استرالیا, تحصیلی

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا  مورد توجه  بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می باشد. دانشجویان بسیاری هر ساله اقدام به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در استرالیا می نمایند. جهت پذیرش دانشگاه های استرالیا نیاز به داشتن شرایط پذیرش و مدارک کامل خواهد بود که در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه شده است. با توجه به رنک دانشگاه ها و وجود شرایط مناسب کاری در استرالیا این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان و حتی ایرانیان قرار گرفته است.

کشور استرالیا به دلیل داشتن آب و هوا و شرایط مناسب جهت اقامت استرالیا، دانشجویان بسیاری را به خود جذب کرده که گذراندن دوره کارشناسی ارشد در استرالیا به چند طریق امکان پذیر خواهد بود و نوع تحصیل نیز با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. مثلا تحصیل در دانشگاه های آزاد و همچنین دولتی امکان پذیر می باشد، که انتخاب هرکدام بستگی به اطلاعات علمی شما داشته و تحصیل در دانشگاه های دولتی استرالیا نمره قبولی بالایی را می طلبد.

دانشجویان معمولا دوره کارشناسی ارشد را جهت تحصیل در استرالیا بر می گزینند. چرا که می توانند در این دوره اطلاعات جامعی از استاد های دانشگاه های آن کسب نمایند. این امر طبیعتا بر نحوه نوشتن پایان نامه آنان نیز تاثیر خواهد گذاشت. برخی افراد به صورت بورسیه جذب دانشگاه های استرالیا می شوند. این امر به منظور تضمین شغلی فرد خواهد بود و می تواند به عنوان مدرس نیز در بخشی از دانشگاه مشغول به کار شود که حقوق جداگانه ای نیز خواهد داشت.

نکات لازم قبل از اقدام به تحصیل

تحصیل در این کشور به دلیل انگلیسی زبان بودن این کشور مدرک آیلتس یا تافل می باشد. مسئله ای که در اینجا قابل ذکر میباشد این است که زمانی که شما می خواهید از طریق تحصیلپا به خاک این کشور بگذارید. در برخی از دانشگاه‌ها مدرک زبانی که از شما می خواهند با مدرک زبانی که در سفارت استرالیا از شما می خواهد متفاوت است.

سالانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بسیاری در این کشور وجود دارند که متقاضیان مهاجرت به استرالیا و را می پذیرد. اگر افرادی که از طریق تحصیل از راه دور را در نظر نگیریم سالانه حدود سیصد هزار نفر از طریق تحصیل به خاک این کشور می روند.

اگرچه تعداد نفراتی که برای تحصیل متقاضی می باشند بسیار زیاد است، اما کیفیت تحصیلی در دانشگاه ها و مدارس استرالیا بسیار پیشرفته و در رتبه ی بالا در دنیا قرار دارد و به صورت پیوسته زیر نظر میباشد تا کیفیت آموزشی در تمامی مقاطع بررسی شود.

برای تحصیل  زمانی که شما مدارک خود را تکمیل نمودید و دانشگاه مورد نظرتان مدارک شما را تایید نمود. باید فرم تایید که از دانشگاه دریافت کردید را همراه تمامی مدارک مورد نیازی که در ادامه برایتان شرح میدهیم به سفارت استرالیا تحویل دهید. بعد از بررسی های مدارک شما، ویزای تحصیلی صادر میشود و شما می توانید بعد از ورو د به این کشور و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر به تحصیل مشغول شوید.

مدارک مورد نیاز

1

اصل پاسپورت و ترجمه از آن

2

شناسنامه و کارت ملی و کپی از آن‌ها

3

تاییدیه دانشگاه استرالیا

4

عدم سوء پیشینه

5

عدم اعتیاد

6

گواهی سلامت پزشکی

7

تمکن مالی

8

مدرک زبان

9

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای سفارت

10

ترجمه کلیه مدارک تحصیلی معتبر

پیشنهاد می کنیم برای مطالعه‌ی بیشتر به مقاله ی تحصیل دراسترالیا نگاهی بیندازید.

شرایط ورود به دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

ورود به دوره کارشناسی ارشد در استرالیا داشتن شرایط خاصی را می طلبد. که حتما باید از این شرایط اطلاع داشته و پس از تکمیل بودن شرایط اقدام به اخذ پذیرش دانشگاهی نمائید. از مهم ترین مواردی که حتما باید دارا باشید داشتن نمره قبولی کافی دوره کارشناسی خواهد بود. نوع مدرک و نمره و همه اطلاعات مربوط به دوره کارشناسی از شما دریافت خواهد شد.

همچنین برخی دانشگاه های استرالیا اقدام به گرفتن آزمون اختصاصی از داوطلبان تحصیل در آن دانشگاه می نمایند که نمره اخذ شده این امتحان سبب قبول و عدم قبول شدن شما خواهد شد. چنانچه سابقه کاری در رشته ای غیر مرتبط به مدرک کارشناسی خود داشتید می توانید به ادامه تحصیل رشته انتخابی خود بپردازید. این امر از مزایای تحصیل دوره کارشناسی ارشد در استرالیا به حساب می آید. همچنین داشتن مدارک کامل و ضمانت بازگشت امری ضروری است که باید به آن توجه کافی شود.

دوره کارشناسی ارشد تحقیقاتی در استرالیا

تحقیقاتی بودن تحصیل به معنی تحقیق در خانه تلقی می شود. این امر به معنی پژوهشی بودن ارائه دروس خواهد بود که واحد های عملی بیشتر از واحد های آموزشی در نظر گرفته می شود. دوره کارشناسی ارشد در استرالیا به دو حالت ارائه می شود که انتخاب نوع آن بستگی به انتخاب شما خواهد داشت.

یکی از این راه ها تحقیقاتی می باشد که همانند کشور خودمان با ارائه پایان نامه به استاد سپری شده و حدود یک سال وقت ارائه خواهید داشت. دوره کارشناسی ارشد تحقیقاتی به گونه ای است که تعداد واحد های درسی کمتری نسبت به دوره آموزشی آن خواهد داشت. به جای واحد های درسی باید آن را با واحد های عملی به اتمام رسانده و با ارائه تحقیق یا پروژه دوره تحصیلی را به پایان برد.

تعداد بسیاری اقدام به گذراندن دوره کارشناسی ارشد تحقیقاتی می نمایند. چنانچه قصد انتخاب گذراندن دوره کارشناسی ارشد به روش تحقیقاتی دارید می توانید. از طریق مراجعه به دانشگاه های استرالیا و یا از طریق وب سایت های رسمی اقدام نمائید. از شرایطی که جهت تحصیل تحقیقاتی دوره کارشناسی ارشد در استرالیا مورد نیاز است داشتن حداقل معدل 12 دوره کارشناسی می باشد، اما شرایط قبول دانشجو فقط با معدل نخواهد بود و برخی دانشگاه ها شرایط ویژه ای جهت پذیرش دارند.

مدارک مورد نیاز دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

وجود مدارک کافی جهت خروج از کشور و اخذ پذیرش دانشگاهی امری ضروری است. چرا که مهم ترین عامل پذیرش دانشجو توسط دانشگاه های استرالیا داشتن معدل قابل قبول می باشد. از عوامل مهمی که هم جهت اقامت شما در استرالیا و هم جهت تحصیل در دانشگاه لازم است داشتن مدرک انگلیسی می باشد که جهت اطلاع از این امر قبل از ورود به دانشگاه آزمون تافل از شما اخذ می شود. در صورت نداشتن مدرک تافل امکان پذیرش شما وجود نخواهد داشت.

البته دانشگاه های متفاوت شرایط متفاوتی نیز جهت پذیرش دانشجو دارند. می توانید شرایط پذیرش را از وب سایت های معتبر دانشگاه مورد نظر جویا شوید.

راه های اقدام برای تحصیل دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

از مهم ترین راه های اقدام تحصیل دوره کارشناسی ارشد در استرالیا مراجعه به وب سایت هایی می باشد که اطلاعات کاملی از قبیل مدارک مورد نیاز، شرایط تحصیل، هزینه های تحصیل و دیگر موارد مربوطه ذکر کرده اند.  همچنین می توانید به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نموده و از طریق فرستادن ایمیل اطلاعات خود را به اطلاع مسئولین برسانید تا در اولین فرصت بررسی شود. در ابتدا تمامی مدارک از شما خواسته خواهد شد و پس از آن باید نسبت به تائید دانشگاه منتظر بمانید. اما قبل از این عمل بهتر است از شرایط تحصیل دوره کارشناسی ارشد در استرالیا اطلاعات کافی داشته باشید و پس از تکمیل مدارک و داشتن شرایط اقدام به درخواست نمائید.

هزینه های دوره

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا

هزینه های تحصیلی و همچنین اقامت برای همگان و رشته های تحصیلی مختلف متفاوت خواهد بود. قبل از درخواست باید از هزینه های تحصیل دوره کارشناسی ارشد در استرالیا مطلع شوید. دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه های پر خرج به حساب می آیند که مبلغ نسبتا بالایی جهت تحصیل در آنها باید پرداخت و تقریبا دو برابر مبلغ تحصیل در دانشگاه های اروپایی خواهد بود.  میزان هزینه یک ساله جهت دانشگاه فرضی در استرالیا بین 20000 تا 40000 هزار دلار خواهد بود، اما موردی که تحصیل در استرالیا را به صرفه تر کرده است کم هزینه بودن اقامت در این کشور می باشد. چرا که میزان مبلغ محل اقامت و همچنین خورد و خوراک در استرالیا به مراتب پائین تر از کشور های اروپایی خواهد بود.

شرایط تحصیل دکتری در استرالیا

هر یک از دانشگاه های استرالیا شرایط خاص خود را جهت تحصیل دکتری در استرالیا در نظر گرفته اند که باید به آنها توجه نمود.

  •  مهم ترین شرایط لازم جهت پذیرش دانشجو داشتن مدرک تحصیلی معتبر دوره کارشناسی ارشد می باشد. که معدل آن نیز ملاک انتخاب خواهد بود.
  •  داشتن مجوز عبور از کشور و ضمانت اقامت در استرالیا می باشد که باید حتما عملی شود.
  •  داشتن معدل کافی جهت پذیرش مورد اساسی خواهد بود که باید حداقل معدل 12 فوق لیسانس را اخذ کرده باشید.  باید همراه با مدارک اثبات به مراکز مربوطه ارائه دهید.

مدرک زبان؛

  • در هر چهار مهارت آیلتس حداقل نمره 6 گرفته باشید
  • در تافل حداقل 12 امتیاز گوش کردن، 13 امتیاز خواندن، 21 امتیاز نوشتن و18 امتیاز صحبت کردن را گرفته باشد.
  • اما برخی از دانشگاه ها اقدام به اخذ آزمون زبان می نمایند.  در صورت داشتن سایر شرایط مورد نیاز امکان شرکت در این آزمون وجود خواهد داشت.
  • از مهمترین موارد پذیرش دانشجو اثبات بضاعت مالی وی خواهد بود که باید مورد بررسی قرار گیرد. چرا که تحصیل در استرالیا هزینه های بالایی در بر خواهد داشت.

برای مطالعه ی بیشتر در مورد دکتری در استرالیا به مقاله ی تحصیل دکتری در استرالیا مراجعه کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1.امکان دریافت بورسیه ی تحصیلی در مقطع ارشد در استرالیا وجود دارد؟

  • بله. با داشتن شرایط لازم از جمله رزومه ی قوی و ریز نمرات خوب میتوانید برای دریافت بورسیه اقدام کنید.

2.تحصیل دکتری در استرالیا چه مدت طول می کشد؟

  • تحصیل در مقطع دکترا تقریبا سه سال به طول می انجامد. جالب است بدانید که تعداد کثیری از دانشجویان متقاضی تحصیل دکترا در استرالیا خارجی میباشند.

3.آیا دانشجویان خارجی می توانند در حین تحصیل به کار مشغول شوند؟

  • امکان 20 ساعت کار برای دانشجویان وجود دارد که این میزان ساعات به رشته متقاضی نیز بستگی دارد.

4.دانشگاه های مشهور استرالیا کدام اند؟

  • دانشگاه های معروف استرالیا شامل دانشگاه های گروه هشت و همچنین دانشگاه سیدنی و دانشگاه باسابقه وسترن با داشتن رتبه ۸۹ در دنیا از جمله دانشگاه های مطرح دراسترالیا می باشند.

5.آیا تحصیل در دانشگاه های استرالیا رایگان است؟

  • خیر. تحصیل در دانشگاه های استرالیا رایگان نیست مگر اینکه موفق به دریافت بورسیه شوید.

6.شهریه ی دوره ی کارشناسی در استرالیا چه میزان است؟

  • شهریه های دوره لیسانس با توجه به نوع دانشگاه و سطح آن دانشگاه متغیر خواهد بود.

7.هزینه ی زندگی یک دانشجوی مقطع کارشناسی در استرالیا چه میزان است؟

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا حدود 30000 دلار سالیانه است و هزینه زندگی دانشجویی سالانه حدود 20000 دلار است.

8.مزیت تحصیل در دانشگاه های استرالیا چیست؟

  •  یکی از مزایا تحصیل در استرالیا, امکان کار پس از پایان تحصیلات است و این‌که زبان تدریسی دانشگاه ها و مردم این کشور انگلیسی است که یک مزیت محسوب می شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *