ایتالیا, کاری

چند نوع ویزای کاری ایتالیا داریم؟

ویزای کاری ایتالیا

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا و اخذ ویزای کاری ایتالیا را دارید با ما همراه شوید زیرا قرار است امروز به سوالات شما در مورد ویزای کاری ایتالیا، نحوه اخذ ویزای کاری ایتالیا و زمان لازم برای تبدیل ویزای کاری ایتالیا به اقامت دائم این کشور پاسخ دهیم اما قبل از پرداختن به این موارد بد نیست که اطلاعات مختصری در مورد کشور ایتالیا و فضای کسب و کار این کشور ارائه دهیم.

ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته اروپاست که در جنوب این قاره جای گرفته است.

در واقع به مجموع شبه جزیره ایتالیا، جزیره سیسیل و جزیره ساردنی، کشور ایتالیا گفته می شود. نقشه کشور ایتالیا شبیه به یک چکمه دیده می شود اما جالب است که در دل این چکمه دو کشور مستقل از ایتالیا، یعنی واتیکان و سان مارینو، قرار دارند و جالبتر اینکه قسمتی از خود ایتالیا در دل سوئیس واقع است.

ایتالیا با بسیاری از کشورهای اروپایی هم پیمان است زیرا هم عضو اتحادیه اروپا و هم عضو معاهده شنگن هست.

بنابراین قوانین حاکم بر فضای کسب و کار ایتالیا، همان قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است.

پس اگر با نحوه اخذ ویزای کاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا آشنا هستید.

افرادی که خواهان اخذ ویزای کاری ایتالیا هستند، احتمالاً دوست دارند در مورد صنایع پررونق این کشور اطلاعاتی کسب کنند.

برای این دسته از عزیزان باید بگوییم که پتروشیمی، تولید مواد شیمیایی، کشتی سازی، وسایل نقلیه، هواپیماسازی، فلز کاری، ماشین آلات، نیروگاه های اتمی، نساجی، تولید پوشاک، تولید لوازم الکترونیکی و تولید ابزار نظامی، صنایع پررونق و بزرگ ایتالیا بشمار می روند.

در بخش های کشاورزی و دامپروی نیز ایتالیایی ها بیشتر به کشت گندم، جو، ذرت، چغندر، سیب زمینی، سیب و انگور و پرورش ماهی، خوک و گاو می پردازند. بنابراین افرادی که در حوزه های مذکور تخصص دارند.

علاوه بر این ها، صنعت توریسم نیز در ایتالیا جایگاه ویژه ای دارد زیرا ایتالیا یکی از باقدمت ترین کشورهای دنیاست که تمدن و تاریخی غنی دارد.

تاریخ و تمدنی که در موزه ها و آثار باستانی این کشور هویدا است و هرساله افراد زیادی را از سرتاسر دنیا به این کشور می کشاند.

پس اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، می توانید به فعالیت در بخش گردشگری نیز فکر کنید.

حالا که کمی در مورد موقعیت ایتالیا صحبت کردیم اجازه دهید به بحث اصلی مقاله یعنی نحوه اخذ ویزای کاری ایتالیا برگردیم.

در حقیقت ویزا، راهی برای مهاجرت به این کشور و بالطبع دریافت اقامت دائم ایتالیا است.

همان طور که قبلاً هم گفتیم: ایتالیا عضو اتحادیه اروپاست، بنابراین روند اخذ ویزای کاری ایتالیا شبیه به پروسه اخذ ویزای کاری سایر کشورهای اتحادیه اروپا است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

نحوه اخذ

ویزای کاری ایتالیا در سه نوع ویزای کاری با پیشنهاد کار یا همان  job offe، ویزای کار تعطیلات و ویزای جست و جوی کار صادر می شود. اخذ هریک از انواع ویزای کاری ایتالیا، روال خاص خود را دارد.

ویزای کاری با پیشنهاد کار

نوعی از ویزای کاری ایتالیا تحت عنوان ویزای کاری با پیشنهاد کار یا job offer  ارائه می شود. شرط لازم برای اخذ این نوع ویزای کاری ایتالیا این است که یک فرد ساکن در ایتالیا به عنوان کارفرما برای شما دعوتنامه کاری بفرستد و شما را استخدام کند.

البته کارفرمای ایتالیایی نمی تواند به راحتی شما را به عنوان تبعه کشوری خارج از اتحادیه اروپا استخدام کند، بلکه ملزم به طی روال معینی است.

کارفرما باید در درجه اول ثابت کند که توانایی استخدام کارگر و پرداخت حقوق و حق بیمه وی را دارد، سپس باید آگهی استخدام کارگر موردنظر خود را به مدت 3 ماه در کل کشور ایتالیا منتشر کند، در این مدت اگر یک فرد ایتالیایی، پناهنده به ایتالیا یا در حال تحصیل در ایتالیا به عنوان متقاضی دریافت شغل موردنظر پیدا شد و واجد شرایط بود. کارفرما ملزم به استخدامش هست اما اگر چنین اتفاقی نیفتاد، کارفرما باید آگهی استخدام را این بار در کل اتحادیه اروپا و به مدت باز هم 3 ماه منتشر کند، در این دوره نیز اگر یک متقاضی واجد شرایط مقیم اتحادیه اروپا پیدا شد که کارفرما موظف به استخدام وی است؛ در غیر این صورت می تواند برای شما دعوتنامه کاری ارسال کند.

پس از دریافت دعوتنامه و انعقاد قرارداد کاری میتوانید برای دریافت ویزای کاری ایتالیا اقدام کنید.

مرجع صادرکننده ویزای کاری ایتالیا، سفارت این کشور است.

دقت داشته باشید که بستن قرارداد قبل از اقدام به اخذ ویزای کاری ایتالیا، الزامی است.

پس از دریافت ویزای کاری ایتالیا اگر به مدت 4 سال در این کشور کار کنید، مالیات خود را پرداخت نمایید و از سابقه بیمه برخوردار باشید میتوانید ویزای کاری ایتالیا را به اقامت دائم ایتالیا تبدیل کنید.

با توجه به بحران اقتصادی کشورهای اروپای جنوبی و رشد نرخ بیکاری در این کشورها به نظر می رسد که اخذ ویزای کاری ایتالیا از طریق دعوتنامه و آگهی کار خیلی سخت و شاید محال باشد چون به احتمال فراوان طی 6 ماه انتشار آگهی، فردی مقیم اتحادیه اروپا متقاضی دریافت شغل موردنظر می شود و نوبت به شما نمی رسد مگر اینکه کارفرما با شما آشنا باشد و شرایط مندرج در آگهی استخدام را درست منطبق بر شرایط و خصوصیات شما بیان کند به گونه ای که با هیچ فرد دیگری جور درنیایند، در غیر این صورت میتوان گفت که امکان ندارد از طریق دعوتنامه موفق به اخذ ویزای کاری ایتالیا بشوید.

به همین خاطر پیشنهاد میکنیم که به جای ویزای کاری برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید چون با توجه به بورسیه های تحصیلی که هر سال دولت ایتالیا اعطا می کند، دریافت ویزای تحصیلی این کشور کار چندان سختی نیست.

پس از دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و ورود به این کشور می توانید با کارفرمایان ایتالیایی ارتباط برقرار کنید و پس از فارغ التحصیلی از کارفرمای مدنظر خود تقاضا کنید که شما را استخدام نماید. پس از استخدام می توانید ویزای تحصیلی را به ویزای کاری ایتالیا تبدیل کنید.

ویزای کار تعطیلات

این نوع ویزا به ایرانی ها تعلق نمی گیرد و فقط مختص شهروندان کشورهای کانادا، استرالیا، کره جنوبی و نیوزلند است، البته آن هم مشروط به اینکه سن این افراد بین 18 تا 30 سال باشد. این نوع ویزا برای شهروندان کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند به صورت یک ساله و برای کانادایی ها به صورت دو ساله صادر می شود.

متقاضیان این ویزای کاری ایتالیا حتماً باید تمکن مالی خود را به سفارت این کشور اثبات کنند.

ویزای جست و جوی کار

نوع دیگری از ویزا تحت عنوان ویزای جست و جوی کار صادر می شود که حداکثر اعتبار آن 6 ماه است.

فردی که موفق به دریافت ویزای جست و جوی کار ایتالیا می شود می تواند به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد و دنبال کار بگردد.

اگر در این مدت توانست شغلی بیابد و توسط یک کارفرمای ایتالیایی استخدام شود، ویزای جست و جوی کار وی به ویزای کاری ایتالیا تبدیل می شود، در غیر این صورت ملزم به ترک خاک ایتالیا است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط