روسیه

دندانپزشکی در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه

اگر قصد مهاجرت تحصیلی با هدف داشتن آینده شغلی درخشان و تضمین شده را دارید، یکی از بهترین گزینه های پیش رو شما، تحصیل در رشته دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های معتبر روسیه است. تقاضا برای حرفه و تخصص دندانپزشکی در همه جای دنیا بالاست. از طرفی دانشگاه های پزشکی روسیه به دلیل داشتن اعتبار جهانی، شهریه مناسب و پذیرش آسان مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته اند و هرساله تعداد زیادی از دانشجویان از کشورهای مختلف برای تحصیل در رشته های پزشکی به خصوص رشته دندانپزشکی جذب دانشگاه های روسیه می شوند. دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ یکی دیگر از دانشگاه های مورد تایید روسیه است که رشته دندانپزشکی را ارائه می دهد. در این مطلب کاربردی ترین اطلاعات برای اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه ارائه می شود.

دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ روسیه رشته پزشکی عمومی را نیز به دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می دهد که جهت کسب اطلاعات کامل در این مورد به لینک زیر مراجعه نمایید:

لینک مقاله: تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه

معرفی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه

دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ که نام کامل آن Pavlov First Saint- Petersburg State Medical University است، در سال 1897 به عنوان یک مرکز آموزش پزشکی برای زنان تاسیس شد و اولین دانشگاه پزشکی در سن پترزبورگ روسیه بود. 123 سال تجربه آموزشی و دستاوردهای آکادمیک باعث برتری این دانشگاه شده و آن را در فهرست 10 دانشگاه برتر پزشکی روسیه و قاره اروپا قرار داده است. دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ دارای اعتبار جهانی و شهرت بین المللی است و توسط سازمان های مهم مانند سازمان جهانی بهداشت WHO به رسمیت شناخته شده است.

در مورد تاریخچه دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ می توان گفت که این دانشگاه اولین تلاش در جهت حمایت زنان برای ورود به عرصه پزشکی و پیشرفت آکادمیک بوده است. نام دانشگاه در طول تاریخ بعد از تاسیسش چندین بار تغییر کرده است. در سال 1936 به افتخار ایوان پالوف برنده جایزه نوبل نامگذاری شد و در نهایت در سال 1994 به نام کنونی خود تغییر کرد. این دانشگاه در طول جنگ جهانی دوم وظیفه حمایتی خود را ایفا کرد و به سربازان و خانواده هایشان کمک های پزشکی ارائه داد و به این دلیل در حال حاضر در محوطه دانشگاه مجسمه یادبود پزشکان دوره جنگ قرار دارد.

رنکینگ دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ روسیه

رتبه بندی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه به شرح زیر است:

  • رتبه کشوری: 94
  • رتبه جهانی: 3270

رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه

رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ یک دوره تحصیلی 5 ساله است که در نهایت مدرک Physician in Stomatology (Specialitat, MD) به فارغ التحصیلان اعطا می شود. رشته پزشکی این دانشگاه هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی ارائه می شود. اما رشته دندانپزشکی فقط به زبان روسی تدریس می شود و نام رشته که جز گروه مدارک تخصصی یا Specialist’s degree است، 31.05.03 dentistry می باشد.

برنامه آموزشی رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ شامل یک دوره پیش بالینی یا preclinical period است که از سال اول تا سوم دانشگاه را تشکیل می دهد و سپس دوره بالینی یا clinical training است که از سال سوم تا سال پنجم را شامل می شود. در 3 سال اول دانشگاه دروس پایه ای پزشکی مانند شیمی، فیزیک، زیست شناسی، آناتومی، بافت شناسی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی، بیوشیمی، پاتولوژی، فارماکولوژی و غیره تدریس می شود.

در دو سال آخر دانشگاه در رشته دندانپزشکی مطالعات تخصصی و عمیق تری روی مباحث آناتومی، میکروبیولوژی، بافت شناسی، پاتوفیزیولوژی دهان و دندان انجام می شود. همچنین در سال آخر دانشگاه دوره کارآموزی در محیط واقعی کلینیک روی بیماران و تحت نظارت اساتید انجام می شود. دوره های آموزشی رزیدنتی رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ عبارتند از:

  • ارتودنسی – orthodontology
  • دندانپزشکی کودکان – pediatric dentistry
  • دندانپزشکی عمومی – general practice dentistry
  • دندانپزشکی ارتوپدی – orthopedic dentistry
  • دندانپزشکی پیشگیری – preventive dentistry
  • جراحی دندان – dental surgery
  • جراحی فک و صورت – maxillo-facial surgery

فرایند پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

دانشجویان بین المللی که قصد دارند در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ ادامه تحصیل دهند باید در دوره یکساله Pre-Entrance دانشگاه شرکت کنند. توجه داشته باشید که رشته دندانپزشکی این دانشگاه به زبان روسی تدریس می شود و داوطلبان نیازی به ارسال مدرک بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل ندارند. کافیست که شرایط زیر را داشته باشید تا به دوره Pre-Entrance دانشگاه راه یابید و در ادامه بعد از گذراندن موفقیت آمیز آزمون دانشگاه می توانید تحصیل خود را در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ ادامه دهید.

جهت اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک تحصیلی دیپلم (کسب حداقل 50 درصد نمره در دروس زیست، شیمی و فیزیک)
  • سن 17 سال به بالا
  • شرکت در دوره Pre-Entrance دانشگاه

مسیر ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ برای دانشجویان بین المللی برنامه آموزشی Pre-Entrance ارائه می کند. بطور کلی توصیه می شود متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های روسیه را دارند، ابتدا دوره پادفک یا دوره آمادگی برای ورود که به آن دوره آموزشی Pre-Entrance گفته می شود و یک دوره یکساله است را بگذرانند، سپس در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده و وارد رشته دندانپزشکی شوند. البته برخی از دانشگاه های پزشکی روسیه آزمون ورودی ندارند و کسب نمرات مورد قبول بعد از گذراندن دوره پادفک معیار پذیرش در رشته اصلی است.

دوره پادفک چیست؟

دوره پادفک یا دوره Pre-Entrance شامل 2 ترم تحصیلی است و ترم ورودی آن ماه سپتامبر خواهد بود. در ترم اول به دانشجویان زبان روسی تدریس می شود و در ترم دوم دروس اصلی زیست، شیمی و فیزیک به زبان روسی آموزش داده می شود و دانشجویان برای آزمون ورودی دانشگاه در رشته دندانپزشکی آماده می شوند. بطور کلی با شرکت در دوره پادفک یا Pre-Entrance دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ می توانید وارد رشته دندانپزشکی این دانشگاه شوید. برای ورود به دوره پادفک و رشته اصلی نیاز است که در دورس زیست، شیمی و فیزیک حداقل 50 درصد نمره را کسب کرده باشید.

نکته مهم: دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ دوره Pre-Entrance را به دو روش حضوری و غیرحضوری (آنلاین) برگزار می کند.

ددلاین پذیرش در دوره Pre-Entrance دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

  • دوره حضوری: 1 ژوئن June (اواسط خرداد) تا 29 ژوئیه July
  • دوره آنلاین (آموزش از راه دور): 1 اکتبر October تا 30 نوامبر November

هزینه دوره Pre-Entrance دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

هزینه دوره حضوری 180 هزار روبل
هزینه دوره آنلاین یا غیرحضوری 130 هزار روبل

 

جزئیات مربوط به دوره پیش از پذیرش دانشگاه را می توانید در وبسایت رسمی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ از طریق لینک زیر مشاهده نمایید:

abit.1spbgmu.ru/admission/preentrance

جهت کسب جدیدترین اطلاعات در مورد چگونگی ثبت نام در دوره Pre-Entrance دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ، هزینه دوره، اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی این دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی روسیه، با مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید. در طی مشاوره رایگان شرایط خاص شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی خواهد شد.

فرایند اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

در ادامه مراحل اپلای برای رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ شرح داده شده است:

  • مرحله اول: اپلیکیشن فرم یا فرم درخواست برای پذیرش در رشته دندانپزشکی را از طریق وبسایت دانشگاه که آدرس آن https://en.1spbgmu.ru/admission/ است، بصورت آنلاین تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که تمامی جزئیات را به درستی پر کنید.
  • مرحله دوم: کپی های الکترونیک مدارک خود را آپلود کنید. برای تهیه کپی های الکترونیک از مدارک باید از اصل مدارک اسکن رنگی بگیرید و سپس فایل های پی دی اف آنها را در محل مشخص شده بارگذاری کنید.
  • مرحله سوم: بعد از اینکه دانشگاه با درخواست پذیرش شما موافقت کرد، از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد. بعد از دریافت نامه پذیرش باید آفر خود را تایید کنید و در مرحله بعد دانشگاه برای شما دعوتنامه ارسال می کند تا از طریق آن بتوانید برای ویزای تحصیلی روسیه اقدام کنید.
  • مرحله چهارم: بعد از دریافت دعوتنامه دانشگاه می توانید برای ویزای دانشجویی خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که قبل از اقدام برای ویزا باید مبلغی از شهریه دانشگاه را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز در زمان ارسال درخواست پذیرش

مدارکی که باید در زمان اپلای رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ ارسال کنید عبارتند از:

  • مدرک رسمی دیپلم بهمراه ریزنمرات
  • مدرک رسمی پیش دانشگاهی بهمراه ریزنمرات
  • مدرک اتمام دوره Pre-Entrance
  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی پزشکی (نتیجه منفی تست ایدز و کارت واکسیناسیون کووید 19 ضروری است)

نکته: تمامی مدارک باید به زبان روسی ترجمه رسمی شوند و ترجمه ها به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز دارد.

ددلاین اپلای برای رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

شروع ارسال درخواست پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ از ماه ژوئن یا June یا اواسط ماه خرداد است.

نتیجه گیری

در پایان می توان این چنین جمع بندی کرد که تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه می تواند آینده شغلی دانشجویان را تضمین کند زیرا مدرک دندانپزشکی این دانشگاه دارای اعتبار جهانی است و دانشجویانی که از ایران برای تحصیل پزشکی نیز وارد این دانشگاه شده اند، می توانند مدرک خود را در ایران یا سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار دهند و به حرفه دندانپزشکی مشغول شوند و یا تحصیلات تخصصی خود را ادامه دهند و یا به فعالیت های آکادمیک و پژوهشی بپردازند.

ورود به دوره Pre-Entrance دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ می تواند مسیری مطمئن برای تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه باشد زیرا زبان تدریس رشته دندانپزشکی به زبان روسی است و با گذراندن این دوره آموزشی دانشجویان برای تحصیل در رشته اصلی به زبان روسی کاملا آماده می شوند. کافیست در طی این دوره بتوانید 50 درصد نمره را در روس اصلی و زبان روسی کسب نمایید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانیدفرم ارزیابی مهاجرتیما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا کشور روسیه به دانشجویان بین المللی اجازه کار می دهد؟

  • بله. دانشجویانی که برای تحصیل به روسیه مهاجرت می کنند اجازه دارند در حین تحصیل، کار کنند. این نکته یکی از مزیت های تحصیل در روسیه است زیرا دانشجویان می توانند هزینه های زندگی خود را در طول اقامت در روسیه از این طریق پوشش دهند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی هزینه ها که شامل شهریه دانشگاه نیز باشد از طریق کار کردن در طول دوره تحصیل قابل پرداخت نیست.

2. آیا به دانشجویان بین المللی امکان اقامت در خوابگاه دانشجویی داده می شود؟

  • بله. دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ برای دانشجویان بین المللی خوابگاه های دانشجویی فراهم کرده است. خوابگاه دانشجویی دانشگاه دارای تمامی امکانات لازم برای زندگی است. خوابگاه های دانشجویی دانشگاه در محوطه اصلی قرار دارند. به دانشجویان بین المللی توصیه می شود که حتما برای سال اول تحصیل خود برای خوابگاه دانشجویی اقدام کنند. اتاق های خوابگاه های دانشجویی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ می تواند بطور مشترک با 2 تا 3 دانشجوی دیگر باشد. وزارت امور بین الملل روسیه نظارت مستقیم بر خوابگاه های دانشجویان بین المللی دارد بنابراین این محل اقامت از امنیت بالایی برخوردار است.
4.9/5 - (86 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *