استرالیا

معرفی کامل دانشگاه کوئینزلند استرالیا

دانشگاه کوئینزلند استرالیا The University of Queensland (UQ) یکی از پیشروترین دانشگاه های تحقیقاتی استرالیا است. قدمت این دانشگاه به بیش از یک قرن می رسد و در تمام مدت در تلاش بوده است که با کمک بروزرسانی متدهای آموزشی و استفاده از استادان برجسته، به یکی از معتبرترین دانشگاه ها در سطح جهان تبدیل شود. بنابراین دانشگاه کوئینزلند در حال حاضر جزء برترین دانشگاه های جهان است و به رتبه جهانی زیر 50 و جوایز آکادمیک ملی و بین المللی دست یافته است. همچنین این دانشگاه از نظر اشتغال فارغ التحصیلانش رتبه 1 را دارد و به این دلیل تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه کوئینزلند آینده شغلی تضمین شده ای را در سراسر جهان پیش روی خود دارند.

دانشگاه کوئینزلند استرالیا

تاکنون بیش از 307000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند که از بیش از 170 کشور دنیا برای تحصیل به این دانشگاه وارد شده بودند. بنابراین این دانشگاه شبکه گسترده ای از فارغ التحصیلان در سطح بین المللی دارد که بیش از 15800 از آنان در مقطع دکترا تحصیل کردند و هم اکنون در جامعه خود نقش سازنده و فعالی را ایفا می کنند. از جمله دستاورد های دانشگاه کوئینزلند این است که بیش از 20000 دانشجوی کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده دارد که 21000 نفر از آنان دانشجویان بین المللی از 142 کشور دنیا بوده اند.

دانشگاه کوئینزلند دارای 6 دانشکده است و 8 موسسه تحقیقاتی پیشرفته و جهانی دارد. همچنین بیش از 100 مرکز برای تحقیق و پژوهش در زمینه های مختلف فراهم کرده است که بیش از 1500 دانشمند و مهندس در آن مشغول به فعالیت هستند. زمینه هایی تحقیقاتی این دانشگاه عبارتند از:

  • نقد هنر
  • امور مالی و سرمایه گذاری
  • مدیریت سیستم های اطلاعاتی
  • شیمی محصولات طبیعی
  • روش، طراحی و تحلیل روانشناسی

از جمله افتخارات دیگر این دانشگاه این است که یکی از سه عضو the global Universitas 21، یکی از موسسین the Group of Eight (Go8) universities، عضو انجمن دانشگاه های حاشیه اقیانوس آرام APRU و یکی از سه عضو مجمع پیشرو در آموزش آنلاین در سطح جهان MOOCs است.

اطلاعات کلی در یک نگاه

  • رتبه جهانی: 50
  • نوع دانشگاه: دولتی
  • تعداد رشته های کارشناسی: 120
  • تعداد رشته های کارشناسی ارشد: 239
  • تعداد رشته های آنلاین: 50
  • تعداد کل دانشجویان: 55305
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 23372
  • تعداد کارکنان آموزشی: 7208

تاریخچه دانشگاه کوئینزلند استرالیا

دانشگاه کوئینزلند در سال 1909 توسط پارلمان ایالتی تاسیس شد و اولین دانشگاه در این ایالت بود. این دانشگاه بطور رسمی کار خود را از 16 آوریل 1910 آغاز کرد. در ابتدا تدریس در خانه دولتی قدیمی در خیابان جورج، بریزبن انجام می شود و کم کم گسترش یافت. در سال اول 3 دانشکده هنر، علوم و مهندسی وجود داشت و 83 دانشجو در آن مشغول به تحصیل شدند.

امکانات دانشگاه کوئینزلند برای دانشجویان

دانشگاه کوئینزلند در ایجاد زیرساخت های مناسب برای ارائه آنلاین دروس در دوران محدودیت های کرونایی بسیار پیشرو بوده و این امکان را برای دانشجویان خود فراهم کرده است که با کیفیت بسیار بالا از خدمات آموزش غیرحضوری نیز استفاده کنند تا از مسیر آموزشی خود عقب نمانند. اما در حال حاضر تمامی امکانات آموزش حضوری نیز برای دانشجویان وجود دارد. بدلیل جذب بالای دانشجویان بین المللی این فرصت فراهم است که در یک فضای آکادمیک چند ملیتی حضور داشته باشید و همچنین از فضای بی نظیر محوطه دانشگاه و امکانات آن بهرمند شوید.

دانشگاه کوئینزلند برای دانشجویان خود محل اقامت، خوابگاه های دانشجویی و آپارتمان های دانشجویی فراهم کرده است و شما این امکان را دارید که از قبل از ورود به دانشگاه محل اقامت خود را رزرو کنید. بعد از پذیرش در دانشگاه کوئینزلند به یکی از بزرگترین کتابخانه های دانشگاهی استرالیا دسترسی خواهید داشت زیرا مجموعه وسیعی از کتب چاپی و الکترونیک در تمامی رشته ها و تخصص ها در این کتابخانه جمع آوری شده است.

دانشگاه کوئینزلند سه پردیس دانشگاهی دارد

  1. St Lucia Campus: پردیس اصلی دانشگاه است و وسعت آن 114 هکتار است که در محدوده رودخانه بریزبن واقع شده است و فضای محوطه دانشگاه با وجود ساختمان های سنگی با شکوه با معماری مدن و معاصر، باغ ها و دریاچه ها بسیار فوق العاده است.
  2. Gatton Campus: این پردیس در حومه شهر و حد فاصل بین شهر بریزبن و Ipswich قرار دارد.
  3. Herston Campus: پردیس اصلی دانشگاه کوئینزلند برای آموزش و تحقیقات حوزه سلامت بالینی clinical health است.

سه پردیس اصلی دانشگاه دارای محوطه های زیبایی هستند که به دانشجویان این امکان را می دهد تا بین کلاس های خود در فضایی دلنشین استراحت کنند. همچنین امکانات ورزشی، بیش از 200 انجمن دانشجویی و کلاب های دوستی و فعالیت های داوطلبانه، مراکز فرهنگی مانند تئاتر، کنسرت، سینما، گالری های هنر، موزه و سایر امکانات مانند فروشگاه و محل پیک نیک برای باربیکو و غیره برای دانشجویان ایجاد شده است. بنابراین می توانید در این دانشگاه تجربه شگفت انگیزی داشته باشید.

پذیرش در دانشگاه کوئینزلند

بنابراین تا به اینجا بررسی کردیم که دانشگاه کوئینزلند استرالیا با چه ویژگی ها و مزیت هایی می تواند یکی از بهترین دانشگاه های دنیا برای ادامه تحصیل باشد. حال به بررسی چگونگی اپلای و نحوه اخذ پذیرش در این دانشگاه می پردازیم. در ابتدا باید گفت که اگرچه رقابت برای قبولی در این دانشگاه بسیار بالا است اما ورود به این دانشگاه سختتر از دانشگاه های برتر دیگر در سایر ایالت های استرالیا نیست و احتمال قبولی به نسبت بالاست زیرا ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه کوئینزلند بالاست. البته توجه داشته باشید که احتمال قبولی در رشته های مختلف این دانشگاه متفاوت است. اما اگر شرایط پذیرش در این دانشگاه را دارید، حتما اپلای کنید و این فرصت بی نظیر را از دست ندهید.

اپلای دانشگاه کوئینزلند

جهت اخذ پذیرش در دانشگاه کوئینزلند استرالیا باید ابتدا وارد سایت دانشگاه شوید و از طریق صفحه مربوطه که در ادامه لینک آن آمده است، رشته تحصیلی مورد نظر خود را سرچ و انتخاب کنید. توجه داشته باشید که قبل از سرچ رشته مورد نظر باید مقطع تحصیلی خود را مشخص کنید که آیا برای دوره کارشناسی اپلای می کنید یا کارشناسی ارشد و یا دکترا. سپس وارد صفحه رشته های آن مقطع تحصیلی شده و رشته خود را پیدا می کنید. در صفحه اختصاصی مربوط به رشته مورد نظرتان تمامی جزئیات آن رشته توضیح داده شده است.

برای مثال معرفی آن رشته، طول دوره تحصیل، لیست دروس آن رشته، شهریه، و در نهایت الزامات و مدارک مورد نیاز که در زمان اپلای باید ارسال شود. در نهایت لینک اپلای را خواهید دید که بعد از تهیه مدارک و تمامی موراد مورد نیاز می توانید وارد آن لینک شده و درخواست پذیرش خود را در آن رشته خاص اپلای کنید.

در اینجا لینک های مربوط به وبسایت دانشگاه بخش رشته های دانشگاه کوئینزلند استرالیا و ورود به قسمت پذیرش، آمده است:

my.uq.edu.au

study.uq.edu.au

برای پذیرش در دانشگاه کوئینزلند به چه مدارکی نیاز است؟

شرایط پذیرش و مدارک برای هر رشته و هر مقطع تحصیلی متفاوت است اما بطور کلی می توان گفت اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه عبارتند از: مدارک شناسایی مانند پاسپورت، مدارک تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی. البته متقاضیان کارشناسی ارشد، علاوه بر مدارک ذکر شده، باید رزومه خود را که شامل سوابق کاری و مهارت های مرتبط است و همچنین معرفی نامه از طرف استادان قبلی خود را نیز تهیه نمایند. یکی از اصلی ترین و مهم ترین مدارکی که باید ارائه شود، مدرک زبان انگلیسی است و تمامی متقاضیان باید از طریقی نشان دهند که از سطح مناسبی در زبان انگلیسی برخوردارند. برای ایرانیان که زبان اول آنها انگلیسی نیست، شرکت در یک آزمون بین المللی و ارائه مدرک زبان الزامی است.

مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه کوئینزلند

همانطور که گفته شد تمامی دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید مهارت کافی در زبان انگلیسی داشته باشند. اما سطح زبان انگلیسی به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی که برای آن درخواست پذیرش می دهید، بستگی دارد. بطور کلی برای اینکه واجد شرایط باشید باید بتوانید حداقل نمره 6.5 آیلتس آکادمیک را دریافت کنید. (نمره کلی 6.5 و حداقل نمره در هر مهارت 6)

برای بعضی از رشته ها به نمره بالاتری نیاز است که معادل نمره 7 آیلتس آکادمیک خواهد بود. این شرط بیشتر برای رشته های پرطرفدار فوق لیسانس یا مستر است.

در جدول زیر می توانید آزمون های زبان بین المللی را که مورد تایید دانشگاه است بهمراه حداقل نمره زبان انگلیسی مورد قبول را مشاهده نمایید. البته متداول ترین آزمون بین المللی زبان انگلیسی که ایرانیان در آن شرکت می کنند، آزمون آیلتس آکادمیک است.

نوع آزمون نمره مورد قبول
آزمون آیلتس آکادمیک (IELTS) نمره کل 6.5 (حداقل نمره در هر مهارت 6)
آزمون تافل کتبی  TOEFL (paper-based) نمره کل 577
آزمون تافل کامپیوتری TOEFL (internet based) نمره  کل 79 (رایتینگ 21، اسپیکینگ 18، ریدینگ و لیسنینگ 13)
آزمون PTE – Pearson Test of English نمره کل 58 (حداقل نمره در هر مهارت 50)
آزمون کمبریج – Cambridge English Advanced نمره کل 176 (حداقل نمره هر مهارت 169)
آزمون کمبریج – C2 Proficiency نمره کل 180 (حداقل نمره هر مهارت 180)

پس می توان جمع بندی کرد که برای اپلای دانشگاه کوئینزلند و ورود به این دانشگاه به مدرک آیلتس آکادمیک با نمره کلی حداقل 6.5 نیاز دارید که این مدرک یکی از اساسی ترین مدارک برای پذیرش در یک دانشگاه بین المللی است.

شهریه دانشگاه کوئینزلند استرالیا

در مورد شهریه دانشگاه نیز باید این نکته را توضیح داد که شهریه رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی مختلف با یکدیگر متفاوت است و شهریه کلی که شما باید پرداخت نمایید بستگی به طول دوره تحصیل شما و تعداد واحد های درسی که می گذرانید دارد. هر درس نیز با درس دیگر از نظر هزینه و محاسبه شهریه متفاوت است. مثلا دروسی که بر پایه تئوری هستند شهریه کمتری دارند تا دروس آزمایشگاهی. بهرحال در صفحه مربوط به هر رشته در وبسایت دانشگاه کوئینزلند شهریه دقیق آن مشخص شده است. نکته دیگر اینکه شهریه دانشجویان بین المللی خیلی بیشتر از دانشجویان داخلی است. بطور میانگین می توان گفت که شهریه سالانه دانشگاه کوئینزلند برای دانشجویان بین المللی 33056 دلار استرالیا است در حالی که شهریه سالانه دانشجویان داخلی 3985 دلار استرالیا خواهد بود.

بورسیه دانشگاه کوئینزلند استرالیا

یکی از مزیت های دانشگاه کوئینزلند این است که طیف گسترده از شرایط بورسیه برای دانشجویان دارد که این بورسیه ها شامل دانشجویان بین المللی نیز می شود. شما با مراجعه به لینک زیر از وبسایت دانشگاه کوئینزلند بخش بورسیه می توانید شرایط خود را در لیست مشخص شده تیک بزنید و بورسیه مناسب خود را پیدا کنید:

https://scholarships.uq.edu.au/

تعداد بورسیه هایی که می توانید در طول تحصیل خود در این دانشگاه دریافت کنید بسیار زیاد و متنوع است و نکته مثبتی برای این دانشگاه محسوب می شود. این بورسیه ها شامل پرداخت هزینه های شهریه دانشگاه، هزینه های اقامت، هزینه مشاور تحصیلی و یا پرداخت هزینه های مربوط به کارآموزی و کسب تجربه در فضای کسب و کار و صنعت است.

همانطور که گفته شد می توانید از طریق لینک بالا بورسیه مناسب خود را پیدا کنید به این ترتیب که وضعیت ثبت نام، مقطع تحصیلی (لیسانس، فوق لیسانس، ریسرچ)، رشته تحصیلی و وضعیت اقامت (دانشجوی داخلی هستید یا بین المللی) را مشخص می کنید و بعد لیستی از بورسیه ها را مشاهده خواهید کرد.

شرایط دریافت بورسیه برای یک دانشجوی بین المللی چیست؟

اگر شرایط زیر را داشته باشید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در نظر گرفته خواهید شد و می توانید برای یکی از انواع بورسیه دانشگاه کوئینزلند طبق توضیحات بالا، اقدام کنید:

  • شما از کشور دیگری مثل ایران برای پذیرش دانشگاه کوئینزلند اپلای کرده باشید.
  • ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کرده باشید.
  • شهروندی استرالیا و یا نیوزلند را نداشته باشید.
  • اقامت دائم استرالیا یا موقت استرالیا را از طریق یکی دیگر از انواع ویزای استرالیا دریافت نکرده باشید.

اگر نیاز دارید که اطلاعات بیشتری در مورد بورسیه های این دانشگاه دریافت کنید و یا سوالی در این زمینه دارید می توانید یا با قسمت پشتیبانی دانشگاه در روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت 8 صبح تا 4و نیم عصر تماس بگیرید: +61 7 3346 9872

و یا با مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید تا شرایط خاص شما را بررسی کنند و بهترین گزینه را برای شما پیدا کنند.

جمع بندی معرفی دانشگاه کوئینزلند استرالیا

دانشگاه کوئینزلند یکی از 50 دانشگاه برتر دنیا است و رتبه یک را در اشتغال فارغ التحصیلان دارد. بنابراین افرادی که وارد این دانشگاه می شوند می توانند از امکانات آموزشی بسیار با کیفیت در سطح جهانی بهرمند شوند و همچنین مطمئن باشند که آینده شغلی درخشانی پیش رو خواهند داشت.

این دانشگاه رشته های بسیار متنوعی را در سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می کند و برای دانشجویان امکانات رفاهی مختلفی مانند خوابگاه های دانشجویی، آزمایشگاه با تجهیزات پیشرفته، انجمن ها دانشجویی، کتابخانه، گالری های هنر، موزه، تئاتر، سینما و غیره فراهم کرده است تا دانشجویان بتوانند در فضای کاملا دلنشین به تحصیل مشغول شوند. این دانشگاه همچنین در بخش دوره های آنلاین در استرالیا پیشرو بوده است. برای اخذ پذیرش در این دانشگاه باید مدرک زبان انگلیسی (آیلتس آکادمیک با نمره حداقل 6.5) ارائه دهید. یکی از مزیت های دیگر این دانشگاه بورسیه های متنوع آن برای دانشجویان بین المللی است که با مشخص کردن شرایط خود می توانید بورسیه مناسب را پیدا کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *