استرالیا

معرفی دانشگاه استرالیای غربی (وسترن)

دانشگاه استرالیای غربی The University of Western Australia که به اختصار به آن UWA گفته می شود، بیش از یک قرن قدمت دارد و اولین دانشگاه در ایالت غربی استرالیا است. این دانشگاه جزء 100 دانشگاه برتر جهان است و در سال 2022 رتبه جهانی 93 را طبق رتبه بندی QS کسب کرده است. همچنین جزء 8 دانشگاه برتر استرالیا the Group of Eight است و در زمینه تحقیقات علوم زیستی، کشاورزی و زمین شناسی پیشرو بوده و از شهرت خاصی برخودار است. دانشگاه استرالیای غربی دارای بیش از 75 مرکز تحقیقاتی است و سالانه 80 درصد از کل بودجه تحقیقاتی کشور به این دانشگاه اختصاص داده می شود. از طرفی این دانشگاه رتبه اول را در اشتغال فارغ التحصیلان خود کسب کرده است، بنابراین تمامی دانشجویان این دانشگاه آینده شغلی تضمین شده ای را در آینده خواهند داشت.

از جمله افتخارات دانشگاه استرالیای غربی این است که نخست وزیر استرالیا Bob Hawke، کمدین معروف Tim Minchin و. برنده جایزه نوبل پزشکی Barry Marshall از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

اطلاعات کلی دانشگاه در یک نگاه

  • رتبه جهانی: 93
  • نوع دانشگاه: دولتی
  • سال تاسیس: 1911
  • تعداد رشته های فوق لیسانس: 163
  • تعداد کارکنان آموزشی: 1393
  • تعداد دانشجویان: 25000
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 4000
  • نسبت دانشجویان زن به مرد: 49 به 51

معرفی دانشگاه وسترن استرالیا

پردیس اصلی دانشگاه استرالیای غربی در پرث Perth پایتخت این ایالت و در سواحل زیبای رودخانه سوان Swan  و کنار پارک معروف کینگز واقع شده است و با مرکز شهر فقط 10 دقیقه یا 5 کیلومتر فاصله دارد. البته تمامی امکانات رفاهی مانند فروشگاه، بانک، آرایشگاه، مراکز درمانی و دندانپزشکی، سینما و غیره برای دانشجویان در محوطه دانشگاه فراهم شده است و نیازی به رفت و آمد ندارند.

یک نکته جالب در مورد دانشگاه استرالیای غربی این است که یک سنتی قدیمی دارند که به سال 1931 برمی گردد و Prosh نام دارد. دانشجویان این دانشگاه هر ساله هزاران دلار از طریق Prosh جمع آوری می کنند و آن را به خیریه ها و نیازمندان می دهند. این رویداد قابل تحسین به این شکل برگزار می شود که هر ساله در زمان مشخص دانشجویان لباس های خاصی می پوشند و در سطح شهر قدم می زنند و روزنامه طنزی که توسط خود دانشجویان تهیه شده است را به فروش می رسانند. دانشگاه ملی استرالیا همچنین بنیان گذار جشنواره پرث است که اولین جشنواره فرهنگی در نیمکره جنوبی محسوب می شود.

پس سه دلیل اصلی زیر نشان می دهد که دانشگاه استرالیا غربی یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل بشمار می رود:

  1. دریافت مدرک معتبر بین المللی از دانشگاهی که جز 100 دانشگاه برتر جهان است.
  2. تحصیل با متدهای آموزشی پیشرفته بدلیل اینکه این دانشگاه در نسبت دانشجو به استاد 5 ستاره است. بنابراین با کیفیت بالا به تقاضای آموزشی هر دانشجو پاسخ داده می شود و تعامل اساتید با دانشجویان بالاست.
  3. انجام فعالیت های تحقیقاتی و ریسرچ در یکی از پیشروترین دانشگاه های تحقیقاتی جهان زیرا این دانشگاه جز هشت دانشگاه برتر استرالیا در زمینه تحقیق و پژوهش است.

تاریخچه دانشگاه استرالیا غربی

دانشگاه استرالیای غربی UWA در سال 1911 به عنوان اولین دانشگاه ایالتی تأسیس شد. UWA بیش از 100 سال است که به توسعه فکری، اقتصادی و فرهنگی ایالت استرالیای غربی، کشور استرالیا و دنیا از طریق دانشجویان بین المللی خود، کمک کرده است.

امکانات دانشگاه استرالیای غربی برای دانشجویان

خدمات پشتیبانی:

یکی از برجسته ترین خدماتی که این دانشگاه به دانشجویان و به خصوص دانشجویان بین المللی ارائه می دهد سرویس پشتیبانی است تا دانشجویان بتوانند از مشاوره های تحصیلی بهرمند شوند و پتانسیل های خود را به مهارت و توانایی تبدیل کنند. این خدمات شامل حمایت تحصیلی، حمایت هایی برای رفاه بیشتر در زندگی، حمایت های شغلی و کمک های مالی است.

اسکان دانشجویی:

دانشجویان بین المللی می توانند از زندگی خود در این محیط آکادمیک لذت ببرند و برای آنها انواع اقامتگاه های دانشجویی فراهم شده است و به دانشجویان تضمین داده می شود که می توانند محلی برای اقامت خود در این دانشگاه داشته باشند که از امکانات رفاهی با کیفیت برخودار است. انواع اسکان های دانشجویی دانشگاه استرالیای غربی عبارتند از:

  • on-campus residential colleges: 5 ساختمان برای این نوع از خوابگاه های دانشجویی وجود دارد.
  • Homestay: این نوع از اسکان های دانشجویی بصورت خانه های مجزا است و برای دانشجویانی که با خانواده خود زندگی می کنند، مناسب است.
  • Perth city student accommodation: این نوع از اسکان های دانشجویی، آپارتمان های مدرن و با تجهیزاتی است که در قسمت Northbridge قرار گرفته اند.
  • off-campus living: در این نوع از اسکان دانشجویان، به آنها کمک می کنند تا محلی را خارج از محوطه دانشگاه برای اسکان خود پیدا کنند و برای دانشجویانی مناسب است که دوست دارند بصورت خصوصی و در مرکز شهر اقامت داشته باشند.

کتابخانه:

6 کتابخانه بزرگ تخصصی برای دانشجویان در محوطه دانشگاه تاسیس شده که خدمات متفاوتی را ارائه می دهد. علاوه بر ارائه منابع و کتب تخصصی برای مطالعه و جمع آوری اطلاعات، کتابخانه های این دانشگاه محلی برای شکل گیری ایده ها و به اشتراک گذاری آنان است.

خدمات پزشکی و درمانی:

مرکز پزشکی دانشگاه بسیار مجهز و با کیفیت است و به دانشجویان، کارکنان دانشگاه و اعضای خانواده آنها خدمات درمانی ارائه می دهد. بنابراین در شرایط بیماری و مشکلات سلامتی این سرویس دانشگاه دانشجویان و تمامی افراد مرتبط با دانشگاه را حمایت کرده و تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد.

امکانات ورزشی:

تجهیزات و امکانات ورزشی زیادی در پردیس دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود. چه بخواهید صرفا برای حفظ سلامتی و تناسب اندام خود ورزش کنید و چه بخواهید در رشته های ورزشی و مسابقات شرکت کنید، برای شما امکانات ویژه فراهم شده است مانند باشگاه، زمین ها و سالن های ورزشی با تجهیزات مورد نیاز که از کیفیت بالایی برخودارند.

انجمن های دانشجویی:

بیش از 160 انجمن دانشجویی در این دانشگاه وجود دارد که به فعالیت های مختلف می پردازند. از جمله، فعالیت های داوطلبانه، سفرها و اردوهای دانشجویی، پروژه های دانشجویی، برگزاری رویدادهای مختلف، توسعه دوستی و ارتباطات و روابط بین المللی.

دانشگاه غربی استرالیا دارای 9 دانشکده است که عبارتند از:

  1. دانشکده معماری
  2. دانشکده هنرهای تجسمی
  3. دانشکده تجارت و مدیریت
  4. دانشکده آموزش
  5. دانشکده مهندسی
  6. دانشکده ریاضیات
  7. دانشکده حقوق
  8. دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و علوم بهداشت
  9. دانشکده علوم بومی

تحصیل در دانشگاه وسترن استرالیا

این دانشگاه برای دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی رشته های متنوعی را ارائه می دهد. در مقاطع کارشناسی Undergraduate، کارشناسی ارشد و دکترا Postgraduate دانشجو می پذیرد و همچنین یک دانشگاه بین المللی بوده و از بیش از 130 کشور دنیا دانشجو می پذیرد. جالب است بدانید 30 درصد از دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند پس یک دانشگاه چند ملیتی است و محیطی دوستانه برای دانشجویان بین المللی از تمامی کشورها فراهم شده است.

دانشگاه استرالیای غربی همچنین در حوزه های مختلف رشته های متنوعی را ارائه می کند که شما می توانید براحتی رشته مورد علاقه خود را در زمینه های زیر انتخاب نمایید:

  • علوم زیستی، زمین شناسی، محیط زیست
  • علوم کشاورزی
  • معماری، طراحی و نقشه برداری
  • تجارت و سرمایه گذاری و امور مالی
  • علوم کامپیوتر و دیتا ساینس
  • آموزش
  • مهندسی
  • سلامت و بیومدیکال ساینس
  • جامعه شناسی
  • روانشناسی
  • حقوق
  • موسیقی و هنرهای تجسمی
  • علوم ریاضی و فیزیک

برای انتخاب رشته خود می توانید از طریق لینک زیر از وبسایت دانشگاه استرالیای غربی وارد صفحه مربوط به رشته ها شوید و از طریق گزینه سرچ که در قسمت بالای صفحه قرار گرفته است رشته مورد علاقه خود را از بین 352 برنامه آموزشی، پیدا کنید:

www.uwa.edu.au

لینک زیر نیز شما را مستقیما به بخش مربوط به رشته های فوق لیسانس ارجاع می دهد. در این صفحه از وبسایت دانشگاه استرالیای غربی می توانید تمامی رشته های فوق لیسانس را مشاهده نمایید و به صفحه مربوط به رشته مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. لازم به توضیح است که طول مدت تحصیل در رشته های مربوط به مقطع کارشناسی ارشد به بالا متفاوت است و از 6 ماه تا 2 سال خواهد بود. همچنین رشته ها به دو صورت coursework degree بهمراه ارائه پایان نامه و ریسرچ research degree ارائه می شود.

www.uwa.edu.au

اپلای برای دانشگاه استرالیای غربی

بعد از اینکه رشته مورد نظر خود را انتخاب کردید، وارد صفحه مربوط به آن رشته می شوید. در این صفحه تمامی جزئیات درج شده است که شامل توضیح رشته تحصیلی، دروسی که در طول دوره مطالعه می شود، مدارک مورد نیاز برای اپلای، ددلاین مربوط اپلای برای رشته، شهریه می باشد و در نهایت می توانید لینکی را ببینید که برای اپلای است.

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه استرالیای غربی باید در سایت دانشگاه ثبت نام کنید و مشخصات خود را ثبت نمایید. سپس از طریق لینک مخصوص اپلای در آن رشته خاص، درخواست خود را برای پذیرش سابمیت کنید. قبل از شروع مراحل ارسال درخواست پذیرش، باید مدارک مورد نیاز را آماده نمایید که در محل مشخص شده آپلود کنید. مدارک مورد نیاز با توجه به مقطع تحصیلی و رشته ای که انتخاب کردید کمی متفاوت است اما بطور کلی اصلی ترین مدارک شامل مدارک شناسایی مانند پاسپورت، مدارک تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی است. البته برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد یا مستر نیاز است که معرفی نامه و روزمه برای سوابق شغلی و غیره را نیز تهیه کنید.

لینک زیر از وبسایت دانشگاه شما را به بخش اپلای ارجاع می دهد:

www.uwa.edu.au

مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه UWA

یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های بین المللی مانند دانشگاه استرالیای غربی، مدرک زبان انگلیسی است زیرا تمامی دانشجویان باید از طریقی نشان دهند که مهارت زبان انگلیسی آنها در سطح مناسب است. ایرانیان به دلیل اینکه زبان اول آنها انگلیسی نیست باید در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که مورد تایید دانشگاه است شرکت کنند و به حداقل نمره قبولی دست یابند تا امکان قبولی در دانشگاه را داشته باشند. در جدول زیر می توانید آزمون های مورد تایید و حداقل نمره زبان را مشاهده نمایید:

نوع آزمون نمره مورد قبول
آزمون آیلتس آکادمیک – IELTS نمره کل 6.5 (حداقل نمره در هر مهارت 6)
آزمون تافل کتبی – TOEFL (paper-based) نمره کل 570
آزمون تافل کامپیوتری – TOEFL (internet-based) نمره  کل 82 (رایتینگ 22، اسپیکینگ 20، ریدینگ 18 و لیسنینگ 20)
آزمون PTE – Pearson Test of English نمره کل 64 (حداقل نمره در ریدینگ و رایتینگ 64، در اسپیکینگ 59 و در لیسنینگ 54)
آزمون کمبریج – Cambridge English, Advanced نمره کل 176 (حداقل نمره هر مهارت 169)
آزمون کمبریج – C2 Proficiency نمره کل 180 (حداقل نمره هر مهارت 180)

 

نکته: دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه دارند باید در آزمون تافل کتبی نمره کل 580 را کسب کنند.

نکته: ممکن است برخی از رشته ها نمره زبان خاص خود را بخواهند که از حالت کلی بالاتر باشد برای مثال برای پذیرش در رشته حقوق به نمره 7.5 آیلتس آکادمیک و رشته آموزش و رشته دندانپزشکی به نمره آیلتس آکادمیک 7 نیاز است. پس حتما در صفحه مربوط به رشته ای که انتخاب کردید، حداقل نمره زبان برای پذیرش در آن رشته را چک کنید.

بورسیه دانشگاه استرالیای غربی

این دانشگاه نیز دانشجویان نخبه را چه دانشجویان داخلی و چه دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه می کند. در حال حاضر 49 مورد بورسیه در وبسایت دانشگاه وجود دارد که می توانید شرایط آنها را بررسی کرده و از همین طریق برای بورسیه این دانشگاه اپلای کنید. بدین منظور وارد لینک زیر از وبسایت دانشگاه استرالیای غربی شوید و باتوجه به مقطع تحصیلی و رشته خود برای بورسیه اقدام نمایید:

https://search.uwa.edu.au/s/search.html?query=Indigenous&collection=uwa-scholarship

همچنین می توانید در این زمینه از مشاوران تحصیلی موسسه مهاجرتی آوات نیز راهنمایی بگیرید.

شهریه دانشگاه وسترن استرالیا

همانطور که مشخص است شهریه کلی دانشگاه با توجه به طول دوره تحصیل و تعداد واحد های درسی و نوع آنها محاسبه می شود و هر رشته با دیگری متفاوت است. بنابراین نمی توان مبلغ مشخصی را برای شهریه این دانشگاه مشخص کرد اما در جدول زیر می توانید با توجه به طول دوره تحصیل، هزینه کلی را بصورت میانگین مشاهده نمایید:

مقطع تحصیلی طول دوره شهریه سالانه
MS 1 تا 3 سال 32 تا 50 هزار دلار استرالیا
MIM 1 تا 3 سال 36 تا 44 هزار دلار استرالیا
B.E. / B.Tech 3 تا 4 سال 33 تا 45 هزار دلار استرالیا
MBA/PGDM 12 ماه تا 2 سال 43 تا 53 هزار دلار استرالیا
B.Sc. 3 تا 4 سال 38 تا 42 هزار دلار استرالیا
BBA 3 تا 4 سال 39 تا 44 هزار دلار استرالیا
M.E./M.Tech 1 تا 2 سال 43 هزار دلار استرالیا
M.Arch 2 تا 4 سال 37 تا 38 هزار دلار استرالیا
M.A. 18 ماه تا 2 سال 34 تا 36 هزار دلار استرالیا

 

جمع بندی معرفی دانشگاه استرالیای غربی

دانشگاه استرالیای غربی یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه در شهر پرث استرالیا واقع شده است و قدیمی ترین دانشگاه این ایالت محسوب می شود. از جمله افتخارات این دانشگاه عضویت در گروه هشت (هشت دانشگاه برتر استرالیا از نظر ریسرچ) و پنج ستاره بودن از نظر کیفیت آموزشی است.

دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل وارد این دانشگاه می شوند و برای دانشجویان امکانات رفاهی و اسکان دانشجویی با تجهیزات مدرن فراهم شده است. تعداد رشته های متنوعی در این دانشگاه ارائه می شود اما در زمینه تحقیقات کشاورزی، هواشناسی، محیط زیست و زمین شناسی بسیار معروف و پیشرو است. برای ورود به دانشگاه استرالیای غربی باید رشته مورد نظر خود را در سایت دانشگاه پیدا کنید و از طریق لینک مربوطه اپلای نمایید. قبل از اپلای مدارک مورد نیاز را آماده کنید که یکی از اصلی ترین آنها مدرک زبان انگلیسی است که در حالت کلی به مدرک آیلتس آکادمیک با نمره کلی 6.5 نیاز است.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *