تحصیلی, دانمارک

هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک

هزینه ی تحصیل و زندگی در دانمارک

آیا می دانید هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک چگونه است؟ تحصیل در دانمارک در مقاطع مختلف مثل کارشناسی و کارشناسی ارشد و مقطع دکتری در کشور دانمارک و در کل، مهاجرت تحصیلی به دانمارک به چه صورت است؟ دانشگاه های خصوصی در دانمارک و دانشگاه های دولتی در دانمارک چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک

هزینه های زندگی در دانمارک و هزینه های تحصیلی در دانمارک در صورت مهاجرت خانوادگی به دانمارک چه میزان است؟تحصیل پزشکی در دانمارک چگونه است؟ ویزای کاری دانمارک و ویزای توریستی دانمارک همواره سوالاتی برای متقضیان مهاجرت به دانمارک در پی داشته است و ما برآنیم که در این مقاله در خصوص مهاجرت به دانمارک و هزینه تحصیلی و زندگی به بحث بپردازیم و بهترین گزینه ها را بررسی کنیم.

درباره کشور دانمارک

کشور دانمارک در شمال قاره اروپا واقع شده است و مستقر در منطقه اسکاندیناوی (کوچکترین کشور) است. نژاد این مردم به وایکینگ ها می رسد. دانمارک جزء یورو و اعضای اتحادیه اروپا است. زبان رسمی آنها دانمارکی و واحد پولشان کرون دانمارک است و جمعیتی غالب بر 6 میلیون نفر دارد.

جمعیت شهری دانمارک در حدود ۸۸ درصد است. پایتخت دانمارک شهر کپنهاگ است با جمعیتی حدودا ۱۶۰۰۰۰۰ نفر، کشور دانمارک دارای ۵ منطقه و نزدیک به ۱۰۰ شهرستان دارد که جزئی از تقسیم بندی اراضی دانمارک هستند. جغرافیای کشور دانمارک و بررسی هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک در این مقاله بیان شده است.

نزدیک به ۶۵ درصد اقلیم کشور دانمارک قابل کشت است. جنگل های پوشیده از درخت، چمنزارهای وسیع از جاذبه های حیرت انگیز طبیعی دانمارک است. مساحت کلی کشور دانمارک ۴۲٫۴۳۱ کیلومتر مربع است. آب و هوای آن معتدل و در بیشتر مواقع بارانی است و این عامل باعث شده مردم کمبود آبی را احساس نکنند.

مختصری در مورد اقتصاد دانمارک (هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک)

دانمارک پل ارتباط تجاری ما بین کشورهای اروپای مرکزی و شمال اروپا است. این مسیر تجاری باعث پیشرفت های اقتصادی و استراتژی سیاسی، حتی نظامی دانمارک شده است.

اقتصاد قدرتمند کشور دانمارک خدمات اجتماعی زیادی را برای شهروندانش فراهم کرده است از جمله: سطح بالای رفاه اجتماعی، استانداردهای بین اللملی و کیفیت زندگی، تفاوت کم بین سطح درآمد در جامعه دانمارک و مزایای بی شمار دیگر…

از دلایل پیشرفت جنوب کشور دانمارک و حرکت به سوی اقتصاد پویا و رشد اقتصادی، نزدیکی به کشور مرفه آلمان است. دانمارک صادر کننده بزرگ در اقلام و محصولات غذایی به دیگر کشورها است. صید ماهی و کشاورزی در دانمارک بسیار پر رونق و حائز اهمیت است.

کالاهای صنعتی مشهور دانمارک عبارتند از: حمل و نقل، نوشیدنی و دارو، مبلمان، کالاهای صنعتی فلزی… بزرگترین شریک های تجاری کشور دانمارک در اروپا و ایالات متحده نروژ و انگلستان و بیرون از اروپا ژاپن است. کشور دانمارک دارای تورم بسیار پایین است.

هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک

هزینه تحصیل در کشور دانمارک و در مقاطع مختلف با توجه به شهر مورد نظر متفاوت است. در سال اول و دوم در مقطع لیسانس هزینه های تحصیلی بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو در ماه است که نسبت به محل دانشگاه این مبالغ بالاتر نیز می روند. در سال سوم لیسانس حدودا ۲۵۰۰ یورو در ماه می شود. هزینه های زندگی ماهیانه برای اقامت یک دانشجو در حدود ۸۰۰۰ کرون در ماه می باشد. هزینه های زندگی در شهرهای کوچکتر پایین تر و بسیار به صرفه تر می باشد.

در واقع اگر بخواهیم هزینه های کلی زندگی برای فرد دانشجو و همراهانش را در یک ماه تخمین بزنیم در شهرهای بزرگتر این مبلغ  حدودا ۱۲۰۰۰ کرون در ماه و در شهرهای کوچکتر حدودا ۷۷۰۰ کرون در ماه است.

اجاره مسکن در دانمارک ۲۶۰۰ تا ۴۱۰۰ کرون
هزینه های بیمه و خدمات ۲۱۰ کرون
تلفن همراه ۱۶۰
خورد وخوراک ۱۶۰۰ تا ۲۱۰۰
حمل و نقل ۳۱۰ کرون
خرج های دیگر ۱۱۰۰ کرون

البته مبالغ دیگری نیز وجود دارد که می توانید با تماس با موسسه مهاجرتی آوات و مشاورین خبره ما اطلاعات کافی را پرسیده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک (تحصیل مقطعی در کشور دانمارک)

آموزش حرفه ای با جستجو و تحقیق در زمینه های مختلف حرف اول سیستم آموزشی دانمارک را می زند. سیاست های نظام آموزشی توسط مدارس خصوصی و یا مقامات محلی ارائه می شود.

در کشور دانمارک دانشگاه های معتبری وجود دارد که می توان ۵ نمونه از آنها را در ارجعیت قرار داد این دانشگاه ها در زمره دانشگاه های برتر جهانی قرار دارند. هزینه های تحصیل برای دانشجویان اروپایی رایگان است. در بین دانشگاه های کشورهای اسکاندیناوی دانشگاه کپنهاگ بالاترین رتبه را دارد.

دانشگاه فنی دانمارک (موسسه پلیتکنیک) در رتبه ۱۱۵ دانشگاه های معتبر جهان قرار دارد و یکی از مدرنترین موسسات اروپا است.

دانشگاه آلبرگ به چهار دانشکده در مباحث تحصیلی علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی و علوم پزشکی تقسیم می شود و در رتبه ۳۷۸ دانشگاه های معتبر جهانی قرار دارد همچنین دانشگاه جنوبی دانمارک جزء دانشگاه های معتبر جهان است و از دانشکده بازرگانی و مهندسی به شمار می رود.

۴ مقطع تحصیلی در کشور دانمارک وجود دارد:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد.
  • MBA
  • دکترا

بیش از ۵۰۰ برنامه آموزشی از قبیل سطوح ذکر شده، دوره های کوتاه مدت، دانشکده های تابستانی و غیره در دستور کار نظام آموزشی کشور دانمارک قرار داده شده است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند. 

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *