پرتغال, خرید ملک

خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در کشور پرتغال

به دنبال مهاجرت به کشوری اروپایی با آفتاب زیاد، درست در کنار آب هستید؟ پس خرید ملک در پرتغال می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما قبل از شروع جستجوی ملک در پرتغال، باید مطمئن شوید که تمام اطلاعات ضروری در مورد فرآیند، شرایط، قوانین و… خرید ملک در کشور پرتغال را دارید. مجموعه آوات برای کمک به کسانی که قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور را دارند، این مقاله را گردآوری کرده است.

با مطالعه این مقاله که در واقع یک راهنمای جامع در خصوص خرید ملک در این کشور است، می توانید تمام اطلاعات لازم در خصوص این موضوع را به دست آورید.

چرا در پرتغال ملک بخریم؟

پرتغال انتخاب بسیاری از مهاجران به عنوان خانه دومشان است. اکثر افرادی که این کشور را به عنوان خانه دوم خود انتخاب می کنند، سواحل دلربا این کشور، جامعه دوستانه آن و آب و هوای بی نظیرش و… از جمله عواملی است که باعث شده پرتغال را به عنوان مقصد ایده آل خود انتخا کنند.

پایتخت پرتغال یعنی لیسبون، یکی از مقرون به صرفه ترین پایتخت های کشور های اروپایی در خصوص ملک است. لیسبون جمعیتی نزدیک به نیم میلیون نفر دارد. داشتن مساحتی کم با این تعداد جمعیت، باعث شده این شهر جذابیت منحصر به فردی داشته باشند. این شهر در واقع از تمام امکانات رفاهی یک کلانشهر شلوغ اروپایی برخودار می باشد.

شهر های پورتو، آمادورا و سایر شهرها و روستاهای ساحلی جذاب مانند آلگاروه، از جمله دیگر مکان های پرتغال برای خرید ملک است که در بین مهاجران محبوبیت ویژه ای دارد.

کشور پرتغال چیز های بسیاری برای ارائه به مهاجران خود دارد. اگر می خواید در جایی انرژی برق، بزرگ، آرام یا… ملکی بخرید و در آن زندگی کنید، بدون شک می توانید در پرتغال محل زندگی مد نظرتان را پیدا کنید.

مروری بر بازار املاک و مستغلات کشور پرتغال

پرتغال مانند بسیاری از نقاط جهان در گذشته از مشکلات اقتصادی بسیاری رنج می برده است. اما مرور زمان و پیش گرفتن برخی از سیاست ها باعث شد تا پرتغال از دست مشکلات اقتصادی خود رها شود.

بازار املاک و مشتغلات کشور پرتغال، در سال 2008 بود که توانست رکورد اقتصادی جهان را به دست آورد. با این حال در سال 2011 و 2012، میانگین ارزش خانه های پرتغال حدود 11 درصد کاهش پیدا کرد. اما از اواسط سال 2012 و سال 2013، بازار ملک و مستغلات این کشور شروع به رشد کرد. تا جایی که در سال 2013 و 2014 بهبود قابل توجهی در این بازار کشور پرتغال رخ داد. در نهایت از سال 2015، بازار املاک و مستغلات این کشور، رشد پیوسته خود را آغاز کرد. حتی در سال 2016 قیمت ملک در برخی مناطق پرتغال مانند لیسبون، سانتا ماریا دار فیرا و… رشد چشم گیری را داشت.

از سال 2016 تا کنون نیز، بیشتر مناطق پرتغال، رشد قیمتی خود را حفظ کرده اند. البته این موضوع در خصوص برخی مناطق پرتغال مانند شهرهای کویمبرا و گویمارائس با سرعت کمتری در حال اتفاق است.

درباره مالیکت خانه های پرتغال

کشور پرتغال دارای تعداد زیادی صاحب خانه است. افرادی که در این کشور صاحب خانه هستند، تقریبا 75 درصد کل جمعیت کشور پرتغال را تشکیل داده اند. از این 85 درصد، حدود 10 درصد آن ها آمریکایی و انگلیسی هستند. به طور کلی تعداد زیادی از غیر پرتغالی ها در حال حاضر در این کشور زندگی می کنند. برخی از آن ها از جمله نیرو های کاری حرفه ای هستند که در پرتغال مشغول به کار می باشند. برخی از آن ها نیز بازنشستگانی هستند که با هدف گذراندن دوران بازنشستگی خود در پرتغال، به این کشور نقل مکان کرده اند. بسیاری از آن ها نیز سرمایه گذارانی هستند که با سرمایه گذاری در بازار املاک پرتغال، این کشور را به عنوان خانه دوم خود انتخاب کرده اند.

انواع املاک در پرتغال

پرتغال از جمله کشور های اروپایی بسیار توسعه یافته است و بازار املاک و مستغلات آن نیز به همان اندازه پیشرفته است. در سراسر پرتغال، طیف گسترده ای از انواع املاک وجود دارد. ما در این بخش شما را آن ها آشنا خواهیم کرد.

  • casa یا moradia

خانه ای معمولا مجزا که برخی از آن ها دارای امکانات رفاهی مانند پاسیو یا حیاط خلوت هستند و برخی از آن ها خیر.

  • casa geminada

منظور از این نوع خانه ها، خانه هایی نیمه مجزا است.

  • Condomínios یا Condos

به واحد های آپارتمانی جداپانه ای گفته می شود که دارای قسمت های مشترکی هستند. این نوع آپارتمان ها معمولا گران هستند اما در ازای آن از استاندارد ایمنی و مراقبتی بالاتری برخودار می باشند.

  • Quintas

منظور از این نوع خانه ها، خانه ها یا مزارع کلاسیک روستایی است که در برخی از حومه های شهری این کشور وجود دارد.

  • Terreno

این واژه به معنی زمین است. برخی از مهاجران ترجیح می دهند زمینی در پرتغال بخرند و بعد با توجه به آرزو ها و سلایقشان خانه ای را برای خود و خانواده شان در آن زمین بسازند. افرادی که قصد دارند این کار را انجام دهند، باید دقت کنند زمینی را خریداری کنند که کاربری آن مسکونی باشد.

  • آپارتمان

در کشور پرتغال آپارتمان های بسیاری وجود دارد که هر یک با عنوانی به همراه T0- T1- T2 معرفی می شوند. این عناوین در واقع نوع آپارتمان را نشان می دهد و اکثر مهاجران را گیج می کند.

خرید ملک در پرتغال به عنوان یک مهاجر

دولت پرتغال با توجه به اهداف خود سیاست گذاری انجام داده است تا مهاجران را تشویق کند از طریق برنامه ویزای طلایی، افراد خارجی به خرید املاک و مستغلات در پرتغال تشویق شوند. یکی از ویژگی های مهم این برنامه این است که مهاجران می توانند بدون هیچ محدودیتی در پرتغال خانه که می خواهند را خریداری کنند. این باعث شده مهاجران بسیاری خرید ملک در این کشور اروپایی را به خرید ملک در سایر کشور های اروپایی، ترجیح دهند.

مهاجران غیر اتحادیه اروپا در واقع با اخذ ویزای طلایی می توانند ملکی با ارزش مشخصی در پرتغال خریداری کنند. این ویزا به مهاجران غیر اروپایی این امکان را می دهد که علاوه بر خرید ملک در پرتغال، به زندگی، کار و تحصیل در این کشور بپردازند. همچنین به طور کاملا آزادانه در سراسر منطقه شنگن سفر کنند.

با اخذ این ویزا مهاجران پس از 5 سال در صورت دارا بودن شرایط به خصوصی می توانند موفق به اخذ اقامت دائم یا شهروندی کشور پرتغال شوند.

قیمت املاک در پرتغال

قیمت املاک در این کشور مانند هر کشوری با توجه به منطقه ای که ملک در آن واقع شده، متفاوت است. شما در واقع باید محل خرید ملک را با توجه به هدفتان از خرید ملک در کشور پرتغال مشخص کنید. به طور مثال بازنشستگانی که برای گذراندن دوران بازنشستگی خود به پرتغال مهاجرت کرده اند اغلب در شهرهای ساحلی مانند الگاروه، کاسکایس و… ساکن می شوند. اما بیشتر جوان تر ها یا افرادی که به دنبال شور و هیجان هستند در شهرهای مانند لیسبون یا پورتو یا… خانه ای را خریداری می کنند.

قیمت خرید ملک در برخی نواحی پرتغال را می توانید در فهرست زیر مشاهده نمایید:

ناحیه بایکسا و چیادو در شهر لیسبون 7785 دلار برای هر متر مربع
ناحیه لاپا و سانتوس در شهر لیسبون 5937 دلار برای هر متر مربع
ناحیه کامپو د اوریک در شهر لیسبون 5201 دلار برای هر متر مربع
ناحیه ریبیرا، میراگایا و بایزا در شهر پورتو 4541 دلار برای هر متر مربع
ناحیه آلفاما در شهر لیسبون 5937 دلار برای هر متر مربع
ناحیه پورتیمائو در شهر آلگاروه 2557 دلار برای هر متر مربع
ناحیه کاسکایس و استوریل در شهر کاسکایس 4718 دلار برای هر متر مربع
ناحیه کارکاولوس و پاره در شهر کاسکایس 3803 دلار برای هر متر مربع

بررسی مکان های مختلف پرتغال برای خرید ملک

اگر می خواهید هزینه کمی بابت ملک در پرتغال بپردازید و در روستاهای این کشور زندگی کنید یا اگر می خواهید در شهرهای بزرگ این کشور با هزینه بیشتری زندگی کنید، در هر صورت لازم است که قبل از خرید ملک اطلاعات نسبتا جامع و کاملی در خصوص مناطق مختلف پرتغال داشته باشید. از این رو ما بخشی را به بررسی مکان های مختلف این کشور اختصاص داده ایم.

لیسبون

لیسبون قلب و روح کشور پرتغال است. این شهر همانطور که گفتیم یکی از ارزان ترین پایتخت های اروپایی است که سرمایه گذاران و مهاجران بسیاری را به سمت خود جذب می شکند. بسیاری از شرکت های فناوری محور و استارتاپ ها در شهر لیسبون پرتغال فعالیت خود را شروع کرده اند. این موضوع لیسبون را به یک مرکز اقصادی پر جنب و جوش تبدیل کرده است. بسیاری از متخصصان جوان به واسطه همین موضوع، لیسبون را به عنوان محل اقامت خود انتخاب می کنند.

بازار ملک و مستغلاک در لیسبون بسیار داغ است. در برخی مناطق آن مانند آونیدا لیبرداد، لاپا، باکسا و چیادو، تقاضای بالایی در خصوص خرید ملک وجود دارد.

هر چه از مرکز لیسبون به سمت حاشیه آن بروید، قیمت ملک در آن کاهش پیدا می کند. معمولا در نواحی چون آمادورا و بنفیکا، مهاجران می توانند خانه هایی با قیمت مناسب پیدا کنند. کشانی که می خواهند ملکی با قیمت مناسب تر بخرند و همچنین نزدیک لیسبون باشند، در مناطق ساحلی مانند استوریل و کاسکایس ملکی را می خرند.

پورتو

پورتو شهری منحصر به فرد است که از معماری تاریخی و مدرن تشکیل شده. این شهر در واقع شهر ماهیگیران شناخته می شود. بسیاری از آمریکایی هایی که پرتغال را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند، به پورتو نقل مکان می نمایند. چرا که پورتو دارای املاک ساحلی درجه یک است. همچنین به اقیانوس اطلس راه دارد. به علاوه یک مرکز گردشگری و تجاری به حساب می آید.

تمامی این موارد پورتو را به شهری مناسب سرمایه گذاری تبدیل کرده است. در این شهر طیق گسترده ای از املاک وجود دارد که می توانید به عنوان مهاجر آن ها را خریداری کنید.

الگاروه

بسیاری از خارجی هایی که برای سرمایه گذاری یا خرید ملک پرتغال را انتخاب می کنند، به سمت الگاروه کشیده می شوند. چرا که سواحل این مناطق به عنوان سواحل طلایی اروپا شهرت جهانی دارند. الگاروه طیف گسترده ای از املاک را در اختیار متقاضیان خرید ملک در این شهر می گذارد. از خانه ها و ویلاهای لوکس گرفته تا آپارتمان هایی با منظره اقیانوس آرام.

ویلامو یکی از مناطق الگاروه است که به واسطه ویلاها و خانه های لوکسش شهرت دارد. لاگوس و آلبوفیرا یا… نیز از جمله مناطقی از الگاروه هستند که قیمت ملک در آن ها بالا تر از طیف قیمتی معمول می باشد. در مناطق روستایی الگاروه، خانه های ارزان تری پیدا می شود.

الگاروه هرگز نتوانسته به عنوان یک ستون گردشگری و اقتصادی در پرتغال رشد کند، همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد اعتقاد داشته باشند که با خرید ملک در الگاروه زمانی که این اتفاق بیافتد سود بسیار خوبی به دست می آورند.

ساحل نقره ای

بسیاری از مردم نمی دانند که الگاروه تنهای منطقه پرتغال با سواحل فوق العاده و منحصر به فرد نیست. ساحل نقره ای یکی از مناطق پرتغال است که بین لیسبون و پورتو واقع شده است. این منطقه از سواحلی بسیار زیبا و املاکی بکر برخودار می باشد.

چگونه می توانید  پرتغال ملکی را برای خرید پیدا کرد؟

برای خرید ملک در پرتغال، همیشه بهتر است که با یک مشاور املاک مجرب، مشورت کنید. شما می توانید از طریق یک آژانش ثبت شده ملکی دارای شماره مجوز که آن را از اتحادیه کارگزاران املاک پرتغال دریافت  کرده است، ملک مد نظرتان در پرتغال را پیدا کنید.

برای اینکه آژانس های ثبت شده ملکی پرتغال را بشناسید، می توانید به وب سایت https://www.impic.pt/ مراجعه نمایید.

ویزای طلایی پرتغال

ویزای طلایی یکی از محبوب ترین طرح های مهاجرتی محبوب در قاره اروپا است که سرمایه گذاران به واسطه آن می توانند از مزایای بسیاری استفاده نمایند. این ویزا از سال 2012، ارائه شده و از آن زمان تا به حال به طور فعال در سطح بین المللی توسط دولت پرتغال ترویج شده است.

با اخذ این ویزا و سرمایه گذاری با مبلغ مشخصی (مبلغ 350 هزار یورو به بالا (در برخی موارد 280000 یورو)) در بازار ملک و مستغلات پرتغال، می توانید اقامت و تابعیت این کشور را برای خود و خانواده تان دریافت نمایید.

ویزای طلایی پرتغال اعتباری دو ساله دارد و برای هر دو سال یکبار قابل تمدید است. البته مشروط بر اینکه فرد متقاضی هر دو سال حداقل 2 هفته در کشور پرتغال اقامت داشته باشد.

اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق خرید ملک

متقاضیانی که بتوانند برای 5 سال ویزای طلایی خود را به طور متداول حفظ کند، می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. البته در صورتی که فرد اصلی با ویزای طلایی به پرتغال مهاجرت کند و در طی 5 سال اجازه اقامتی که دریافت می کند، حداقل 35 روز را در کشور پرتغال بماند، می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. به علاوه پس از 5 سال فرد متقاضی می تواند برای شهوندی و متعاقبا دریافت پاسپورت اتحادیه ارپا در خواست بدهد.

دریافت پاسپورت و تابعیت پرتغال این امکان را به فرد متقاضی می دهد که به طور نا محدود در پرتغال بماند. همچنین در هر نقطه از اروپا به کار یا تحصیل بپردازد و بدون نیاز به اخذ ویزا به 186 کشور جهان سفر کند.

نا گفته نماند که کسانی که با استفاده از ویزای طلایی می خواهند اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورند، باید روابط خود با کشور پرتغال را به خوبی نشان دهند و همچنین یک آزمون زبان پایه را پشت سر بگذارند تا اثبات کنند در حد پایه به زبان رسمی این کشور تسلط دارند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا با اخذ ویزای طلایی و خرید ملک در پرتغال می توان همراه داشت؟

  • بله این ویزا به شما امکان می دهد تا همسر و فرزندان تحت تکلف خود را با خود به پرتغال ببرید. البته این امکان طبق شرایط خاصی وجود دارد که سایر خویشاوندان متقاضی نیز به واسطه سرمایه گذاری او در پرتغال بتوانند به این کشور نقل مکان نمایند.

2. برای اخذ ویزای طلایی پرتغال محدودیت بابت تسلط به زبان پرتغالی وجود دارد؟

  • خرید برای اخذ این ویزا نیازی به تسلط تا سطح مشخصی به زبان پرتغالی نیست. اما زمانی که بخواهید از طریق این ویزا پاسپورت کشور پرتغال را به دست آورید باید تا حدودی به این زبان تسلط پیدا کرده باشید.

3. آیا سرمایه گذاری در بازار ملک و مستغلات پرتغال و اخذ تابعیت و اقامت این کشور، از لحاظ مالی محدودیت مشخصی دارد؟

  • بله، سرمایه گذاری در پرتغال منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور می شود که بالای 280 هزار یورو باشد. البته این مبلغ برای اکثر افراد 350 هزار یا حتی 500 هزار یورو می باشد.

سوالی دارید؟ می توانید از طریق راه های ارتباطی سوالاتتان را با کارشناسان ما در میان بگذارید. همچنین می توانید در پایان این مقاله از بخش دیدگاه سوالتتان را با ما مطرح کنید تا کارشناسان آوات در اولین فرصت پاسخ سوالتان را برای شما ارسال نمایند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *