انگلستان, تحصیلی

تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان

تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان

در این مقاله می پردازیم به بحث تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان، تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان یکی از راه های مهاجرت به  انگلستان است. انتخاب کشور و مقصد تحصیلی مناسب در رقم زدن سرنوشت و آینده شما بسیار مهم است. از همین رو است که در اکثر موارد به دانش‌آموزان مقطع دبیرستان که علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور هستند

توصیه اکید داریم که بهترین زمان برای رشد و شکوفا شدن استعدادها و علایق درسی و فردی همانا پس از اخذ دیپلم است. یکی از کشورهایی که در تمامی مقاطع دانش‌آموز و دانشجوی خارجی را می‌پذیرد، کشور  انگلستان است.
نوشتار پیش رو در جهت آشنایی شما با شرایط ورود به دانشگاه و تحصیل در مقطع لیسانس در انگلیس هست. اقدام برای پذیرش در دانشگاه‌های باکیفیت جهانی در شرایط سنی مناسب جهت تحصیل در مقطع لیسانس در انگلیس می‌تواند به‌سرعت مسیر شمارا به سمت بالاترین قله‌های پیشرفت تضمین نماید. سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو برای تحصیل وارد کشور  انگلستان می‌شوند.

دانشگاه‌های انگلستان

دانشگاههای  انگلستان برای ورود و ادامه تحصیل از دانشجویان خارجی معمولا نمره آیلتس را میخواهند، البته افرادی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند چون ابتدا باید دوره پیش دانشگاهی در انگلستان را بگذرانند نیاز به نمره آیلتس بالایی نیست و حتی اگر دانش آموز سن زیر ۱۷ سال باشد هیچ نمره آیلتس را برای ورود به کالج های انگلستان نیاز ندارد.
دانشگاه‌های انگلستان در مقطع لیسانس رشته های متنوعی را ارائه می دهند و معمولا دانش آموزانی که برای تحصیل وارد  انگلستان می شوند تقریبا محدودیت رشته ندارند و از طرفی چون دانشگاه‌های انگلستان اعتبار بسیار بالایی دارند ادامه تحصیل برای این دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه‌های بسیار معتبر دنیا مانند دانشگاه‌های درجه یک آمریکا و  انگلستانبه مراتب راحت تر خواهد شد.

مزایای تحصیل در  انگلستان

  • متقاضیان تجربه‌های مختلفی بعد از تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس کسب می‌کنند.
  • میزان بالای اطلاعات طبقه‌بندی‌شده که توسط اساتید عالی‌رتبه به دانشجو داده می‌شود که دانشجو می‌تواند از این بار علمی در مقطع‌های مختلف زندگی خود استفاده‌های زیادی کند.

تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس برای افراد زیادی ازاین‌جهت مهم تلقی می‌شود که مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های انگلیس در تمام دنیا مورد تأیید بوده و در اولویت استخدام ازلحاظ کیفیت بالای مطالب آموزش داده‌شده می‌باشند و تجارب کسب‌شده توسط دانشجو برای موفقیت و کار در کشورهای دیگر قابل‌استفاده هست.
پس از پایان دوره‌ی تحصیلی دولت به شما اجازه‌ی فکر کردن در مورد اقامت کشور انگلیس را می‌دهد و نسبت به شرایط در چرخه‌ی این موضوع قرار می‌گیرید. این فرصت همراه با اعطای اجازه کار به‌صورت تمام‌وقت هست که برای شخصی که فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های انگلیس است بهترین فرصت را فراهم می‌آورد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌عنوان یک نیروی متخصص جذب بازار کار در انگلیس گردد.

ویژگی های تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان

در بیشتر کشورها مدت دوره‌ی لیسانس ۴ سال است (به‌جز کشور مالزی که با مرتبط سازی مدرک فوق‌دیپلم مدت دوره حتی تا ۲ سال نیز کاهش پیدا می‌کند البته در ۲ تا ۳ دانشگاه این شرایط قابل انجام است).
در مقطع کارشناسی در کشور انگلیس مدت این دوره ۳ ساله است (در بعضی از رشته‌ها)
در انگلیس به دوره‌ی کارشناسی Bachelor می‌گویند:

BA: متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در شاخه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و زبان خارجی را دارند در انتهای مقطع لیسانس در انگلیس، مدرک BA دریافت می‌کنند.
Bachelor of Science – BSC
متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس در انگلیس در شاخه‌های فنی مهندسی رادارند مدرک BSC دریافت می‌کنند. بایستی در دو ترم، سپتامبر و ژانویه وارد دانشگاه شوند.

شرایط تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان

دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی برای ورود به دوره‌ی کارشناسی، اما اگر مدرک پیش‌دانشگاهی خود را هنوز دریافت نکرده‌اید می‌توانید معادل این مدرک را با ورود به کالج مخصوص در انگلیس دریافت کنید. کسانی که هنوز در سال دوم دبیرستان تحصیل می‌کنند می‌بایست دوره‌های ۲ ساله A-Level را بگذرانند و بعد از قبول شدن برای آزمون ورودی و به حدنصاب رسیدن نمره‌ی ایشان وارد دانشگاه‌های موردنظر شوند.

این دوره‌ها با تمرکز بیشتر بر روی گرایش‌های مدنظر دانش‌آموزان در دانشگاه طراحی‌شده است و درنتیجه شمارا برای ورود به دانشگاه‌های برتر انگلیس آماده می‌سازد. توصیه می‌کنیم مقالات تخصصی و جامع مربوط به دوره A Level را نیز در وب‌سایت ما مطالعه بفرمایید.
افرادی که سال سوم را گذراندن و قصد ورود به مقطع پیش‌دانشگاهی رادارند نیز می‌توانند هم در دوره‌ی ALevel و هم در دوره دیگر به نام Foundation شرکت کنند. دانش‌آموزان در انتهای دبیرستان وارد دوره‌ی ۱ ساله Foundation می‌شوند و بعد از قبولی در این سطح تحصیلی برای ورود به مقطع کارشناسی کشور انگلیس درخواست می‌دهند.
کالج‌های زیادی در انگلستان وجود دارند که شرایط متنوع و متفاوتی را برای دوره‌های A-Level و Foundation ارائه می‌دهند.
به خاطر سیستم خاص تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلیس، هر دانشگاه شرایط و فرم درخواست مختص خودش را دارد.

مدارک لازم برای پذیرش و تحصیل

  • ریزنمرات ۳ سال آخر دبیرستان
  • کپی پاسپورت به‌صورت اسکن شده
  • مدرک آیلتس آکادمیک حداقل ۶ (برای هر دانشگاه این نمره متفاوت است)
  • یک قطعه عکس ۳*۴
  • دارا بودن معدل مناسب دیپلم

مدارک رسمی و تحصیلی و ریزنمرات سال آخر دبیرستان بایستی توسط مترجم رسمی ترجمه‌شده باشد.
ریزنمرات شما تأثیر زیادی برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر دارد.
برای وارد شدن به دانشگاه‌های مثل آکسفورد و کمبریج علاوه بر فرم‌های معمولی فرم‌هایی با سبک و سیاق دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را نیز ارسال کنید.

دانشگاه کمبریج (Cambridge)

دانشگاه کمبریج دومین دانشگاهی است که ازنظر قدمت در کشور انگلیس شباهت زیادی در بافت بنا با آکسفورد دارد، بیش از ۱۷ هزار دانشجو در دانشگاه کمبریج مشغول به تحصیل می‌باشند.
دانشگاه کمبریج کالج‌های زیادی در خود جای‌داده است.
کتابخانه‌ی بزرگی در این دانشگاه وجود دارد که میلیون‌ها کتاب را حفظ و نگه‌داری می‌کند.
دانشگاه کمبریج در جرگه‌ی ۵ دانشگاه برتر دنیا هست.

دانشگاه آکسفورد (Oxford)

اولین دانشگاه کشور انگلیس و قدیمی‌ترین دانشگاه که بیش از ۲۰ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل می‌باشند. این دانشگاه جوایزی باارزشی مثل جوایز نوبل توسط دانش‌آموختگان مطرح و بااستعداد خود دریافت کرده است.
برای درخواست وارد شدن به یکی از این دو دانشگاه تا اواسط ماه مهر درخواست خود را کامل و ارسال کنید، معرفی‌نامه نقش بسزایی در اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه‌های کشور انگلیس دارد. در مقطع کارشناسی در کشور انگلیس دانشجویان اجازه‌ی کار تا ۱۰ ساعت در هفته و با دستمزدِ ۸ الی ۱۲ پوند به ازای هر ساعت کار رادارند.
جزییات دانشگاه‌های انگلیس را در انواع رده‌ها و رتبه از ۱۰ دانشگاه اول تا ۱۰۰ دانشگاه مطرح بعدی، می توانید از گروه مشاورین ما جویا شوید و یک برنامه‌ریزی تحصیلی دقیق و صحیح بر اساس این اطلاعات داشته باشید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *