روسیه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه لومونوسوف روسیه

رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های پزشکی است زیرا تقاضا برای این حرفه در تمام کشورهای دنیا بالاست. بنابراین تحصیل دندانپزشکی در یک دانشگاه بین المللی و معتبر می تواند نوعی سرمایه گذاری برای آینده محسوب شود. یکی از دانشگاه های روسیه که رشته دندانپزشکی را ارائه می دهد دانشگاه لومونوسوف مسکو است. این دانشگاه جز 100 دانشگاه برتر جهان و بهترین و معروف ترین دانشگاه روسیه است. دانشگاه لومونوسوف یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. البته باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه لومونوسوف رشته دندانپزشکی را فقط به زبان روسی ارائه می دهد. اما شهریه مقرون بصرفه و پذیرش آسان در این رشته باعث شده است که تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه لومونوسوف یکی از گزینه های ایده آل برای دانشجویان بین المللی باشد.

در این مطلب به کاربردی ترین نکات و اطلاعات در مورد چگونگی پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف پرداخته ایم.

دانشگاه لومونوسوف مسکو رشته پزشکی را نیز ارائه می دهد که جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پزشکی در دانشگاه لومونوسوف به لینک زیر مراجعه نمایید:

مقاله مرتبط: تحصیل پزشکی در دانشگاه لومونوسوف

دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو

دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو Lomonosov Moscow State University که به اختصار به آن  MSUگفته می شود،  یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی روسیه است. این دانشگاه در سال 1755 تاسیس شد و امروزه تقریبا تمامی رشته های دانشگاهی اعم از رشته های سنتی و رشته های مدرن در علوم و فناوری را به دانشجویان ارائه می دهد. دانشگاه لومونوسوف 39 دانشکده دارد و بیش از 128 رشته دانشگاهی را در مقاطع مختلف آموزش می دهد. تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از 40 هزار نفر است که در میان آنها دانشجویان بین المللی زیادی وجود دارد.

یکی از مهمترین نکات در مورد دانشگاه لومونوسوف مسکو این است که در این دانشگاه پیشرفته ترین و بروزترین تجهیزات آزمایشگاهی و تکنولوژی های پزشکی و دندانپزشکی در اختیار دانشجویان قرار دارد. همچنین بزرگترین کتابخانه روسیه متعلق به این دانشگاه است.

رتبه بندی دانشگاه لومونوسوف مسکو

در جدول زیر رتبه کشور و جهانی دانشگاه لومونوسوف مسکو را براساس رتبه بندی QS مشاهده می نمایید:

رتبه کشوری دانشگاه لومونوسوف 1
رتبه جهانی دانشگاه لومونوسوف (QS 2022) 78

 

رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف مسکو

رشته دندانپزشکی در دانشگاه لومونوسوف مسکو به زبان روسی ارائه می شود و طول مدت تحصیل در این رشته 5 سال است. نوع مدرک دندانپزشکی این دانشگاه Bachelor یا لیسانس است و جز برنامه های آموزشی تخصصی یا Specialist programs قرار دارد. مدرک دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف از نظر بین المللی معتبر است زیرا مورد تایید سازمان های جهانی از جمله سازمان جهانی بهداشت WHO، انجمن پزشکی و دندانپزشکی اروپا، وزارت بهداشت روسیه و وزارت بهداشت ایران است. بنابراین دانشجویانی که از ایران برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف اقدام می کنند، می توانند بعد از فارغ التحصیلی به کشور خود بازگردند و به عنوان دندانپزشک مشغول به فعالیت حرفه ای شوند.

پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف مسکو

برای ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • سن 17 سال به بالا
  • داشتن مدرک رسمی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کسب حداقل 50 درصد نمره دروس زیست و شیمی
  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه

به دلیل اینکه رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف به زبان روسی ارائه می شود، متقاضیان تحصیل در این رشته باید تسلط کافی به زبان روسی داشته باشند. اگر متقاضی تحصیل در رشته دندانپزشکی این دانشگاه هستید و دانش زبان روسی ندارید اصلا نگران نباشید زیرا خود دانشگاه دوره پادفک برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که روشی مطمئن برای ورود به رشته اصلی است.

نکات قابل توجه در مورد پذیرش رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف

  • زبان تدریس رشته دندانپزشکی در دانشگاه لومونوسوف فقط به زبان روسی است.
  • برای ورود به دانشگاه لومونوسوف نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل نیست.
  • برای ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه است.
  • توجه داشته باشید که برای تاییدیه مدرک دندانپزشکی توسط وزارت بهداشت، به مدرک زبان روسی سطح A2 نیاز است.

مسیر مطمئن برای ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف برای متقاضیان ایرانی

توصیه می شود متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های روسیه را دارند، ابتدا دوره پادفک که یک دوره یکساله است را بگذرانند، سپس در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده و وارد رشته دندانپزشکی شوند. اقدام از این طریق تضمینی برای ورود به رشته دندانپزشکی در دانشگاه های روسیه از جمله دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو است.

دوره پادفک چیست؟

دوره پادفک شامل 2 ترم تحصیلی است و ترم ورودی آن ماه سپتامبر خواهد بود. در ترم اول به دانشجویان زبان روسی تدریس می شود و در ترم دوم دروس اصلی زیست، شیمی و فیزیک به زبان روسی آموزش داده می شود و دانشجویان برای آزمون ورودی آماده می شوند. البته برخی از دانشگاه های روسیه آزمون ورودی ندارند و شرط معدل برای پذیرش در رشته دندانپزشکی را در نظر گرفته اند اما برای ورود به دانشگاه لومونوسوف، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه اجباری است. از طریق این روش می توانید بعد از گذراندن دوره پادفک وارد رشته اصلی شده و با زبان روسی به تحصیل بپردازید. برای ورود به دوره پادفک و رشته اصلی نیاز است که در دورس زیست، شیمی و فیزیک حداقل 50 درصد نمره را کسب نمایید.

جهت کسب جدیدترین اطلاعات در مورد چگونگی ثبت نام در دوره پادفک دانشگاه لومونوسوف، هزینه دوره پادفک، اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی این دانشگاه، لزوم شرکت در آزمون ورودی و ویزای تحصیلی روسیه، با مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید. شرایط خاص شما در طی مشاوره رایگان بررسی خواهد شد.

فرایند اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف

در ادامه مراحل اپلای برای رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف شرح داده شده است:

  1. سابمیت اپلیکیشن بصورت آنلاین: در مرحله اول باید درخواست پذیرش خود را بصورت آنلاین ثبت نمایید. بدین منظور وارد وبسایت دانشگاه شده و بر روی گزینه اپلای کلیک نمایید و اپلیکیشن فرم را بهمراه مدارک مورد نیاز ارسال کنید. توجه داشته باشید که باید کپی های الکترونیک از مدارک خود را تهیه کنید جهت تهیه کپی الکترونیک باید از اصل مدارک اسکن رنگی تهیه کنید. مدارک شما در نهایت باید به صورت فایل پی دی اف آپلود شوند. فراموش نکنید که به پرداخت اپلیکیشن فی نیاز است.
  2. دریافت نامه پذیرش: مسئول پذیرش در مورد موافقت دانشگاه با پذیرش شما در رشته دندانپزشکی از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهد داد. شما بعد از 2 روز نامه پذیرش یا Admission letter را دریافت خواهید کرد.
  3. امضا توافقنامه و پرداخت هزینه ثبت نام: بعد از ارسال نامه پذیرش شما فرصت دارید تا آفر را تایید کنید. بعد از تایید شما، باید هزینه ای برای ثبت نام پرداخت شود که مبلغ آن 250 دلار است. این مبلغ را می توانید بصورت آنلاین پرداخت کنید و رسید آن را بصورت فایل پی دی اف برای دانشگاه ارسال نمایید.
  4. دریافت دعوتنامه: جهت اقدام برای ویزای تحصیلی باید دعوتنامه از دانشگاه دریافت کنید. تقریبا 40 روز زمان می برد تا دانشگاه دعوتنامه را برایتان صادر کند.
  5. اپلای برای ویزای تحصیلی: بعد از دریافت دعوتنامه از دانشگاه می توانید برای ویزای تحصیلی رویه اقدام نمایید. بعد از دریافت ویزا باید مبلغ 700 دلار به عنوان Admission fee پرداخت کنید. توجه داشته باشید که در ابتدای تحصیل باید شهریه یک سال دانشگاه بهمراه هزینه اقامت را پرداخت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پذیرش در دانشگاه لومونوسوف می توانید به لینک های زیر از سایت روسی و  انگلیسی دانشگاه قسمت پذیرش مراجعه نمایید.

https://www.msu.ru/en/admissions/

http://lomonosov.university/

مدارک مورد نیاز در زمان اپلای برای دانشگاه لومونوسوف

مدارکی که باید در زمان اپلای رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف ارسال کنید شامل موارد زیر است:

  • مدرک رسمی دیپلم بهمراه ریزنمرات
  • مدرک رسمی پیش دانشگاهی بهمراه ریزنمرات
  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی پزشکی (نتیجه منفی تست ایدز و کارت واکسیناسیون کووید 19 ضروری است)

نکته: تمامی مدارک باید به زبان روسی ترجمه رسمی شوند و ترجمه ها به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز دارد.

تاریخ های مهم (ددلاین) برای رشته پزشکی دانشگاه لومونوسوف

در جدول زیر ددلاین ها و تاریخ های مهم فهرست شده است تا در زمان اپلای برای دانشگاه لومونوسوف زمان مناسب را از دست ندهید:

تاریخ شروع اپلیکیشن (شروع ارسال درخواست یا اپلای) – Application Start Date ژانویه
تاریخ اتمام اپلیکیشن (اتمام فرصت ارسال درخواست یا اپلای) – Last Date of Application آگوست
دریافت نامه پذیرش یک ماه بعد از ارسال درخواست
شروع ترم تحصیلی سپتامبر

 

مزایای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه لومونوسوف مسکو

در ادامه لیستی از مزیت های تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف را مشاهده می نمایید:

  • دانشگاه لومونوسوف مسکو جز 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و طبق QS جز دانشگاه های 5 ستاره محسوب می شود.
  • شهریه دانشگاه لومونوسوف برای رشته دندانپزشکی نسبت به سایر دانشگاه های بین المللی در کشورهای دیگر، برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است.
  • روش پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه های روسیه از جمله دانشگاه لومونوسوف مسکو نسبت به سایر دانشگاه های بین المللی دنیا آسان است. با گذراندن دوره پادفک ورود شما به رشته دندانپزشکی تضمین شده است.
  • مدرک دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف مسکو در کل دنیا معتبر است. این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.
  • دانشگاه لومونوسوف مسکو امکانات زیادی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد و به دانشجویان بین المللی کمک می کند که تجربه ای بی نظیر داشته باشند و بتوانند در محیطی دوستانه به تحصیل دانش و مهارت بپردازند.
  • سیستم آموزشی دانشگاه لومونوسوف مسکو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و با معیار های جهانی برابری می کند. همچنین دانشگاه لومونوسوف مسکو دارای تجهیزات دندانپزشکی پیشرفته است که به دانشجویان این رشته کمک می کند که با پیشرفته ترین متدها و دستگاه ها و فناوری های این رشته آشنا شوند.
  • دانشگاه لومونوسوف مسکو برای دانشجویان بین المللی خوابگاه با تمامی امکانات زندگی فراهم کرده است.
  • دریافت ویزای تحصیلی روسیه راحت و سریع است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه لومونوسوف روسیه می تواند آینده شغلی دانشجویان را تضمین کند زیرا مدرک پزشکی این دانشگاه دارای اعتبار جهانی است و دانشجویانی که از ایران برای تحصیل پزشکی نیز وارد این دانشگاه شده اند، می توانند مدرک خود را در ایران یا سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار دهند. ورود به دوره پادفک می تواند مسیر مطمئنی برای تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *