تحصیلی, گرجستان

تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در گرجستان

تحصیل در گرجستان به صورت دانشگاه های دولتی و خصوصی است. دانشگاه های دولتی طبق شرایط خاصی برای شهروندان گرجی رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای می باشد، اما برای مهاجرین کشورهای دیگر هزینه بر است. درسهای ارائه شده در کشور گرجستان اصولا به ۲ زبان گرجی و انگلیسی تدریس می شود.

شرایط تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی

دانشجویانی که علاقه به زبان روسی دارند می توانند به دانشگاه هایی که به زبان روسی است وارد شوند. تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی برای افرادی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند باید تسلط به زبان انگلیسی داشته باشند با داشتن مدرک آیلتس 5.5 یا امتیاز 80 مدرک تافل.

هزینه های تحصیلی و زندگی

هزینه های تحصیلی و زندگی در گرجستان نسبت به دانشگاه منظوره و یا شهر محل سکونت متفاوت است. میانگین هزینه های زندگی در شهر تفلیس در حدود 600 لاری گرجی است که نسبت به کیفیت زندگی افراد متغییر می باشد. مزیت های دانشگاه ها در کشور گرجستان ارتباط مستقیم با مراکز علمی و پژوهشی دیگر کشورهای جهانی دارد که این خود امری مهم تلقی می شود.

دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت و تمام وقت به تحصیلات در گرجستان بپردازند. افراد می توانند از بورسیه تحصیلی که دولت برنامه ریزی کرده است نیز بهره مند شوند تا بتوانند با هزینه های پایین تر در کشور گرجستان زندگی کرده و برای آینده ای درخشان تلاش کنند.

دانشگاههای معتبری در کشور گرجستان وجود دارد که از مهمترین آنها می توان از دانشگاه تفلیس نام برد. به خاطر وجود رشته های متنوع در تمامی مقاطع تحصیلی.

تحصیل در گرجستان در مقاطع مختلف مزایای زیادی به همراه دارد

  • زندگی با کیفیت در کنار هزینه های پایین تحصیلی
  • امکان سفر کردن به کشورهای دیگر به وسیله پاسپورت معتبر گرجی (۱۲۰ کشور به خصوص کشور آمریکا بدون داشتن ویزا)
  • امکان اخذ اقامت دائم، پس از اتمام دوره تحصیل
  • گرفتن پذیرش آسان و اعطای مدرک معتبر

تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی

مدت زمان این دوره ۴ تا ۶ سال به طول می انجامد و دانشجو بعد از سپری کردن این مقطع می تواند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کند. مدت زمان تحصیل نسبت به میزان تلاش و پشت کار افراد متفاوت است. افرادی که دیپلم دبیرستانی را گرفته باشند واجد شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور گرجستان هستند.

دانشگاه های کشور گرجستان

شرایط ویژه ای مبنی بر یادگیری زبان گرجی برای متقاضیان فراهم کرده و از بهترین اساتید و حرفه ای ها دعوت به کار کرده است. در نظر داشته باشید که شرکت در این دوره ها اجباری است. کل پروسه زمانی این دوره ها ۱۲۵ ساعت است. معمولا تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی از ماه سپتامبر آغاز شده و تا ماه جون ادامه دارد.

۲ نمونه از دانشگاههای کشور گرجستان که مورد تائید وزارت علوم ایران هم هست در مطلب ذیل نوشته شده است.

Ivane Javakhishvili Tbilisi State University

این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه کشور گرجستان است که در پایتخت گرجستان شهر تفلیس تاسیس شده است. کارهای پژوهشی و علمی زیادی در این دانشگاه صورت می گیرد. دانشگاهی که جز دانشگاه های بین المللی کشور گرجستان محسوب می شود. این دانشگاه رشته های زیاد تحصیلی را در خود گنجانده است که دانشجویان می توانند برای تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی پذیرش گرفته و مشغول به تحصیل شوند.

البته مقاطع بالاتر را نیز شامل می شود (کارشناسی ارشد و دکتری)

شهریه تحصیل در گرجستان در دانشگاه های خصوصی در حدود 10500 لاری و در دانشگاه های دولتی حدودا 4600 دلار است که نسبت به دانشگاه ها و رشته های انتخابی متغیر است.

Apolon Kutateladze Academy of Arts یکی دیگر از دانشگاه های معتبر کشور گرجستان.

برای تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی مدارکی لازم است که باید به پرونده پیوست داده شود

  • اصل کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی آنها
  • اصل پاسپورت با اعتبار ۶ ماه و کپی آن
  • ریز نمرات دروس درسی دبیرستان
  • اصل مدرک دیپلم و کپی آن
  • ۶ قطعه عکس رنگی ۳*۴ و ۶*۴
  • گواهی سلامت

در حال حاضر هزینه تحصیلی در مقطع لیسانس در حدود 3200 یورو در سال است. دانشجویان ایرانی می توانند در دانشگاه های فارسی زبان به تحصیل بپردازند که یکی از مشهورترین آنها دانشگاه دولتی تفلیس در کشور گرجستان است. متقاضیان می توانند به تحصیل رشته های زبان و ادبیات فارسی و تاریخ خاورمیانه به زبان فارسی تحصیل کرده که این دو رشته در دانشگده خاورشناسی و ادبیات ارائه می شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *