اتریش, تحصیلی

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

اعزام دانشجو به اتریش

در این مقاله سعی داریم به توضیح هر کدام از مباحث تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش فرآیند تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش و  مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اتریش و اقامت در اتریش بپردازیم پس با ما همراه باشید.

اتریش یکی از کشورهای اروپایی می باشد که از نظر موقعیت جغرافیایی، تقریباً در اروپای مرکزی واقع شده است و با کشورهایی همچون: آلمان، ایتالیا، اسلوونی، جمهوری چک و غیره همسایه می باشد، اگر به دنبال کشوری می گردید که به معنای واقعی، ویژگی های طبیعی و زیبایی های رشته کوه های آلپ را در آن مشاهده نمایید، به اتریش مسافرت کنید.

بخش عظیمی از زیبایی های طبیعی و پتانسیل های بالای گردشگری این کشور، مدیون رشته کوه های آلپ می باشد. وجود دریاچه های زیبا و دائمی، جاده هایی رؤیایی، چشم اندازهای بکر کوهستانی و هتل های مجلل و سنتی مناطق ییلاقی، از ویژگی های منحصر به فرد این کشور می باشد. آب و هوای آن مدیترانه ای، با تابستان های نسبتاً گرم و زمستان های سرد می باشد؛ و بارش در نیمه غربی آن بیشتر از نیمه شرقی است. این کشور جزو کشورهای مرفه اروپایی می باشد که از نظر درآمد ناخالص ملی، جزو کشورهای برتر دنیا می باشد.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

هر فرد متقاضی تحصیل در خارج از کشور، به خوبی آگاه است که بهترین راه مهاجرت به هر کشوری، راه تحصیل می باشد؛ از این رو ادامه تحصیل، به ویژه برای دانشجویان در کشور اتریش، از مطمئن ترین و مناسب ترین راهها برای مهاجرت به این کشور می باشد. دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در کشور اتریش، باید در دانشگاه سراسری روزانه یا شبانه مشغول تحصیل باشند تا از این طریق بتوانند پذیرش و انتقال به دانشگاه های تراز اول اتریش را بدست آورند.

این بدان معناست که دانشجویان دانشگاه های آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی حق ندارند مقطع ارشد ناپیوسته را در دانشگاه های اتریش ادامه دهند؛ بلکه لازم است ابتدا درخواست کارشناسی پیوسته را به دانشگاه های اتریش داده، و بعد از گذراندن واحد ها و معادل سازی آن، برای مقاطع بالاتر اقدام نمایند.

زبان رسمی این کشور آلمانی می باشد؛ که در بیشتر دانشگاه های آن نیز، تدریس به زبان آلمانی خواهد بود. البته تدریس به زبان انگلیسی و فرانسوی هم در دانشگاه های اتریش امکان پذیر می باشد. از عمده ترین شهر هایی که دارای دانشگاه های بین المللی و مطرح می باشند و مدرک معتبر را ارائه می دهند، می توان موارد زیر را نام برد.

  • شه روین
  • شهر گراتس
  • شهر لینتس
  • شهر زالتسبورگ
  • شهر اینسبروک
  • شهر کلاگنفورت
  • شهر زانکتپولتن
  • شهر برگنتس
  • شهر آیزن اشتات

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش می بایست با درخواست پذیرش تحصیلی از سمت خود دانشجو، برای کشور مقصد، که در اینجا همان اتریش می باشد، صورت گیرد. بعد از پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور اتریش، لازم است دانشجو اقدام به اخذ ویزای آن کشور نماید؛ و این اخذ ویزا می تواند مبنا و اساس کار اعزام دانشجو به کشور اتریش باشد.

فرآیند تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

افراد دارای دیپلم، برای اعزام و ادامه تحصیل در دانشگاه های تراز اول کشور اتریش، با مسائل و مشکلاتی روبرو خواهند بود؛ و آن این است که نمی توانند به راحتی در دانشگاه های تراز اول کشور اتریش، تحصیل نمایند؛ بلکه می بایست دانشجوی دانشگاه های روزانه و شبانه داخل کشور باشند؛ تا به راحتی امکان ادامه تحصیل، در اتریش برای آن‌ها فراهم گردد.

در طی فرآیند اعزام دانشجو به اتریش، لازم است دانشجو تقاضای کتبی خود را به دانشگاه مورد نظر در اتریش ارائه و به محض پذیرش، برای اخذ ویزا اقدام نماید و سپس ریز نمرات واحد های گذرانده شده خود را، همراه با دیگر مدارک مورد نیاز، به دانشگاه مورد نظر، ارسال نماید؛ تا گواهی تأییدیه آن را کسب کند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

1) تهیه و تکمیل فرم تقاضای ویزای تحصیلی اتریش

2) تهیه و ارائه مدارک گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار

3) تهیه و ارائه مدارک شناسنامه و کارت ملی متقاضی تحصیل در اتریش

4) ارائه کلیه مدارک شناسایی و کارت ملی همسر، در صورت متأهل بودن متقاضی تحصیل در اتریش

5) ترجمه مدارک شناسایی متقاضی تحصیلی در اتریش که به تأیید وزارت خارجه و سفارت اتریش رسیده باشد.

6) ارائه عکس رنگی پاسپورت در اندازه های 5*3 و 5*4

7) تهیه و ارائه تعهد نامه مالی متقاضی تحصیل در اتریش به جهت تمکن مال با داشتن حساب ارزی به مبلغ 10000یورو و حساب ریالی به نام خود متقاضی.

نکته: می بایست متقاضیان تحصیل در کشور اتریش کمتر از 24 سال سن دارند، مبلغ 5000 یورو و متقاضیان تحصیل در اتریش که بالای 24 سال سن دارند، مبلغ 10000یورو در حساب ارزی خود داشته باشند.

8) ارائه تعهد نامه مالی متقاضیان تحصیل در اتریش به سفارتخانه اتریش

9) تهیه و ارائه فیش و تأییدیه حقوقی

10) تهیه و ارائه قرار داد کاری مانند بیمه

11) ارائه هرگونه مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی فرد متقاضی تحصیل در اتریش می باشد.

12) باید متقاضیان، گواهی پذیرش و یا درخواست پذیرش از طرف یکی از دانشگاه ها در کشور اتریش را دریافت کرده باشند. (اخذ پذیرش)

13) ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و سوء سابقه  فرد متقاضی تحصیل در کشور اتریش

15) تهیه ترجمه آلمانی گواهی عدم سوء پیشینه همراه با دریافت گواهی تأییدیه وزارت امور خارجه و تأییدیه سفارت اتریش

16) ارائه قرارداد اجاره محل زندگی متقاضیان تحصیل در اتریش و یا تهیه و ارائه تأییدیه واریز پول، به خوابگاه یکی از دانشگاه های اتریش(دانشگاه محل اخذ پذیرش تحصیلی)، توسط متقاضی.

17) تهیه و ارائه بیمه نامه مسافرتی متقاضیان

فواید تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

– نخستین فواید اعزام دانشجو به اتریش برای ادامه تحصیل، رایگان بودن تحصیل در این کشور می باشد.

– از استاندارترین و معتبر ترین مراکز آموزشی مورد تأیید وزارت علوم می باشد.

– اجازه کار و تحصیل همزمان برای متقاضیان

– عدم پرداخت مالیات به دولت اتریش

– تنوع فراگیری حرفه و کارهای پاره وقت در کشور اتریش

– مکانی امن و زیبا برای دانشجویان متقاضی تحصیل

– ارائه بیمه درمانی برای دانشجویان با تخفیف بالای 90%

– تنوع فرصت های شغلی برای دانشجویان

– ارائه ویزای شینگن که به موجب آن دانشجویان می توانند به 21 کشور اروپایی سفر کنند.

– دادن مهلت 6 ماهه به دانشجویان برای یافتن کار

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی میکنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *