پرتغال, تحصیلی

معرفی لیست بهترین دانشگاه های پرتغال

لیست دانشگاه های پرتغال

قبل از این که افراد بخواهند به کشوری در دنیا مهاجرت کنند بهتر است در مورد کشور مقصد اطلاعاتی کسب کنند تا با مقداری آشنایی وارد آن کشور شوند. موسسه مهاجرتی آوات درصدد برآمده است که این مطالب را برای متقاضیان عزیز نوشته و شما را برای سفری آسوده و آرام، آماده کند. این مقاله درباره دانشگاه های پرتغال برای شما عزیران نوشته شده است.

مختصری در مورد کشور زیبای اروپایی پرتغال

جمهوری پرتغال در جنوب غربی اروپا با مرکزیت شهر بزرگ لیسبون. زبان رسمی مردمان پرتغالی است. جمعیت کشور پرتغال در روز ۱۸ آگوست سال (۲۰۱۸) ۱۰٫۲۸۶٫۱۳۸ میلیون نفر است. کشور پرتغال جزء کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو است. بستر حکومت جمهوری، پارلمانی است اما کشور پرتغال نیز همانند اکثر جوامع جهانی، نهاد ریاست جمهوری دارد که نظارت نخست وزیر هم بخشی از دولت این کشور را در برمی گیرد. پرتغال یکی از کشورهایی است که شبه جزیره ایبری را تشکیل می دهند. (دیگر همسایه پرتغال اسپانیا است) زبان رسمی کشور زبان پرتغالی است. جمعیت کشور پرتغال در حدود ۱۱ میلیون نفر سرشماری شده است. مساحت این کشور نیز در حدود ۹۲ هزار کیلومتر مربع است. دین مردم پرتغال مسیحی، واحد پول آنها یورو است.

تولید ناخالص داخلی کشور پرتغال ۲۳۷ بیلیون دلار است. پایتخت کشور پرتغال شهر لیسبون یکی از بزرگترین شهرهای کشور است.

پرتغال شهرهای بزرگ و زیبایی برای تفریح و مخصوصا زندگی دارد.

  • شهر مرکزی ویزیو با جمعیت در حدود ۹۹۵۰۰ نفر که یکی از شهرهای تاریخی و زیبای کشور پرتغال به شمار می آید.
  • کویمبرا: شهری که دانشگاهی معروف به نام کویمبرا دارد و از لحاظ تحصیلات عالی بسیار معروف و مشهور است.
  • فارو: شهری با زیبای ها و ویژگی های معماری فراوان.
  • شهری ساحلی به نام آویرو با معماری های هنری جدید و زیبا.
  • پورتو،براگا و لیسبون که نزدیک به ۴۴% تولیدات کشوری در این شهر است.

معرفی دانشگاه های پرتغال

تحصیل در کشور زیبای پرتغال سال ها است برای علاقه مندان ورود به دانشگاه های پرتغال جذاب بوده است. علاقه مندانی که قصد تحصیل در این دانشگاه ها را دارند جای خوبی را برای خود انتخاب کردند زیرا هزینه های پایین تحصیلی در این کشور مقرون به صرفه تر نسبت به بعضی از کشورهای اروپایی است.

دانشگاه پورتو بهترین دانشگاه پرتغال

دانشگاه پورتو از دانشگاه های پرتغال است که دولتی است دارای و رتبه بالا کشور پرتغال است. دانشگاه پورتو اولین و معتبرترین دانشگاه در میان دانشگاه های پرتغال است. طبق آمار این دانشگاه رتبه ۲۹۲ دانشگاه های جهان را ار آن خود کرده است. QS

دومین دانشگاه برتر در میان دانشگاه های پرتغال که دانشجویان زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در پایتخت کشور پرتغال قرار دارد. دانشگاهی که مراکز تحقیقاتی خوبی دارد. رتبه جهانی این دانشگاه ۳۱۲ در بین دانشگاه های معتبر این دانشگاه از قدیمی ترین دانشگاه های پرتغال در مبحث تحصیلی و پژوهشی است.

رشته های مهندسی، هنر، علوم انسانی، فن آوری و غیره در این دانشگاه تدریس می شود. دانشگاه مینهو دانشگاه معتبر و خوبی در میان دانشگاه های پرتغال است. دانشجویان ایرانی زیادی به این دانشگاه وارد می شوند.

هزینه های زندگی در شهرهای براگا و گیمارش که دانشگاه مینهو در آنها فعالیت می کند بسیار مناسب می باشد. تعداد دانشجویان این دانشگاه بسیار بالا و اساتید مجرب و حرفه ای که در این دانشگاه تدریس می کنند. رتبه دانشگاه مینهو در بین دانشگاه های غنی و قدیمی جهانی بسیار حائز اهمیت است (رتبه ۷۴) جهانی

دانشکده های دانشگاه ها مینهو به ترتیب: علوم انسانی، علوم بهداشتی،  اقتصاد، مدیریت، مهندسی، روانشناسی، پرستاری، هنر، علوم تربیتی دانشگاه فنی لیسبون و دانشگاه آویرو

اگر بخواهیم لیست کلی دانشگاه های که مورد تائید وزارت علوم است را مشاهده کنیم در این مبحث به آنها می یپردازیم:

لیست دانشگاه های پرتغال بر اساس رتبه بندی

گروه آلف (ممتاز)

  • Universidade de Coimbra (University of Coimbra)
  • Universidade de Lisboa (University of Lisbon)
  • Universidade do Porto (University of Porto)
  • Universidade Nova de Lisboa (New University of Lisbon) 

گروه ب (خوب)

  • Universidade Catolica Portuguesa, lisboa
  • Universidade do Minho

گروه ج (متوسط)

  • Instituto Superior de Ciencias do Trabalho e da Empresa (ISCTE)
  • Instituto Superior de Engenharia do Porto – ISEP صزفاً تا مقطع کارشناسی‌ارشد 
  • Universidade de aveiro (University of Aveiro)
  • Universidade da Beira interior (University of Beira Interior)
  • Universidade do Algarve (University of the Algarve)

تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه های پرتغال

مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری در به زبان پرتغالی، اسپانیایی و انگلیسی ارائه و تدریس می شود. امکان پذیرش بدون مدرک زبانی نیز در دانشگاه های پرتغال به چشم می خورد. شهریه ها ما بین ۳۱۰۰ تا ۵۱۰۰ یورو در سال است. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ها امکان گرفتن بورسیه برای دانشجویان وجود دارد. گرفتن ویزای همسر و فرزند برای دانشجو بعد از اعزام متقاضی اصلی پرتغال دارای دانشگاه های معتبر و ممتازی است که ما بین دانشگاه های دولتی قرار گرفته اند و مورد تائید وزارت علوم ایران است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *