استرالیا

صفر تا صد اخذ ویزای استارتاپ استرالیا

ویزای استارتاپ استرالیا یکی از انواع ویزای 188 استرالیا است. ویزای 188 استرالیا که ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری نام دارد، دارای 5 نوع یا استریم است که یکی از آنها استریم کارآفرینی Entrepreneur stream می باشد و برای کارآفرینانی مناسب خواهد بود که قصد راه اندازی کسب و کار خود به عنوان یک استارت آپ را در استرالیا دارند. در این مطلب به ویزای استارتاپ استرالیا پرداخته ایم و به تمام سوالات شما در مورد شرایط ویزای استارتاپ استرالیا، هزینه و مدت زمان دریافت این ویزا پاسخ داده ایم.

ویزای استارتاپ استرالیا چیست؟

دولت استرالیا برای توسعه اقتصاد این کشور ویزای 188 استرالیا را معرفی کرده است که یک ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری محسوب می شود و یکی از شاخه های آن کارآفرینی از طریق استارت آپ می باشد. جالب است بدانید که تعداد زیادی از استارتاپ های موفق استرالیا توسط مهاجرین راه اندازی شده اند. اگر شما هم ایده تایید شده یک استارت آپ خلاق را دارید، ویزای استارتاپ استرالیا می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت به استرالیا باشد.

ویزای استارتاپ استرالیا که زیرمجموعه ویزای 188 استرالیا است، یک ویزای موقت محسوب می شود که به افراد اجازه می دهد که بهمراه خانواده خود به مدت 5 سال در استرالیا اقامت داشته باشند و در این مدت کسب و کار خود را به عنوان یک کارآفرین در استرالیا راه اندازی کنند. بعد از گذشت 5 سال اگر استارت آپ شما پیشرفت کرده بود و توانستید شرایط مورد نظر را فراهم کنید، قادر خواهید بود که برای اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای 888 استرالیا اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که ویزای 188e استرالیا که ویزای استارتاپ استرالیا است به کارآفرینانی اجازه فعالیت تجاری در استرالیا را می دهد که از طرف یک نهاد تایید شده فاند یا کمک مالی دریافت کرده باشند. ایده و برنامه تجاری شما برای استارت آپی که در نظر دارید، به طور دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بنابراین قبل از اقدام برای ویزای استارتاپ استرالیا، از تکمیل بودن مدارک خود و ارائه جزئیات ایده خود، اطمینان حاصل نمایید.

چه فعالیتی به عنوان استارت آپ مورد تایید قرار می گیرد؟

جهت اخذ ویزای استارتاپ استرالیا باید فعالیت و کسب و کار جدید و خلاقانه ای را ارائه نمایید که مورد تایید قرار گرفته و ثابت شود که ایده شما به عنوان یک کارآفرینی می تواند موفق شود و منافع اقتصادی را برای کشور استرالیا به همراه داشته باشد.

استارت آپ شما باید ویژگی ها و شرایط زیر را داشته باشد تا مورد تایید قرار گیرد:

  • استارت آپ باید فعالیتی خلاقانه و نوآورانه باشد و بتواند به تجاری سازی یک محصول، خدمات و یا توسعه یک شرکت تجاری در استرالیا کمک کند.
  • فعالیتی که مربوط به استخدام به عنوان نیروی کار و یا فعالیت برای بنگاه های معاملاتی املاک و یا یک شرکت تجاری باشد، مورد قبول نخواهد بود.
  • فاند یا کمک مالی که برای پیشبرد استار آپ داده می شود نباید کمتر از 200 هزار دلار استرالیا باشد و باید 10 درصد از مبلغ مورد نظر در طول 12 ماه اول شروع کار پرداخت شود. این موارد باید در یک توافقنامه قانونی ثبت شود.

شرایط ویزای استارتاپ استرالیا چیست؟

بطور کلی جهت اخذ ویزای استارتاپ استرالیا باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • انتخاب شدن توسط یه آژانس یا سازمان دولتی منطقه ای یا ایالتی در استرالیا: درخواست شما توسط سازمان ها و آژانس های منطقه ای و ایالتی استرالیا بررسی می شود و توسط یکی از آنان انتخاب می شود. هر سازمان ممکن است شرایط ویژه خود را داشته باشد.
  • داشتن دعوتنامه: شما باید از طرف وزارت امور داخلی استرالیا جهت اقدام برای ویزای استارتاپ استرالیا دعوتنامه دریافت کنید.
  • سن زیر 55 سال: سن شما باید زیر 55 سال باشد و افراد بالای 55 سال در صورتی که استارت آپ خیلی خاص و ویژه ای داشته باشند که بتواند به طور فوق العاده به اقتصاد استرالیا کمک کند، ممکن است بطور جداگانه مورد بررسی قرار گیرند.
  • داشتن پلن و برنامه تجاری: داشتن طرح و برنامه واقعی برای راه اندازی یک کسب و کار برای ارائه یک محصول یا سرویس خاص در استرالیا (توجه داشته باشید که استخدام شدن به عنوان نیروی کار مد نظر نیست).
  • تمکن مالی: شما باید دارایی شخصی یا تجاری کافی داشته باشد که بتواند به شما در فرایند مهاجرت به استرالیا و زندگی در این کشور کمک کند.
  • تسلط به زبان انگلیسی: باید مدرک زبان انگلیسی که حداقل معادل 6 آیلتس در تمام مهارت ها باشد، ارائه کرد.
  • سلامت جسمانی: آزمایشات پزشکی که سلامت جسمی شما را تایید می کنند، نیاز خواهد بود.
  • نداشتن بدهی به دولت استرالیا
  • نداشتن سابقه لغو یا رد ویزا

دریافت دعوتنامه برای ویزای استارتاپ استرالیا چگونه است؟

یکی از سوالات متداول در فرایند ویزای استارتاپ استرالیا این است که چگونه می توانم دعوتنامه برای این ویزا بگیرم و همچنین توسط یک سازمان یا آژانس دولتی انتخاب شوم؟ در واقع شما باید یک انگیزه نامه تهیه و ارسال نمایید که توسط سازمان های مربوطه بررسی می شوند. اگر سازمان و یا آژانسی شما را طبق انگیزه نامه ارسالی انتخاب کرد، این موضوع را به اداره مربوطه اعلام می کند و سپس برای شما دعوتنامه صادر خواهد شد. دعوتنامه تا زمان صدور و اعتبار ویزا باید معتبر باشد.

هر ایالت یا منطقه ای از استرالیا قوانین و نیازمندی های خاص خود را دارند که بیشتر آنها فاکتورهای اقتصادی را مد نظر دارند. از آنجاییکه این مسئولین در هر سال مالی معیارها و شرایط جدیدی را مشخص و اعلام می کنند، توصیه می شود که از وکلای مهاجرت اطلاعات بروز شده را دریافت نمایید.

جهت اقدام برای ویزای استارتاپ استرالیا باید دعوتنامه یا invitation داشت. برای این منظور باید انگیزه نامه خود را برای SkillSelect سابمیت نمایید.

مراحل ارسال انگیزه نامه جهت دریافت دعوتنامه

  • ابتدا یک اکانت در SkillSelect می سازید.
  • به شما یک شماره شناسایی یا Interest Identification Number داده خواهد شد.
  • از طریق شماره شناسایی و رمز عبور وارد سایت SkillSelect می شود.
  • نوع ویزای خود را انتخاب می کنید.
  • نوع آزمون زبان را نیز انتخاب کرده و جزئیات مربوط به نمرات و غیره را پر می کنید.
  • در این قسمت اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و مدارک خود را ثبت می کنید.
  • در قسمت بعد باید اطلاعات مربوط به سوابق کاری و مهارت های خود را ثبت نمایید.
  • مدارک مورد نیاز را پیوست کرده
  • در نهایت انگیزه نامه خود را آپلود می کنید.

اگر انگیزه نامه شما مورد قبول قرار گیرد سپس باید توسط یک سازمان یا آژانس دولتی منطقه ای یا ایالتی در استرالیا انتخاب شود.

وکلای مهاجرت و کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آوات می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کرده و در دریافت دعوتنامه و نامزد شدن توسط یک آژانس دولتی در استرالیا همراهی نمایند.

برای ویزای استارتاپ استرالیا چه مدارکی مورد نیاز است؟

در زمان اپلای برای ویزای استارتاپ استرالیا چک لیستی از مدارک مورد نظر به شما داده خواهد شد اما در این قسمت برخی از مدارک اصلی مورد نیاز لیست شده است:

  • کارت ملی
  • مدرکی که بطور خلاصه فعالیت کارآفرینی شما را معرفی کند.
  • مدرکی که نشان دهد شما صاحب این کسب و کار هستید.
  • توافق نامه تامین مالی یا فاند
  • بیزنس پلن یا برنامه تجاری
  • مدرک زبان انگلیسی تقریبا معادل 6 آیلتس
  • مدارک سلامت جسمی
  • فرم شماره 80 در مورد بررسی شخصیت
  • فرم 1221 جهت تکمیل اطلاعات شخصی

شما در زمان اقدام برای ویزای استارتاپ استرالیا می توانید برای ویزای همراهانتان در واقع خانواده درجه یک خود نیز اقدام نمایید. در ادامه برخی از مدارک مورد نظر برای همراهان لیست شده است:

  • مدارک شناسایی
  • سند ازدواج

برای افراد بالای 18 سال:

  • کارت سربازی
  • برای فرزندان بالای 23 سال ارائه مدارکی که نشان دهد فرزند شما به خانواده وابسته است و زندگی مستقل ندارد.

چگونه می توان برای ویزای استارتاپ استرالیا اقدام کرد؟

مدارک باید بصورت آنلاین و از طریق ImmiAccount سابمیت شوند. فقط در هنگام ارسال مدارک باید به نکاتی توجه نمایید از جمله اینکه تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی باشند و یا ترجمه رسمی شده باشند. از مدارک باید اسکن رنگی گرفته شود و فرمت آنها باید بصورت پی دی اف باشد.

البته در دعوتنامه ارسال شده برای شما تمامی جزئیات و دستورالعمل مربوط به چگونگی اپلای برای ویزای استارتاپ استرالیا ذکر شده است. همچنین شما می توانید در مورد تمامی مراحل دریافت این ویزا از مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی آوات راهنمایی دریافت نمایید.

بعد از اینکه ویزای درخواست کننده اصلی صادر شد، می توانید برای ویزای همراهان اقدام نمایید.

هزینه ویزای استارتاپ استرالیا چقدر است؟

  • هزینه اپلیکیشن فی درخواست کننده اصلی: 4 هزار و 115 دلار استرالیا
  • هزینه اپلیکیشن فی همراه بالای 18 سال: 2 هزار و 60 دلار استرالیا
  • هزینه اپلیکیشن فی همراه زیر 18 سال: هزار و 30 دلار استرالیا

در صورتی که شما و همراهانتان که بالای 18 سال هستند نتوانید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید، باید بجای آن مبلغی اضافی تحت عنوان قسط دوم را پرداخت نمایید.

  • هزینه قسط دوم برای درخواست کننده اصلی: 9 هزار و 795 دلار استرالیا
  • هزینه قسط دوم برای اعضای خانواده: 4 هزار و 890 دلار استرالیا

مدت زمان اخذ ویزای استارتاپ استرالیا چقدر است؟

زمان دقیق و مشخصی برای فرایند دریافت ویزای استارتاپ استرالیا وجود ندارد اما طبق تجربه متقاضیان و همچنین اعلام اداره مهاجرت این فرایند بین 3 تا 7 ماه زمان می برد.

جمع بندی و نکات مهم

اگر یک کارآفرین هستید و ایده ای خلاقانه و جدید دارید که می تواند به یک کسب و کار موفق تبدیل شود، بنابراین ویزای استارتاپ استرالیا روشی ایده آل و مناسب برای شما خواهد بود تا بهمراه خانواده خود به استرالیا مهاجرت نمایید. ویزای استارتاپ استرالیا که یکی از انواع ویزای 188 استرالیا است، یک ویزای موقت محسوب می شود و مدت زمان اعتبار آن بیشتر از 5 سال خواهد بود اما اگر در طول مدت اقامت خود در استرالیا، استارت آپ شما پیشرفت کرد و منافع اقتصادی را برای کشور استرالیا بهمراه داشت، در ادامه می توانید برای ویزای 888 استرالیا اقدام نمایید و اقامت دائم استرالیا و در نهایت شهروندی استرالیا را دریافت کنید.

جهت اقدام برای این ویزا باید دعوتنامه داشته باشید به این ترتیب که انگیزه نامه خود را ارسال می کنید بعد از بررسی توسط آژانس ها و سازمان های دولتی استرالیا، توسط یک آژانس منطقه ای یا ایالتی انتخاب خواهید شد و در ادامه طبق درخواست آن سازمان برای شما دعوتنامه صادر خواهد شد.

در ادامه مدارک مورد نیاز را بصورت آنلاین سابمیت کرده و اپلیکیشن فی پرداخت خواهید کرد. یکی از مدارک مورد نیاز، مدرک زبان انگلیسی است که باید نمره زبان انگلیسی شما معادل نمره 6 آیلتس در تمام مهارت ها باشد البته در صورتی که نتوانید نمره زبان ارائه کنید می توانید بجای آن مبلغی را تحت عنوان قسط دوم پرداخت نمایید پس نگران نمره زبان خود نباشید. همچنین باید برای پیشبرد استارتاپ خود فاند یا حمایت مالی نیز دریافت نمایید.

از جمله مزایای ویزای استارتاپ استرالیا این است که می توانید از طریق این ویزا خانواده خود را نیز به استرالیا ببرید و این ویزا مسیری را پیش روی شما قرار می دهد که به اقامت دائم و شهروندی استرالیا منجر می شود.

در پایان

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، همه روزه از ساعت 9 الی 17 با مؤسسه مهاجرتی آوات تماس بگیرید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می‌توانید فرم مشاوره مهاجرتی ما را پر کنید. مشاوران ما شرایط شما را بررسی می‌کنند و برای ارائه مشاوره، با شما تماس می‌گیرند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *