تحصیلی, روسیه

شرایط تحصیل رایگان در روسیه برای مهاجران چگونه است؟

شرایط تحصیل رایگان در روسیه برای مهاجران چگونه است؟

آیا می دانید شرایط تحصیل رایگان در روسیه آسان‌تر از قبل شده است؟ زمان را از دست ندهید شما می توانید با کمی تلاش و ممارست خودتان را در جایگاه تحصیل رایگان در روسیه قرار دهید و بدون هزینه ای بهترین تخصص را برای خود فراهم سازید. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر نوع اقدامی قوانین جدید تحصیل رایگان در روسیه را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

شرایط تحصیل رایگان در روسیه

روسیه از محدود کشورهایی است که اجازه می دهد افراد خارجی به صورت رایگان در کشورش مشغول به تحصیل شوند.

طبق شرایط تحصیل  در روسیه مشخص شده است که سهمیه های اختصاص یافته تنها برای دوره های کارشناسی ارشد نبوده و برای دوره های دیگر نیز ارائه می شود. شما می توانید به سادگی وارد عضو پانزده هزار دانشجوی روسیه باشید.

یکی از شرایط تحصیل ثبت نام است، شما می بایست در ابتدای امر فرم مربوطه را تکمیل کنید. دقت کنید که رشته های پزشکی و دندانپزشکی در روسیه دارای داوطلب زیاد بوده و ظرفیت کنی را به خود اختصاص می دهد.

پس از ثبت نام اولیه از شما رزومه ای خواسته می شود تا از شرایط و وضعیت سواد خود بگویید، افرادی که در مقاطع بالاتر به دنبال تحصیل رایگان در روسیه هستند می توانند از میزان تحصیلات و دستاوردهای خود صحبت کنند و مشخص سازند که چرا به دنبال تحصیل رایگان در روسیه هستند. دقت کنید که اگر شما دارای دانش بالایی برای تحصیل رایگان در روسیه نیستید می توانید یک نامه انگیزشی نوشته و مشخص سازید که در رشته و شاخه خاصی می توانید حرف اول را بزنید و به این ترتیب میزان تلاش شما مورد بررسی قرار می گیرد.

 قوانین تحصیل در روسیه

شرایط تحصیل رایگان در روسیه برای مهاجران چگونه است؟

شرایط تحصیل رایگان در روسیه برای مهاجران چگونه است؟

شرایط پذیرش تحصیل در روسیه به این صورت است که آزمونی برگزار می شود که شما باید در آن شرکت کنید، این آزمون به صورت جداگانه برای هر بخش و یا هر محدوده برگزار می شود و به نوعی دارای شرایط برگزاری محلی است. برای شرکت در این آزمون افراد در لیست قرار می گیرد و در صورتی که به حد نصاب اولیه دست یافتند می توانند وارد بخش مصاحبه شوند.

در مسیر تحصیل رایگان در روسیه شش دانشگاه دارای رتبه بالاتری هستند افرادی که در آزمون پذیرفته می شوند. می توانند به صورت مستقیم درخواست تحصیل  در روسیه را به یکی از شش دانشگاه ارسال کنند. دقت کنید که اگر درخواست از سوی هر ۶ دانشگاه رد شود شما دولت روسیه شما را در لیست دانشگاه های دیگر قرار می دهد. آزمونی که برای تحصیل در روسیه در نظر گرفته شده است به نسبت سایر کشور ها کمی سخت تر است، اما نسبت به سال های گذشته شاهد سوالات آسانتری هستید. این موضوع سبب می شود تا شما بتوانید به سادگی واجد شرایط تحصیل رایگان در روسیه باشید.

مزایای تحصیل رایگان در روسیه

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در روسیه، عدم پرداخت هزینه است. در صورتی که فرد حد نصاب نمره قابل قبول در خصوص تحصیل در روسیه را کسب کند. می تواند به سادگی بدون هیچ نوع هزینه ای مشغول به تحصیل در این کشور باشد.

از سمت دیگر دیده شده است که اگر روند تحصیل وی به صورت نرمال طی شود و او بتواند پشتکار خود را ثابت کند می تواند از کمک هزینه و همین‌طور وام های تحصیلی برای تحصیل رایگان در کشور روسیه استفاده کند. دقت کنید که وام های تحصیلی به صورت کم بهره بوده و سبب می شود که وضعیت معیشتی افراد آسان‌تر بگذرد.

بورسیه های تحصیلی

تعداد زیادی بورسیه های دولتی در طور سال برای دانش جویان خارجی دیده می شود که تمام هزینه و یا نیمی از آن از سوی دولت پرداخت می شود. دانشجو در طول تحصیل به صورت ماهانه از دانشگاه حقوق دریافت می کند.

از دیگر مزایای این است که شما می توانید به عنوان یک نخبه در لیست نخبگان کشور قرار بگیرد و در پروژه های بزرگ کشور که بسیار پولساز هستند نیز شرکت کنید دقت کنید افرادی که از تحصیل رایگان در روسیه بهرمند شده اند بلافاصله پس از تحصیل استخدام شده و وارد بازار کار می شوند به این ترتیب اخذ ویزای کار برایشان آسان و بدون مشکل خواهد بود.

افرادی که از طریق تحصیل رایگان در روسیه وارد این کشور شده اند می توانند به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند، این افراد از ویزای چندگانه استفاده کرده و اجازه دارند که والدین خود را نیز با خود همراه سازند.

دسته بندی بورسیه تحصیلی در روسیه

بورسیه تحصیلی در روسیه به دو دسته تقسیم می شود. هر یک از آن‌ها شرایط ویژه ای دارند.

این دو دسته عبارت است از :

دسته اول

شامل آن دسته از دانشجویانی می باشد که از همان ابتدا قادر هستند. این بورسیه را دریافت کرده و از آن استفاده کنند، اما باید بدانید یکی از نکاتی که در این مورد اهمیت زیادی دارد و دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند این است که تنها برخی از رشته ها را می توانند برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. در واقع شما نمی توانید هر یک از انواع رشته ها و مقاطع را که در نظر دارید برای خودتان انتخاب کنید.

دسته دوم

شامل آن دسته از دانشجویانی می باشد که حداقل دو ترم از دوران تحصیلی خود را در دانشگاه های روسیه گذرانده باشند. آن‌ها با توجه به این مسئله که دو ترم از دوران دانشجویی خود را در این دانشگاه گذرانده اند، اگر معدل بالایی داشته باشند می توانند از خدمات بورسیه استفاده کنند. زمانی که امتیاز آن‌ها بالا باشد بدون شک می توانند به صورت رایگان از مزیت های آن بهره مند گردند. این مقاطع بیشتر برای دوران لیسانس و فوق لیسانس می باشد. آن دسته از افرادی که معدل بالای 16 به دست آورده و می خواهند در دوران دکتری تحصیل نمایند، بورسیه رایگان می شوند.

برای مطالعه ی بیشتر در زمینه ی بورسیه ها به مقاله ی آشنایی با شرایط و انواع بورسیه تحصیلی در روسیه نگاهی بیندازید.

 مدارک لازم تحصیل رایگان در روسیه

شرایط تحصیل رایگان در روسیه برای مهاجران چگونه است؟

شرایط تحصیل رایگان در روسیه برای مهاجران چگونه است؟

به طور دقیق باید خاطرنشان کرد که مهم ترین مدرک برای تحصیل رایگان در روسیه داشتن نبوغ بالای تحصیلی و پشتکار است و این موضوع باید در مدارک شما مشخص باشد. در روز مصاحبه بهتر است که تمانی مستنداتی که در مسیر کاری برایتان موجود است را ضمیمه پرونده خود کنید. دقت کنید که مدارک شما به طور دقیق بررسی می شود و باید مشخص شود که شما دارای امتیاز مثبت و متفاوت از سایرین هستید.

در صورتی که تحصیل در روسیه به صورت صددرصد از سوی دانشگاهی به شما ارائه شده باشد نامه ای ارسال می شود که مشخص می سازد هزینه های موجود از سوی دولت خواهد بود و نیازی به ارائه مدارک مالی ندارید. رزومه تحصیلی شما بسیار مهم است.

امکانات ویزه برای افراد نخبه

موضوع مهمی وجود دارد که بررسی آن خالی از لطف نیست به این صورت است که اگر فرد از نظر مالی دچار فقر شدید باشد، اما از نظر دانش و تحصیل دارای امید و پتانسیل بالایی باشد. می توانید وارد فرم ویژه درخواست تحصیل در روسیه شود و مشخص سازد که تمامی شرایط لازم برای تحصیل در روسیه را به جز بحث مالی دارد.

به این ترتیب از سوی دولت روسیه یک سری شرایط و آزمون ها برای وی در نظر گرفته می شود که مشخص شود میزان سطح دانش او به چه صورتی است. در صورتی که بتواند از آزمون ها سربلند خارج شود قطعاً تحصیل در روسیه برای وی فراهم شده و امکانات و ابزارهای لازم در اختیارش قرار می دهد. این گزینه برای افرادی که دارای تز دکترا هستند و به دنبال تحصیل در روسیه می باشند بسیار بیشتر از سایرین است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه چیست؟

برای اینکه بتوانید در کشور روسیه تحصیل کنید، به ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارید. برای دریافت ویزای تحصیلی باید
 مدارک خود را به سفارت یا کنسول روسیه تحویل دهید.

مدارک مورد نیاز

1

نامه رسمی از طرف یک موسسه علمی مبنی بر پذیرش شما

2

پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهه و دو برگ سفید

3

دو قطعه عکس پاسپورتی

4

رسید هزینه های پرداختی دانشگاه

5

گواهی سلامت پزشکی

6

گواهی عدم ابتلا به بیماری ایدز

7

گواهی مدرک تحصیلی و ریز نمرات به زبان روسی

برای مطالعه ی بیشتر در زمینه ی مدارک مورد نیاز به مقاله مدارک لازم برای تحصیل در روسیه مراجعه کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1.پر طرفدارترین رشته ی تحصیلی در دانشگاه های روسیه چیست؟

  • رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بین ایرانیان محصل در روسیه از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

2.تحصیل در روسیه چه مزیتی دارد؟

  • امکان بردن همراه، امکان تحصیل در مقاطع مختلف، حق کار حین تحصیل و … از دیگر مزیت های تحصیل در روسیه می باشد.

3.با داشتن مدرک فنی و حرفه ای ایران می توان در روسیه ادامه تحصیل داد؟

  • هر مدرکی که مورد تایید وزارت علوم ایران باشد توسط دانشگاه های روسیه تایید می شود.

4.برای دریافت بورسیه دانشگاه های روسیه محدودیت سنی وجود دارد؟

  • برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور محدودیت سنی وجود ندارد.

5.در همان ابتدای تحصیل در روسیه می توان بورسیه دریافت کرد؟

  • بورسیه های این کشور دونوع هستند. برای گروه اول که شامل رشته ها و دانشگاه های خاصی می شود در ابتدای تحصیل این بورس پرداخت می شود، در گروه دوم دانشجویان باید چند ترم به تحصیل بپردازند و سپس با بررسی شرایط به آنها بورسیه تعلق می گیرد.

6.درآمدی که دانشجویان از کار دانشجویی دارند چه میزان است؟

  • دانشجویانی که به کار دانشجویی مشغول هستند بابت هر ساعت کمتر از 10 دلار دریافت می کنند.

7.آیا تحصیل به زبان روسی یا انگلیسی هزینه ای متفاوت دارد؟

  • بله. تحصیل به زبان روسی هزینه ی پایین تری در مقایسه با تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور دارد.

8.امکان کار دانشجویی برای دانشجویان مقطع کارشناسی وجود دارد؟

  • دانشحویان این مقطع می توانند تا 10 ساعت در هفته کار کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *