ترکیه

کارآفرینی در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه یکی از مواردی است که بسیاری از این طریق تمایل به اخذ اقامت ترکیه و یا سرمایه گذاری دارند. باید به این امر توجه داشت که کارآفرینی در ترکیه در صورتی که مورد قبول مسئولین قرار گیرد اقامت ترکیه را به دنبال خواهد داشت.

کارآفرینی در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه نیازمند داشتن شرایط خاصی خواهد بود. از جمله مهم ترین شرایط آن داشتن بضاعت مالی می باشد. چرا که اصلی ترین موارد مورد نیاز جهت کار آفرینی در ترکیه داشتن سرمایه می باشد.

کارآفرینی در ترکیه به سادگی امکان پذیر نخواهد بود، با اینکه ترکیه روند روبه رشدی در زمینه اقتصاد دارد اما در حال حاضر شرایط کارآفرینی در آن بدون مشکل امکان پذیر نخواهد بود. کشور ترکیه ویژگی های کارآفرینی را ندارد، اما باید در نظر داشته باشید تا زمانی که تحت حمایت دولت می باشید امکان اخراج شما از خاک این کشور وجود نخواهد داشت.

شرایط کشور ترکیه

ترکیه به دلیل داشتن ثبات سیاسی و رشد اقتصادی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.کشور ترکیه تمامی زمینه های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی را فراهم نموده است، چرا که این کشور در حال خصوصی سازی بسیاری از مراکز می باشد. که در حال حاضر درصدد خصوصی سازی خط های هوایی خود می باشد.

از جمله ویژگی های این کشور می توان به پتانسیل گردشگری آن اشاره کرد که سبب افزایش روزافزون جمعیت آن نیز شده است. همچنین داشتن مراکز بانکی قوی از دیگر ویژگی های ترکیه می باشد که همگی دست به دست هم می دهند تا این کشور را به محلی مناسب برای کارآفرینی تبدیل نمایند.

ثبت شرکت در ترکیه بهترین راه کارآفرینی

اگر بخواهیم به بهترین راه کارآفرینی در ترکیه اشاره کنیم می توان گفت که ثبت شرکت بهترین روش جهت کارآفرینی در ترکیه می باشد.

فرد متقاضی در هنگام درخواست باید در خاک کشور خود بوده باشد. جهت اقدام به ثبت شرکت فرد متقاضی باید بیزینس پلان یا طرح توجیهی خود را در کنسولگری کشور خود تایید نماید. پس از آن باید مجوز کار خود را دریافت نمایید. تمامی سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی از حمایت دولت برخوردار خواهند بود، که این حمایت برای اتباع خارجی و داخلی یکسان می باشد.

قبل از اینکه اقدام به ثبت شرکت نمایید توصیه می شود که به این کشور سفر کرده و تمامی شرایط را مد نظر بگیرید. یکی از مزایایی که کارآفرینی در ترکیه برای ایرانیان دارد امکان بررسی شغل به راحتی قبل از هر اقدامی می باشد. چرا که کشور ترکیه برای ایرانیان برای اقامت کمتر از 3 ماه ویزا نیاز نخواهد داشت. به همین دلیل می توانید در این مدت بیزینس مورد نظر خود را بیابید و تمامی فعالیت های اقتصادی ترکیه را زیر نظر بگیرید.

کارآفرینی در ترکیه با ثبت شرکت

یکی از راه هایی که سرمایه گذاران برای کارآفرینی در ترکیه اقدام می نمایند، ثبت شرکت در ترکیه است. در این راه، سرمایه گذاران باید یک طرح اقتصادی مقرون به صرفه و در عین حال، در آمد زا و سود آوری بالائی به همراه داشته باشد را به دولت ترکیه اعلام کند. شما به عنوان یک شخصی که تمایل دارید در ترکیه کارآفرینی کنید، باید از شرایط کار در آنجا نیز مطلع شوید. توصیه می کنیم مقاله ای با نام کار در ترکیه را هم مطالعه کنید.

انواع شرکت ها در ترکیه

شرکت سهامی، شرکت تعاونی، شرکت مسئولیت محدود، شرکت جمعی که می توانند توسط سرمایه گذاران خارجی و بین المللی تاسیس و مجوز ثبت از اداره ثبت دریافت نمایند.

  • شرکت سهامی

تعداد سهامداران حداقل به 5 نفر برسد و هیچ محدودیتی برای سهامداران وجود ندارد.

  • شرکت مسئولیت محدود

حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت مسئولیت محدود، 4 هزار لیر و با حداقل یک سهامدار و حداکثر پنجاه سهامدار قابل تشکیل می باشد.

  • شرکت تعاونی

شرکت تعاونی بین دو شریک و با انتخاب یک نام خاص ثبت می گردد.

  • شرکت جمعی یا مختلط

در شرکت جمعی فقط یک یا دو شریک مسئول ضرر و زیان شرکت می باشند. مابقی شرکاء به عنوان سهامدار عمل می کنند و هر کدام مسئول میزان سرمایه اولیه خود هستند.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه از مزایای بسیار زیادی برخور دار است و اگر قصد تجارت به کشور های همسایه ایران را دارید بدون شک کشور ترکیه را انتخاب نمایید و با ثبت شرکت در ترکیه می توانید به اقامت ترکیه و سفر به 10 ها کشور اروپایی بدون داشتن ویزا برسید.

برای انجام هر گونه فعالیت اقتصادی و راه اندازی کسب و کار، نیاز به ثبت شرکت می باشد. حتی رستوران ها، سوپر مارکت ها  و… بعد از درخواست اجازه کار، متقاضی می تواند بعد از سپری کردن 5 سال زندگی متوالی در ترکیه به اقامت دائم ترکیه دست پیدا نماید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرکت و مراحل کامل ثبت و راه اندازی آن می توانید به مقاله ای با نام ثبت شرکت در ترکیه مراجعه کنید.

مدارک برای ثبت شرکت

  • پاسپورت
  • عکس
  • انتخاب چندین نام چند بخشی تجاری برای شرکت ثبت شده.
  • نوع فعالیت تجاری شرکت
  • طبق اساسنامه شرکت مشخص شده سهم هریک از سهامداران.
  • تعیین مدیر عامل
  • ثبت نشانی و کد الکترونیکی شرکت به طور دقیق در اداره ثبت ترکیه.
  • حداقل هزینه 1500 لیر

لازم به ذکر است خرید و یا اجاره کردن ملک تجاری برای ثبت شرکت در ترکیه الزامی باشد. به طور کلی می توان گفت؛ که ثبت شرکت در ترکیه 4 تا 5 روز کاری به طول می انجامد.

حضور مدیر عامل در ثبت شرکت از الزامات ثبت می باشد. بعد از ثبت، برای انجام فعالیت های تجاری نیاز به حضور هیچ کدام یک از شرکاء نمی باشد.

یکی دیکر از راه های سرمایه گذاری در کشور ترکیه، خرید منزل مسکونی می باشد که نیاز به سرمایه اولیه چندانی ندارد. متقاضیان می توانند با خرید ملک مسکونی در ترکیه، اقامت یک ساله خود را به اقامت پنج ساله و اقامت دائم ترکیه تبدیل نمایند. از این رو هم به اقامت دائم ترکیه رسیده اند و هم با افزایش روز افزون ارزش ملک مسکونی خود رو به رو خواهند شد.

انواع شرکت قابل ثبت در ترکیه

  • شرکت با مسئولیت محدود Limited Liability Company
  • شرکت سهامی joint stock company
  • شرکت تعاونی Cooperative Company
  •  شرکت جمعی Collective company

ثبت این نوع شرکتها چگونه است؟

در ابتدا باید اساسنامه و نام شرکت خود را در در سامانه مرسیس ثبت نمایید که یک کد به شما اختصاص داده خواهد شد. از طریق این کد می توانید درخواست خود را پیگیری نمایید. از جمله مدارک مورد نیاز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1.  ارائه اصل پاسپورت به همراه دو کپی
  2.  ارائه اساسنامه ثبت شده شرکت در مرسیس
  3.  اخذ شماره مالیاتی شرکت از اداره دارایی ترکیه و تحویل آن.
  4.  ارائه کارت بازرگانی
  5.  باید یک حساب بانکی بنام شرکت افتتاح نمایید.
  6.  شرکت باید یک حسابدار داشته باشد که باید اسم و مشخصات آن نیز ارائه شود.
  7. فرد متقاضی باید سوء پیشینه ای نداشته باشد.

مقاله پیشنهادی:راه های اخذ اقامت ترکیه

مزایای کارآفرینی در ترکیه

از جمله دلایلی که سبب افزایش کارآفرینی شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ترکیه اقتصاد موفقی داشته و برای کارآفرینان سودآور خواهد بود.
  • فضای کاری در ترکیه رقابتی می باشد که سبب افزایش میل به کار خواهد شد.
  • مسئولین این کشور تمامی زیرساخت ها را برای بهبود وضعیت کارآفرینی این کشور فراهم نموده اند.
  • ترکیه را می توان به عنوان دروازه ای به اروپا دانست.
  • جمعیت جوان این کشور سبب بودن نیروی کار کارآمد شده است.
  • هیچگونه مشکلی بین کارآفرینان مشاهده نمی شود، چرا که همگی این موسسه ها در برابری قرار دارند.
  •  از دیگر مزایایی کارآفرینی در ترکیه مالیات کمتر این کشور می باشد که سبب افزایش سوددهی خواهد شد.
  •  در ترکیه بازار های بزرگ بسیاری وجود دارد که سبب فراهم نمودن بازار فروش شده است.
  • فرهنگ ها و عادات مردم ترکیه با مردم اروپا همسان می باشد.
  • باید در نظر داشته باشید که قبل از کارآفرینی تمامی مراحل را فراگرفته و پس از بررسی دقیق اقدام نمایید.

سرمایه گذاری و کارآفرینی در ترکیه

هدف از کار آفرینی در کشور های در حال توسعه همچون کشور ترکیه برای مهاجران اخذ اقامت، راحت و کم هزینه تر است، اما چالش هایی بر سر راه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه وجود دارد که هیچ یک از اقتصادانان کشور ترکیه را برای کار آفرینی پیشنهاد نمی کنند.

دلایل حائز اهمیت برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه توسط سرمایه گذاران، اقتصاد موفق کشور ترکیه و پایین بودن مالیات پرداختی توسط سرمایه گذاران بین المللی است که ترکیه را به یک منطقه مرکزی با زیر ساخت های موفق کار آفرینی، تبدیل کرده است.

برای سرمایه گذاران موضوع رقابتی بودن محیط کار و وجود بازار های داخلی بسیار حائز اهمیت است. چون آن ها می دانند که وجود رقابت در بازار های داخلی، اقتصاد کشور را بالا می برد. پس بازار کار کشور ترکیه جزء این دسته از محیط های رقابتی و مناسب سرمایه گذاری، برای سرمایه گذاران است.

شرایط مالیاتی کشور ترکیه

لازم به ذکر است که اعلام بداریم، مالیات پرداختی کشور ترکیه در سال های اخیر از 35 درصد به 20 درصد افت داشته است. البته تمامی شرکت ها می توانند، از وام ها و حمایت های دولت در سطح این رقابت تنگاتنگ موجود در بازار استفاده نمایند. این طرح باعث می شود که در سود دهی سرمایه گذاران داخلی و بین المللی برابری حاکم شود.

اگر تمایل دارید که در این کشور زیبا سرمایه گذاری کنید می توانید به مقاله ای با نام سرمایه گذاری در ترکیه مراجعه کنید و در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید چرا که سرمایه گذاری موضوعی نیست که بتوان بدون اطلاعات وارد آن شد هر سوالی هم در این زمینه داشتید می توانید با تیم آوات تماس گرفته و آن را مطرح نمایید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *