تحصیلی, دانمارک

بورسیه تحصیلی در دانمارک

بورسیه تحصیلی در دانمارک

بورسیه تحصیلی در کشور دانمارک راهی به صرفه، برای رسیدن به اقامت دانمارک است. برای این کار باید از شرایط اخذ بورسیه دانمارک، اطلاعات جامعی داشته باشید. موسسه مهاجرتی آوات قصد دارد در این مقاله شرایط تحصیلی در دانمارک و اقامت و مهاجرت به کشور دانمارک را بررسی کند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

بورسیه تحصیلی در دانمارک

به طور کلی می توان گفت که دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی و دیگر کشور های اروپایی، راهی به صرفه و ایمنی را، جهت مهاجرت به دانمارک و دیگر کشور های اروپایی انتخاب می نمایند.

البته شایان ذکر است مزایایی که با اخذ ویزای تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی و دیگر کشور های اروپایی، در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، دانشجویان بسیاری را برای مهاجرت به دانمارک و دیگر کشور های اروپایی وسوسه کرده است.

مزایای اخذ ویزای تحصیلی

با اخذ ویزای تحصیلی دانمارک و اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک، دانشجویان می توانند بدون دردسر و بدون استرس به کلیه کشور های اروپایی دیگر در رفت و آمد باشند.

یکی دیگر از مزایای اخذ بورسیه تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی دانمارک و دیگر کشور های اروپایی، مبدل کردن ویزای دانشجویی دانمارک به ویزای کاری دانمارک می باشد. دانشجویانی که قصد زندگی و کار در کشور دانمارک و یا دیگر کشور های اروپایی را دارند، می توانند مدتی قبل از اتمام تحصیل خود به اداره مهاجرت مراجعه نموده و برای ویزای کاری دانمارک و یا دیگر کشورهای اروپایی اقدام نمایند و به دنبال کاریابی در دانمارک باشند.

البته دانشجویان به هنگام تحصیل، نیز می توانند بنا به مقطع تحصیلی خود به صورت پاره وقت، مشغول به کار باشند تا بتوانند در بخشی از هزینه زندگی و هزینه تحصیل در دانمارک صرفه جویی نمایند.

البته جای نگرانی نیست، تمامی دانشجویان می توانند با کسب معدل و نمرات عالی به اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک و یا دیگر کشور های اروپایی اقدام نمایند و این بورسیه های تحصیلی، کمک هزینه هایی هستند در جهت تامین هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلی دانشجو در دانمارک و یا دیگر کشور های اروپایی.

هزینه زندگی در کشور دانمارک

زندگی ایده آل در کشور های اروپایی، لذت بخش است و در اختیار داشتن امکانات عالی در جهت تحصیل، آموزش، ورزش و … قابل وصف نیست. دوچرخه سواری از عادات خیلی مرسوم کشور دانمارک می باشد، مردم دانمارک سعی می کنند، از دوچرخ سواری برای تمامی مسیر های هر روزه خود را مانند مسیر های محل کار، مسیر های دانشگاه و حتی شبانه برای تفریح استفاده نمایند و از آن لذت ببرند. کشور دانمارک یکی از پر هزینه ترین و گران ترین کشور های روز دنیا به حساب می آید، اما استاندارد های سطح زندگی در این کشور بالا است.

البته اگر دانشجویان سعی کنند همانند مردم دانمارک برای خیلی از مسیر های رفت و آمد خود از دوچرخه استفاده نمایند و اغلب وعده های غذایی خود را در منزل صرف کنند، مطمئنا بخشی از هزینه های زندگی در دانمارک را می توانند با این کار کاهش دهند.

افتتاح حساب بانکی

در کشور دانمارک یک سیستم بسیار پیشرفته وجود دارد که مردم استفاده زیادی از آن می کنند، آن ها با افتتاح حساب بانکی در موسسات مالی کشور دانمارک، توانسته اند مشکلات هزینه، صرف وقت و زمان خود را، برای پرداخت تمامی هزینه های مالی، که در اول هر ماه باید پرداخت شود را حل نمایند، با استفاده از این سیستم تمام هزینه ها اعم از: اجاره منزل، اجاره خوابگاه، پیش پرداختی خوابگاه و … به طور خودکار اول هر ماه از حساب شخصی آن ها کسر خواهد شد.

پیشنهاد موسسه حقوقی و بین المللی آوات به تمامی دانشجویان عزیز می باشد، برای صرفه جویی در وقت و زمان خود، با افتتاح حساب شخصی در موسسات مالی دانمارک و سپرده گذاری هزینه یک سال اول زندگی خود در این حساب شخصی، علاوه بر صرفه جویی در هزینه های زندگی و هزینه تحصیل در وقت و زمان خود نیز صرفه جویی نمایید.

شماره CPR(شماره شناسایی)

البته لازم به ذکر است که برای افتتاح حساب دانشجویان باید، شماره CPR خود یا شماره شناسایی خود را ارائه دهند.

موسسه حقوقی و بین المللی آوات، می تواند میانگین هزینه های زندگی در دانمارک را با شرح جزئیات برای شما بازگو نماید، در حال حاضر در کشور دانمارک میانگین هزینه اجاره مسکن بین ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ کرون، هزینه خوراک و پوشاک بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کرون و هزینه حمل و نقل، تلفن، آب و برق را می توان بین ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ کرون تخمین زد.

هزینه دیگری که تقبل آن برای همه متقاضیان در همان ابتدای ورود به دانمارک الزامی می باشد، هزینه بیمه درمانی ست که مبلغ ۲۰۰ کرون در همان ابتدا گرفته می شود.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک

در دانشگاه های کشور دانمارک، عموما بورسیه تحصیلی به دانشجویانی تعلق می گیرد که دارای معدل و سطح نمرات عالی و رزومه تحصیلی سطح بالا باشند. در کشور دانمارک، اخذ بورسیه تحصیلی مخصوصا برای دانشجویان بین المللی (خارجی) در مقطع دکتری بیشتر به چشم می خورد اما این بدان معنا نیست که اخذ بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر نباشد.

بیشتر بورسیه های تعلق گرفته در دانشگاه های دانمارک برای رشته های معماری و فرهنگی و محیط زیست و طراحی بوده است و این بورسیه های تحصیلی بیشتر برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه شده است.

بورسیه تحصیلی پزشکی

البته در همه کشورهای اروپایی، دانشجویان پزشکی برای اخذ بورسیه تحصیلی در جایگاه بالایی قرار دارند و کشور دانمارک نیز از ارج نهادن برای دانشجویان رشته پزشکی مستثنا نمی باشد و البته دانشجویان پزشکی با ارائه رزومه تحصیلی عالی خود می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نمایند.

البته اگر دانشجویان از همان ابتدا موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نشوند، می تواند با سپری کردن سال اول تحصیل خود در دانمارک و کسب معدل و نمرات عالی، درخواست خود را برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری ارائه دهند.

بورسیه تحصیلی دولتی در دانمارک

در کشور دانمارک، بورسیه های تحصیلی دولتی وجود دارند که تحت حمایت موسسات آموزش عالی کشور دانمارک می باشند و هر ساله کمک هزینه هایی را به صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه های دانمارک، برای تامین هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلی دانشجویان، چه دانشجویان دانمارکی و چه دانشجویان بین المللی واریز می نمایند. تصمیم گیری در تامین هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی و یا اخذ بورسیه تحصیلی دولتی در کشور دانمارک به کدام دانشجویان تعلق می گیرد نیز، توسط خود موسسات آموزش عالی انجام می پذیرد.

بورسیه تحصیلی دولتی به دو صورت به دانشجویان دانشگاه های کشور دانمارک، تعلق می گیرد و همه این ها بستگی به بررسی و تاییدیه موسسات آموزش عالی کشور دانمارک دارد. در حالت اول: تمامی هزینه های تحصیل و تمامی هزینه های زندگی دانشجو را تقبل می نماید. در حالت دوم: تمامی هزینه های تحصیلی و نیمی از هزینه های زندگی دانشجو را تامین می نماید.

زبان تدریس در کشور دانمارک

زبان تدریس در کشور دانمارک به صورت انگلیسی می باشد، اما بورسیه تحصیلی که در دانمارک در نظر گرفته می شود؛ بیشتر برای دانشجویان بومی دانمارک می باشد و برای ارائه بورسیه تحصیلی از متقاضیان، ارائه مدرک زبان دانمارکی می خواهد. البته بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی نیز تعلق می گیرد، اما این دانشجویان نیز باید با ارائه مدرک زبان دانمارکی، تسلط خود را به زبان دانمارکی نشان دهند.

اما به طور کلی بورسیه به دانشجویانی تعلق می گیرد که علاوه بر درخواست و ثبت نام در برنامه اخذ بورسیه تحصیلی دانمارک، برای اخذ اقامت تحصیلی و اخذ اقامت دائم کشور دانمارک درخواست و اقدام کرده باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند. 

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *