پرتغال, تحصیلی

اقامت پرتغال از طریق تحصیل

اقامت پرتغال ازطریق تحصیل

اقامت پرتغال از طریق تحصیل و تحصیل در پرتغال و اقامت پس از تحصیل و مهاجرت به کشور پرتغال از طریق تحصیل. این ها همواره سوال هایی برای متقضیان اقامت کشور پرتغال از طرق مختلف بوده است. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص اقامت پرتغال از طریق تحصیل اطلاعاتی را برایتان به اشتراک بگذاریم تا با شرایط مهاجرتی، تحصیلی و اقامتی این کشور بیشتر آشنا شوید.

کشور پرتغال

نگاهی اجمالی به کشور کوچک اما زیبایی که در جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد. کشور پرتغال هم مرز و همسایه کشور اسپانیا است. واحد پول کشور پرتغال، یورو است. زیرا عضو کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است. پایتخت کشور پرتغال شهر بزرگ لیسبون با مذهب مسیحی و نوع دولت جمهوری است.

اقامت پرتغال از طریق تحصیل در مقطع لیسانس

همان طور که در بالا ذکر کردیم کشور پرتغال یکی از زیباترین کشورها در دنیا است که از نظر اقتصادی هر روز دست به تغییرات مختلفی میزند و رشد بسیار خوبی دارد، این موضوع باعث شده که دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان برای تحصیل و پیشرفت به سمت کشور پرتغال مهاجرت کنند. پیشنهاد ما برای متقاضیانی که قصد دارند با هزینه کم در دانشگاه های معتبر اروپایی مشغول به تحصیل شوند مهاجرت و گرفتن اقامت پرتغال از طریق تحصیل است.

آب و هوای معتدل با مناظر زیبای طبیعی، هزینه پایین تحصیلی و زندگی، پرتغال را مقصدی مناسب برای تحصیل دانشجویان کرده است. بی شک افرادی که قصد اقامت در کشور پرتغال را دارند می توانند از طریق تحصیل هم، به این مهم دست پیدا کنند. اقامت پرتغال از طریق تحصیل برای دانشجویانی که این کشور را انتخاب می کنند قابل دسترس تر است. متقاضیانی می توانند در مقطع لیسانس در کشور پرتغال تحصیل کنند که مدرک پیش دانشگاهی خود را گرفته باشند.

برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور پرتغال زبان اسپانیایی تدریس می شود که در بعضی از رشته ها متقاضی به زبان انگلیسی هم می تواند تحصیل کند. زمان این دوره بین ۳ تا ۴ سال است.

هزینه های تحصیل در کشور پرتغال

هزینه های تحصیل دانشجویی در کشور پرتغال در حدود ۱۱۰۰ یورو تا ۲۱۰۰ یورو در سال است که به طور میانگین نسبت به کشورهای دیگر هزینه کمتری است. لازم به ذکر است که بدانید این مبلغ نسبت به دانشگاه ها ی مختلف متغیر نیز می باشد.

اقامت پرتغال از طریق تحصیل در مقطع فوق لیسانس

بعد از گذراندن دوره ۴ ساله لیسانس در کشور پرتغال دانشجو اجازه ورود به مقطع فوق لیسانس را دارد. مدت این دوره در کشور پرتغال ۲ سال است.

در این دوره ی تحصیلی دانشجو حق انتخاب تحصیل در رشته و دانشگاه های اسپانیایی زبان یا انگلیسی زبان را دارد و برای گرفتن پذیرش تحصیلی الزامی برای ارائه مدرک زبانی ندارد. دانشجویان می توانند بعد از ورود به کشور پرتغال در کالج زبانی ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل دوره زبانی شود. هزینه تحصیلی دانشجو در مقطع فوق لیسانس در حدود ۲۱۰۰ یورو در سال است.

Fique em Portugal estudando

اقامت پرتغال از طریق تحصیل در مقطع دکتری

مدت دوره دکتری در کشور پرتغال بین ۳ تا ۵ سال است. افرادی که سابقه تحصیلی عالی دارند گپ تحصیلی آنها (مدت آخرین مقطع و اقدام برای پذیرش) ۲ سال بوده افرادی که بیشتر از ۲ سال از آخرین مدرک تحصیلیشان می گذرد. این انواع ورود متقاضیان به مقطع دکتری در کشور پرتغال است.

هزینه زندگی در کشور پرتغال در حدود ۴۵۰ تا ۶۵۰ یورو در ماه است.

متقاضیان که برای تحصیل کشور پرتغال را انتخاب کرده اند می توانند بعد از گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی برای خود برای همراهان (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) نیز ویزایی مبنی بر مدت تحصیل خود در مدت زمان تحصیلی گرفته شود.

دانشگاه های پرتغال

دانشگاه های کشور پرتغال در زمره دانشگاه های برتر با رنک جهانی قرار گرفته است. دانشگاه پورتو در مقوله تحصیلی در دانشگاه های دولتی ممتاز قرار گرفته است و با رتیه جهانی که از طریق رنکینگ کیو اس به آن داده شده در جایگاه ۲۹۲ جهانی است، که این دانشگاه در رتبه نخست بهترین دانشگاه های کشور پرتغال قرار دارد.

بیشترین دانشجو در کشور پرتغال در دانشگاه پورتو مشغول به تحصیل هستند که طبق آمار منتشر شده در حدود ۳۰۶۵۰ نفر هستند. مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور پرتغال نیز از بهترین ها به شمار می آیند.

دانشگاه لیسبون

دانشگاه لیسبون که در پایتخت کشور پرتغال است نیز جزء دانشگاه هایی با رنک بالای جهانی است. همچنین دانشگاه کویمبرا (قدیمی ترین دانشگاه پرتغال) نیز شرایط مشابهی با دانشگاه لیسبون را دارد و در دسته دانشگاه های ممتاز کشور پرتغال قرار گرفته اند.

دانشگاه مینهو، دانشگاه کاتولیک لیسبون، دانشگاه لیسبوآ، دانشگاه آویرو و دانشگاه فنی لیسبون نیز از دانشگاه های خوب کشور پرتغال با رنک زیر ۵۰۰ جهانی قرار دارند.

دولت شرایط ویژه ای برای متقاضیان فراهم کرده به طوری که دانشجو برای بدست آوردن اقامت پرتغال از طریق تحصیل می تواند بعد از گذراندن مدت ۵ سال متوالی دوره تحصیل خود در کشور پرتغال واجد شرایط گرفتن اقامت پرتغال از طریق تحصیل شود.

الیته دانشجو برای گرفتن اقامت پرتغال از طریق تحصیل در این کشور می تواند در کنار تحصیل کار نیز بکند و با پرداخت کردن مالیات به دولت اقامت دائم کشور پرتغال را دریافت کند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور پرتغال را دارند می توانند هنگام تحصیل با مناطق زیبا و گردشگری کشور پرتغال تیز آشنا شوند و از آنها دیدن کنند.

متقاضیان در کنار تحصیل می توانند لذت دیدن سواحل، دشت های سبز، غار و قوس های طبیعی، شهرهای بندری با آب و هوای استوایی، طبیعت بکر، پارک ملی، معماری های زیبا، کلیسای تاریخی کشور پرتغال را بچشند.

بازدید از این مناطق تاثیر بسزائی بر روی روحیه متقاضیان تحصیلی می گذارد و فرد را شاداب و بشاش می کند و به قولی، امید به زندگی افراد را دو چندان می کند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *