آلمان, خرید ملک

سرمایه گذاری و خرید ملک در آلمان

سرمایه گذاری و خرید ملک در آلمان

در این مقاله و نوشته قصد داریم در خصوص سرمایه گذاری و خرید ملک در آلمان مطالب و اطلاعات مختصری را به اشتراک بگذاریم. امیدواریم اطلاعات فوق برای شما عزیزان متقاضی مهاجرت مثمر ثمر واقع باشد.

قوانین خرید مسکن در آلمان

سرمایه گذاری و خرید ملک در آلمان

سرمایه گذاری و خرید ملک در آلمان

قوانین و شرایط متفاوتی جهت خرید مسکن و سرمایه گذاری در کشور آلمان وجود دارد. با داشتن اطلاعات مناسب و رعایت قوانین می توانید در این کشور سرمایه گذاری مناسبی مخصوصا سرمایه گذاری از طریق خرید مسکن در آلمان داشته باشید.نکته بسیار مهم: آیا با سرمایه گذاری از طریق خرید مسکن در آلمان میتوان اقامت این کشور را بدست آورد؟

پاسخ به این سوال این است که با توجه به قوانین کشور آلمان این امر امکان پذیر نیست برخلاف کشور های دیگر اروپا همانند فرانسه که با خرید مسکن و سرمایه گذاری در ان می توان اقامت ان کشور را بدست آورد، کشور آلمان قوانین خاص خود را دارد و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در آلمان را امکان پذیر نمی داند، متقاضیان امر مهاجرت به اروپا و اقامت کشور آلمان می توانند از طریق دیگر روش های مهاجرتی به اقامت کشور آلمان دست پیدا کنند.

اکثرا در کشورهای اروپایی و عضو شنگن برای خرید ملک و سرمایه گذاری افراد خارجی یه سری موارد و قوانینی وجود دارد که ممانعتی برای افراد خارجی ایجاد می نماید … اما در کشور آلمان هیچ ممنوعیتی و قوانین خاصی برای خرید ملک افراد خارجی ندارد….قیمت ملک در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی مناسب تر است همین طور شرایط اقتصادی و زندگی بسیار مناسبی در آلمان وجود دارد… همین امر باعث شده است همه ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت به آلمان اقدام نمایند.

 سرمایه مورد نیاز

چیزی حدود 2/500 یـــورو هر متر مربع برای خرید یک ملک در آلمان درنظر گرفته شده است. مثلا: یک آپارتمان کوچک حدود 70 الی 80 هزار یورو قیمت دارد. البته شهر مونیخ شهری بسیار گران است و این قیمت هایی که ذکر شد برای شهرهای دیگر آلمان است. شهر برلین آلمان هم از شهرهای گران آلمان برای خرید ملک می باشد.

در سال های اخیر قیمت خانه در آلمان رشد بسیاری نموده است. چه خرید خانه و چه اجاره خانه در شهرهای کشور آلمان روبه رشد بوده است، اما در حال حاضر ثبات قیمتی در کشور آلمان حکم فرما شده است و برخلاف سال 2016 که قیمت خانه های آلمان افزایش چشم گیری داشته در حال حاضر قیمت ها راکد شده است.

ثبت قرارداد خرید مسکن

سرمایه گذاری و خرید ملک در آلمان

سرمایه گذاری و خرید ملک در آلمان

برای ثبت خرید ملک خود در آلمان و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در آلمان باید به یک دفترخانه رسمی اناد رفته و قراردادی تنظیم شود و آن را امضائ نمایید. پیشنهاد می کنیم برای اولین بار حتما از وکیل اروپایی استفاده نمایید تا اسیر افراد سودجو و فرصت طلب نشوید.

پیدا کردن مسکن در آلمان

در آلمان برای پیدا کردن ملک خود می توانید از طریق نمایندگان املاک که در شهرهای مختلف هستند اقدام نماییدو کمیسیونی که باید به آن‌ها پرداخت نمایید حدود 3 الی 7% می باشد که توسط فروشنده معمولا باید پرداخت شود مگر آنکه قبل از قرارداد با هم به توافق رسیده باشید.مراقب افراد دلال و سودجـــو باشید با چشمانی باز و با تصمیمات و تحقیقات بسیار مناسب و مشاوره گرفتن از مشاوران درجه یک اروپایی و داشتن اطلاعات مناسب برای سرمایه گذاری اقدام نمایید.

قوانین تعداد خرید ملک

یکی از شرایط اقامت آلمان از طریق خرید ملک وجود تفاوت در مناطق مختلف آلمان برای هزینه خرید می باشد، اما میانگین نرخ خرید هر متر مربع ملک در آلمان بین 1500 تا 3000 یورو می باشد. در ضمن طبق قوانین آلمان هیچ فردی محدودیت در خرید نداشته و می تواند هر تعداد ملک برای سرمایه گذاری می خواهد داشته باشد. این قانون شامل تمامی افراد از جمله آن‌ها که جز ساکنین اتحادیه اروپا نیستند و افرادی که هنوز تابعیت ندارند نیز می شود.

مدارکی که شما برای اخذ اقامت آلمان و  سرمایه گذاری در آلمان باید ارائه دهید:

مدارک مورد نیاز

1

شما باید یک گذرنامه معتبر و یا گواهی مجاز تولد و یا در صورت نیاز گواهی ازدواج داشته باشید و گواهی که در آن قصد از سفر به آلمان ذکر شده باشد.

2

شما همچنین برای رفتن به آلمان یک بیمه معتبر پزشکی و یا بیمه درمانی باید داشته باشید.

3

شما باید مدرک قانونی را برای تامین مالی زندگی خود و خانواده اش را به دولت آلمان ارائه کند.

4

شما باید برای اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری حداقل 1 میلیون یورو را برای طراحی و ایجاد یک کسب و کار تازه در آلمان و یا خرید کسب و کار ثابت شده در آلمان به حداقل 1 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد.

5

شما باید برای ده نفر از شهروندان آلمانی اشتغال جدید ایجاد کنید یا بر روی ده کار آلمانی سرمایه گذاری کنید. هر دو مورد باید حداقل برای پنج سال استمرار داشته باشد.

6

برنامه سرمایه گذاری و کار آفرینی در آلمان شامل اعضای خانواده شما نیز می شود.

7

سرمایه گذاری در آلمان به شما قدرت دسترسی کامل و بی محدودیت به منطقه شینگن از اتحادیه اروپا می دهد.

8

بعد از پنج سال، شما می توانید برای اقامت دائم آلمان از این کشور درخواست کنید.

9

پس از یک سال اقامت دائم شما می توانید برای شهروندی کامل و پاسپورت آلمان درخواست دهید.

برای  مطالعه ی بیشتر به مقاله ی اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری نگاهی بیندازید.

کار در کشور آلمان و اقامت آلمان

بررسی کار و وجود داشتن کار در آلمان این است که هر فرد در خصوص تخصصی که دارد و رشته ای که در ان تحصیل نموده استمیتواند کاری مناسب با شرایط خیلی خوب در آلمان داشته باشد. رایگان بودن هزینه تحصیلات فرزندان کسانیکه اقامت این کشور را دارند، رایگانی هزینه های خدمات درمانی در این کشور برای شهروندان خوب این امر یعنی: این‌که شما می توانید براحتی در هزینه های خودتان صرفه جویی و پس انداز کامل نمایید.

اقامت آلمان و شهروندی این کشور به اصطلاح آلمانی شهروند درجه دوم یعنی اینکه شمایی که شهروند درجه دوم هستید فقط در انتخابات و مسائل سیاسی نمی توانی تصمیم گیرنده باشید، اما در سایر موارد حق انتخاب داری و از مزایای یک شهروند به خوبی و راحتی میتوانید استفاده نمایید.

مقاله پیشنهادی: راه های دریافت اقامت آلمان

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

  1. حداقل و حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک در کشور آلمان چه میزان است؟
  • بسته به اینکه در چه شهری قصد خرید ملک دارید و متراژ ان چه میزان است مبلغ متفاوت خواهد بود.

2. با داشتن ملک امکان دریافت ویزای بلند مدت را دارم؟

  • با خرید ملک در کشور آلمان به شما یک ویزای توریستی بلند مدت تعلق می گیرد.

3. داشتن وکیل برای خرید ملک ضروری است؟

  • خیر. اگر به تمام قوانین و شرایط خرید ملک در این کشور آگاهی دارید الزامی به داشتن وکیل نیست، گرچه پیشنهاد ما استفاده از نماینده ی قانونی برای پیشگیری از هر گونه کلاهبرداری است.

4. آیا وام خرید ملک به افراد غیر آلمانی تعلق می گیرد؟

  • بله. برای خرید ملک در این کشور می توانید درخواست وام بدهید.

5. برای خرید ملک باید مالیات پرداخت کرد؟

  • 4 هفته بعد از عقد قرارداد، در دفتر اسناد رسمی باید مالیات پرداخت کنید.

6. چرا پیدا کردن ملک برای خرید در کشور آلمان کار دشواری است؟

  • زیرا معمولا آلمانی ها بعد از خرید یک خانه آن را به سختی عوض می کنند. به نوعی به خانه ی خود وابسته می شوند.

7. قیمت هر متر ملک در آلمان چقدر است؟

  • تفاوت زیادی در مناطق مختلف آلمان برای هزینه خرید ملک وجود دارد، اما میانگین نرخ خرید هر متر مربع ملک در آلمان بین 1500 تا 3000 یورو می باشد.

8. هر فرد خارجی تا چه تعداد ملک می تواند در این کشور بخرد؟

  • برای خرید ملک در این کشور محدودیتی وجود ندارد.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *