خرید ملک, یونان

خرید ملک در یونان

شرایط خرید ملک در کشور یونان

طبق آمار موجود، طی سال های اخیر هزاران خارجی با هدف خرید ملک در یونان، این کشور را به عنوان مقصد دوم خود انتخاب کرده اند. اکثر خارجی هایی که در کشور یونان به خرید ملک، زمین و… پرداخته اند، مهاجران آلمانی، انگلستانی و آمریکایی هستند. چرا که اغلب آن ها معتقدند یونان از لحاظ شرایط زندگی، دارای کیفیت بسیار خوبی است. همچنین سرمایه گذاری در بازار ملک و مستغلات یونان می تواند یک انتخاب سودآور ویژه باشد. اگر شما هم چنین عقیده ای دارید و در فکر خرید ملک در این کشور هستید، در این مقاله همراه ما باشید. با مطالعه این مقاله اطلاعات جامع و مفیدی در مورد شرایط خرید ملک در این کشور به دست خواهید اورد. همچنین از شرایط اخذ اقامت و تابعیت در کشور یونان به واسطه خرید ملک، مطلع خواهید شد.

سرمایه گذاری در بازار ملک و مستغلات یونان

یونان یکی از کشور های عصو اتحادیه اروپا است که با دریاهای فیروزه ای بی نظیر و سواحل ماسه ای طلاییش شناخته می شود. همین مسئله بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت خرید ملک یا ساخت املاک مستغلات در خط ساحلی این کشور، مشتاق کرده است.

سرمایه گذاری در بازار ملک و مستغلات یونان، یکی از سود آورترین انواع سرمایه گذاری می باشد. به ویژه اگر قصد داشته باشید ملکی را در مناطق تفریحی این کشور مانند شبه جزیره هالکیدیکی و… خریداری نمایید.

نکات و اطلاعات مهم در خصوص بازار ملک و مستغلات یونان برای اتباع غیر اروپایی

طبق قوانین موجود در کشور یونان، خارجی ها می توانند در اکثر مناطق یونان ملکی را خریداری کنند. با این حال، برخی از محدودیت ها در مناطق مرزی این کشور مانند شرق دریای اژه، جزایر دودکانیز، مناطق شمال یونان، کرت و رودس و… برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا وجود دارد. اگر شهروندان غیر اروپایی قصد خرید ملک در این مناطق را داشته باشند، باید به شورای محلی استان مورد نظر مراجعه نمایند.

علاوه بر این چند نکته دیگر وجود دارد که باید به آن به عوان یک شهروند غیر اروپایی، توجه کنید.

سایر نکات و اطلاعات مهم:

  • برای خرید ملک در کشور یونان، برخورداری از AFM، الزامی است. AFM، شماره ای است که توسط اداره مالیاتی صادر می شود.
  • افراد خارجی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند، باید مدارکی برای اثبات منشاء ثروتشان ارائه دهند. این کار به منظور مشخص شدن وضعیت مالیت بر درآمد فرد متقاضی در یونان، باید انجام شود.
  • قبل از خرید ملک مد نظر، خریدار ملک در کشور یونان موظف به پرداخت مالیات نقل و انتقال است.
  • با توجه به ارزش ملکی که در کشور یونان خریداری می کنید، ممکن است مشمول پرداخت مالیات سالانه شوید. (طبق شرایط معینی امکان معاف شدن از پرداخت این هزینه وجود خواهد داشت)
  • طبق قوانین موجود، وجود سند رسمی برای خرید ملک الزامی است. از این رو معامله باید در دفتر اسناد رسمی به ثبت برسد. هزینه دفتر اسناد رسمی نیز به عهده شخص خریدار می باشد.
  • به اکثر افرادی که قصد خرید ملک در یونان را دارند، استفاده از راهنمایی ها و مشاوره های یک وکیل مجرب توصیه می شود. چرا که وجود وکیل از اتفاق افتادن بسیاری مسائل نا خوشایند در رابطه با خرید ملک، جلوگیری می کند. حق الزحمه وکلا در چنین پرونده هایی معمولا 1 تا 2 درصد مبلغ مندرج در سند فروش می باشد.
  • امکان خرید ملک در این کشور، از خارج از یونان نیز وجود دارد.
  • برای این که مطمئن شوید خانه ای که قصد خرید آن را دارید از نظر ساختاری سالم است، می توانید با یک مهندس عمران مشورت کنید. این موضوع از آنجایی که یونان کشور زلزله خیزی است، اهمیت بالایی دارد.

اخذ مجوز اقامت کشور یونان به واسطه خرید ملک در این کشور

جالب است بدانید یکی از راه هایی که به واسطه آن می توانید اقامت کشور یونان را به دست آورید، خرید ملک در این کشور می باشد. دولت یونان برای شهروندان کشور های خارج از اتحادیه اروپا که مایل به اجاره یا خرید ملک در یونان هستند، چارچوبی تعیین کرده است که در صورت عمل به آن، با خرید ملک در کشور یونان می توان مجوز اقامت طولانی مدت این کشور را برای خود و خانواده تان کسب کنید.

توضیحاتی در خصوص شرایط اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک

اگر قصد دارید مجوز 5 ساله اقامت این کشور را به همراه خانواده تان (همسر و فرزندان وابسته) به دست آورید، باید ملکی با ارزش حداقل 250 هزار یورو در یونان خریداری کنید. البته با اختصاص همین میزان سرمایه به اجاره یک خانه مبله توریسیتی یا هتل در یونان، می توانید مجوز اقامتی 10 ساله دریافت کنید.

برای این که سرمایه گذاری خود در این صنعت را به اثبات برسانید و بتوانید مجوز اقامت یونان را به دست آورید، باید مدارکی از قبیل زیر را ارائه دهید:

  • قرارداد خرید یا اجاره اقامتگاه مد نظر
  • پاسپورت
  • بیمه
  • مدارکی مبنی بر انتقال پول و سرمایه به یونان
  • و…

اگر می خواهید بیشتر در مورد شرایط اخذ مجوز و ویزای سرمایه گذاری یونان بدانید، پیشنهاد می کنیم مقالات ذیل را مطالعه فرمایید:

  • ویزای سرمایه گذاری یونان
  • اقامت یونان
  • و…

شرایط خرید ملک در یونان به عنوان یک شهروند غیر اروپایی

اتباع خارجی که شهروند کشور های اتحادیه اروپا نیستند، باید اثبات کنند از قدرت مالی قابل توجهی برخودار هستند. همچنین تمامی وجوه خود را از راه های قانونی به دست آورده اند. از این رو باید مدارکی به منظور اثبات منشاء درآمدشان ارائه دهند. همچنین مدارکی مانند اظهارنامه مالیاتی، مدارک وراثت، سود سهام و…  را نشان دهند.

از دیگر شرایط لازم برای خرید ملک در کشور یونان برای اتباع غیر اروپایی، می توان به داشتن حساب بانکی در این کشور اشاره کرد. بعد از حساب بانکی، داشتن شماره مالیات، از جمله شرایط الزامی برای صاحب خانه شده در یونان می باشد.

بهترین مناطق یونان برای خرید ملک

کشور یونان مناطق بسیار خوبی دارد که با خرید ملک در آن می توانید مزایای بسیاری به دست آورید. ما در این بخش شما را با برخی از بهترین و محبوب ترین مناطق یونان که می توانید در آن ها به سادگی ملکی را خریداری کنید، آشنا می کنیم:

آتن

آتن یکی از قدیمی ترین پایتخت های جهان است. این شهر که ترکیبی زیبا از تاریخ و مدرنیته است، مزایای زیادی برای افرادی که ترجیح می دهند سبک زندگی فعالی داشته باشند، دارد. البته آتن شهر پر هزینه ای است. از این رو اغلب مهاجرانی که قصد خرید ملک در آتن را دارند، به سراغ خرید آپارتمان های مقرون به صرفه موجود در این شهر می روند.

Zakynthos

این جزیره یک مکان تفریحی است که استراحتگاه ها و اقامتگاه هایش از شهرت جهانی برخوردار می باشند. افرادی که از زندگی شبانه لذت می برند می توانند با خرید ملک در این جزیره و استقرار در آن، از زندگی خود لذت ببرند.

کورفو

کورفو یک مقصد گردشگری معروف با سواحل زیبا و جاذبه های تاریخی ثبت شده در میراث یونسکو است. اگر به زندگی در جامعه ای اروپایی علاقه دارید، خرید ملک در کورفو می تواند برای شما گزینه ای بسیار جذاب محسوب شود.

رودز

این جزیره پل ارتباطی یونان با سایر کشور های اروپایی محسوب می شود. همچنین یکی از محبوب ترین گزینه های برای خرید املاک مناسب تعطیلات می باشد. خرید ملک در این جزیره نسبت به جزیره های دیگر یونان، کمی گران تر است. اما مطمئن باشید که داشتن یک خانه برای گذراندن تعطیلات در این جزیره، ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد.

کفالونیا

کفالونیا یک پناهگاه جزیره ای برای کسانی است که می خواهند از زندگی در شهرهای بزرگ و پر هیاهو، دور باشند. این جزیره در واقع یک جزیره کاملا آرام است که اگر به یوگا، مراقبه، ماهیگیری و… علاقه داشته باشید، می توانید به خرید ملک در آن اقدام کنید.

پلوپونز

این جزیره بیشتر به خاطر محصولات کشاورزی اش، به ویژه زیتون معروف است. اگر از زندگی در مزارع کشاورزی، خوردن غذاهای محلی و… لذت می برید می توانند از اقامت در پلوپونز یونان احساس رضایت کنید.

کرت

جزیره کرت، جزیره ای امنو راحت با زیر ساخت های توسعه یافته است. این جزیره از شهرهای بزرگ ساحلی، روستاهای کوچک کوهستانی و… برخوردار می باشد.

مراحل خرید ملک در این کشور اروپایی

همانطور که هر فرد خارجی در اکثر مناطق یونان می تواند ملکی را خریداری کنید. دولت یونان برای خرید ملک در این کشور برای اتباع خارجی، محدودیتی را تعیین نکرده است. اما اگر می خواهید اقامت یا تابعیت این کشور را به دست آورید، باید ملکی را با ارزش بیش از 250000 یورو خریداری نمایید تا بتوانید ویزای طلایی یونان را دریافت کنید.

بعد از انتخاب ملک مورد نظر، باید مطمئن شوید که ملک طبق قانون ساخته شده است و همچنین تمامی مراحل انتقال مالکیت به شما از طریق شیوه قانونی صورت می گیرد. به این منظور از آنجایی که در اغلب شهر های یونان دفتر ثبت ملکی وجود ندارد، پیشنهاد می شود که از وکلای متخصص و افرادی که از دانش و تجربه کافی برخوردار هستند، کمک بگیرید.

در نهایت برای اینکه بتوانید خانه ای را در یونان خریداری فرمایید، باید کد AFM یا شماره ثبت مالیاتی افراد غیر مقیم را دریافت نمایید. با اخذ این کد در صورتی که مشکلی نباشد، قول نامه ای بسته می شود و بلغی به عنوان سپرده پرداخت می گردد. علاوه بر این، مهلتی برای امضای قرارداد فروش، تعیین می شود.

پس از قطعی شدن معامله، مالک جدید یک ماه فرصت دارد تا اظهارنامه تملک مالکیت جدید را، ثبت بنماید.

هزینه های خرید ملک در کشور یونان

شاید فکر کنید برای صاحب خانه شدن در یونان، شما باید تنها هزینه مربوط به ملک را بپردازید، اما اینطور نیست. صاحب خانه شدن در یونان هزینه هایی را در پی دارد. این هزینه های شامل مالیات، اسناد رسمی و… می شود. اما در مجموع این هزینه ها تنها به اندازه 5 درصد ارزش ملک هستند و به ندرت پیش می آید که بالای 5 درصد شود.

کارمزد آژانس املاک که باید توسط خریدار پرداخت شود، عموما 2 درصد قیمت فروش ملک است. این در حالی است که هزینه نقل و انتقال، چیزی حدود 3 درصد ارزش ملک است. هزینه های حقوقی نیز چیزی بین 1.5% تا 5% ارزش ملک، متغیر است.

مالیات بر دارایی نیز با توجه به ارزش ملک تعیین می شود. برای ملکی با ارزش بیش از 200 هزار یورو این نرخ، 0.1% است. در حالی که برای املاک با ارزش بیش از 300 هزار یورو، 0.15% و برای املاک بالای 400 هزار یورو، 0.25% و… این روند به همین ترتیب ادامه دارد تا برای املاکی به ارزش 2 میلیون یورو که نرخ مالیات بر دارای آن برابر با 1.10% است و به طور کلی برای املاکی به ارزش بیش از 2 میلیون یورو، نرخ مالیات بر دارایی 1.15%، نعیین شده است.

بازده سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات یونان

سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات یونان، سرمایه گذاری جالبی است. به طور کلی اگر در مناطق توریستی یونان مانند کردت، رودس یا پورتو هلی سرمایه گذاری کنید می توانید بازده سرمایه تان را چیزی بین 4 تا 6 درصد در نظر بگیرید.

اخذ تابعیت و پاسپورت یونان به واسطه خرید ملک

افرادی که قصد دارند به واسطه خرید ملک در کشور یونان تابعیت و پاسپورت این کشور را به دست آورند، همانطور که کمی پیش تر گفتیم، باید ملکی را با ارزش بیش از 250000 یورو در یونان خریداری کنند.

با خرید چنین ملکی و برخورداری از شرایط تعیین شده دیگری، شما می توانی ویزای طلایی یونان را دریافت نمایید. با اخذ ویزای طلایی این کشور شما اقامت 5 ساله یونان را به دست می آورید. همچنین می توانیم همسر، فرزندان و طبق شرایط خاصی والدین خود را به عنوان همراه به یونان بیاورید.

سر انجام با تمدید ویزا و مجوز اقامت خود پس از 7 سال زندگی رو یونان، می توانید تابعیت و پاسپورت یونانی را به دست آورید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

سوالات متداول

1. آیا خرید ملک در یونان بدون مراجعه حضوری به این کشور امکان پذیر است؟

  • بله خرید ملک در این کشور بدون حضور در یونان امکان پذیر است. برای انجام این کار، لازم است که به نماینده قانونی خود وکالت دهید تا کارهای لازم را انجام دهد.

2. امکان بیمه اموال در یونان وجود دارد؟

  • بله در یونان اموال توسط شرکت های بیمه ای، تضمین می شوند. بیمه اموال در یونان معمولا تمامی خسارات احتمالی از قبیل سرقت، آتش سوزی، زلزله، طوفان و… را پوشش می دهد.

3. چگونه در یونان حساب بانکی داشته باشیم؟

  • برای این امر باید به بانک مد نظرتان مراجعه کنید و مدارکی نظیر پاسپورت، آدرس محل سکونت، محل کار، شماره تماس، گواهی اقامت و… خود را دهید. علاوه بر این، حضور یکی از افراد ذینفع برای انجام این کار نیز ضروری می باشد.

4. آیا خرید ملک در یونان زمان بر و سخت است؟

  • خیر. در حال حاضر کشور یونان از سیستم ثبتی استفاده می کند و همین پروسه خرید ملک را به یک پروسه سریع تبدیل کرده است که چند روزه انجام می شود.

می توانید سوالات خود را از طریق بخش دیدگاه با ما مطرح فرمایید. کارشناسان ما به محض مشاهده سوالاتتان، پاسخ شما را خواهند داد.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *