ترکیه

شرایط و هزینه های زندگی در آنتالیا

شرایط و هزینه های زندگی در آنتالیا

هزینه زندگی در آنتالیا بسیار پایین ارزیابی شده است. طبق اعلام رسمی هزینه زندگی در آنتالیا 12 درصد از استانبول و 43 درصد از لندن، ارزان‌تر است. ولی دلیل آن چیست؟ مواد غذایی در این کشور به شکل عجیبی ارزان‌ است و علاوه بر این شما برای آب و برق و گاز تنها مبلغ ناچیزی خواهید پرداخت. البته در سال های اخیر در راستای تلاش برای سالم سازی جمعیت و تفریحات، قیمت سیگار و الکل افزایش زیادی داشته است. با این وجود همچنان خرید نیازهای اولیه روزمره در این شهر برای شما بسیار ارزان خواهد بود.

هزینه‌ی زندگی، خرید مواد اولیه، پرداخت قبض ها، هزینه تحصیل و درمان همه این ها مواردی است که باید در مورد شهری پیش از انتخاب آن به عنوان محل زندگی، بررسی کنید. پس برای دانستن شرایط  و هزینه زندگی در آنتالیا این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

 آنتالیا شهری برای همه سلیقه‌ها

آنتالیا برای هرکس با هر سلیقه‌ی زندگی محلی مناسب دارد. هر یک از مناطق آنتالیا به نوعی طراحی شده که آن نوعی خاص از خریداران ملک را به سمت خود بکشاند و قطعاً شما یکی از آن‌ها می توانید باشید.

اگر دوست دارید که ورزش هستید یا اگر محیط لوکس را می‌پسندید یا حتی فضای تاریخی را ترجیح می‌دهید، آنتالیا برای شما پیشنهاد ویژه‌ای است. در واقع هر کسی به سادگی می‌تواند خانه ایده آلش را در محله ایده آل آنتالیا پیدا کند.

کلیات هزینه زندگی در آنتالیا

هزینه اجاره یک آپارتمان  در داخل شهر 1000 لیر
هزینه خرید مایحتاج منزل ماهانه 600 لیر
هزینه خرید لباس 800 لیر
حمل و نقل با اتوبوس و مترو در مرکز شهر 75 لیر

 

رستوران

غذا (رستوران ارزان قیمت) 22.00 TL
غذا برای 2 نفر (رستوران متوسط) 80.00 TL
McMeal در مک دونالد 21.00 TL
آبجو خانگی (0.5 لیتری) 12.75 TL
آبجو وارداتی (بطری 0.33 لیتری) 15.00 TL
کاپوچینو (معمولی) 10.00 TL
کک / پپسی (بطری 0.33 لیتر) 3.56 TL
آب (بطری 0.33 لیتر) 1.47 TL

 

مواد غذایی

شیر (1 لیتر) 4.82 TL
نان (500 گرم) 2.35 TL
برنج (سفید 1 کیلوگرم) 7.38 TL
تخم مرغ 11.37 TL
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 38.10 TL
فیله مرغ (1 کیلوگرم) 20.64 TL
دور گوشت گاو (1 کیلوگرم) 62.60 TL
سیب (1 کیلوگرم) 4.65 TL
موز (1 کیلوگرم) 10.91 TL
پرتقال (1 کیلوگرم) 4.48 TL
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 4.62 TL
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 2.92 TL
پیاز (1 کیلو گرم) 3.43 TL
کاهو (1 سر) 3.14 TL
آب (بطری 1.5 لیتری) 1.57 TL
بطری شراب (معمولی) 40.00 TL
آبجو خانگی (بطری 0.5 لیتری) 11.36 TL
آبجو وارداتی (بطری 0.33 لیتری) 15.23 TL
بسته سیگار (ماربلو) 16.00 TL

 

حمل و نقل

بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 3.20 TL
شروع تاکسی (تعرفه عادی) 4.00 TL
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی) 3.60 TL
تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی) 40.00 TL
بنزین (1 لیتر) 6.78 TL

 

قبوض

اساسی (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای آپارتمان 85m2 324.12 TL
تعرفه محلی پیش پرداخت تلفن همراه (1 دقیقه بدون تخفیف یا برنامه) 0.76 TL
اینترنت (60 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، داده های نامحدود، کابل / ADSL) 89.53 TL

 

ورزش و سرگرمی

باشگاه بدنسازی (هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال) 137.00 TL
اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخر هفته) 50.62 TL
سینما، اکران بین المللی، 1 صندلی 20.00 TL

 

مراقبت از کودک

پیش دبستانی یا مهد کودک، 1روز کامل، خصوصی (ماهانه برای 1 کودک) 1،438.63 TL
مدرسه بین المللی ابتدایی (سالانه برای 1 کودک) 26،272.73 TL

 

پوشاک

1 شلوار جین (لوویس 501 یا مشابه) 221.33 TL
1 لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای (Zara ، H&M) 131.34 TL
1 جفت کفش نایک 401.87 TL
1 جفت کفش چرمی مردانه 309.86 TL

 

اجاره آپارتمان

آپارتمان 1 اتاق خواب (خارج از مرکز) 822.69 TL
آپارتمان 3 اتاق خواب (در مرکز شهر) 2،004.14 TL
آپارتمان 3 اتاق خواب (خارج از مرکز) 1،396.47 TL

 

شرایط زندگی در کشور آنتالیا

خرید خانه در ازمیر

تنوع خرید در آنتالیا

از هزینه های در این شهر که بگذریم به تنوع بالای خرید در آنتالیا می رسیم. هر نوع خریدی در آنتالیا از پوشاک و لوازم الکترونیک گرفته تا مواد غذایی و نوشیدنی دارای تنوع چشمگیری است.

با توجه به اینکه آنتالیا مراکز خرید زیادی دارد تقریبا همه چیز در آن جا در لوکس‌ترین حالت با مقرون به صرفه‌ترین قیمت وجود دارد. در هر محله آن یک هایپر مارکت وجود دارد.

مراکز خرید چند منظوره آنتالیا می‌توانند تمامی نیازهای شما از هر چه خریدنی و حتی تفریح است را رفع کنند. حتی اغلبشان دارای سالن سینما و تئاتر هستند. می‌توانند از نظر روحی نیز شما را تغذیه کنند.

اگر فکر زندگی در آنتالیا را در سر دارید می‌توانید خیال خودتان را علاوه بر هزینه ها از تنوع نیز راحت کنید.

آب و هوای آنتالیا

اغلب گردشگران به خاطر آب و هوای بسیار خوب آنتالیا به آن سفر می‌کنند و چه چیزی بهتر از آن که گردش و تفریح دیگران زندگی انسان باشد؟

هوای آنتالیا در تابستان گرم و مدیترانه‌ای و در زمستانی که تنها 3 ماه طول می‌کشد، معتدل و بارانی است. شما می‌توانید 9 ماه از سال را در فضای باز از هوا لذت ببرید.

حتی آب و هوای آنتالیا برای درمان آرتروز و بیماری های پوستی توصیه می‌شود.

خدمات درمانی در آنتالیا

البته که آنتالیا بیشتر به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌شود ولی از نظر پزشکی نیز موقعیت خوبی دارد. اساساً پزشکی و مراقبت‌های پزشکی این شهر در سطح بالایی قرار دارد.

تا حدی که افراد بسیار زیادی برای درمان مطمئن و به روز و البته ارزان قیمت از کشورهای دیگر به آن مراجعه می‌کنند. آنتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما از هر جهت می‌توانید بابت خدمات درمانی این شهر خاطر جمع باشید.

تحصیل در آنتالیا

در آنتالیا هم مانند ما کودکان از 7 سالگی به مدت 12 سال به مدرسه می‌روند. البته 4 سال ابتدایی 4 سال راهنمایی و 4 سال دبیرستان.

اگر برای تحصیل فرزندتان مدرسه‌ای دولتی در نظر گرفته‌اید. بهتر است بدانید که تحصیل فرزندتان در آنتالیا بدون هزینه خواهد بود. در واقع تحصیل در مدارس دولتی آنتالیا رایگان است زبان تدریس این شهر نیز ترکی است.

اگر موافق مدارس دولتی نیستید، مدارس غیرانتفاعی زیادی با کیفیت تدریس جهانی نیز در آنتالیا پیدا می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس بودجه‌تان یکی از آن ها را انتخاب کنید.

کیفیت آموزش در این شهر بالا است علاوه بر این بچه ها اغلب ساده‌تر با شرایط جدید سازگار می‌شوند، توان یادگیری زبان آن ها نیز از بزرگ‌سال ها بالاتر است.

کودک شما احتمالاً زمان کمی طول خواهد کشید تا به زبان ترکی مسلط شود. شما پس از دریافت اقامت می‌توانید به آموزش و پروش مراجعه کنید و تأییدیه ثبت نام کودک شما دو هفته بعد صادر خواهد شد.

رفت و آمد در آنتالیا

آنتالیا بزرگراهی به نام 400 دی دارد که تمامی نقاط تفریحی و گردشی اطراف آنتالیا را به مرکز وصل می‌کند. پس اصلاً خودتان را درگیر اینکه چه طور خودم را به جایی برسانم نکنید.

اتوبوس های فراوانی برای رساندن شما به آن جا که می‌خواهید وجود دارد. اگر هم بخواهید می‌توانید ماشین بخرید یا کرایه کنید و این مسیر را خودتان را رانندگی طی کنید.

در هر صورت چه خودتان راننده باشید چه نه رفت و آمد در آنتالیا اصلاً کار سختی نیست و به سادگی می‌توانید از محلی به محل دیگر بروید.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط خرید ملک در این شهر به مقاله ای با نام شرایط خرید ملک در آنتالیا مراجعه کنید.

خرید خانه در ازمیر

فرودگاه های فعال در آنتالیا

فرودگاه آنتالیا در سال 2011 به عنوان بهترین فرودگاه اروپا انتخاب شد. پس اگر نگران جا ماندن از سفر و حبس شدن در آنتالیا هستید این فکر را از سر بیرون کنید.

فرودگاه آنتالیا برای ظرفیت هایی بیش از این ظرفیت دارد. شما به سرعت می‌توانید پرواز داخلی و خارجی به مقصدی که می‌خواهید را پیدا کنید و بدون دردسر به آن برسید.

زندگی در آنتالیا دسترسی شما به دیگر نقاط جهان و ترکیه را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.در حقیقت فرودگاه آنتالیا یکی از مطمئن ترین مکان‌های دنیاست.

حتی در زمستان و در حالی که بقیه فرودگاه ها کارایی و امکان پروازشان را از دست داده‌اند این فرودگاه همچنان فعال است.
دلیلش هم ساده است، عمده سرمایه آنتالیا همین افرادی است که با هواپیما به آنجا می‌رسند.پس چرا ساکنین آن از این موهبت استفاده نکنند؟

مقاله پیشنهادی: راه های مهاجرت به ترکیه

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *