایگان این کشور در اکثر رشته‌های تحصیلی می‌باشد.

البته باید این موضوع را متذکر شویم که کشورهای اروپایی دیگری هم نیز وجود دارند که از تحصیل رایگان برخوردار می‌باشند همانند اتریش که به نسبت استونی متقاضیان ویزای تحصیلی بیشتری را دارا می‌باشد.

یکی از شرایط مهاجرت به استونی از طریق ویزای تحصیلی استونی این می‌باشد که فرد باید مدرک زبان آیلتس حداقل ۵ تا ۶٫۵ را داشته باشد زیرا زبان تدریس در این کشور انگلیسی می‌باشد و فرد باید برای پذیرش با دانشگاه یک مصاحبه آنلاین داشته باشد که سطح زبان متقاضی را بسنجند.

پس توصیه ما به شما این می‌باشد که اگر خواستار ویزای تحصیلی استونی هستید باید قبل از هر اقدامی جهت پذیرش از دانشگاه و درخواست ویزای تحصیلی استونی، مدرک زبان آیلتس خود را دریافت کنید زیرا امکان گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور وجود ندارد و اگر شما مدرک زبان آیلتس را اخذ نکرده باشید امکان صدور ویزای تحصیلی استونی و همچنین پذیرش از دانشگاه‌های این کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

پذیرش از دانشگاه های استونی

دانشجویان متقاضی تحصیل در استونی می‌توانند در ابتدا و قبل از هرگونه اقدامی به سایت‌های دانشگاه‌های استونی مراجعه کرده و شرایط و قوانین موجود دانشگاه‌ها را مطالعه نمایند و بعد از آن رشته تحصیلی مورد علاقه خود را یافت و تمام جزئیات آن را با دقت مطالعه نمایند و سپس زمانی که تمام اطلاعاتشان تکمیل گردید برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود درخواست ارسال نمایند.

زمانی که می‌خواهید درخواست خود را به دانشگاه بفرستید باید توجه داشته باشید که تمام مدارک شما باید به زبان انگلیسی و یا استوانیایی ترجمه شد باشد.

بعد از ارسال مدارک دانشگاه بعد از دریافت مدارک برایتان تأییدیه دریافت مدارک را ارسال خواهد کرد، توجه داشته باشید این تأییدیه به‌منظور تأییدیه پذیرش شما نخواهد بود.

بعد از بررسی‌های لازمه شما باید با زمانی که دانشگاه برای شما تعیین می‌کند یک مصاحبه از طریق اسکایپ و… به صورت آنلاین با دانشگاه داشته باشید که آن‌ها سطح زبان شما را بسنجند.

بعد از انجام مصاحبه زمانی بین دو تا سه هفته و یا بیشتر که بستگی به دانشگاه دارد، جواب تأییدیه دانشگاه جهت درخواست پذیرش شما فرستاده می‌شود.

شما می‌توانید با دریافت نامه تأییدیه دانشگاه برای گرفتن ویزای تحصیلی استونی به سفارت این کشور مراجعه نمایید.

اطلاعات مهمی که دانشجویان باید در خصوص درخواست ویزای تحصیلی استونی بدانند

  • حتماً باید نامه و سندی که نشان دهد شما پذیرش را از دانشگاه کشور استونی دریافت کرده‌اید را همراه داشته باشید.
  • باید حتماً شخص درخواست‌کننده ویزای تحصیلی استونی به صورت حضوری به دفتر نمایندگی استونی مراجعه نماید و مراحل را طی کند.
  • همراه داشتن پاسپورتی که قابل خواندن باشد و باید حداقل سه صفحه خالی داشته باشد.
  • یک سری هزینه‌ای که باید به دفتر نمایندگی استونی پرداخت شود.
  • باید فرم درخواست ویزای تحصیلی استونی توسط خود فرد متقاضی پر شود.
  • باید حتماً گزارشی مبنی بر سلامت کامل فیزیکی متقاضی به همراه داشته باشید.
  • اثبات اینکه فرد بعد از اتمام تحصیل به کشور خود بازخواهد گشت.
  • اثبات تمکن مالی برای اینکه فرد یا فردی که می‌خواهد دانشجو را در استونی ساپورت کند و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی را داشته باشد.
  • مشخص کردن محل اقامت دانشجو در استونی (هتل، خوابگاه، اجاره خانه)
  • اگر فرد دانشجو متأهل می‌باشد باید گواهی ازدواج را به همراه داشته باشد.
  • اگر دانشجو دارای فرزند می‌باشد هم باید مدارک آن را به دفتر نمایندگی ارائه دهد.
  • عدم سوءپیشینه
  • رضایت‌نامه والدین (اگر لازم باشد)
  • آخرین مدرک تحصیلی (برای دانشجوی کارشناسی: دیپلم و پیش‌دانشگاهی و ریزنمرات سه سال پایانی، برای دانشجوی کارشناسی ارشد: مدرک کارشناسی معتبر و ریزنمرات آن، برای مقطع دکترا: مدرک کارشناسی ارشد معتبر به همراه ریزنمرات)
  • داشتن مدرک زبان آیلتس ضروری می‌باشد و نمره آیلتس آن‌ها بر اساس مقطع تحصیلی متغیر می‌باشد.
  • مدارک شناسایی دانشجو به همراه کپی از تمام صفحات آن

فرد بعد از ارائه این مدارک باید مدت‌زمان دو تا سه هفته منتظر پردازش مدارک بماند و بعد از بررسی‌های سفارت و تائید مدارک اجازه صدور ویزای تحصیلی برای دانشجو داده خواهد شد.

بعد از صدور ویزای تحصیلی استونی فرد با خرید بلیط هواپیما به این کشور می‌رود و مراحل ثبت‌نام را به صورت حضوری انجام می‌دهد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی برای فردی که از طریق ویزای تحصیلی استونی وارد دانشگاه‌های این کشور شده است به مدت ۴ سال به طول می‌انجامد و اگر فرد در رشته‌های مهندسی تحصیل کند، تحصیل او به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است.

البته خاطرنشان کنیم که دانشجویان در اکثر رشته‌های تحصیلی ماهانه کمک هزینه‌ای را شامل می‌شوند که مبلغی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ یورو می‌باشد که این مبلغ برای دانشجو باعث می‌شود کمی از هزینه‌های زندگی در استونی را جبران نماید.

فرد می‌تواند بعد از اتمام تحصیل و دریافت مدرک معتبر از دانشگاه‌های استونی به کار تمام‌وقت در این کشور بپردازد و بعد از آن اقامت دائم را دریافت نماید.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای تمامی رشته‌ها به‌صورت رایگان می‌باشد و مدت تحصیل بستگی به توانایی‌های دانشجو دارد که اصولاً بین دو سال و دو سال و نیم به طول می‌انجامد.

و همچنین در مقطع دکترا هم نیز اکثر رشته‌ها به‌صورت رایگان تدریس می‌شود و مدت دوره تحصیل هم بین سه الی چهار سال می‌باشد که زبان تدریس هم انگلیسی، روسی و استونیایی می‌باشد.

دانشجویان مقطع دکترا اگر درصدد بورسیه تحصیلی می‌باشند می‌توانند از دانشگاه‌های مشخص شده این بورسیه را دریافت نمایند.

تحصیل پزشکی دندانپزشکی در استونی

کشور استونی با دارا بودن برترین دانشگاه‌های پزشکی مکان مناسبی برای افرادی می‌باشد که می‌خواهند در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی به درجات عالی برسند. زمانی که شما مدرک پزشکی و دندانپزشکی خود را از دانشگاه‌های پزشکی استونی دریافت می‌کنید می‌توانید به‌راحتی در هرجای دنیا که دوست دارید مشغول به کار شوید و یا می‌توانید با داشتن مدرک تحصیلی که از دانشگاه پزشکی استونی کسب کرده‌اید برای گرفتن تخصص بدون هیچ مشکلی به دانشگاه‌های برتر دنیا بروید و تخصص خود را دریافت نمایید.

برای آگاهی بیشتر به مقالات زیر مراجعه کنید:

تحصیل پزشکی در استونی

تحصیل دندانپزشکی در استونی

تحصیل داروسازی در استونی

دانشگاه تارتو استونی

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه استونی، دانشگاه تارتو می‌باشد که در سطح بین‌المللی در رتبه خوبی قرار گرفته است و از سیستم آموزشی عالی برخوردار می‌باشد.

این دانشگاه قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و اکثر دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی استونی درصدد اخذ پذیرش از این دانشگاه می‌باشند.

دانشجویانی که از طریق ویزای تحصیلی استونی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند با مجوز اداره کار استونی به کار پاره‌وقت مشغول شوند که درآمدشان ساعتی ۷ یورو می‌باشد و زمان هم که تحصیلشان به اتمام رسید ۶ ماه فرصت دارند تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند و زمانی که کار مناسب را پیدا نمودند می‌توانند برای گرفتن اقامت اقدام نمایند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *