استرالیا

معرفی دانشگاه موناش استرالیا

دانشگاه موناش Monash University در سال 1958 تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی در ایالت ویکتوریا استرالیا است. جالب است بدانید دانشگاه موناش بزرگترین دانشگاه استرالیا است و یکی از 100 دانشگاه برتر جهان و 10 دانشگاه برتر استرالیا محسوب می شود. اسم دانشگاه به افتخار مهندس و رهبر نظامی Sir John Monash انتخاب شده است. دانشگاه موناش جز گروه هشت (هشت دانشگاه برتر استرالیا در زمینه ریسرچ) قرار دارد و در ملبورن استرالیا واقع شده است.

اطلاعات کلی در یک نگاه

  • رتبه جهانی: 57
  • رتبه اشتغال فارغ التحصیلان: 54
  • تعداد رشته های کارشناسی: 127
  • تعداد رشته های کارشناسی ارشد: 214
  • تعداد رشته های دکترا: 11
  • تعداد رشته های آنلاین: 43
  • تعداد اساتید و کارکنان آموزشی: 3644
  • تعداد کل دانشجویان: 86753
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 64479
  • درصد دانشجویان بین المللی: 56 درصد
  • نسبت دانشجویان زن به مرد: 57 به 43

درباره دانشگاه موناش

افراد مشهوری در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه قرار دارند مانند موسیقیدان معروف Nick Cave، نویسنده و رمان نویس برنده جایزه بوکر Peter Carey و نمایشنامه نویس برجسته David Williamson.

رتبه جهانی دانشکده های دانشگاه موناش بر اساس سایت Times Higher Education به شرح زیر است:

دانشکده حوزه تخصصی رتبه جهانی در سال 2022
هنرها 83
پزشکی و سلامت 34
مهندسی و تکنولوژی 55
علوم زیستی 63
علوم فیزیک 100
علوم اجتماعی 91
اقتصاد و علوم بازرگانی یا تجارت 53

 

تاریخچه دانشگاه موناش

این دانشگاه در سال 1958 توسط پارلمان ایالتی تاسیس شد و نام دانشگاه را به دلیل احترام به مهندس، رهبر نظامی و مدیر دولتی جان موناش، انتخاب کردند. زیرا شعار جان موناش این بود “من هنوز در حال یادگیری هستم”. این شعار به ما یادآوری می کند که یادگیری و تلاش برای کسب علم و دانش هرگز پایان نمی یابد. زمانی که اولین دانشجویان این دانشگاه تحصیل خود را در سال 1961 در پردیس دانشگاه در Clayton آغاز کردند، این دانشگاه اولین دانشگاه در ایالت ویکتوریا در 100 سال گذشته بود.

دانشگاه موناش یک موسسه تحقیقاتی پیشرفته

دانشگاه موناش در کمتر از 60 سال از یک پردیس دانشگاهی به یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی جهانی تبدیل شد که در 4 قاره جهان حضور دارد و تاکنون تاثیرات زیادی در دنیا داشته است از فراهم کردن آب لوله کشی برای روستاهای آفریقا تا تولید داروهای جدید برای نجات جان بیماران. این دانشگاه در زمینه های مختلف تحقیقاتی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا همکاری می کند و بیش از 100 شریک بین المللی در زمینه ریسرچ دارد. دانشگاه موناش روی بیش از 150 زمینه تحقیقاتی در 10 دانشکده خود مشغول به فعالیت است.

برخی از زمینه های تحقیقاتی این دانشگاه روی تولید مواد افزودنی، توسعه داروهای جدید، واکسن جدید مالاریا، پرینترهای سه بعدی، طراحی های پیشرفته طبق آخرین تکنولوژی و دستاوردهای جهانی و مطالعه روی بحث مهم خشونت های خانگی، است که در دانشکده های مختلف پزشکی، داروسازی، مهندسی، فناوری اطلاعات و جامعه شناسی و روانشناسی در حال انجام است. دانشگاه موناش بر این باور است که زمانی که دستاوردهای تحقیقات به درستی به کار گرفته شوند، به تغییرات پایدار و مثبت در جهان می انجامد.

دانشگاه موناش دانشجویان خود را برای فعالیت و کار در سطح بین المللی آماده می کند و مدرک آکادمیک معتبر جهانی به فارغ التحصیلان خود اعطا می کند.

پردیس های دانشگاه موناش

دانشگاه موناش دارای پردیس های بسیاری در سراسر ایالت ویکتوریا و کشور استرالیا مانند Wurundjeri، Boonwurrung و Kulin Nations است. همچنین این دانشگاه پردیس های بین المللی متعددی در کشورهایی مانند اندونزی، مالزی، ایتالیا، هند و چین دارد. تعداد پردیس ها یا کمپس هایی که این دانشگاه در ملبورن استرالیا دارد 4 پردیس است که عبارتند از:

  1. کمپس Clayton
  2. کمپس Caulfield
  3. کمپس Peninsula
  4. کمپس Parkville

امکانات دانشگاه موناش برای دانشجویان

خدمات پشتیبانی:

طیف وسیعی از خدمات دانشجویی برای حمایت و پشتیبانی دانشجویان بخصوص دانشجویان بین المللی و تازه وارد در دانشگاه موناش وجود دارد. مجموعه عظیمی از کلاب های دانشجویی برای توسعه روابط و دوستی، تبادل ایده ها و تجربیات و تطبیق یافتن با زندگی جدید دانشجویی در این دانشگاه وجود دارد. مشاوران تحصیلی در همه مراحل دانشجویان را برای حل مشکلات و دغدغه هایشان همراهی می کنند و آنها را در مسیر یادگیری و افزایش مهارت هایشان تشویق می کنند. پس بعد از پذیرش از دانشگاه موناش در این مسیر شگفت انگیز یادگیری تنها نیستید و می توانید از طرح های حمایتی دانشگاه بهرمند شوید.

اسکان دانشجویی:

برای تمامی دانشجویان خوابگاه های دانشجویی، خانه های دانشجویی و آپارتمان های دانشجویی با تمامی امکانات و خدمات رفاهی فراهم شده است تا دانشجویان بدون دغدغه در مورد محل اقامتشان بتوانند در فضای آکادمیک دانشگاه به تحصیل بپردازند. در خوابگاه های دانشجویی شبکه گسترده ای از ارتباطات وجود دارد. هر اقامتگاه دارای برنامه ها و فعالیت های متنوعی است که به شما کمک می کند با سایرین ملاقات کنید و در ارتباط باشید، گروه های مطالعه تشکیل دهید و باهم به تفریح و سرگرمی بپردازید و از اوقات خود لذت ببرید. همچنین بعد از فارغ التحصیلی نیز شما با یک شبکه اجتماعی از افراد حرفه ای و متخصص در تماس خواهید بود.

کتابخانه:

تمامی پردیس های دانشگاه دارای کتابخانه های بزرگ هستند که بیش از 3.2 میلیون نسخه کتب چاپی و الکترونیک را در خود جای داده اند. همه دانشجویان به منابع آنلاین برای بهبود عادات مطاعه دسترسی دارند. کتابخانه ها همچنین محلی برای مطالعه فردی و گروهی هستند و سالانه میزبان رویدادهای مهم در جهت افزایش مهارت های تحقیق و یادگیری هستند.

خدمات درمانی و بهداشتی:

کلینیک ها یا درمانگاه های پزشکی و درمانی در تمامی پردیس های دانشگاه موناش تاسیس شده اند. کادر درمان مجرب و متخصص در این مراکز حضور دارند که به دانشجویان خدمات درمانی ارائه می دهند. همچنین طیف گسترده ای از مراقبت های بهداشتی و سلامت نیز در این مراکز ارائه می شود مانند برنامه واکسیناسیون، مشاوره برای سلامت روان، انجام جراحی های سرپایی، چکاپ های پزشکی، توصیه های بهداشتی برای سفر، آسیب شناسی و چکاپ های پوست و مو.

امکانات ورزشی:

داشتن سبک زندگی سالم برای تمامی دانشجویان در مسیر رسیدن به اهدافشان، بسیار ضروری است. همچنین محیط های ورزشی می تواند فرصتی عالی برای ایجاد دوستی و توسعه ارتباطات باشد. بدین منظور دانشگاه موناش باشگاه و مجموعه های ورزشی، فضاهای بازی و سرگرمی برای اوقات فراغت و همچنین تجهیزان ورزشی در فضای باز را برای دانشجویان فراهم کرده است. برای استفاده از تجهیزات ورزشی و ورود به سالن ها نیازی نیست که حتما یک ورزشکار باشید. این دانشگاه تمامی دانشجویان را به انجام فعالیت های فیزیکی و ورزش روزانه تشویق می کند. استخر، مشاوران تخصصی تغذیه و تناسب اندام، باشگاه های بدنسازی، کلاس های ایروبیک و یوگا، ورزش های آبی و دوچرخه سواری از جمله خدمات رفاهی و ورزشی محوطه دانشگاه است.

انجمن های دانشجویی:

تحصیل در دانشگاه فرصتی منحصربفرد برای آزمایش، تجربه و کشف چیزهای جدید است. بهترین راه برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، ایده ها، اهداف و انجام فعالیت های داوطلبانه، پرداختن به علاقه مندی ها، برنامه ریزی سفر و اردو و برگزاری رویدادها، انجمن های دانشجویی است. تمامی پردیس های دانشگاه موناش دارای تعداد زیادی انجمن های دانشجویی است که توسط خود دانشجویان اداره می شود. انجمن های متعددی در فضای دانشگاه وجود دارد مانند انجمن شطرنج، نقد انیمیشن، هنرهای نمایشی، سرگرمی های فضای باز، بررسی تاریخ و غیره.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه موناش

دانشجویان می توانند از بین بیش از 6000 رشته تحصیلی که توسط دانشکده های دانشگاه موناش ارائه می شوند، رشته مورد علاقه خود را بیابند. رشته MBA دانشگاه موناش یکی از پرطرفدارترین رشته های این دانشگاه است زیرا هر ساله تعداد زیادی متقاضی بین المللی برای ادامه تحصیل در رشته MBA در استرالیا وجود دارد. دانشکده های دانشگاه موناش عبارتند از:

  1. دانشکده هنر
  2. دانشکده معماری و طراحی
  3. دانشکده تجارت و اقتصاد
  4. دانشکده آموزش
  5. دانشکده مهندسی
  6. دانشکده فناوری اطلاعات
  7. دانشکده حقوق
  8. دانشکده پزشکی
  9. دانشکده داروسازی، علوم دارویی و ساینس
  10. دانشکده پرستاری و علوم بهداشت

پذیرش در دانشگاه موناش استرالیا

درصد قبولی در دانشگاه موناش بیش از 40 درصد است که یکی از نکات مثبت این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود زیرا شانس پذیرش در این دانشگاه نسبت به دانشگاه های برتر استرالیا بالاتر است.

برای اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه موناش در مرحله اول باید مقطع تحصیلی و رشته مورد علاقه خود را از بین طیف گسترده رشته های ارائه شده پیدا کنید. بدین منظور وارد لینک زیر از وبسایت دانشگاه موناش شوید. در بالای صفحه امکان سرچ رشته مورد نظر وجود دارد و در پایین صفحه نیز می توانید رشته های مربوط به هر حوزه تخصصی را که دسته بندی شده اند، مشاهده نمایید:

www.monash.edu

دانشجویان بین المللی می توانند برای تمامی مقاطع تحصیلی که شامل دوره کارشناسی Undergraduate، کارشناسی ارشد Postgraduate و دکترا یا ریسرچ Research degrees است، اپلای کنند.

در مرحله بعد وقتی وارد صفحه اختصاصی رشته مورد نظر خود شدید، به الزامات و مدارک مورد نیاز برای اپلای در آن رشته توجه نمایید و سپس باید مدارک خود را آماده کنید تا در بازه زمانی مناسب برای پذیرش در دانشگاه موناش اپلای کنید. ددلاین برای اپلای در هر رشته متفاوت است. به تاریخ های درج شده در صفحه درس دقت کنید تا بازه زمانی مربوط به اپلای را از دست ندهید. اگر بعد از ددلاین های مشخص شده اپلای کنید، درخواست پذیرش شما برای سال تحصیلی بعدی مورد بررسی قرار میگیرد. همچنین از طریق لینک زیر از سایت دانشگاه موناش به قسمت اپلای وصل می شوید:

 www.monash.edu

چگونگی اپلای برای دانشگاه موناش استرالیا

از دو طریق می توان برای این دانشگاه اپلای کرد:

  • اپلای بصورت آنلاین از طریق سایت دانشگاه
  • اپلای توسط ایجنت یا نماینده دانشگاه در کشور خود

بعد از اینکه مدارک مورد نیاز برای اپلای را که اصلی ترین آنها مدارک شناسایی مانند پاسپورت، آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات و مدرک زبان انگلیسی است، آماده کردید، می توانید از یکی از طرق بالا برای رشته مورد نظر خود اپلای کنید. یا خودتان شخصا از طریق سایت دانشگاه بصورت آنلاین مراحل اپلای را انجام می دهید و مدارک خود را آپلود می کنید که در این فرایند می توانید از مشاورات پذیرش موسسه مهاجرتی آوات نیز راهنمایی بگیرید و یا از طریق ایجنت دانشگاه در ایران اپلای می کنید. از طریق لینک زیر می توانید نماینده دانشگاه را پیدا کنید:

www.monash.edu

مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه موناش

همانطور که گفته شد یکی از مدارک اصلی برای پذیرش در دانشگاه موناش، مدرک زبان انگلیسی است. تمامی دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید مهارت کافی در زبان انگلیسی داشته باشند. اما سطح زبان انگلیسی به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی که برای آن درخواست پذیرش می دهید، بستگی دارد. بطور کلی برای اینکه واجد شرایط باشید باید بتوانید حداقل نمره 6.5 آیلتس آکادمیک را دریافت کنید. (نمره کلی 6.5 و حداقل نمره در هر مهارت 6).

در جدول زیر می توانید آزمون های زبان بین المللی را که مورد تایید دانشگاه است بهمراه حداقل نمره زبان انگلیسی مورد قبول را مشاهده نمایید. البته متداول ترین آزمون بین المللی زبان انگلیسی که ایرانیان در آن شرکت می کنند، آزمون آیلتس آکادمیک است.

نوع آزمون نمره مورد قبول
آزمون آیلتس آکادمیک – IELTS نمره کل 6.5 (حداقل نمره در هر مهارت 6)
آزمون تافل کتبی – TOEFL (paper-based) نمره کل 577
آزمون تافل کامپیوتری – TOEFL (internet-based) نمره  کل 79 (رایتینگ 21، اسپیکینگ 18، ریدینگ و لیسنینگ 13)
آزمون PTE – Pearson Test of English نمره کل 58 (حداقل نمره در هر مهارت 50)
آزمون کمبریج – Cambridge English, Advanced نمره کل 176 (حداقل نمره هر مهارت 169)
آزمون کمبریج – C2 Proficiency نمره کل 180 (حداقل نمره هر مهارت 180)

 

نکته: از آنجایی که ممکن است برخی از رشته ها به نمره بالاتری نیاز داشته باشند، حتما نمره مورد نیاز رشته انتخابی خود را از صفحه مربوطه در سایت دانشگاه چک کنید.

 شهریه دانشگاه موناش استرالیا

همانطور که مشخص است شهریه ها متفاوت هستند و بستگی به رشته تحصیلی، طول دوره تحصیل و تعداد واحد انتخابی در هر ترم تحصیلی دارد. بنابراین می توانید در صفحه اختصاصی مربوط به رشته انتخابی خود در سایت دانشگاه موناش، شهریه سالانه را بطور دقیق مشاهده نمایید. واضح است که شهریه ای که دانشجویان بین المللی پرداخت می کنند خیلی بیشتر از دانشجویان داخلی است. در ادامه جدولی را مشاهده می نمایید که حدود شهریه سالانه دانشگاه موناش را با توجه به طول دوره تحصیلی یا مقطع تحصیلی که شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر است، نشان می دهد.

مقطع تحصیلی طول دوره شهریه سالانه
MS 1 سال تا 30 ماه 35 تا 52 هزار دلار استرالیا
MIM 1 سال تا 30 ماه 33 تا 51 هزار دلار استرالیا
B.E. / B.Tech 3 سال تا 80 ماه 42 تا 51 هزار دلار استرالیا
MBA/PGDM 12 ماه تا 24 ماه 48 تا 58 هزار دلار استرالیا
B.Sc. 3 تا 6 سال 43 تا 49 هزار دلار استرالیا
BBA 3 تا 5 سال 44 تا 50 هزار دلار استرالیا
MBBS 6 تا 8 سال 89 هزار دلار استرالیا
M.Arch 2 تا 3 سال 42 هزار دلار استرالیا
MEng 2 سال 47 تا 51 هزار دلار استرالیا
M.Des 2 تا 3 سال 35 هزار دلار استرالیا

 

توضیح جدول: مقاطع تحصیلی که با M شروع می شوند منظور انواع رشته های مستر یا کارشناسی ارشد است و B منظور بچلر یا رشته های کارشناسی است.

بورسیه دانشگاه موناش

دانشگاه موناش معتقد است که همه افراد باید فرصت برابر داشته باشند تا بتوانند نقش خود را در جامعه ایفا کنند. به همین دلیل بیش از 400 فرصت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در سایت دانشگاه موناش موجود است. این بورسیه ها انواع مختلفی دارد مانند کمک هزینه مهاجرت به استرالیا و اقامت در این کشور تا کمک هزینه های تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه. نکته مثبت در مورد بورسیه های دانشگاه موناش این است که بورسیه فقط به دانشجویان ممتاز با سوابق تحصیلی عالی تعلق نمی گیرد بلکه دانشجویان محروم نیز می توانند برای بورسیه دانشگاه موناش ثبت نام کنند و برای آنان نیز بورسیه در نظر گرفته شده است.

جمع بندی معرفی دانشگاه موناش

در نهایت برای جمع بندی این مطلب می توان به مزیت های اصلی دانشگاه موناش اشاره داشت:

  • دانشگاه موناش یک دانشگاه مدرن و بین المللی است که در آن مراکز تحقیقاتی پیشرفته بسیاری وجود دارد و در این زمینه جز دانشگاه های پیشرو استرالیا و حاشیه اقیانوس آرام است.
  • دانشگاه موناش از متدهای آموزشی سنتی فراتر رفته و با دیدگاه ها و روش های بروز و جهانی و با کیفیت آموزشی بالا به فعالیت آکادمیک مشغول است.
  • دانشگاه موناش درهای ورود خود را برای تمامی افرادی که اهداف متعالی دارند و حاضرند برای اهداف خود سرسختانه تلاش کنند، باز گذاشته است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *