بلغارستان

ثبت شرکت در بلغارستان

شرایط ثبت شرکت در کشور بلغارستان

بلغارستان یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا است که در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است. کشور بلغارستان به طور رسمی با نام جمهوری بلغارستان شناخته می شود. این کشور در سال 1989 از بلوک شرقی شوروی استقلال خود را به دست آورده است. در حال حاضر از نظر سیاسی، بلغارستان کشوری مستقل می شود. اگر می خواهید به واسطه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور بلغارستان به این کشور مهاجرت کنید، باید بدانید، قوانین مربوط به ثبت شرکت و اداره شرکت در این کشور بر اساس ترکیب قوانین حاکم بر کشور های آلمان، ایتالیا و فرانسه و در نظر گرفتن کلیه قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا، شکل گرفته است. در این مقاله آوات ما به طور کلی شما را با این قوانین آشنا خواهیم کرد.

پس اگر قصد ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار خودتان را در بلغارستان دارید، این مقاله را از دست ندهید.

مزایای ثبت شرکت در کشور بلغارستان

اگر می خواهید در این کشور کسب و کار خود را داشته باشید، قبل از هر چیز بهتر است مزایای ثبت شرکت در این کشور را به خوبی بشناسید. ما در این بخش شما را با مهم ترین مزایای ثبت شرکت در این کشور اروپایی، آشنا خواهیم کرد.

  • قوانین مالیاتی خوب و پرداخت مالیات بر درآمد با نرخ پایین

طبق قوانین موجود در مسائل مالیاتی کشور بلغارستان، شرکت هایی که در بلغارستان مشغول فعالیت هستند، تنها 10 درصد از سود خالص شان را باید بابت مالیات بپردازند. البته این در حالی است که برای افراد غیر مقیم، این درصد، 5% می باشد. این موضوع به تنهایی باعث شده تا بلغارستان یکی از جذاب ترین کشور های اروپایی به منظور ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار برای خارجیان، شناخته شود.

  • امکان راه اندازی و ثبت شرکت در این کشور با سرمایه کم

کشور بلغارستان بستری را فراهم کرده است تا افرادی که سرمایه کمی هم دارند، بتوانند در این کشور شرکت خود را راه اندازی کنند. در حال حاضر، حداقل سرمایه لازم برای تشکیل یک شرکت در بلغارستان، 1 یورو می باشد.

  • قرارداد حذف مالیات مضاعف در این کشور برقرار است

کشور بلغارستان با بیش از 70 کشور جهان از جمله انگلستان، روسیه، ایالت متحده آمریکا، کانادا، چسن، هند، نیوزلند، استرالیا و…قرارداد معاهده مالیات مضاعف دارد.

  • دسترسی به معاهدات تجاری اتحادیه اروپا

کشور بلغارستان از سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است. در نتیجه از تمام معاهدات و مقررات اتحادیه اروپا، از جمله آزادی حرکت سرمایه، پیروی می کند.

  • انجام پروسه ثبت شرکت در بازه زمانی کوتاه

طبق آخرین آمار به دست آمده، ثبت شرکت در کشور بلغارستان تنها چیزی حدود 3 روز یا نهایتا چیزی حدود 10 الی 15 روز زمان می برد.

  • و…

نمای کلی ثبت شرکت در بلغارستان

کشور بلغارستان با برخورداری از نیروی کار ماهر، قوانین مالیات شرکتی مناسب و… از همه سرمایه گذاران خارجی، استقبال می کند.

به طور کلی شرایط ثبت شرکت در این کشور آسان است. علاوه بر این شما می توانید با پشت سر گذاشتن مراحل ساده ای، کسب و کار خود را در این کشور به ثبت برسانید.

اگر می خواهید به عنوان یک سرمایه گذاری خارجی، شرکت خود را در بلغارستان به ثبت برسانید، می توانید انجام این کار را به عهده یک فرد یا شرکت حقوقی مورد اعتماد واگذار نمایید. ثبت شرکت در کشور بلغارستان، شامل دو مرحله اساسی است:

  • تهیه مدارک لازم
  • ثبت شرکت در سازمان مربوطه

پس از اینکه شرکتی در بلغارستان به ثبت برسد، از نظر مالیاتی، الزامات خاصی برای آن ایجاد می شود. از این رو هر شرکتی قبل از شروع فعالیت خود، باید به مسائل مربوط به حسابداری خود رسیدگی کند.

هزینه ثبت شرکت در این کشور با توجه به عوامل مختلفی، برای هر فرد متقاضی متفاوت خواهد بود. مهم ترین این عوامل به شرح زیر هستند:

  • نوع شرکتی که قصد ثبت آن در کشور بلغارستان را دارید.
  • حداقل سرمایه ای که برای ثبت شرکت در این کشور قانونا نیاز دارید.

انواع شرکت های در بلغارستان

سرمایه گذاران خارجی می توانند، عمدتا 5 نوع شرکت را در این کشور ثبت نمایند:

  • شرکت با مسئولیت محدود، LLC (OOD)  یا SMLLC (EOOD)

این نوع شرکت، محبوب ترین نوع شرکت ثبت شده در بلغارستان می باشد. شرکت LLC (OOD)  و SMLLC (EOOD)، هر دو شرکت با مسئولیت محدود هستند اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند. عمده تفاوت این دو مربوط به تعداد سهامداران است.

شرکت LLC (OOD)، حداقل با دو سهامدار به ثبت می رسد. در حالی که شرکت SMLLC (EOOD)، برای ثبت تنها به یک سهامدار نیاز دارد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت در کشور بلغارستان، چیزی حدود 1 یورو است که در یک حساب بانکی محلی واریز می شود.

  • شرکت سهامی، JSC (AD)

کسب و کارهای بزرگ می توانند یک شرکت سهامی در بلغارستان افتتاح نمایند. عمده شرکت های سهامی در این کشور، نامی منحصر به فرد دارند و با پسوند AD، خاتمه می یابند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت در کشور بلغارستان حدود 50 هزار یورو می باشد. البته این مبلغ طبق شرایطی برای برخی از شرکت ها به 25 هزار یورو نیز قابل کاهش است.

  • شرکت با مشارکت عمومی و محدود، (SD/KD)

تفاوت اصلی شرکت با مشارکت عمومی و شرکت با مشارکت محدود در بلغارستان، مربوط بعه مسئولیت آن ها است.

در شرکت با مشارکت عمومی، در صورت انحلال، ممکن است دارایی های شخصی افراد تحت تاثیر انحلال شرکت قرار بگیرند. اما در شرکت با مشارکت محدود، مالک شرکت، یک مسئولیت جداگانه از واحد تجاری دارد. بنابراین در صورت انحلال، مسئولیت شرکا، محدود به سهم آن ها در سرمایه شرکت می شود.

  • شرکت با مالکان انحصاری، (ET)

ساده ترین و ارزان ترین روش ثبت شرکت در بلغارستان، ثبت شرکت ET می باشد.

این نوع شرکت شباهت بسیار زیادی به شرکت SMLLC (EOOD) دارد. اگر چه مالک سود کامل سرمایه را حفظ می کند. همچنین از مسئولیت نا محدودی برخوردار می باشد.

نکات مهم در خصوص ثبت شرکت در کشور بلغارستان

به طور کلی اگر بخواهید شرکت خود را در این کشور به ثبت برسانید، باید تمامی نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • ساختار شرکت

مدیران و سهامداران شرکت های محدود خصوصی که در بلغارستان ثبت می شوند، حداقل به 1 مدیر و 1 سهامدار نیاز دارند. این افراد می توانند حقوقی یا حقیقی باشند یا حتی در هر نقطه از جهان سکونت داشته باشند.

  • نام شرکت

قبل از شروع پروسه اصلی ثبت شرکت، باید نام پیشنهادی را به اداره ثبت ملی بلغارستان ارائه دهید. (می توانید این کار را به صورت آنلاین نیز انجام دهید.) در صورتی که این سازمان با نام پیشنهادی شما موافقت کند، می توانید ادامه این پروسه را طی کنید. نام پیشنهادی شما نباید با هیچ شرکت ثبت شده دیگری در بلغارستان، مشابه باشد. علاوه بر این در نظر داشته باشید که نام پیشنهادی باید به زبان بلغاری و خط سیریلیک باشد. البته نام هایی که با پسوند های بین المللی مانند Ltd، OOD و… خاتمه یابند نیز مورد قبول هستند.

  • دفتر شرکت

هنگام ثبت شرکت شما موظف هستید آدرسی را به عنوان آدرس ثبت شده شرکت در بلغارستان ارائه دهید. این آدرس در واقع آدرسی است که تمام اسناد رسمی مربوط به شرکت، به آن ارسال خواهد شد. توجه کنید که این آدرس نباید یک صندوق پستی باشد.

  • ثبت اسناد

پس از ثبت شرکت در بلغارستان، تشکیل شرکت، گواهی تاسیس، تفاهم نامه، اساسنامه، اوراق سهام و… مطابق با قانون حاکم در این کشور برای شما صادر می شود. پس از آن شما موظف هستید با استفاده از این اسناد نسبت به افتتاح حساب بانکی برای شرکت و… اقدام نمایید. برخی از این کار ها، نیاز به امضای محضری برخی از اعضای مدیریتی شرکت دارد.

  • تمدید شرکت

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که شرکت های بلغاری در سالگرد تاسیسشان باید تمدید شوند. این موضوع به طور خودکار به شما یادآوری خواهد شد.

  • مجمع عمومی سالانه

همه شرکت های بلغاری موظف هستند، یک مجمع عمومی برای سهامداران برگزار نمایند.

  • صورت های مالی

شرکت های دارای ثبت تجاری در بلغارستان، ملزم به ارائه صورت های مالی سالانه می باشند.

مراحل اولیه ثبت شرکت در کشور بلغارستان

همانطور که گفتیم، پروسه ثبت شرکت در این کشور کاملا ساده است. با پشت سر گذاشتن مراحل زیر، می توانید شرکت خود را در این کشور به ثبت برسانید:

  1. یک نام برای شرکت بلغاری خود انتخاب کنید.
  2. یک نماینده برای شرکت بلغاری خود تعیین فرمایید.
  3. حداقل سرماه مورد نیاز را به حساب بانکی شرکت خود در بلغارستان واریز نمایید.
  4. تمامی مدارک لازم برای ثبت شرکت در کشور بلغارستان را آماده کنید.
  5. کلیه مدارک مربوطه را به سازمان مربوطه ارسال فرمایید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در این کشور

به طور کلی اگر قصد ثبت شرکتی در کشور بلغارستان را داشته باشید، ارائه مدارک ذیل از شما انتظار می رود:

  • فرم درخواست مربوطه
  • اساسنامه
  • اسناد مجمع عمومی
  • نمونه امضا محضری و رضایت نامه کتبی نماینده شرکت
  • صورت حساب بانکی برای حداقل سرمایه سپرده شده
  • گواهی تاییدیه نام شرکت
  • کپی پاسپورت، شناسنامه و… صاحبان شرکت
  • و…

با توجه به نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید، مدارک به خصوصی از شما نیز خواسته می شود.

برای کسب اطلاعات در خصوص سایر مدارک لازم برای ثبت شرکت در کشور بلغارستان می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

هزینه های ثبت یک شرکت در کشور بلغارستان

برای اینکه یک شرکت را در کشور بلغارستان به ثبت برسانید، علاوه بر سرمایه راه اندازی آن شرکت، باید خود را برای پرداخت هزینه های دیگری نیز آماده کنید. ما در این بخش، لیستی از این هزینه ها را برای شما گردآوری کرده ایم:

  • هزینه ثبت شرکت: این زینه مربوط به فرم های ثبت شرکت، نام تجاری، اسناد شرکت، گواهی تاسیس و… است و چیزی حدود 983 یورو برآورد می شود.
  • هزینه تشکیل شرکت: حدودا برای تشکیل شرکت در بلغارستان، تقریبا حدود 800 یورو سرمایه نیاز دارید.
  • هزینه های حسابداری: این هزینه از حداقل 30 یورو در ماه، در نظر گرفته می شود.
  • و…

اگر شما نیز قصد مهاجرت به کشور بلغارستان از طریق ثبت شرکت، خرید ملک، کار، ادامه تحصیل و… را دارید می توانید از خدمات ما استفاده فرمایید. حتی می توانید از مشاوران مجموعه آوات استفاده کنید و با راهنمایی ها و یاری آن ها، بهترین تصمیم را در خصوص مقصد مهاجرتی خود بگیرید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند. 

 

سوالات متداول

1. چگونه می توان در بلغارستان یک حساب بانکی برای شرکت افتتاح کرد؟

  • شرایط افتتاح حساب بانکی برای یک شرکت در بلغارستان از بانکی به بانک دیگر متفاوت است. اما برای افتتاح حساب در تمامی آن ها ارائه اساسنامه، مدارک اصلی شرکت، گواهی ثبت شرکت، نمونه امضاها و… الزامی است. کارشناسان ما می توانند به طور دقیق شرایط افتتاح حساب در هر یک از بانک های بلغارستان را برای شما شرح دهند. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می کنیم در ساعات کاری با ما تماس بگیرید.

2. پس از ثبت شرکت، چقدر فرصت داریم تا کارمندان شرکت خود را استخدام کنیم؟

  • این زمان با توجه به نوع شرکتی که دارید برای شما متفاوت خواهد بود. برای اغلب شرکت های ثبت شده در این کشور، این زمان یک فرصت 2 ماهه است. اما برای برخی از شرکت های ثبت شده در این کشور، این زمان یک فرصت 6 هفته ای می باشد.

3. میزان مالیات شرکت بر سود سالانه در کشور بلغارستان چقدر است؟

  • به طور کلی برای اغلب شرکت ها، نرخ مالیات بر سود سالانه کسب و کار 10 درصد و برای برخی از آن ها 0% می باشد.

4. آیا با ثبت شرکت در بلغارستان می شود روی کمک های مالی دولت این کشور حساب کرد؟

  • بله اغلب شرکت های ثبت شده می توانند از کمک های مالی دولت بلغارستان استفاده نمایند. البته به استثنا آن هایی که دفتر نمایندگی خود را در این کشور به ثبت می رسانند.

5. میانگین کل هزینه های ثبت و راه اندازی یک شرکت در بلغارستان چقدر است؟

  • هزینه ثبت و راه اندازی یک شرکت تا بلغارستان تا حد زیادی به نوع شرکتی که در این کشور به ثبت می رسانید دارید. با این حال می توانید بازه این هزینه ها را در مجموع از 8160 یورو تا 14045 یورو در نظر بگیرید.

اگر سوالی دارید می توانید آن را از طریق بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید. ما در اولین فرصت پاسخ سوالاتتان را برای شما ارسال خواهیم کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *