روسیه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پیراگوا روسیه

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه پیراگوا یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود، زیرا تقاضای حرفه دندانپزشکی در کل دنیا بالا است و باعث می شود که فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی که از یک دانشگاه بین المللی معتبر فارغ التحصیل شده اند، از آینده شغلی خود مطمئن باشند و تحصیل در یک دانشگاه بین المللی را نوعی سرمایه گذاری تلقی کنند.

یکی از دانشگاه های معتبر بین المللی که در مسکو روسیه واقع شده است و سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را در رشته دندانپزشکی می پذیرد، دانشگاه پیراگوا است. این دانشگاه رتبه جهانی خوبی دارد و پذیرش در آن نسبتا آسان است اما مهمتر از همه شهریه مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی است. همچنین نکته مثبت برای متقاضیان ایرانی این است که مدرک دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید و به رشته دندانپزشکی نیز علاقمند هستید این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب سعی کرده ایم به تمامی سوالات شما در مورد پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا، هزینه تحصیل، مدت زمان تحصیل و غیره پاسخ دهیم.

همچنین جهت کسب اطلاعات کاربردی در مورد تحصیل پزشکی در دانشگاه پیراگوا می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

لینک مقاله: تحصیل پزشکی در دانشگاه پیراگوا روسیه

اطلاعات کلی دانشگاه پیراگوا در یک نگاه

نوع مدرک لیسانس دندانپزشکی عمومی – Specialist degree
طول دوره تحصیل 5 سال
ترم ورودی سپتامبر – September
ددلاین اپلای برای پذیرش جون – June
شهریه سالانه برای دانشجویان بین المللی 460 هزار روبل (5000 تا 7600 دلار)

دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های پزشکی است. رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا تحت عنوانSpecialty degree  شناخته می شود و بصورت حضوری و تمام وقت ارائه می شود. زبان تدریس روسی و انگلیسی است و طول مدت دوره 5 سال خواهد بود. تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا روسیه به دانشجویان فرصت می دهد تا به مطالعه تخصصی در مورد بیماری های مخاط دهان، دندانپزشکی بالینی، دندانپزشکی کودکان، جراحی های ترمیمی دهان و دندان و غیره بپردازند. دانشجویان همچنین می توانند در زمینه های علوم طبیعی، بیولوژی پزشکی و اصول حرفه ای و اخلاقی در پزشکی به تحقیق و مطالعه بپردازند.

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا دانش و مهارت گسترده ای در این تخصص کسب می کنند که باعث موفقیت حرفه ای و شغلی آنها در آینده خواهد شد. در سال دوم تحصیل در رشته دندانپزشکی، مهارت های اولیه در کلاس های phantom که به دستگاه ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته مجهز شده است، به دانشجویان آموزش داده می شود. در این کلاس ها شرایط واقعی یک مطب دندانپزشکی برای دانشجو فراهم شده است. شبیه ساز سر بیمار، ابزارها و لوازم مورد نیاز برای آموزش عملی در اختیار هر دانشجو گذاشته می شود.

در ترم های بالاتر دانشجویان تحت نظارت اساتید خود وارد کلینیک های دندانپزشکی و مراکز درمانی مسکو می شوند و در محیط واقعی روی بیماران آموزش های لازم را فرا میگیرند. همچنین این امکان برای دانشجویان فراهم می شود که در سمینارها و نمایشگاه های تخصصی دندانپزشکی شرکت کنند و به تبادل دانش و تجربیات بپردازند و با آخرین دستاوردها و فناوری های دندانپزشکی آشنا شوند.

در نهایت بعد از اتمام دوره 5 ساله رشته دندانپزشکی به فارغ التحصیلان مدرک دندانپزشکی عمومی از طرف دانشگاه اعطا می شود.

آینده شغلی رشته دندانپزشکی

تقاضا برای شغل دندانپزشکی در کلینیک های دولتی و خصوصی در سراسر دنیا بسیار بالا است. بنابراین فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا، به دلیل داشتن مدرک بین المللی معتبر، آینده شغلی تضمین شده ای دارند. پس از گذراندن دوره رزیدنتی، فارغ التحصیلان می توانند با عناوین زیر مشغول به کار شوند:

  • ترمیم دندان (dental therapists)
  • بهداشت دهان و دندان (dental hygienists)
  • ارتوپدی دندان (dental orthopedists)
  • جراحی دندان (dental surgeons)

فارغ التحصیلان همچنین می توانند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه دهند و به فعالیت های آکادمیک، پژوهشی و یا تدریس در دانشگاه مشغول شوند.

لازم به توضیح است که مقطع تحصیلی “دندانپزشکی عمومی” در دانشگاه پیراگوا، مقطع کارشناسی و لیسانس است و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای دریافت مدرک تخصصی برای فارغ التحصیلان وجود دارد.

نحوه پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا

برای ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر داشته باشید و در آزمون ورودی رشته دندانپزشکی شرکت کنید. در آزمون ورودی دروس زیست شناسی، شیمی و زبان روسی مورد سنجش قرار می گیرد.

شرایط پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا

اگر تمایل دارید که در دانشگاه پزشکی پیراگوا روسیه ادامه تحصیل دهید، جهت اخذ پذیرش باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • سن حداقل 17 سال (دانشگاه محدودیت سنی ندارد ولی حداقل سن داوطلب باید 17 سال باشد).
  • داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (مدرک باید مورد تایید وزارت آموزش و پرورش باشد).
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه (کسب حداقل 50 درصد نمره در دروس اصلی که شامل زیست، شیمی و فیزیک است).

نکات مهم و کاربردی برای متقاضیان ایرانی

جهت اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا به نکات زیر توجه ویژه نمایید:

  • زبان تدریس در دانشگاه پیراگوا روسی و انگلیسی است. البته زبان اصلی روسی در نظر گرفته شده است اما دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل ندارند.
  • برای قبولی در رشته دندانپزشکی باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نمایید. آزمون ورودی شامل دروس زیست شناسی، شیمی و زبان روسی است.
  • برای ورود به رشته دندانپزشکی در دانشگاه پیراگوا، شرط معدل وجود ندارد و ملاک قبولی در رشته دندانپزشکی فقط کسب حداقل 50 درصد از نمره زیست و شیمی است.

ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا

اگر با زبان روسی آشنایی ندارید پیشنهاد می شود که مسیر زیر را برای ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا انتخاب نمایید:

  • شما ابتدا باید در دوره پادفک ثبت نام کنید. دوره پادفک حدود یک سال است طول می کشد و شامل 2 ترم تحصیلی می باشد. هزینه شرکت در این دوره حدود 290 هزار روبل است.
  • در ترم اول در دوره پادفک به شما زبان روسی تدریس می شود و در ترم دوم دروس اصلی که شامل زیست، شیمی و فیزیک است به زبان روسی آموزش داده می شود و از این طریق برای آزمون ورودی دانشگاه آماده می شوید. بعد از اتمام دوره پادفک می توانید در آزمون ورودی رشته دندانپزشکی شرکت کرده و تحصیل در رشته اصلی را آغاز کنید.
  • شروع ترم پادفک ماه سپتامبر است. بنابراین داوطلبان بهتر است از ماه می برای ثبت نام در دوره پادفک اقدام کنند.
  • نکته مثبت اینجاست که ورود به دوره پادفک دانشگاه پیراگوا شرط معدل ندارد و از این بابت است که گفته می شود که پذیرش در رشته های پزشکی این دانشگاه آسان است. (البته به دلیل رقابتی بودن ورود به دوره پادفک بهتر است که معدل شما بالا باشد).
  • نکته قابل توجه دیگر این است که برای تاییدیه مدرک دندانپزشکی توسط وزارت بهداشت ایران، باید مدرک زبان روسی A2 داشته باشید.

جهت ثبت نام در دوره پادفک و دریافت ویزای تحصیلی روسیه می توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید.

مراحل اپلای برای پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا

جهت اخذ پذیرش در دانشگاه پزشکی پیراگوا باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. تکمیل کردن اپلیکیشن فرم: شما می توانید بصورت آنلاین و از طریق وبسایت دانشگاه اپلیکیشن فرم را تکمیل نمایید.
  2. آپلود کردن مدارک مورد نیاز: از تمامی مدارک مورد نیاز طبق چک لیست اسکن رنگی بگیرید و کپی های الکترونیک آن را که بصورت فایل پی دی اف است، آپلود نمایید. مدارک اصلی باید به زبان روسی نیز ترجمه رسمی شوند.
  3. سابمیت کردن درخواست: بعد از تکمیل مراحل بالا باید درخواست پذیرش خود را سابمیت نمایید.
  4. دریافت نامه پذیرش: بعد از موافقت با درخواست شما، نامه پذیرش از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود.
  5. اقدام برای ویزای دانشجویی: از طریق نامه پذیرش می توانید برای ویزای تحصیلی روسیه اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز در زمان اپلای

در زمان اپلای برای دانشگاه باید مدارک زیر را بهمراه ترجمه های رسمی آنها ارسال نمایید:

  • مدرک دیپلم بهمراه ریزنمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی بهمراه ریزنمرات
  • مدرک قبولی در آزمون ورودی
  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • 6 عدد عکس پاسپورتی
  • گواهی پزشکی
  • جواب منفی آزمایش ایدز

شهریه دانشگاه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

در دانشگاه پیراگوا رشته دندانپزشکی را به دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می کنند. شهریه سالانه برای تحصیل دندانپزشکی با زبان انگلیسی 7600 دلار است. اگر به زبان روسی تحصیل کنید که پیشنهاد می شود حتما تحصیل با زبان روسی را انتخاب نمایید زیرا فقط از این طریق است که می توانید مدرک خود را به زبان روسی دریافت کنید. از این طریق مدرک شما به تایید وزارت بهداشت ایران می رسد و شهریه سالانه 5000 دلار خواهد بود که نسبت به تحصیل در یک دانشگاه بین المللی مقرون بصرفه است.

همچنین باید هزینه اقامت که حدودا 300 دلار خواهد بود بهمراه سایر هزینه ها مانند بیمه درمانی و غیره را نیز در نظر بگیرید. در موجوع به هزینه های ویزای تحصیلی می توان گفت هزینه کل تحصیل شما در رشته دندانپزشکی دانشگاه پیراگوا می تواند در حدود 50 هزار دلار شود.

آیا در روسیه به دانشجویان بین المللی اجازه کار داده می شود؟

بله. دانشجویانی که برای تحصیل به روسیه مهاجرت می کنند اجازه دارند در حین تحصیل، کار کنند. این نکته یکی از مزیت های تحصیل در روسیه است زیرا دانشجویان می توانند هزینه های زندگی خود را در طول اقامت در روسیه از این طریق پوشش دهند. حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که شرکتی که قرار است در آن مشغول به کار شوید باید از دانشجو بودن شما اطلاع داشته باشید و با این وضعیت موافقت کند و از طرفی به موافقت دانشگاه نیز نیاز دارید.

معرفی دانشگاه پیراگوا روسیه

دانشگاه پزشکی پیراگوا روسیه، Pirogov Medical University، معروف به مسکو دوم، یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی پیشرفته است که دندانپزشکان برجسته بسیاری را آموزش داده است. این دانشگاه دولتی همچنین سایر رشته های پزشکی مانند پزشکی عمومی، داروسازی، روانشناسی بالینی و غیره را ارائه می دهد. رتبه جهانی دانشگاه پیراگوا 677 و رتبه کشوری آن 24 است. این دانشگاه بدلیل داشتن تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و پزشکی و سیستم آموزشی پیشرفته و بروز، شهرت علمی بین المللی دارد. دانشگاه پزشکی پیراگوا با داشتن 115 دپارتمان، 250 رشته تخصصی و 2000 استاد جزء پیشروترین دانشگاه های پزشکی روسیه است.

در پایان به مزیت های تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پیراگوا روسیه اشاره می کنیم:

  • شهریه مقرون به صرفه
  • پرداخت شهریه بعد از رسیدن به روسیه
  • دریافت مدرک معتبر بین المللی از بزرگترین موسسه پزشکی و دندانپزشکی روسیه
  • تایید شدن دانشگاه توسط سازمان بهداشت جهانی و سایر انجمن های دندانپزشکی دنیا
  • مورد تایید بودن مدرک دندانپزشکی توسط وزارت بهداشت ایران
  • تحت پوشش داشتن همه بیمارستان ها و کلینیک های دولتی مسکو
  • برگزاری دوره کارآموزی برای کسب تجربه در محیط کار واقعی
  • دسترسی به جدیدترین و بروزترین تجهیزات و دستگاه های دندانپزشکی
  • امکان ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا
  • تحصیل در محبوب ترین کشور دنیا برای رشته پزشکی و دندانپزشکی
  • تحصیل در بزرگترین شهر روسیه

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *