استرالیا

معرفی کامل دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن استرالیا یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های جهان است و در لیست برترین دانشگاه های استرالیا قرار دارد. در این مطلب به ارائه اطلاعات جامع و کاربردی در مورد دانشگاه ملبورن پرداخته ایم و سعی کردیم به تمامی سوالات شما در مورد رتبه دانشگاه ملبورن، شرایط پذیرش در دانشگاه ملبورن برای دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلات تکمیلی، بورسیه دانشگاه ملبورن و غیره پاسخ دهیم.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر دانشگاه های استرالیا می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

لیست کامل بهترین دانشگاه های استرالیا

درباره دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن دومین دانشگاه قدیمی استرالیا و قدیمی ترین دانشگاه در ایالت ویکتوریا است. این دانشگاه در سال 1853 تاسیس شده است و در ملبورن استرالیا واقع شده است. پردیس اصلی دانشگاه در Parkville است اما این دانشگاه دولتی در سراسر این ایالت 6 پردیس یا کمپس دیگر نیز دارد. رتبه دانشگاه ملبورن در جهان 33 است و جز معتبرترین دانشگاه های استرالیا محسوب می شود. طبق آماری که در سایت دانشگاه ملبورن ارائه شده است، این دانشگاه رتبه 1 را در استرالیا دارد و از نظر اشتغال فارغ التحصیلانش در سطح جهان رتبه 8 را کسب کرده است. بنابراین تمامی دانشجویان این دانشگاه آینده شغلی تضمین شده و درخشانی را پیش رو دارند. دانشگاه ملبورن مفتخر است که 7 جایزه نوبل توسط فارغ التحصیلانش دریافت شده و همچنین فارغ التحصیلان برجسته و معروفی مانند نخست وزیر سابق استرالیا Julia Gillard، نویسنده مطرح Germaine Greer و بسیاری از افراد موفق دیگر را در کارنامه آکادمیک خود دارد.

در حال حاضر دانشگاه ملبورن استرالیا بیش از 8000 استاد و کادر آموزشی حرفه ای دارد که بیش از 65000 دانشجو را آموزش می دهند. این دانشگاه بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی است و بیش از 30 هزار دانشجو از 130 کشور دنیا برای تحصیل به این دانشگاه وارد شده اند.

دانشگاه ملبورن دارای 10 دانشکده است که طیف وسیعی از رشته های دانشگاهی را ارائه می دهند. این 10 دانشکده عبارتند از:

  1. دانشکده معماری
  2. دانشکده هنر
  3. دانشکده موسیقی
  4. دانشکده تجارت و اقتصاد
  5. دانشکده مهندسی
  6. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی و علوم سلامت
  7. دانشکده دامپزشکی
  8. دانشکده کشاورزی
  9. دانشکده حقوق
  10. دانشکده آموزش

امکانات دانشگاه ملبورن برای دانشجویان

در محوطه اصلی دانشگاه یک کتابخانه بزرگ وجود دارد و کتابخانه هایی نیز با موضوعات خاص مانند کتابخانه حقوق یا کتابخانه بیومدیکال در پردیس های این دانشگاه تاسیس شده اند. تعدادی موزه و گالری در سراسر دانشگاه قرار دارد و در میان آنها مجموعه های اختصاصی بسیار ارزشمند و خاص مانند تاریخ پزشکی، آناتومی، دندانپزشکی، جانورشناسی، هنرهای معاصر در دسترس دانشجویان برای بازدید، قرار دارد.

باشگاه ها و امکانات ورزشی متنوعی برای دانشجویان فراهم شده است از جمله رشته های ورزشی که می توان در آنها شرکت کرد، دو و میدانی، بدمینتون، کریکت، هاکی، تنیس، والیبال، واترپلو و غیره است.

همچنین دانشجویان می توانند از کلاب های دوستی و انجمن های دانشجویی برای بسط ارتباطات حرفه ای و آکادمیک خود بهرمند گیرند زیرا دانشکده ها و رشته های مختلف در این دانشگاه هر کدام طیف وسیعی از انجمن ها و گروه های دانشجویی را برای انجام پروژه های متنوع و فعالیت های داوطلبانه و تفریحات مختلف تشکیل داده اند.

کمپس دانشگاه به ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی بسیار نزدیک است و دانشجویان می توانند به راحتی و با هزینه کم به دانشگاه رفت و آمد داشته باشند. همچنین اسکان های دانشجویی، مراکز خرید و سایل خدمات و امکانات رفاهی در دسترس دانشجویان قرار دارد. دانشگاه ملبورن برای دانشجویان خوابگاه و اسکان دانشجویی فراهم کرده است. محل اقامت دانشجویان هم به سبک خوابگاه های سنتی و هم بصورت آپارتمان های دانشجویی است. شما می توانید برای دریافت اسکان دانشجویی ثبت نام کنید و در ساختمان های مشخص شده در اطراف دانشگاه اقامت داشته باشید و از این طریق می توانید از مزیت های زندگی در یک فضای آکادمیک بهرمند شوید.

اخذ پذیرش از دانشگاه ملبورن استرالیا

دانشگاه ملبورن 207 رشته دانشگاهی برای دانشجویان مقطع کارشناسی دارد و 404 رشته فوق لیسانس ارائه می دهد. رشته های کارشناسی ارشد هم بر پایه آموزش تئوری هستند و هم رشته های تحقیقاتی و ریسرچ ارائه می شود. همچنین برای مقطع دکترا نیز دوره های آموزشی حرفه ای و تخصصی وجود دارد. پس با توجه به اینکه قصد دارید برای چه مقطع تحصیلی و چه رشته ای اپلای کنید، ابتدا به وبسایت دانشگاه ملبورن استرالیا مراجعه می کنید که لینک آن در ادامه آمده است. این لینک شما را مستقیم به بخش انتخاب رشته ارجاع می دهد:

study.unimelb.edu.au

سپس باید طبق مقطع تحصیلی و رشته خود، الزامات و مدارک مورد نیاز را فراهم کنید و در ادامه از همان صفحه ای که اطلاعات و توضیحات رشته درج شده است می توانید وارد لینک اپلای شوید و مراحل اپلای را طی کنید. در زمان اپلای برای دانشگاه از شما مشخصات فردی بهمراه مدارک شناسایی خواسته می شود و سپس باید مدارک تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه دهید. همچنین اگر دستاوردها، افتخارات و سوابق کاری مرتبط دارید می توانید بهمراه سایر مدارک در محل مشخص شده، آپلود کنید. برای مقاطع کارشناسی ارشد به بالا به معرفی نامه نیز نیاز خواهید داشت.

در مقطع کارشناسی 68 رشته در زمینه Arts and Humanities، 5 رشته Business & Management، 14 رشته در زمینه Engineering and Technology، 70 رشته در حوزه Life Sciences and Medicine و 21 رشته در زمینه Natural Sciences ارائه می شود. همچنین طیف گسترده ای از رشته های کارشناسی ارشد مرتبط با رشته های کارشناسی وجود دارد. پس به راحتی می توانید رشته مورد علاقه خود را از لیست رشته های دانشگاه ملبورن انتخاب کنید و برای پذیرش اقدام نمایید.

یکی از سوالات متداول این است که آیا گرفتن پذیرش از دانشگاه ملبورن سخت است؟ آیا اصلا شانس قبولی از این دانشگاه را دارم؟ در پاسخ می توان گفت که بطور کلی احتمال قبولی و اخذ پذیرش از دانشگاه ملبورن 70 تا 80 درصد است. پس احتمال اینکه از این دانشگاه پذیرش بگیرید تقریبا بالاست. به شرط اینکه شرایط لازم را که برای هر رشته مشخص شده است، فراهم کنید.

مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه ملبورن

یکی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه، مدرک زبان انگلیسی است و بدین منظور باید در یکی از آزمون های زبان بین المللی شرکت کنید و حداقل نمره مورد قبول را ارائه دهید تا ثابت شود سطح زبان انگلیسی شما برای تحصیل در دانشگاه ملبورن مناسب است زیرا تمامی کلاس ها، امتحانات، گروه های بحث و بررسی، سمینارها و تمامی فعالیت ها در دانشگاه به زبان انگلیسی است. در اینجا مدارک زبان مورد تایید بهمراه حداقل نمره زبان که مورد قبول دانشگاه است توضیح داده می شود.

نمره زبان برای پذیرش در مقطع کارشناسی:

نوع آزمون نمره مورد قبول
آزمون آیلتس – IELTS نمره کل 6.5 (حداقل نمره در هر مهارت 6)
آزمون تافل کتبی – TOEFL (paper-based) نمره کل 577
آزمون تافل کامپیوتری – TOEFL (internet-based) نمره  کل 79 (رایتینگ 21، اسپیکینگ 18، ریدینگ و لیسنینگ 13)
آزمون PTE – Pearson Test of English نمره کل 58 (حداقل نمره در هر مهارت 50)
آزمون کمبریج – Cambridge English, Advanced نمره کل 176 (حداقل نمره هر مهارت 169)
آزمون کمبریج – C2 Proficiency نمره کل 180 (حداقل نمره هر مهارت 180)

 

اگر شما در دوره های زبان مشخص شده از طرف دانشگاه نیز شرکت کرده باشید می توانید پیش نیاز زبان انگلیسی را پشت سر بگذارید. در مجموع برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سطح زبان انگلیسی به لینک زیر از سایت دانشگاه ملبورن بخش پیش نیاز زبان انگلیسی برای مقطع کارشناسی، مراجعه نمایید:

study.unimelb.edu.au

نمره زبان برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا:

جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه ملبورن، باید یکی از مدارک زبان انگلیسی آیلتس، تافل، PTE یا کمبریج را ارائه دهید. اما نکته ای که وجود دارد نمره مورد قبول با توجه به هر رشته متفاوت است برای مثال در مورد آزمون آیلتس برای بیشتر رشته ها به نمره 6.5 یا 7 نیاز است اما برخی رشته ها مانند فوق لیسانس آموزش به نمره 8 آیلتس نیاز دارد. بنابراین می توانید به لینک زیر از سایت دانشگاه مراجعه کنید و رشته انتخابی خود را در جدول مربوطه انتخاب کرده و نمره زبان مورد قبول را چک نمایید:

study.unimelb.edu.au

شهریه دانشگاه مبلورن استرالیا

شهریه کلی که باید برای تحصیل در دانشگاه ملبورن پرداخت نمایید به مقطع تحصیلی شما یعنی طول دوره تحصیلی بستگی دارد و همچنین رشته های مختلف نیز کمی در شهریه متفاوت هستند و شهریه هر ترم با توجه به درسی که انتخاب می کنید محاسبه می شود. در صفحه مربوط به هر رشته، شهریه کل دقیقا مشخص و درج شده است اما بطور کلی شهریه برای دانشجویان بین المللی خیلی بیشتر از دانشجویان داخلی است. دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی باید شهریه کلی دوره تحصیل خود را که حداقل 3 سال طول می کشد در حدود 103 هزار و 744 دلار استرالیا تا حداکثر 155 هزار دلار استرالیا در نظر بگیرند. شهریه کلی برای دانشجویان فوق لیسانس و دکترا بدلیل اینکه تنوع رشته با طول دوره های مختلف وجود دارد، بسیار متفاوت است و از 20 هزار دلار تا 103 هزار دلار متغیر است. از طریق لینک زیر می توانید فایل پی دی اف مربوط به جدول شهریه ها برای تمامی رشته های دانشگاه ملبورن در تمامی مقاطع تحصیلی را با جزئیات مشاهده نمایید:

study.unimelb.edu.au

فقط به این نکته توجه داشته باشید که بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت نامه پذیرش خود، باید مبلغ 17 هزار دلار استرالیا را به عنوان دیپازیت جهت تایید پذیرش خود پرداخت نمایید. این مبلغ به عنوان اولین قسط شهریه شما محسوب می شود. بعد از ثبت نام باید مابقی شهریه ترم را تا تاریخ مشخص شده در فاکتورتان، پرداخت نمایید.

همچنین باید هزینه های دیگر را نیز جز لیست مخارج خود لحاظ کنید مانند هزینه کتب درسی، تجهیزات، پروژه های درسی، دوره های فوق برنامه و اردوها. بعلاوه هزینه های زندگی در استرالیا مثل هزینه محل اقامت، خوراک، قبوض، بیمه خدمات درمانی و سلامت، عضویت در باشگاه ها و کلاب ها و غیره را نیز در نظر داشته باشید.

بورسیه دانشگاه ملبورن استرالیا

یکی از نکات مثبت دانشگاه ملبورن این است که شرایط بورسیه برای دانشجویان دارد. در حال حاضر در وبسایت دانشگاه ملبورن 1185 مورد بورسیه در رشته های مختلف وجود دارد. بورسیه دانشگاه ملبورن از طرق مختلف انجام می شود و انواع متفاوتی دارد. دانش آموزانی که سال آخر تحصیلات خود را می گذرانند و قصد دارند وارد دانشگاه شوند می توانند از بورسیه Melbourne Chancellor’s Scholarship استفاده کنند. حتی برای دانش آموزانی که نمرات آنان در سطح ممتاز نیست نیز بورسیه Access Melbourne وجود دارد. دانشجویانی که درخواست انتقال داده اند نیز می توانند از بورسیه Melbourne National Merit Scholarship استفاده کنند. جهت اپلای برای دریافت بورسیه دانشگاه ملبورن باید ابتدا رزومه بسازید و دستاوردها و جوایز خود را در آن شرح دهید. سپس در محل مشخص شده در سایت دانشگاه ملبورن برای بورسیه ثبت نام کنید. لینک ثبت نام و جزئیات بیشتر در ادامه آمده است.

scholarships.unimelb.edu.au

برای تحصیل در دانشگاه ملبورن آماده شوید

بعد از ارسال درخواست و اخذ پذیرش از دانشگاه ملبورن، باید برای مهاجرت به استرالیا و زندگی در این کشور آماده شوید. ابتدا نیاز به خرید یک بیمه سلامت و خدمات درمانی دارید. این مدرک برای تمامی دانشجویان بین المللی الزامی است. سپس باید برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا اقدام کنید و برای اسکان خود در استرالیا برنامه ریزی نمایید. توجه داشته باشید که در حال حاضر محدودیت های کرونایی برداشته شده است و شما می توانید بصورت حضوری در کلاس ها شرکت کنید اما باید مدرک مربوط به تزریق واکسن کرونا در 3 دوز را داشته باشید یعنی بطور کامل در برابر کرونا واکسینه شده باشید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *