استرالیا

ویزای توریستی استرالیا (استریم تجاری)

برای سفر به استرالیا به ویزای توریستی استرالیا نیاز است. با توجه به اینکه قصد شما از سفر به استرالیا چیست، ویزای توریستی استرالیا به انواع مختلفی تقسیم می شود که عبارتند از: ویزای گردشکری برای سفر تفریحی و دیدن جاذبه های توریستی استرالیا، ویزای سفر کاری و تجاری، ویزای درمانی استرالیا و ویزای دیدار از اقوام و فامیل. در این مطلب به ویزای توریستی تجاری استرالیا پرداخته ایم و به تمامی سوالات شما در مورد شرایط دریافت این ویزا، هزینه ها و مدت زمان اخذ ویزا پاسخ داده ایم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ویزای توریستی استرالیا و انواع آن مراجعه نمایید.

ویزای توریستی تجاری استرالیا چه نوع ویزایی است؟

اگر قصد دارید برای انجام یک برنامه کاری و تجاری به استرالیا سفر کنید، به ویزای سفر کاری استرالیا که به آنBusiness Visitor Visa گفته می شود، نیاز خواهید داشت. ویزای سفر کاری یکی از انواع ویزای 600 استرالیا است که برای مسافرانی که قصد سفر کوتاه مدت به استرالیا را دارند، صادر می شود. ویزای سفر کاری جزء مجموعه ویزای هایی است که در آن ویزای توریستی، ویزای درمانی و ویزای فامیلی نیز قرار گرفته اند، بنابراین شرایط اخذ این ویزاها تقریبا مشابه یکدیگر است.

مزایای ویزای توریستی تجاری استرالیا چیست؟

بعد از اخذ ویزای سفر کاری استرالیا، شما اجازه خواهید داشت:

  • در طول یک سال چندین بار به استرالیا سفر کنید و هر بار اقامت 3 ماهه در استرالیا داشته باشید.
  • فعالیت های تجاری در استرالیا انجام دهید.
  • در دوره های آموزشی کوتاه مدت که طول دوره تا سه ماه باشد، شرکت نمایید.

با ویزای توریستی تجاری استرالیا چه فعالیت های تجاری می توان انجام داد؟

افرادی که قصد سفر تجاری به استرالیا را دارند می توانند برای اهداف و برنامه های زیر درخواست ویزای سفر کاری به استرالیا را داشته باشند:

  • برنامه های روتین و معمول کسب و کار و تجارت
  • مذاکره در مورد قرارداد کاری و امضای قرارداد
  • فعالیت های تجاری رسمی که شامل بخشی از بازدید رسمی دولت باشد.
  • شرکت در یک سمینار، کنفرانس و یا نمایشگاه

توجه داشته باشید که با ویزای سفر کاری به استرالیا نمی توانید فعالیت های زیر را انجام دهید:

  • کار کردن برای یک شرکت در استرالیا و دریافت حقوق
  • فروش محصولات و خدمات به مردم استرالیا
  • راه اندازی یک کسب و کار یا تجارت در استرالیا

اگر قصد دارید در استرالیا کار کنید یا در آن کشور کسب و کار خود را راه اندازی نمایید به انواع دیگری از ویزای استرالیا مانند ویزای کاری استرالیا Australian Work Visa یا ویزای تجاری و سرمایه گذاری استرالیا Business Visa نیاز خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ویزای سرمایه گذاری استرالیا و انواع آن مراجعه نمایید.

برای ویزای توریستی تجاری استرالیا به چه مدارکی نیاز است؟

زمان اقدام برای ویزای سفر کاری به شما چک لیستی از مدارک مورد نیاز داده خواهد شد. می توانید در این زمینه از وکلای مهاجرت راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید زیرا نقص در پرونده و مدارک باعث طولانی شدن فرایند اخذ ویزا خواهد شد. در اینجا اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی استرالیا از نوع سفر کاری، لیست شده است:

  • کپی از پاسپورت: صفحه ای که در آن مشخصات فردی آمده است.
  • عکس جدید برای ویزا: در هنگام تهیه عکس به شرایطی که برای عکس مشخص شده است دقت نمایید برای مثال پس زمینه عکس باید سفید باشد و چهره باید کامل و واضح باشد.
  • اپلیکیشن فرم: برای این ویزا باید فرم درخواست 1415 را تکمیل و امضا نمایید.
  • نامه تمکن مالی: برای نشان دادن اینکه توانایی مالی کافی برای سفر به استرالیا و اقامت در آن کشور را در طول سفر دارید باید صورتحساب بانکی ارائه نمایید.
  • مدارکی که شخصیت شما را تایید کند مثل نامه عدم سوء پیشینه
  • مدارک تحصیلی
  • بیمه مسافرتی
  • مدارکی که نشان دهد سفر شما کوتاه مدت است.
  • نامه از مدیر عامل شرکت که در آن هدف شما از سفر کاری به استرالیا عنوان شده باشد.
  • سمت شغلی شما در شرکت و نقش و وظیفه ای که در سفر تجاری به استرالیا دارید.
  • دعوتنامه از یک شرکت در استرالیا که طبق آن هدف شما از سفر کاری به استرالیا مشخص شود.
  • سابقه کار شما با شرکت های استرالیایی و مدارکی که نشان دهد شما با شرکت مشخص شده در استرالیا در تماس بودید.
  • اطلاعات تماس مربوط به شرکت ها
  • مدارک ثبت شرکت و گزارش کار سالانه شرکت استرالیایی

چطور می توان برای ویزای توریستی تجاری استرالیا اقدام کرد؟

شما از دو طریق می توانید برای ویزای سفر کاری به استرالیا اقدام نمایید:

1. اقدام بصورت آنلاین از طریق ImmiAccount:

اکثر متقاضیان بصورت آنلاین برای ویزای سفر کاری اقدام می کنند. شما بصورت آنلاین درخواست خود را بهمراه مدارک مورد نیاز در ImmiAccount ثبت خواهید کرد و جواب ویزا نیز برای شما ایمیل می شود.

اگر قصد دارید که درخواست ویزای خود را بصورت آنلاین ارسال نمایید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در ImmiAccount که پورتال رسمی رسیدگی به ویزاهای استرالیا است، اکانت بسازید.
  2. اطلاعات شخصی خود را ثبت نمایید و هدف از سفر خود را مشخص کنید (که در این نوع ویزا باید سفر تجاری را انتخاب کنید).
  3. مدارک مورد نیاز را در محل مشخص شده آپلود نمایید تا ضمیمه پرونده شوند. توجه داشته باشید که مدارک باید بصورت پی دی اف باشند.
  4. در این مرحله باید هزینه ویزا را پرداخت نمایید.
  5. مدارک را سابمت کنید.
  6. در این مرحله باید منتظر باشید تا نتیجه به شما اعلام شود و در صورت موافقت با درخواست شما، ویزا صادر خواهد شد. در واقع به شما شماره ویزا داده می شود و می توانید نامه اعلام موافقت را که حاوی شماره ویزا و اطلاعات دیگر است، پرینت کرده و در طول سفر همراه خود داشته باشد.

2. اقدام از طریق ارسال مدارک به سفارت:

اگر به هر دلیلی قرار است که مدارک را بصورت کاغذی ارسال نمایید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • نزدیکترین مرکز ویزا یا سفارت را پیدا کنید.
  • از قبل وقت بگیرید.
  • مدارک مورد نیاز را تهیه و آماده کنید.
  • هزینه ویزا را پرداخت نمایید.
  • مدارک را بهمراه اپلیکیشن فرم ارسال نمایید و از این طریق پرونده شما سابمیت شده است.
  • منتظر جواب ویزا باشید. با شما تماس گرفته می شود.

چقدر طول می کشد تا ویزا صادر شود؟

طبق اعلام اداره مهاجرت استرالیا، فرایند بررسی و صدور ویزای توریستی از نوع تجاری یا سفر کاری حدود 25 روز زمان می برد. در واقع ممکن است بین 1 روز تا 25 روز طول بکشد اما در 90 درصد موارد، فرایند دریافت ویزا 25 روز طول کشیده است.

هزینه ویزای توریستی تجاری استرالیا چقدر است؟

در زمان اقدام برای ویزای سفر کاری به استرالیا که یکی از انواع ویزای توریستی محسوب می شود، باید مبلغی را به عنوان اپلیکیشن فی پرداخت نمایید که 150 دلار استرالیا است.

جمع بندی و نکات مهم

برای سفر به استرالیا به ویزا نیاز است و باید برای یکی از انواع ویزای توریستی استرالیا اقدام کرد. نوع ویزای توریستی بستگی به هدف شما از سفر به استرالیا دارد و می تواند یکی از 4 نوع مشخص شده باشد یعنی ویزای گردشگری، ویزای سفر کاری یا تجاری، ویزای درمانی و ویزای خانوادگی. ویزای سفر کاری به استرالیا یک ویزای موقت و کوتاه مدت است که برای افرادی صادر می شود که قصد دارند برای یک فعالیت کاری یا تجاری به استرالیا سفر کنند.

این فعالیت می تواند بررسی و امضای قرارداد کاری یا شرکت در یک کنفرانس، سمینار و یا نمایشگاه باشد. نکته قابل توجه این است که با ویزای سفر کاری به استرالیا نمی توانید در این کشور مشغول به کار شوید و حقوق دریافت کنید یا محصول و خدمتی را به مردم استرالیا بفروشید و حتی نمی توانید تجارت و کسب و کاری را راه اندازی نمایید. در زمان اقدام برای ویزای سفر کاری به استرالیا باید مدارکی را تهیه کنید که مهمترین آنها تمکن مالی، نامه مدیر عامل شرکت که در آن هدف شما از سفر مشخص می شود و یا یک دعوتنامه از شرکت استرالیایی است.

در زمان اقدام برای این ویزا نیاز است که مبلغ 150 دلار استرالیا را به عنوان اپلیکیشن فی پرداخت نمایید و بعد از حدود یک ماه ویزای شما صادر خواهد شد. اعتبار ویزای سفر کاری به استرالیا یک ساله است. در طول یک سال می توانید چندین بار به استرالیا سفر کنید اما هر بار نمی توانید بیشتر از سه ماه در این کشور اقامت داشته باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. چگونه ویزای سفر کاری به استرالیا صادر می شود؟

  • وقتی فرم درخواست ویزای سفر کاری به استرالیا را همراه با مدارک مورد نیاز سابمیت کردید، منتظر طی شدن فرایند بررسی ویزا خواهید شد و مدت زمان آن بستگی به شرایط پرونده شما و مدارک ارسالی دارد. مسئولین رسیدگی به پرونده شما در وزارت امور داخلی استرالیا، درخواست شما را بررسی می کنند و نهایتا تا یک ماه بعد از ارسال مدارک، جواب ویزای شما ایمیل می شود. اگر با درخواست ویزا موافقت شده باشد، برایتان نامه ای ارسال می شود که در آن شماره ویزا، مدت اعتبار ویزا و سایر شرایط ویزا ثبت شده است. می توانید این نامه را پرینت گرفته و در طول سفر با خود داشته باشید. اما بطور کلی شماره ویزا شما در سیستم اطلاعاتی آنلاین ثبت می شود و مامورین کنترل به آن دسترسی دارند و از این طریق چک می کنند بنابراین نیازی به مهر ویزا نخواهد بود.
  • پس از ورود به استرالیا مامورین مرزی با استفاده از شماره پاسپورت شما، شرایط ویزا را در سیستم چک می کنند و به شما اجازه ورود به استرالیا داده می شود.
  • همچنین می توانید از طریق سامانه VEVO اعتبار ویزا و سایر شرایط ویزا را چک کنید. اطلاعات مربوط به دسترسی به VEVO در نامه موافقت ویزا درج شده است.

2. با ویزای سفر کاری به استرالیا چه مدت می توانم در استرالیا اقامت داشته باشم؟

  • اعتبار ویزای سفر کاری به استرالیا Business Visitor Visa یکسال است. در طول مدتی که ویزا اعتبار دارد می توانید چندین بار به استرالیا سفر کنید اما هر بار سفر شما به استرالیا نباید بیشتر از 3 ماه طول بکشد. پس در هر سفر می توانید 3 ماه در استرالیا اقامت داشته باشید.

3. آیا می توانم مدت اقامت خود را تمدید کنم و مدت بیشتری در استرالیا بمانم؟

  • ویزای سفر کاری به استرالیا یک ویزای موقت و کوتاه مدت محسوب می شود. اگر نیاز دارید که مدت اقامت خود را در استرالیا طولانی تر کنید باید مجددا برای ویزای سفر کاری اقدام نمایید. لازم به ذکر است که برای این منظور حتما باید حداقل دو هفته قبل از پایان اعتبار ویزای خود، برای ویزای جدید اقدام نمایید.

4. در صورتی ریجیکتی ویزا چه کاری می توانم انجام دهم؟

  • اگر درخواست شما برای ویزای سفر کاری استرالیا ریجکت شد یا رد شد، شما ایمیلی دریافت خواهید کرد که در آن دلایل ریجکتی ویزا توضیح داده شده است. طبق آن ایمیل مشخص می شود که آیا این امکان برای شما وجود دارد که درخواست تجدید نظر دهید یا خیر و همچنین مشخص می شود تا چه زمانی فرصت دارید که به رای اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر دهید.
به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *