استرالیا

معرفی کامل دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا Australian National University که به اختصار ANU گفته می شود، یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است. این دانشگاه رتبه 1 استرالیا را دارد و طبق سیستم رتبه بندی QS رتبه 30 جهان را در سال 2022 کسب کرده است. ANU در سال 1946 توسط دولت استرالیا تاسیس شده است و تنها دانشگاهی در استرالیاست که توسط پارلمان این کشور ایجاد شده و در پایتخت این کشور، کانبراCanberra ، واقع شده است. فارغ التحصیلان دانشگاه ملی استرالیا به عنوان سیاستمداران، تاجران، دانشمندان، مشاوران و هنرمندان برجسته در جامعه ایفای نقش می کنند و وظایف قابل توجهی برعهده دارند. 6 نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل شدند و 2 نفر از آنها به عنوان نخست ویز استرالیا ایفای نقش کردند.

این دانشگاه محیطی منحصربفرد برای پژوهش و تحقیق فراهم کرده است و دانشجویان می توانند با محققانی که سطحشان برابر با استانداردهای جهانی است، کار کنند. این دانشگاه با 170 دانشگاه برتر جهان در 37 کشور دنیا برای تبادل دانش و اطلاعات در ارتباط است.

دانشگاه ملی استرالیا در سال 2006 برای ایجاد هفت دانشکده مختلف از جمله دانشکده هنر و علوم اجتماعی، دانشکده تجارت و اقتصاد، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی و زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات مجددا بازسازی و تجهیز شد.

اطلاعات کلی در یک نگاه:

  • پردیس دانشگاه: کانبرا
  • سال تاسیس: 1946
  • نوع دانشگاه: دولتی
  • تعداد رشته های کارشناسی: 93
  • تعداد رشته های کارشناسی ارشد: 183
  • تعداد دانشجویان: 25500
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 6152
  • آدرس دانشگاه: Canberra ACT 0200, Australia ,  Australian Capitol Territory
  • وبسایت دانشگاه: www.anu.edu.au
  • ایمیل دفتر پذیرش: admissions@anu.edu.au
  • تلفن: 1800 620 032

ساختمان اصلی دانشگاه ملی استرالیا

پردیس اصلی دانشگاه ANU که شامل ساختمان های دانشگاه و محوطه خارجی آن می شود حدود 358 هکتار است. در محوطه دانشگاه بیش از 10 هزار درخت وجود دارد که فضایی بسیار دلنشین و جذاب را برای دانشجویان ایجاد کرده است و به این دلیل به عنوان یکی از معروف ترین و ایده آل ترین کمپس های دنیا شناخته می شود. دانشگاه ملی استرالیا خوابگاه های دانشجویی زیادی را فراهم کرده است و دسترسی آسانی به مرکز شهر دارد.

دانشجویان می توانند از مسیر دوچرخه یا پیاده رو به شهر دسترسی داشته باشند. فقط با 10 دقیقه پیاده روی می توانید از دانشگاه به مرکز شهر کانبرا برسید. شهر کانبرا جز امن ترین شهرهای استرالیا است که جرم و جنایت در آن به حداقل ممکن رسیده است. از سیدنی معروف ترین شهر استرالیا تا کانبرا یک پرواز 30 دقیقه ای فاصله است. کانبرا مرکز اصلی موسسات و ساختمان های ملی مهم از جمله کتابخانه ملی، گالری و موزه ملی و غیره است.

سایر پردیس های دانشگاه عبارتند از:

  • پردیس اکنون Acton Campus
  • پردیس ساحلی کیولوا Kioloa Coastal Campus
  • رصدخانه کوه استروملو Mount Stromlo Observatory
  • پردیس واحد تحقیقات استرالیای شمالی North Australia Research Unit Campus
  • رصدخانه سایدینگ اسپرینگ Siding Spring Observatory

امکانات دانشگاه ملی استرالیا برای دانشجویان

امکانات دانشگاه از جمله تجهیزات آزمایشگاهی، سالن های کنفرانس و سیستم های کامپیوتری براساس بروزترین تکنولوژی های جهان است. دانشگاه ملی استرالیا 3 کتابخانه اصلی دارد که بیش از 2 میلیون کتاب چاپی و 2 میلیون کتاب و محتوای الکترونیک را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. همچنین دانشجویان می توانند از امکانات رفاهی مانند خدمات پزشکی و درمانی، زمین های ورزشی مجهز، سالن بدنسازی، رستوران، کافه ها و کلاب های مختلف برای دوستی و فعالیت های داوطلبانه، بهرمند شوند. علاوه بر این خدمات، دانشگاه ملی استرالیا از طریق ارائه خدمات پشتیبانی مانند مراکز و کارگاه های کارآموزی و یادگیری مهارت ها، مهد کودک و مراکز مراقبت از کودکان دانشجویان و کارکنان دانشگاه، مرکز مشاوره، مرکز حمایت از دانشجویانی که ناتوانی جسمی دارند، انجمن دانشجویان و غیره، دانشجویان خود را مورد حمایت قرار می دهد.

ارتباطات تحقیقاتی دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا جزء اتحادیه بین المللی تحقیقات آکادمیک یا IARU (International Alliance of Research Universities) است بنابراین برای استادان، کارکنان و دانشجویان خود فرصت های بیشماری را برای تبادل اطلاعات و همکاری علمی در یک فضای فکری غنی ایجاد می کند. این اتحادیه متشکل از دانشگاه های برتر جهان است مانند دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه برکلی، دانشگاه کمبریج، دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه ییل، دانشگاه زوریخ، دانشگاه توکیو، دانشگاه پکن و دانشگاه ملی سنگاپور.

این دانشگاه ها به طور مرتب کنفرانس های بین المللی برای تبادل اطلاعات و دوره های مشترک کارآموزی و تحقیقاتی برگزار می کنند. همچنین دانشگاه ملی استرالیا پیوند های نزدیکی با موسسات تحقیقاتی بین المللی مانند ناسا برای پیشبرد پروژه های خود در داخل و خارج از استرالیا دارد.

اسکان دانشجویان دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا برای تمامی دانشجویان بین المللی جدید که در مقطع کارشناسی پذیرش گرفته اند، اسکان و محل اقامت فراهم می کند. بیش از 20 درصد دانشجویان این دانشگاه یعنی در حدود 6 هزار نفر از آنها در خوابگاه های دانشجویی در محوطه دانشگاه اسکان دارند. تمامی اقامتگاه های دانشجویی مجهز به آشپزخانه، خشکشویی، اتاق مطالعه و فضای باز برای استراحت است. دانشجویان در این فضا فرصتی گرانبها دارند که بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و یک شبکه جهانی از دانشجویان و فارغ التحصیلان را شکل داده است که به یافتن فرصت های شغلی و ارتباطات حرفه ای در آینده کمک می کند.

دانشکده های دانشگاه ملی استرالیا

طیف وسیعی از رشته های دانشگاهی توسط دانشکده های دانشگاه ملی استرالیا ارائه می شود. دانشکده های این دانشگاه شامل:

  1. دانشکده هنر و علوم اجتماعی Arts and Social Sciences
  2. دانشکده آسیا و اقیانوسیه Asia and the Pacific
  3. دانشکده تجارت و اقتصاد Business and Economics
  4. دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر Engineering and Computer Science
  5. دانشکده پزشکی Medicine
  6. دانشکده زیست شناسی و محیط زیست Biology and Environment
  7. دانشکده فیزیک و ریاضی Physical and Mathematical Sciences

دانشکده های معروف دانشگاه ملی استرالیا

در این میان برخی از دانشکده های دانشگاه ملی استرالیا دستاورد ها و افتخارات ویژه ای را کسب کرده اند. برای مثال:

دانشکده تجارت و اقتصاد

این دانشکده توانسته است آموزش حرفه ای را در رشته های حسابداری، آمار، مدیریت، اقتصاد و امور مالی به دانشجویان ارائه دهد و از این نظر معروف است.

دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر

این دانشکده به دلیل رویکرد ویژه نسبت به حوزه های بین رشته ای، دوره های آموزشی مهارت محور، پروژه های صنعتی و تحقیقاتی شهرت دارد. به این دلیل دانشجویان این دانشکده چشم انداز شغلی عالی در سراسر جهان دارند و توانسته اند موقعیت های شغلی متعددی را در شرکت ها و سازمان های بزرگ مانند گوگل، ماکروسافت، ABB و IBM یا در سازمان های دولتی استرالیا بدست آورند.

دانشکده علوم یا ساینس

بزرگترین و وسیعترین فعالیت ها و پژوهش های آکادمیک در استرالیا در دانشگاه ملی استرالیا دانشکده علوم انجام می شود. صدها دانشمند برجسته در مراکز تحقیقاتی این دانشکده مشغول فعالیت هستند. امکانات و تجهیزات پیشرفته 400 میلیون دلاری در این دانشکده وجود دارد بعلاوه فضاهای آموزشی و کتابخانه های متعددی نیز تاسیس شده است. چهار برنده نوبل از جمله پروفسور برایان اشمیت برای جایزه نوبل فیزیک 2011 از جمله افتخارات این دانشکده است.

اطلاعات سه رشته پرطرفدار دانشکده تجارت و اقتصاد

  • رشته فوق لیسانس مدیریت:
    • طول دوره: یکسال
    • شهریه: 45168 دلار استرالیا
    • مدرک زبان انگلیسی مورد تایید: IELTS , TOEFL , PTE
  • رشته فوق لیسانس مدیریت بازرگانی:
    • طول دوره: یکسال و نیم
    • شهریه: 45168 دلار استرالیا
    • مدرک زبان انگلیسی مورد تایید: IELTS , TOEFL , PTE
  • رشته فوق لیسانس امور مالی:
    • طول دوره: یکسال و نیم
    • شهریه: 45168 دلار استرالیا
    • مدرک زبان انگلیسی مورد تایید: IELTS , TOEFL , PTE

شهریه دانشگاه ملی استرالیا

همانطور که مشخص است با توجه به رشته تحصیلی و طول دوره آموزشی، شهریه ها متفاوت خواهد بود. در جدول زیر می توانید به طور کلی شهریه های رشته های مختلف دانشگاه ملی استرالیا را مشاهده نمایید:

رشته تحصیلی طول دوره تحصیلی شهریه کلی
رشته پزشکی و خدمات درمانی 4 سال 42960 دلار استرالیا
رشته ام بی ای MBA 1.5 سال 45168 دلار استرالیا
رشته های مهندسی 2 تا 4 سال 43200 تا 45168 دلار استرالیا
رشته های علوم (ساینس) 2 تا 3 سال 33168 تا 43200 دلار استرالیا
رشته علوم فناوری و IT 2 تا 3 سال 42960 تا 45168 دلار استرالیا
رشته های مدیریت 1.5 ماه تا 3 سال 42960 تا 45168 دلار استرالیا

 

پذیرش دانشگاه ملی استرالیا

شما می توانید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش تحصیلی بگیرید.

شرایط پذیرش برای متقاضیان دوره کارشناسی

در اینجا شرایط متقاضیان بین المللی را شرح می دهیم:

جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی از یکی از دانشکده های دانشگاه ملی استرالیا، باید آخرین مدرک تحصیلی خود را (مدرک دیپلم) ترجمه و ارسال نمایید. همچنین باید یک کپی از ریزنمرات دبیرستان خود را نیز ارائه دهید. تمامی افرادی که برای پذیرش در دانشگاه ملی استرالیا درخواست می دهند باید مدارک زبان انگلیسی ارائه کنند تا نشان دهد از سطح زبان انگلیسی مناسبی برخوردارند.

شرایط پذیرش در دانشگاه ملی استرالیا برای مقطع کارشناسی ارشد

شرایط کلی برای متقاضیان بین المللی که برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس دانشگاه ملی استرالیا اقدام می کنند، عبارتند از:

  • ارائه مدرک کارشناسی معتبر
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی مورد تایید

این دو مدرک پیش نیاز اپلای برای تمامی رشته های فوق لیسانس دانشگاه ملی استرالیا است و سایر مدارک مورد نیاز با توجه به رشته تحصیلی انتخابی شما متفاوت خواهد بود که جزئیات آن در صفحه اختصاصی آن رشته در سایت دانشگاه آمده است.

و اما سوال اصلی که در اینجا مطرح می شود این است که چه نوع مدرک زبانی انگلیسی و با چه نمره ای مورد قبول دانشگاه است. در ادامه جدول مربوطه را مشاهده می کند که آزمون های بین المللی زبان و حداقل نمره زبان مورد تایید برای پذیرش در دانشگاه را نشان می دهد:

نوع آزمون حداقل نمره
آیلتس آکادمیک نمره کلی 6.5 (حداقل نمره در هر مهارت 6)
تافل نمره کلی 80 (حداقل نمره در ریدینگ و رایتینگ 20 در لیسنینگ و اسپیکینگ 18)
کمبریج پیشرفته C1 نمره کلی 176 (حداقل نمره هر مهارت 169)
PTE آکادمیک نمره کلی 64 (حداقل نمره هر مهارت 55)
دولینگو نمره 110 تا 115

 

توجه داشته باشید که برای دوره فوق لیسانس روانشناسی بالینی به نمره آیلتس آکادمیک 7 که نمره هر مهارت نیز 7 باشد نیاز است.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه ملی استرالیا ابتدا وارد سایت دانشگاه شوید و در محل مشخص شده، رشته مورد نظر خود را مشخص نمایید و از این طریق به صفحه مربوط به اطلاعات آن رشته، مدارک مورد نیاز، ددلاین و لینک مربوط به اپلای دسترسی خواهید داشت. توجه داشته باشید که این دانشگاه 2 اینتیک برای شروع ترم در طول سال تحصیلی دارد. بدلیل اینکه مراحل پذیرش و در قدم بعدی دریافت ویزای تحصیلی بسیار زمانبر است در اسرع وقت برای دانشگاه اپلای کنید و در هر زمانی از سال این امکان را دارید که اپلای نمایید. اما بهرحال به ددلاین ها توجه داشته باشید. بهترین زمان اپلای برای دانشگاه و شروع تحصیل در ترم سپتامبر، اواخر ماه دسامبر است.

شرایط دریافت بورسیه دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا از طریق سهمیه بندی دانشجویان محروم را توسط سیستم بورسیه Equity Scholarships (ES) بورسیه می کند و به آنها هزینه تحصیلی را می پردازد. این نوع بورسیه دانشگاه ملی استرالیا به دانش آموزانی تعلق می گیرد که از نظر اقتصادی – اجتماعی در طبقات پایین جامعه هستند و دوست دارند که وارد دانشگاه شوند. همچنین دانشگاه ملی استرالیا تعدادی سهم برای متقاضیانی که شرایط ورود به این دانشگاه را دارند اختصاص می دهد و آنها را بورسیه می کند.

سایر بورسیه ها شامل بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد است و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارسال درخواست بورسیه، شرایط دریافت بورسیه و ددلاین های آن می توانید به لینک زیر از سایت دانشگاه ملی استرالیا مراجعه نمایید:

https://www.anu.edu.au/study/scholarships

همچنین دولت استرالیا از دانشجویان با پرداخت کمک هزینه های تحصیلی حمایت می کند که فرایند دریافت کمک هزینه تحصیلی از طریق سازمان مربوطه انجام می شود که لینک وبسایت این مرکز در ادامه درج شده است:

https://www.servicesaustralia.gov.au/

در این زمینه می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی آوات نیز تماس حاصل فرمایید تا شما را در این فرایند همراهی کنند.

جمع بندی و نکات مهم

مزیت های تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا در یک نگاه:

  • ارائه طیف گسترده و متنوعی از رشته های آکادمیک و برنامه های آموزشی و تحقیقی
  • دریافت مدرک دانشگاهی بین المللی معتبر به عنوان یک دستاورد قابل توجه
  • پیوستن به گروه نخبگان از سراسر دنیا
  • ارائه خدمات پشتیبانی، منابع و امکانات پیشرفته برای دانشجویان
  • ایجاد فرصت بی نظیر برای تحصیل در پایتخت استرالیا

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. گرفتن پذیرش از دانشگاه ملی استرالیا سخت است؟

احتمال پذیرش از دانشگاه ملی استرالیا 35 درصد است. این فرایند بسیار رقابتی است زیرا تعداد متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا را دارند بسیار زیاد است. برای واجد شرایط بودن جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ملی استرالیا باید حداقل معدل یا GPA 5 و نمره آیلتس 6.5 و تجربه کاری 3 تا 6 ساله برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا داشته باشید.

2. رنکینگ دانشگاه ملی استرالیا چیست؟

دانشگاه ملی استرالیا طبق رنکینگ جهانی QS رتبه جهانی 30 و طبق معیار Times Higher Education رتبه جهانی 54 را در سال 2022 کسب کرده است.

3. دانشگاه ملی استرالیا برای دانشجویان بین المللی گزینه مناسبی است؟

از نظر سطح آموزش آکادمیک این دانشگاه بسیار معتبر است و با مدرک دانشگاه بین المللی استرالیا آینده شغلی شما تضمین خواهد بود. این دانشگاه سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را می پذیرد اما توجه داشته باشید که شهریه برای دانشجویان بین المللی بالا است و دولت استرالیا به دانشجویان بین المللی کمک هزینه تحصیلی پرداخت نمی کند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *