استرالیا

معرفی کامل دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشگاه سیدنی قدیمی ترین دانشگاه استرالیا است و بر اساس این اصل تاسیس شد که برای همه فرصت تحصیل و آموزش فراهم شود تا بتوانند استعدادها و توانایی های بالقوه خود را شکوفا کنند و هنوز هم برای این اصل در تلاش است. این دانشگاه از نظر اشتغال فارغ التحصیلانش رتبه 1 را در استرالیا دارد. بنابراین آینده شغلی تضمین شده ای را برای تمامی دانشجویان خود ایجاد کرده است. این دانشگاه جزء 50 دانشگاه برتر جهان است و طبق QS رتبه جهانی 38 را در سال 2022 کسب کرده است.

دانشگاه سیدنی با فراهم کردن پیشرفته ترین امکانات روز دنیا بهمراه بروزترین روش های آموزشی و ایجاد فضایی فعال و پویا برای دانشجویان یکی از بهترین دانشگاه های دنیا برای یادگیری و کسب مدرک آکادمیک معتبر است. این دانشگاه رشته های تحصیلی بسیار متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهد و بیش از 400 زمینه تحصیلی در این دانشگاه وجود دارند. بنابراین تمامی دانشجویان می توانند با توجه به علاقه خود رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و همچنین با بهره گیری از فرصت های کارآموزی، دانش خود را به مهارت و قابلیت تبدیل کرده و به فردی متخصص در حوزه انتخابی خود تبدیل شوند.

یکی از نکات مثبت دانشگاه سیدنی این است که از همان سال اول تحصیل به دانشجویان مشاوره شغلی داده می شود و می توانند به پایگاه اطلاعاتی دسترسی داشته باشند تا در پایان تحصیل خود بهترین فرصت شغلی را بدست آورند. همچنین این دانشگاه در دهه گذشته بیش از 1.5 میلیارد دلار در طرح ها و پروژه های تحقیقاتی چند رشته ای سرمایه گذاری کرده است تا دانشجویان و فارغ التحصیلان و کارکنان آن بتوانند به دستاوردهای علمی منحصربفرد برای پیشرفت کشور استرالیا دست پیدا کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر دانشگاه های استرالیا می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

لیست کامل بهترین دانشگاه های استرالیا

اطلاعات کلی در یک نگاه:

  • رتبه جهانی: 38
  • نوع دانشگاه: دولتی
  • تاسیس: 1850
  • تعداد استادان و کادر آموزشی: 3649
  • تعداد دانشجویان: 63602
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 35254
  • تعداد فارغ التحصیلان: 320000
  • تعداد رشته های کارشناسی: 95
  • تعداد رشته های کارشناسی ارشد و دکترا: 235

تاریخچه دانشگاه سیدنی

این دانشگاه در سال 1850 توسط William Charles Wentworth به عنوان اولین دانشگاه در استرالیا تاسیس شد و هدفش ایجاد فضایی برای آموزش جوانان بود. اینکه تمامی فرزندان استرالیا از هر قشری بتوانند فرصت یادگیری داشته باشند تا پیشرفت کرده و برای کشورشان فردی مفید باشند.

امکانات دانشگاه سیدنی برای دانشجویان

دانشگاه سیدنی تیمی از کارشناسان و مشاوران دانشجویی دارد تا در تمامی مراحل از زمان اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی تا مسائلی که در طول تحصیل ایجاد می شود، در کنار دانشجویان برای حل مشکلات و چالش هایشان باشند. برخی از خدمات این تیم عبارتند از:

  • اطلاع رسانی مرتب در مورد تغییرات رشته ها
  • خدمات پشتیبانی در محوطه دانشگاه
  • اطلاع رسانی برای بروزرسانی ویزای دانشجویی
  • اطلاع رسانی در مورد تاریخ ثبت نام و سایر تاریخ ها و رویداد های مهم برای دانشجویان
  • راهنمایی در مورد بیمه سلامت دانشجویان
  • ارسال خبرنامه

بنابراین شما بعد از اخذ پذیرش از این دانشگاه بخصوص به عنوان یک دانشجوی بین المللی در این فضای جدید تنها نیستید و در طول دوره تحصیلی مشاوران در کنار شما هستند.

اسکان دانشجویان

برای اقامت دانشجویان گزینه های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد. از خوابگاه های دانشجویی که در محوطه دانشگاه برای تمامی دانشجویان فراهم شده تا خانه های دانشجویی که می توانید بطور مشترک با سایر دانشجویان در خارج از محوطه دانشگاه در آن اقامت داشته باشید. تیم اسکان دانشگاه شما را در یافتن بهترین گزینه برای اقامت و زندگی دانشجویی در سیدنی، راهنمایی خواهد کرد.

خدمات درمانی

در پردیس دانشگاه برای دانشجویان امکانات و خدمات درمانی و بهداشتی فراهم شده است. اگر بیمار شوید و یا هر گونه مشکلی در سلامت جسمی و روحی شما ایجاد شود، کادر درمان دانشگاه شما را حمایت خواهند کرد.

سایر خدمات و امکانات

بیش از 200 انجمن دانشجویی، کلاب های دوستی، باشگاه های ورزشی، بوفه های غذا، امکانات حمل و نقل و 11 کتابخانه که بطور تخصصی برای دانشکده های مختلف تاسیس شده است، برای دانشجویان در محوطه دانشگاه در نظر گرفته شده است که بتوانند به راحتی به امکانات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و همچنین شبکه گستره ای از ارتباطات و دوستی در سطح بین المللی فراهم شده است زیرا دانشجویان از کشورهای مختلف در این فضا گرد هم آمدند و فضایی چند ملیتی را ایجاد کرده اند.

میزان رضایت دانشجویان از دانشگاه سیدنی

جالب است بدانید که دانشگاه سیدنی توانسته جایزه جهانی رضایت دانشجویی را در سال 2021 بدست آورد و امتیاز 4.4 از 5 را کسب کند که افتخار بزرگی برای این دانشگاه محسوب می شود. سایر امتیازات عبارتند از:

  • میزان رضایت از کیفیت زندگی دانشجویی: 4.3 از 5
  • میزان رضایت از وضعیت شغلی: 4.5 از 5
  • میزان رضایت از فرایند پذیرش: 4.4 از 5

دانشکده های دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشگاه سیدنی گسترده ترین طیف برنامه های آموزشی را ارائه می دهد و برای ارائه رشته های تحصیلی مختلف چندین دانشکده دارد که عبارتند از:

  • هنر و علوم اجتماعی Arts and Social Sciences
  • کسب و کار Business
  • مهندسی و فناوری اطلاعات Engineering and Information Technologies
  • علوم مربوط به بهداشت و سلامت Health Sciences
  • پزشکی و سلامت Medicine and Health
  • علوم پایه Science

پذیرش در دانشگاه سیدنی استرالیا

بعد از معرفی دانشگاه سیدنی و اطلاع از اینکه این دانشگاه یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل است، این سوال مطرح می شود که آیا می توان از دانشگاه سیدنی پذیرش گرفت؟ احتمال قبولی در این دانشگاه چقدر است؟ رقابت برای ورود به این دانشگاه بسیار بالاست و متقاضیان زیادی از سراسر دنیا درخواست پذیرش برای این دانشگاه را دارند و بنابراین احتمال قبولی در دانشگاه سیدنی 30 درصد است. در واقع از هر 100 درخواستی که ارسال می شود 30 نفر از آنان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه قبول می شوند. توصیه می شود که اگر شرایط پذیرش را دارید، حتما برای آن اقدام نمایید و این فرصت منحصربفرد را از دست ندهید.

چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه سیدنی

چون از ایران برای پذیرش اقدام می کنید باید به قسمت دانشجویان بین المللی در سایت دانشگاه سیدنی مراجعه کنید و بعد از مشخص کردن رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی که قصد دارید در آن ادامه تحصیل بدهید، برای آن رشته اپلای کنید.

فرایند اپلای برای دانشگاه سیدنی بطور کلی به مراحل زیر تقسیم می شود:

  1. انتخاب رشته تحصیلی
  2. چک کردن مدارک مورد نیاز و الزامات
  3. آماده سازی مدارک
  4. چک کردن هزینه ها
  5. سابمیت درخواست پذیرش

برای اینکه رشته مورد نظر خود را در سایت دانشگاه سیدنی مشخص کنید و شرایط پذیرش آن رشته را بررسی نمایید، می توانید به لینک زیر از سایت دانشگاه مراجعه نمایید:

www.sydney.edu.au

بعد از مراجعه به این لینک در گوشه سمت چپ می توانید مقطع تحصیلی خود را انتخاب کنید: کارشناسی Undergraduate، کارشناسی ارشد Postgraduate و دکترا یا رشته های ریسرچ Research. سپس در بالای صفحه رشته مورد علاقه خود را سرچ کنید و به صفحه مربوطه بروید. در آنجا تمامی اطلاعات خاص آن رشته وجود دارد و در نهایت لینکی وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید وارد قسمت اپلای شده و با پر کردن مشخصات فردی، آپلود مدارک (اصلی ترین مدارک شامل مدرک تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی است) و در نهایت سابمیت پرونده خود، برای رشته مورد نظر اپلای کنید.

در زمان اپلای حتما به ددلاین ها توجه داشته باشید و در زمان مناسب برای پذیرش اقدام کنید. هر سال تحصیلی به دو اینتیک تقسیم شده است. ترم اول ماه فوریه و ترم دوم ماه (اوت) آگوست است. البته برخی از رشته ها فقط یک بار در سال ورودی میگیرند پس حتما ددلاین مربوط به رشته مورد نظر خود را چک کنید. این نکته را فراموش نکنید که اخذ پذیرش یک فرایند زمانبر است. بنابراین در اسرع وقت این فرایند را آغاز کنید و باید حداقل 2 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی اپلای کرده باشید زیرا از زمان ثبت درخواست تا زمانی که جواب پذیرش به شما اعلام شود 4 تا 8 هفته طول خواهد کشید و گاهی این فرایند طولانی تر می شود.

مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه سیدنی

با توجه به سوابق تحصیلی و کشوری که از آن اقدام می کنید، به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تایید سطح زبان نیاز است. دانشجویانی که از ایران اقدام می کنند بدلیل اینکه زبان اول آنها انگلیسی نیست باید حتما مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه دهند که این یکی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه سیدنی است. جهت ارائه این مدرک باید در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی شرکت کنید و حداقل نمره مورد قبول را کسب نمایید. متداول ترین آزمون زبان انگلیسی برای دانشجویان ایرانی، آزمون آیلتس است و دقت کنید که نوع آزمون آیلتس شما باید آکادمیک باشد.

در ادامه می توانید نوع مدرک زبان انگلیسی مورد تایید به همراه نمره زبان مورد قبول دانشگاه سیدنی را در مقاطع تحصیلی مختلف مشاهده نمایید. البته توجه داشته باشید که نمره زبان ممکن است با توجه به رشته تحصیلی بخصوص در مقطع فوق لیسانس متفاوت باشد.

نوع آزمون نمره مورد قبول
آزمون آیلتس آکادمیک – IELTS نمره کل 6.5 (حداقل نمره در هر مهارت 6)
آزمون تافل کتبی – TOEFL (paper-based) نمره کل 577
آزمون تافل کامپیوتری – TOEFL (internet-based) نمره  کل 79 (رایتینگ 21، اسپیکینگ 18، ریدینگ و لیسنینگ 13)
آزمون PTE – Pearson Test of English نمره کل 58 (حداقل نمره در هر مهارت 50)
آزمون کمبریج – Cambridge English, Advanced نمره کل 176 (حداقل نمره هر مهارت 169)
آزمون کمبریج – C2 Proficiency نمره کل 180 (حداقل نمره هر مهارت 180)

 

شهریه دانشگاه سیدنی استرالیا

شهریه دانشجویان بین المللی نسبت به دانشجویان داخلی بیشتر است و با توجه به طول دوره تحصیلی و رشته ای که در آن پذیرش می گیرید متفاوت خواهد بود. شهریه هر ترم تحصیلی شما با توجه به دروسی که انتخاب می کنید و تعداد واحد های هر درس محاسبه می شود. شهریه دقیق مربوط به هر رشته در صفحه مربوط به آن درج شده است. اما بطور کلی می توان گفت که شهریه سالانه برای دانشجویان بین المللی از 14630 دلار استرالیا شروع می شود.

در مورد هزینه های تحصیل در استرالیا باید به این نکته توجه داشت که شهریه دانشگاه فقط یکی از هزینه های تحصیل است و باید هزینه های دیگر را نیز در نظر داشته باشید. مانند هزینه خرید کتب درسی، مخارج زندگی، رفت و آمد، هزینه های عضویت ها و غیره.

بورسیه دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشگاه سیدنی برای دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا یا ریسرچ، شرایط بورسیه دارد که از طیف وسیعی برخوردار است و می تواند مناسب با شرایط شما باشد. با توجه به اینکه برای چه مقطع تحصیلی اپلای می کنید می توانید شرایط بورسیه ها را از لینک زیر بررسی کرده و برای آن درخواست دهید:

www.sydney.edu.au

در پایان به عنوان جمع بندی به مزیت های دانشگاه سیدنی استرالیا می پردازیم:

مزیت های ادامه تحصیل در دانشگاه استرالیا در یک نگاه

  • قرار گرفتن در لیست 50 دانشگاه برتر دنیا
  • برترین دانشگاه استرالیا و کسب رتبه اول در اشتغال فارغ التحصیلان
  • دسترسی به فضای واقعی کسب و کار و تجارب جهانی جهت افزایش مهارت ها در حرفه های مختلف
  • بیش از 100 رشته تحصیلی بین رشته ای و منحصربفرد برای علاقه مندان
  • بیش از 200 کلاب و انجمن های دانشجویی برای داشتن یک شبکه ارتباطات حرفه ای
  • ارائه طیف وسیعی از انواع بورسیه برای دانشجویان بین المللی
  • تجربه زندگی سیدنی معروف ترین شهر استرالیا

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *