انگلستان, تحصیلی

تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در انگلیس

تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در انگلیس

تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در انگلیس یک سال به طول می انجامد. فقط 1 سال زمان و هزینه‌ خود را صرف می‌کنید تا مدرک فوق‌لیسانس دریافت کنید. این عدد واقعیت دارد و تحصیل در انگلیس در مقطع فوق‌لیسانس 1 سال زمان می‌برد.
انگلیس جزو کشورهایی است که دانشگاه‌های بسیار معتبر با سطح بالای آموزشی دارد. شما با ورود به این کشور می‌توانید بورسیه‌های تحصیلی درجه یک نیز کسب کنید. شما می‌توانید از امکانات بسیار متنوع دانشگاه‌های کشور انگلیس از قبیل معافیت شهریه، فرصت کار در حین تحصیل، تخفیفات فراوان دانشجویی، اجازه کار تمام‌وقت بعد از فراغت تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در انگلیس استفاده کنید.

ورود به مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل در این مقطع مدارک تحصیلی کارشناسی الزامی است. البته در بعضی از رشته‌ها به این مدارک نیازی نیست.

یکی از بهترین انتخاب‌های دانشجویانی که دوره‌ کارشناسی را بعد از سپری کردن مدت‌زمان 3 سال در کشور انگلیس طی کرده‌اند ورود به دوره‌ کارشناسی ارشد و تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در انگلیس است.
البته حتماً درخواست خود را زودتر از موعود برای دانشگاه موردنظر ارسال کنید؛ زیرا هر دانشگاه شرایط و ضوابط خودش را دارد که این امر موجب می‌شود تا بعدازاینکه مدارک را به‌طور کامل ارسال گردید زمانی مقرر شود تا مدارک از طریق دانشگاه موردنظر بررسی شود.
بعضی از کشورها مدارک کارشناسی دانشگاهی خود را به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند به تائید دانشگاه‌های کشور انگلیس درآورند و این مدارک از دید این دانشگاه‌ها مورد تائید و معتبر نیستند.
پس دقت داشته باشید قبل از گرفتن پذیرش مدرک دوره‌های کارشناسی، این مدرک به معادل مدرک آن در انگلیس تغییر و تبدیل و احراز صلاحیت شود.

نکاتی در مورد فوق لیسانس در انگلیس

یکی از مزایای بزرگ تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در انگلیس کم بودن مدت تحصیل در این مقطع است.
دانشجویان طی 1 سال تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس موفق به اخذ مدرک Master می‌گردند.
می‌توان به جرات گفت مدت این دوره در کشور انگلیس به نسبت چند کشور هم‌ تراز دیگر مثل کانادا، آلمان و غیره بسیار پایین و تقریباً نصف هست.
در مقطع فوق‌لیسانس دو راه برای تحصیل وجود دارد.

درس و تحقیق باهم تلفیق می‌شوند (Course)
فقط تحقیق (Research)

  • در حالت اول دانشجو بعد از سپری کردن 2 ترم و بعد از موفقیت در امتحانات کتبی مدرک کارشناسی ارشد را کسب می‌کند. در این حالت هیچ کلاس درسی برای رفت‌وآمدهای درون کلاسی و دانشگاهی وجود ندارد.
  • در حالت دوم دانشجو بایستی از اول با استاد راهنمایی که مورد تائید کارشناسان آموزشی شده است یک پروژه تحقیقاتی را بنویسد و آن را تکمیل کند. مدت دوره حدوداً 1.5 سال و نسبت به By Course، 5 الی 6 ماه بیشتر به طول می‌انجامد.

اول اکتبر شروع دوره‌ فوق‌لیسانس در تمامی دانشگاه‌های انگلیس هست.
یکی از مزایای تحصیل در انگلیس انتخاب آزادانه‌ی دانشجو و تحصیل در رشته‌ی موردعلاقه با محدودیت‌های کم‌تر رشته‌ پیش‌ نیاز برای گذراندن مقطع فوق‌لیسانس خود هست.
دوره‌ کارشناسی پژوهشی نیز 2 ساله است که شرط بزرگ پروژه پایانی تعداد بالای به‌کارگیری از بیش از 75000 کلمه هست. بعد از تکمیل بایستی آزمون شفاهی نیز ارائه شود. اگر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستید نمی‌توانید از ابتدای تحصیل از تسهیلات و وام دانشجویی استفاده کنید و حداقل نیاز به درخشش در یک‌ترم تحصیلی دارید.

هزینه های تحصیل در شهر لندن

هزینه‌های تحصیل در شهر لندن نسبت به شهرهای دیگر انگلیس 1.5 تا 2 برابر گران‌تر هست. برای مثال چند رشته به همراه هزینه‌ سالانه در ادامه‌ مقاله ذکرشده‌ است

علوم انسانی

9000 تا 13000 پوند در سال

زیرشاخه‌های دوره‌ روانشناسی مثل دوره‌های بالینی

20000 تا 24000 پوند در سال

مدیریت بازرگانی

6000 تا 60000 پوند در سال

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی بایستی مدرک زبان انگلیسی با نمره 6 تا 6.5 آیلتس را داشته باشند.
کسانی که نمره‌ آیلتس 5.5 را دارند می‌توانند بعد از سپری کردن یک دوره 6
ماهه به نام Premaster مدرک زبان مورد تائید را در دریافت کنند.

هزینه‌های زندگی در کشور انگلیس

هزینه‌های زندگی به‌طور میانگین در کشور انگلیس و در مقطع فوق‌لیسانس بین 800 تا 900 پوند در ماه هست که هزینه‌های مسکن، غذا و رفت آمد بیمه و سایر هزینه‌ها را دربرمی گیرد. این هزینه در شهرهای پرجمعیت‌تر مانند لندن به‌مراتب تا 30 درصد بیشتر است. اطلاعات دقیق هزینه‌های زندگی در انگلیس را با مراجعه به لینک موردنظر کسب نمایید.

اجازه کار در مقطع فوق‌لیسانس

دانشجویان این مقطع تحصیلی با مجوز کشور انگلیس می‌توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و حقوق بین 9 تا 12 پوند را به ازای هر 1 ساعت کاری به دست بیاورند.
اهمیت سوابق کاری در پذیرش فوق‌لیسانس
برای تقاضای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در انگلیس رزومه تحصیلی و کاری بسیار حائز اهمیت است. این‌که اثبات کنید که به رشته‌ای که تقاضای تحصیل در آن را دارید آشنایی دارید و در این زمینه کار مرتبط انجام داده‌اید. در بعضی از دوره‌های کارشناسی ارشد داشتن تجربه کاری بسیار مهم تلقی می‌شود.

شرایط تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس

دانشجویان متقاضی برای تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در انگلیس باید ریزنمرات خود را که دوره‌ تحصیلی دیپلم تا لیسانس را شامل می‌گردد ارائه بدهند.
توجه داشته باشید ریزنمرات باید ترجمه رسمی به زبان انگلیسی شده باشد و البته برای ارائه مدارک تحصیلی خود به سفارت انگلستان نیاز به گرفتن یک سری تأییدیه‌های داخلی مانند مهر تائید دادگستری ندارید.
پیچ‌ و خم‌های فراوانی به‌ واسطه عدم ارتباط مستقیم دو کشور در برخی موارد، سر راه شما به‌عنوان متقاضی تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در انگلیس قرار دارد که با اخذ مشاوره‌ی صحیح می‌توانید این پیچیدگی‌ها را به حداقل برسانید. عدم ارتباط مستقیم بانک‌ها در امر پرداخت شهریه، شانس ویزای متغیر به خاطر شرایط کنونی پناهندگی در انگلیس و … بسیاری موارد دیگر همگی دست‌ به‌ دست هم دهند تا این پروسه فراز و نشیب‌های خاص خود را داشته باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *