دانمارک

شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

کشور دانمارک در لیست 3 کشور برتر دنیا در شاخص شادی قرار دارد. این بدین معنی است که مردم این کشور کیفیت زندگی بالایی دارند و رفاه اجتماعی در این کشور وجود دارد. به جز کیفیت بالا در زندگی و امکانات رفاهی، این کشور دارای سیستم آموزشی با کیفیتی است و متد آموزش، امکانات و تجهیزات دانشگاه های دانمارک مطابق با استانداردهای جهانی است. تمام این دلایل بعلاوه مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در دانمارک، این کشور به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در اروپا تبدیل شده که مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است زیرا رشته های دانشگاهی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود. در این مطلب به تحصیل دندانپزشکی در دانمارک پرداخته ایم زیرا رشته دندانپزشکی نیز جز پرطرفدارترین رشته ها برای ادامه تحصیل در دانشگاه های بین المللی برای داشتن آینده شغلی تضمین شده است.

کشور دانمارک یک مقصد تحصیلی ایده آل

دانمارک کشوری در شمال اروپا است که با سوئد، نروژ و آلمان هم مرز است. این کشور که حدود 5.6 میلیون جمعیت دارد، از نظر استاندارهای زندگی و تحصیل در سطح ایده آلی قرار دارد، دارای سواحل شنی بسیار زیبا و آب و هوایی مطلوب است. دانمارک به دلیل داشتن سیستم آموزش عالی پیشرفته و دانشگاه های بین المللی که برخی از آنها در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند، به مقصدی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. رشته های دانشگاهی بسیار متنوعی در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های دانمارک به زبان انگلیسی ارائه می شود از جمله رشته های پزشکی است. رشته دندانپزشکی نیز یکی از رشته های محبوب حوزه پزشکی است که خوشبختانه در دانمارک به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی آموزش داده می شود.

رشته دندانپزشکی در دانمارک

سیستم ارائه رشته دندانپزشکی در دانمارک شبیه به سایر کشورهای اروپایی است. دانشجویان دندانپزشکی در دانمارک در کنار مطالعه اصول نظری پایه و پزشکی، مهارت های عملی لازم برای اشتغال به حرفه دندانپزشکی را می آموزند. دانشجویان تکنیک های پیشرفته دندانپزشکی جهت تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان را برای طیف وسیعی از مشکلات دهان و دندان می آموزند و در حوزه های مختلف مانند دندانپزشکی ترمیمی، جراحی های دهان، دندان، فک و صورت، دندانپزشکی کودکان، بیهوشی عمومی و بیحسی موضعی، زیبایی دندان و غیره مهارت کافی کسب می کنند.

در طول دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی دروس تئوری و عملی گوناگونی مانند زیست شناسی مولکولی، شیمی دارویی، آناتومی، آناتومی سر و گردن، رادیوگرافی دندان و سایر روش های تشخیصی، میکروبیولوژی دهان و آمار زیستی دندانپزشکی، جراحی و ساید مباحث پزشکی عمومی. دانشجویان در پایان دوره تحصیل خود، دوره کارآموزی دارند که تحت نظر اساتید به درمان بیماران در یک مرکز درمانی وابسته به دانشگاه برای کسب تجربه مشغول می شوند.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانمارک شامل تحصیل این رشته در مقاطع کارشناسی یا لیسانس دندانپزشکی که به آن Bachelor of Science in Dental Surgery گفته می شود، کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس دندانپزشکی، Master of Science in Dental Surgery و دکترای دندانپزشکی است.

مدرک دندانپزشکی دانشگاه های اروپا از جمله دانشگاه های دانمارک در سایر کشورهای اروپایی و بریتانیا و همچین سایر کشورهای دنیا مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ایرلند و غیره به رسمیت شناخته شده است.

دانشگاه های دانمارک برای رشته دندانپزشکی

در کشور دانمارک حدود 7 دانشگاه پزشکی وجود دارد که رشته های پزشکی مانند دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. اکثر دوره های پزشکی و دندانپزشکی در سطح کارشناسی ارشد هستند که 6 سال طول می کشد. در این قسمت بهترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل دندانپزشکی به همراه رتبه جهانی و رتبه آنها در اروپا، لیست شده است:

نام دانشگاه رتبه جهانی رتبه در اروپا شهر
دانشگاه آرهوس

Aarhus University

35 10 Aarhus
دانشگاه کپنهاگ

University of Copenhagen

41 13 Copenhagen
دانشگاه آلبورگ

Aalborg University

578 191 Aalborg
دانشگاه جنوب دانمارک

University of Southern Denmark

 

721 224 Odense
دانشگاه فنی دانمارک

Technical University of Denmark

809 245 Kongens Lyngby

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های دانمارک و مشاهده لیست کامل دانشگاه های این کشور به لینک زیر مراجعه نمایید:

لینک مقاله: لیست دانشگاه های دانمارک

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بطور رایگان به تحصیل در دانمارک بپردازند اما برای دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا شهریه در نظر گرفته می شود. شهریه دانشگاه های دانمارک برای رشته دندانپزشکی باتوجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه، متفاوت است اما بطور کلی می توان گفت شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک بین 6000 تا 16000 یورو در سال است. البته طیفی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در دانمارک وجود دارد که آخرین اطلاعات مربوط به بورسیه ها را می توانید از وبسایت دانشگاه انتخابی خود و یا از کارشناسان موسسه مهاجرتی آوات جویا شوید.

شرایط اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در دانمارک

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های دانمارک در رشته دندانپزشکی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات (اگر برای مقطع لیسانس دندانپزشکی اقدام می کنید به مدرک دیپلم معتبر نیاز است و اگر برای مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد اپلای می کنید باید مدرک لیسانس مرتبط و معتبر داشته باشید).
  • مدرک زبان انگلیسی برای نشان دادن مهارت کافی در زبان انگلیسی (معمولا به مدرک آیلتس آکادمیک 6 تا 6.5 نیاز است).
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • رزومه یا CV

چگونگی اپلای برای دانشگاه های دانمارک

اگر تصمیم دارید برای رشته دندانپزشکی در دانشگاه های دانمارک اپلای کنید باید مسیر زیر را طی کنید:

  1. انتخاب دانشگاه
  2. فراهم کردن شرایط پذیرش و آماده کردن مدارک لازم
  3. اپلای بصورت آنلاین از طریق وبسایت دانشگاه
  4. دریافت نامه پذیرش از دانشگاه
  5. اپلای برای ویزای تحصیلی دانمارک

لازم به ذکر است که اپلای برای دانشگاه های دانمارک بصورت آنلاین انجام می شود بدین معنی که بعد از انتخاب دانشگاه، وارد صفحه اپلای می شوید و بصورت آنلاین درخواست پذیرش را سابمیت می کنید. ابتدا باید اپلیکیشن فرم یا فرم درخواست را با جزئیات تکمیل کنید و سپس فایل های پی دی اف مدارک مورد نیاز بهمراه ترجمه آنها را در محل مشخص شده آپلود نمایید و قبل از سابمیت نهایی اپلیکیشن فی پرداخت کنید.

دندانپزشک شدن در دانمارک

برای اینکه بتوانید به عنوان یک دندانپزشک در دانمارک مشغول به کار شوید باید ابتدا دوره لیسانس دندانپزشکی را که 3 سال است بگذرانید و سپس دوره فوق لیسانس یا کارشناسی دندانپزشکی را که آن هم 3 سال است به اتمام برسانید. پس از 6 سال تحصیل در رشته دندانپزشکی و اتمام دوره کارآموزی یکساله و داشتن اقامت موقت این کشور، می توانید به عنوان دندانپزشک ثبت نام کرده و مجوز اتحادیه اروپا را دریافت کنید. بعد از گذراندن این مراحل شما یک دندانپزشک هستید که می توانید در دانمارک یا هر کشور دیگری به حرفه دندانپزشکی مشغول شوید.

لیسانس دندانپزشکی در دانمارک

در رشته لیسانس دندانپزشکی دانشجویان به مطالعه بیماری های دهان و دندان می پردازند و با روش های تشخیصی و درمانی آشنا می شوند. برای اینکه به یک دندانپزشک ماهر تبدیل شوید باید تکنیک های درمان و پیشگیری تخصصی را نیز بیاموزید و همچنین روی مباحث پزشکی عمومی نیز مسلط شوید. بعد از اتمام دوره لیسانس دندانپزشکی، وظیفه شما به عنوان یک دندانپزشک حل مشکلات و بیماری های دهان و دندان است. در این زمینه می توانید به فعالیت هایی مانند تحقیق، درمان و مشاوره مشغول شوید. همچنین یکی دیگر از مباحثی که در رشته لیسانس دندانپزشکی به دانشجویان آموزش داده می شود تا بر مهارت های آن تسلط داشته باشند، پروتزهای دندانی است.

هزینه تحصیل لیسانس دندانپزشکی

دوره تحصیل در رشته لیسانس دندانپزشکی در دانمارک 3 تا 4 سال است. شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک بطور میانگین 7613 یورو در سال است. و اما اگر قرار باشد که دیدگاهی دقیق در مورد هزینه های تحصیل دندانپزشکی در دانمارک داشته باشید، به جز شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی در دانمارک را نیز در نظر بگیرید. البته هزینه های زندگی خیلی به شهری که در آن قرار است زندگی کنید و سبک زندگی شما بستگی دارد اما بطور کلی می توان گفت ماهانه برای اجازه خانه یا محل اقامت به 666 یورو و خوراک و سایر هزینه ها به 317 یورو نیاز خواهید داشت.

جمع بندی

کشور دانمارک، شادترین کشور جهان با سطح بالایی از استانداردهای زندگی، به دلیل دارا بودن سیستم آموزشی پیشرفته و با کیفیت جهانی، دانشگاه های بین المللی و انگلیسی زبان و از همه مهمتر شهریه و هزینه های زندگی مقرون به صرفه، یکی از محبوب ترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی به اروپا است. سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی جذب 5 دانشگاه برتر دانمارک می شوند زیرا مدرک دندانپزشکی این دانشگاه ها در تمامی کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا به رسمیت شناخته شده است و اعتبار دارد. بنابراین دریافت مدرک دندانپزشکی در دانمارک مسیری مطمئن برای آینده شغلی درخشان و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در تمامی کشورهای جهان است.

مسیر تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانمارک به این صورت است که برای اینکه بتوانید به عنوان دندانپزشک بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های دانمارک مشغول به کار شوید باید ابتدا لیسانس دندانپزشکی را که 3 تا 4 سال طول می کشد به اتمام برسانید. شهریه تحصیل در لیسانس دندانپزشکی بطور میانگین حدود 7000 یورو در سال است. سپس دوره فوق لیسانس دندانپزشکی یا کارشناسی ارشد را می گذرانید که 3 سال است و در نهایت بعد از 6 سال تحصیل در رشته دندانپزشکی آماده مشغول شدن به این حرفه در دانمارک و تمامی کشورهای دنیا هستید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *