دانمارک

تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

سیستم آموزش عالی و دانشگاهی دانمارک یکی از شناخته شده ترین و پیشرفته ترین سیستم های آموزشی در شمال اروپا است. دانمارک، شادترین کشور دنیا، علاوه بر اینکه کشوری زیبا با سواحل شنی چشم نواز، فرهنگی جذاب و استانداردهای رفاهی بالا است، دارای دانشگاه هایی است که در لیست برترین های جهان قرار دارند و رشته های دانشگاهی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. بنابراین دانمارک یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی است. بدون شک می توانید رشته مورد علاقه خود را که به زبان انگلیسی در دانشگاه های دانمارک ارائه می شود پیدا کنید و علاوه بر دریافت مدرک کارشناسی ارشد بین المللی و معتبر، تجربه ای شگفت انگیز در دانمارک داشته باشید. در این مطلب تمامی اطلاعات و نکات کاربردی برای تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک ارائه شده که پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

اطلاعات کلی در یک نگاه

تعداد دانشگاه های دانمارک برای تحصیل کارشناسی ارشد 22
تعداد رشته های کارشناسی ارشد در دانمارک 198
معروف ترین و قدیمی ترین دانشگاه دانمارک دانشگاه کپنهاگ – University of Copenhagen
تعداد دانشجویان بین المللی در دانمارک بیش از 32478
طول مدت تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک 2 سال
میانگین شهریه تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک 8236 یورو در سال
ترم تحصیلی در دانمارک سپتامبر تا ژوئن

 

دانشگاه های دانمارک برای تحصیل کارشناسی ارشد

در دانمارک 3 نوع موسسه آموزش عالی وجود دارد که عبارتند از: دانشگاه، کالج های دانشگاهی و آکادمی های آموزش عالی حرفه ای. باید به این نکته توجه داشته باشید که فقط دانشگاه های دانمارک که از نوع آکادمیک هستند رشته های کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. سیستم آموزش عالی دانمارک در سراسر جهان شناخته شده است و 7 دانشگاه اصلی این کشور که رشته های کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند در رتبه بندی جهانی جز برترین دانشگاه های جهان هستند. همه آنها در لیست 400 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. دانشگاه های دانمارک مانند سایر دانشگاه ها در اروپا، سیستم Bologna Process را اجرا می کنند، بنابراین رشته های دانشگاهی در این مراکز در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود که کارشناسی ارشد دومین مقطع تحصیلی بعد از کارشناسی محسوب می شود.

برترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل کارشناسی ارشد

در جدول زیر لیست بهترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را به همراه رتبه بندی جهانی آنها مشاهده می کنید:

نام دانشگاه رتبه جهانی THE رتبه جهانی QS رتبه جهانی ARWU
دانشگاه کپنهاگ

University of Copenhagen

114 82 39
دانشگاه آرهوس

Aarhus University

117 161 69
دانشگاه فنی دانمارک

Technical University of Denmark

166 104 151-200
دانشگاه آلبورگ

Aalborg University

251-300 326 301-400
دانشگاه تجاری کپنهاگ

Copenhagen Business School

251-300 601-700
دانشگاه جنوب دانمارک

University of Southern Denmark

251-300 47 201-300
دانشگاه روسکیلد

Roskilde University

801-1000

 

برای مشاهده لیست کامل دانشگاه های دانمارک و اطلاعات کاربردی در مورد دانشگاه های این کشور به لینک زیر مراجعه نمایید:

لینک مقاله: لیست دانشگاه های دانمارک

دوره های کارشناسی ارشد در دانمارک

مانند سایر کشورهای اروپایی، دوره های کارشناسی ارشد در دانمارک 1 تا 2 سال است و شامل دروس اجباری، دروس اختیاری و دروس تخصصی یا موضوعی است که جمعا حدود 30 تا 60 واحد درسی است.. روش اصلی تدریس دوره های کارشناسی ارشد در دانمارک “یادگیری مبتنی بر چالش و عمل” است که به آن متد آموزشی problem-based learning می گویند. برنامه هایی که در یک دوره کارشناسی ارشد در دانمارک خواهید داشت شامل سخنرانی ها، سمینارها، تمرین های عملی و آزمایشگاه، پروژه های درسی و بازدیدهای مطالعاتی است. بعد از اتمام واحد های درسی، در نهایت باید پایان نامه ای مرتبط به تخصص که در واقع یک پروژه بزرگ 6 تا 9 ماهه است را انجام دهید تا بتوانید فارغ التحصیل شوید.

یکی از مزیت های تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک این است که دانشگاه های این کشور تعاملات و تبادلات علمی گسترده ای با سایر دانشگاه های برتر دنیا دارند و این موضوع فرصت ارزشمندی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا یک شبکه حرفه ای برای خود ایجاد کرده و مسیر شغلی و آکادمیک خود را از این طریق تضمین کنند. این موضوع می تواند مسیری برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در سایر دانشگاه های برتر دنیا باشد.

جالب است بدانید که به دوره کارشناسی ارشد در دانمارک Candidatus گفته می شود که مخفف آن Cand است و بیشتر از مخفف آن استفاده می کنند.

تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانمارک

طیف وسیعی از رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه های دانمارک به زبان انگلیسی تدریس می شود که البته این موضوع فقط به دلیل جذب دانشجویان بین المللی نیست بلکه یکی از استانداردهایی است که باعث شده دانشگاه های دانمارک در لیست دانشگاه های بین المللی قرار گیرند و رتبه های عالی کسب کنند. حتی دانشجویان داخلی نیز رشته های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند تا مسیر آکادمیک و حرفه ای قوی داشته باشند.

اگر هم علاقه به یادگیری زبان دانمارکی داشته باشید، می توانید در حین تحصیل خود در دوره های رایگان آموزش زبان دانمارکی که دولت برای دانشجویان بین المللی برگزار می کند، شرکت کنید.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بطور رایگان در دانشگاه های دانمارک تحصیل کنند اما دانشجویان بین المللی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند موظف به پرداخت شهریه سالانه برای تحصیل در دانمارک هستند. شهریه سالانه تحصیل کارشناسی ارشد حدود 6000 تا 16000 یورو در سال است. برای مثال دوره های کارشناسی ارشد MBA ممکن است کمی گران تر باشند. البته دولت دانمارک بورسیه های متعددی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده که بسیار کمک کننده است.

شهریه سالانه دانشگاه های برتر دانمارک برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

  • دانشگاه آلبورگ: 100 تا 14780 دلار
  • دانشگاه آرهوس: 8690 تا 16620 دلار
  • دانشگاه فنی دانمارک: 15000 یورو
  • دانشگاه کپنهاگ: 10920 دلار
  • دانشگاه جنوب دانمارک: 8500 یورو

در ادامه شهریه سالانه برخی از محبوب ترین رشته های کارشناسی ارشد در دانمارک ارائه می شود:

  • مدیریت بازرگانی: میانگین 10000 یورو
  • اقتصاد: 10000 تا 17400 یورو
  • بیوتکنولوژی: 12000 تا 20000 یورو
  • هتلداری و گردشگری: 7000 یورو
  • علوم سیاسی: 9000 یورو

و اما سایر هزینه های تحصیل در دانمارک شامل موارد زیر است:

  • هزینه مسکن یا محل اقامت: 240 تا 460 یورو در ماه
  • هزینه کتاب و سایر لزومات تحصیل: 30 تا 65 یورو در ماه

همچنین ممکن است برای پرداخت قبض تلفن و اینترنت، عضویت در باشگاه ورزشی، حمل و نقل و یا یک وعده غذایی در رستوران به ترتیب 22، 36، 59 و 44 دلار هزینه کنید.

شرایط اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در دانمارک

اصلی ترین شرط برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک داشتن مدرک کارشناسی معتبر و مرتبط است. معدل کارشناسی بهتر است در سطح خوبی باشد. طبق سیستم نمره دهی آمریکا معدل B یا معدل 3 از 4 مورد قبول است.

از آنجاییکه قرار است با زبان انگلیسی به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهید، باید مهارت کافی در زبان انگلیسی داشته باشید. بدین منظور دانشگاه از شما مدرک بین المللی زبان انگلیسی می خواهد. معمولا مدرک آیلتس آکادمیک با نمره 6 یا 6.5 یا مدرک تافل با نمره 83 مد نظر دانشگاه های دانمارک است. اگر برای شرکت در ازمون های بین المللی زبان انگلیسی آماده نیستید، این موضوع مانعی برای اپلای نخواهد بود زیرا برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی دوره های زبان انگلیسی برگزار می کنند.

چگونگی اپلای برای دانشگاه های دانمارک

توجه داشته باشید که ددلاین اپلای برای دانشگاه های دانمارک اوایل ماه ژانویه January است. فرایند اپلای برای دانشگاه نیز به این صورت است که ابتدا باید دانشگاه و رشته کارشناسی ارشد خود را پیدا کنید، سپس از طریق صفحه اختصاصی مربوط به رشته در وبسایت دانشگاه از شرایط پذیرش و مدارک مورد نظر اطلاع پیدا کنید. در مرحله بعد مدارک را بهمراه ترجمه و کپی های الکترونیک آنها که باید بصورت فایل های پی دی اف باشد، تهیه کنید. اپلای بصورت آنلاین و از طریق وبسایت دانشگاه است.

لیست کلی مدارک مورد نیاز در زمان اپلای به شرح زیر است:

  • مدرک تحصیلی کارشناسی بهمراه ترجمه رسمی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • رزومه یا CV
  • مدرک زبان انگلیسی
  • پاسپورت
  • توصیه نامه
  • عکس پاسپورتی

در زمان اپلای برای دانشگاه ابتدا باید اپلیکیشن فرم یا فرم درخواست پذیرش را با جزئیات و به دقت تکمیل کنید، سپس فایل های پی دی اف مدارک را در جای مشخص شده آپلود کرده و قبل از سابمیت نهایی اپلیکیشن فی پرداخت کنید.

شما می توانید حداکثر برای 8 رشته کارشناسی ارشد درخواست دهید. بعد از اینکه درخواست پذیرش را ارسال کردید، حدودا در تاریخ 28 جولای جواب دانشگاه برایتان ایمیل می شود که در قالب یک نامه است. اگر با درخواست شما موافقت شده باشد برای شما نامه پذیرش ارسال می شود که از طریق آن می توانید برای ویزای تحصیلی دانمارک اقدام کنید. نهایتا تا اوایل آگوست فرصت دارید که پذیرش خود را تایید کنید. قبل از شروه دوره تحصیلی باید بصورت آنلاین در دانشگاه ثبت نام کنید.

نکته ای در مورد بیمه درمانی: تمامی دانشجویان بین المللی باید در طول تحصیل در دانمارک بیمه سلامت یا درمان داشته باشند. با این حال، تمامی افراد غیرمقیم که در دانمارک اقامت دارند، طبق قانون سلامت دانمارک، در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده مانند بیماری های حاد یا مزمن تشدید شده، زایمان، تصادف و غیره خدمات رایگان اروژانس و بیمارستان را دریافت می کنند.

رشته های کارشناسی ارشد در دانمارک

رشته های کارشناسی ارشد متنوعی در دانمارک وجود دارد. دانشگاه های این کشور معمولا همه نوع رشته ای را ارائه می دهند. البته همانطور که گفته شد رشته های اقتصاد، مدیریت بازرگانی MBA جز محبوب ترین رشته های کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی در دانمارک است.

در ادامه می توانید لیست برخی از رشته های کارشناسی ارشد که در دانشگاه های دانمارک ارائه می شود مشاهده نمایید. شاید رشته مورد علاقه شما هم در لیست باشد:

نام رشته کارشناسی ارشد نام دانشگاه
مدیریت طراحی دانشگاه ویسمار – Wismar University
محیط زیست و مدیریت منابع دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
گردشگری بین الملل دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
مهندسی رباتیک دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
مهندسی نرم افزار دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
مهندسی آی تی دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
زبان انگلیسی دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
تجارت دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
ریاضیات کاربردی دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
کارشناسی ارشد علوم پایه مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
اقتصاد و مدیریت تجاری دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
مهندسی الکترونیک دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
طراحی صنعتی دانشگاه Designskolen Kolding
طراحی و مد دانشگاه Designskolen Kolding
تجارت بین الملل آکادمی تجارت بین المللی – International Business Academy
ورزش و سلامت دانشگاه جنوب دانمارک – University of Southern Denmark
آمار دانشگاه آرهوس – Aarhus University
مهندسی انرژی دانشگاه آلبورگ – Aalborg University
مهندسی محیط زیست دانشگاه فنی دانمارک – Technical University of Denmark
تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه کپنهاگ – University of Copenhagen
تکنولوژی پلیمر دانشگاه فنی دانمارک – Technical University of Denmark
کشاورزی دانشگاه کپنهاگ – University of Copenhagen
طراحی دارو دانشگاه فنی دانمارک – Technical University of Denmark
زیست پزشکی مولکولی دانشگاه کپنهاگ – University of Copenhagen
مهندسی بیومدیکال دانشگاه فنی دانمارک – Technical University of Denmark
بیوانفورماتیک و بیولوژی سیتمی دانشگاه فنی دانمارک – Technical University of Denmark
نانوتکنولوژی دانشگاه فنی دانمارک – Technical University of Denmark
تغذیه دانشگاه کپنهاگ – University of Copenhagen

 

لیست 298 رشته کارشناسی ارشد در دانمارک را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

www.mastersportal.com

بورسیه تحصیلی در دانمارک

هر ساله تعدای بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد از طرف دولت و دانشگاه های دانمارک فراهم می شود و در دسترس قرار دارند. در اینجا لیست برخی از بورسیه های محبوب در دانمارک را مشاهده می نمایید:

  • بورسیه تحصیلی دولت دانمارک برای دانشجویان با شرایط عالی
  • پشتیبانی آموزشی دولتی دانمارک یا SU
  • بورسیه های کارشناسی ارشد اراسموس موندوس در دانمارک (Erasmus Mundus)
  • بورسیه های دانشگاه آرهوس
  • بورسیه های دانشگاه فنی دانمارک

جهت اطلاع از آخرین بورسیه های تحصیلی در دسترس در دانمارک می توانید به وبسایت دانشگاه های دانمارک مراجعه نمایید و یا از کارشناسان پذیرش موسسه مهاجرتی آوات جویا شوید.

جمع بندی

دانمارک یکی از مقاصد تحصیلی اروپا برای دانشجویان بین المللی است. مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه های دانمارک دارای اعتبار بین المللی هستند و در تمامی کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شوند. اکثر دانشگاه های دانمارک رشته های دانشگاهی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و فرصتی مناسب برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند. دریافت مدرک بین المللی از یک دانشگاه معتبر جهانی می تواند مسیری مطمئن برای آینده ی شغلی درخشان باشد. پس اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما دانشگاه ها و رشته کارشناسی ارشد دانمارک را بررسی نمایید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *