روسیه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه رودن روسیه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه رودن روسیه

تحصیل رشته دندانپزشکی در یک دانشگاه بین المللی معتبر می تواند نوعی سرمایه گذاری برای آینده باشد زیرا فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی به دلیل تقاضای بالا برای این شغل در همه کشورهای دنیا، آینده شغلی و اجتماعی تضمین شده ای خواهند داشت. یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی برای دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در یک دانشگاه بین المللی را دارند، دانشگاه رودن روسیه است. دانشگاه رودن رتبه جهانی بسیار خوبی دارند و طبق QS یک دانشگاه 5 ستاره محسوب می شود. از طرفی ورود به رشته پزشکی این دانشگاه آسان است و شهریه دانشگاه نیز مقرون به صرفه می باشد. در این مطلب سعی کرده ایم به تمامی سوالات شما در مورد شرایط و نحوه پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه رودن، هزینه تحصیل، مدت زمان تحصیل و غیره را پاسخ دهیم.

معرفی دانشگاه رودن

نام کامل دانشگاه رودن People’s Friendship University است که به آن RUDN گفته می شود. این دانشگاه یکی از برترین موسسات آموزشی پزشکی و دندانپزشکی را دارد و در شهر مسکو روسیه واقع شده است. دانشگاه رودن در سال 1960 تاسیس شد و اولین فارغ التحصیلان آن در سال 1965 مدراک خود را دریافت کردند. دانشگاه رودن پیشرفته ترین تجهیزات دندانپزشکی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد و تاکنون بیش از 6500 متخصص تحصیلات خود را در موسسه پزشکی این دانشگاه تکمیل کرده اند.

مدرک رشته های پزشکی دانشگاه رودن روسیه توسط سازمان های بین المللی مانند WHO مورد تایید قرار گرفته است و همچنین مدرک دندانپزشکی این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. رتبه جهانی دانشگاه رودن طبق QS 295 تا 317 است و جز لیست برترین دانشگاه های جهان و دانشگاه های 5 ستاره قرار دارد.

دانشگاه رودن دانشکده های مختلف و متنوعی دارد و موسسه پزشکی دانشگاه رودن شامل دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، روانشناسی و غیره می باشد.

اطلاعات کلی ” تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه رودن” در یک نگاه

سال تاسیس دانشگاه رودن 1960
محل دانشگاه مسکو، روسیه
نوع دانشگاه دولتی
تاییدیه مدرک پزشکی مورد تایید WHO و NMC
رتبه جهانی 317
رتبه کشوری 31
شرط ورود به رشته دندانپزشکی نمره معدل 16 به بالا و کسب 50 درصد نمره زیست و شیمی
طول مدت تحصیل در رشته پزشکی 5 سال
آزمون ورودی نیاز است
مدرک زبان آیلتس یا تافل نیاز نیست
زبان تدریس انگلیسی/ روسی
وبسایت دانشگاه رودن https://eng.rudn.ru/

 

رشته دندانپزشکی دانشگاه رودن

تدریس رشته دندانپزشکی در دانشگاه رودن از سال 1996 آغاز شده است و از آن زمان تاکنون بیش از 1000 دندانپزشک متخصص از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که در میان آنان دندانپزشکان برجسته ای وجود دارد. در حال حاضر بیش از 1200 دانشجو و 250 کارآموز در این دانشکده به تحصیل مشغول هستند. رشته دندانپزشکی در دانشگاه رودن به دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود و دانشجویان می توانند یکی از زبان ها را انتخاب کنند. مدرک دندانپزشکی این دانشگاه Specialist Degree است و بصورت تمام وقت و حضوری ارائه می شود. مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی 5 سال است.

در طول دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی به دانشجویان پاتولوژی ترکیبی، تکنیک های دندانپزشکی، فناوری های نوین تشخیص و درمان بیماری های دندان و دهان آموزش داده می شود. به عنوان مثال مدل سازی سه بعدی و فناوری های CAD\CAM، رادیولوژی سه بعدی، ایمپلنتولوژی، جراحی ترمیمی فک و صورت و پروتزهای دندانی آموزش داده می شود.

در فرایند یادگیری به دانشجویان دروس زیر نیز ارائه می شود:

  • دروسی مانند اخلاق پزشکی، تاریخ پزشکی، اقتصاد، جامعه شناسی
  • دروس تخصصی تر مانند آناتومی، بافت شناسی، فیزیولوژی، پاتولوژی و ایمونولوژی
  • مهارت هایی مانند دندانپزشکی عمومی، پیشگیری از بیماری های دهان و دندان، پروتز دندان، انواع جراحی های دهان و دندان، ترمیم پوسیدگی دندان و غیره.

دوره 5 ساله دندانپزشکی عمومی در دانشگاه رودن معادل مدرک لیسانس در نظر گرفته می شود و یکی از مزایای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه رودن این است که دوره فوق لیسانس و تخصصی دندانپزشکی را نیز ارائه می دهد. فارغ التحصیلان دندانپزشکی عمومی می توانند دوره تخصصی را که 3 ساله است در این دانشگاه ارائه دهند البته لازم به توضیح است که رشته تخصصی دندانپزشکی در این دانشگاه فقط به زبان روسی تدریس می شود.

در ترم های بالاتر در رشته دندانپزشکی عمومی، دانشجویان علاوه بر تکنیک های دندانپزشکی، دروس پزشکی عمومی مانند جراحی عمومی، مغز و اعصاب، روانپزشکی، اطفال، زنان و زایمان را نیز مطالعه می کنند.

در دانشگاه رودن دوره انترنی یا Internship به دانشجویان رشته دندانپزشکی ارائه می شود. این دوره در مراکز آموزشی شبیه سازی شده، درمانگاه دندانپزشکی و مراکز بالینی برگزار می شود.

آینده شغلی رشته دندانپزشکی

تقاضا برای شغل دندانپزشکی در کلینیک های دولتی و خصوصی در سراسر دنیا بسیار بالا است. بنابراین فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه رودن، به دلیل داشتن مدرک بین المللی معتبر، آینده شغلی تضمین شده ای دارند. پس از گذراندن دوره رزیدنتی، فارغ التحصیلان می توانند با عناوین زیر مشغول به کار شوند:

  • ترمیم دندان – dental therapists
  • بهداشت دهان و دندان – dental hygienists
  • ارتوپدی دندان – dental orthopedists
  • جراحی دندان – dental surgeons

فارغ التحصیلان همچنین می توانند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه دهند و به فعالیت های آکادمیک، پژوهشی و یا تدریس در دانشگاه مشغول شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته دندانپزشکی دانشگاه رودن می توانید به لینک های زیر که از وبسایت دانشگاه رودن است مراجعه نمایید:

https://eng.rudn.ru/education/educational-programs/7035

https://eng.rudn.ru/education/educational-programs/dentistry/

https://eng.rudn.ru/education/educational-programs/11241

شهریه رشته دندانپزشکی در دانشگاه رودن

شهریه سالانه رشته دندانپزشکی در دانشگاه رودن به شرح زیر است:

دندانپزشکی به زبان روسی (دوره 5 ساله) 8500 دلار
دندانپزشکی به زبان انگلیسی (دوره 5 ساله) 9500 دلار
دندانپزشکی تخصصی (دوره 3 ساله) 4200 دلار

 

فرایند پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه رودن

جهت اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه رودن باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل سن 17 سال
  • داشتن مدرک رسمی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • کسب حداقل 50 درصد نمره دروس اصلی زیست و شیمی

نکات کاربردی پذیرش رشته دندانپزشکی دانشگاه رودن برای متقاضیان ایرانی

  • زبان تدریس در دانشگاه رودن، انگلیسی و روسی است. دانشجویان می توانند زبان تدریس را انتخاب کنند.
  • برای ورود به دانشگاه رودن نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل نیست.
  • اگر تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب نمایید، نیازی به گذراندن دوره پادفک برای یادگیری زبان روسی و یا دروس اصلی زیست و شیمی به زبان روسی نیست.
  • توجه داشته باشید که برای تاییدیه مدرک دندانپزشکی توسط وزارت بهداشت، به مدرک زبان روسی سطح A2 نیاز است.

مسیر مطمئن برای ورود به رشته دندانپزشکی دانشگاه رودن

توصیه می شود متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل رشته دندانپزشکی در روسیه را دارند، ابتدا دوره پادفک که یک دوره یکساله است را بگذرانند، سپس در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده و وارد رشته های پزشکی از جمله دندانپزشکی شوند. اقدام از این مسیر تضمینی برای ورود به رشته دندانپزشکی در دانشگاه های روسیه است.

دوره پادفک چیست؟

دوره پادفک شامل 2 ترم تحصیلی است و ترم ورودی آن ماه سپتامبر خواهد بود. در ترم اول به دانشجویان زبان روسی تدریس می شود و در ترم دوم دروس اصلی زیست، شیمی و فیزیک به زبان روسی آموزش داده می شود و دانشجویان برای آزمون ورودی آماده می شوند. البته برخی از دانشگاه های پزشکی روسیه آزمون ورودی ندارند و شرط معدل برای پذیرش در رشته دندانپزشکی را در نظر گرفته اند. در این صورت می توانید بعد از گذراندن دوره پادفک وارد رشته اصلی شده و با زبان روسی به تحصیل بپردازید. برای ورود به دوره پادفک و رشته اصلی توصیه می شود معدل بالای 16 و نمرات زیست و شیمی بالای 16 داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام در دوره پادفک دانشگاه رودن، هزینه دوره پادفک، اخذ پذیرش در رشته پزشکی این دانشگاه، لزوم شرکت در آزمون ورودی و ویزای تحصیلی روسیه، با مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید. شرایط خاص شما در طی مشاوره رایگان بررسی خواهد شد.

 مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه رودن

برای اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در دانشگاه رودن روسیه باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • تکمیل اپلیکیشن فرم: ابتدا باید از طریق وبسایت دانشگاه رودن، اپلیکیشن فرم را تکمیل نمایید.
  • آپلود مدارک مورد نیاز: طبق چک لیست مدارک مورد نیاز را آماده نمایید و کپی های الکترونیک آنها را تهیه کنید. بدین منظور باید از اصل مدارک بهمراه ترجمه های رسمی آنها به زبان روسی، اسکن رنگی تهیه کرده و فایل های پی دی اف مدارک را در محل مشخص شده آپلود نمایید. توجه داشته باشید که قبل از سابمیت نهایی درخواست خود، اپلیکیشن فی را پرداخت کنید.
  • دریافت نامه پذیرش: بعد از حدود یک هفته از سابمیت درخواست پذیرش، نامه پذیرش ارسال خواهد شد. با نامه پذیرش دانشگاه می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت اپلای رشته دندانپزشکی در دانشگاه رودن

مدارکی که باید در زمان اپلای رشته پزشکی دانشگاه رودن ارسال کنید شامل موارد زیر است:

  • مدرک رسمی دیپلم بهمراه ریزنمرات
  • مدرک رسمی پیش دانشگاهی بهمراه ریزنمرات
  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی پزشکی (نتیجه منفی تست ایدز و کارت واکسیناسیون کووید 19 ضروری است)

توجه داشته باشید که از باید ترجمه رسمی از تمامی مدارک خود به زبان روسی تهیه کنید. ترجمه رسمی باید بهمراه مهر وزارت امور خارجه و دادگستری باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای اپلای بصورت آنلاین به لینک زیر از وبسایت دانشگاه رودن مراجعه نمایید:

https://eng.rudn.ru/admissions/admission-of-foreign-citizens-2022/

 

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. آیا کشور روسیه به دانشجویان بین المللی اجازه کار می دهد؟

  • بله. دانشجویانی که برای تحصیل به روسیه مهاجرت می کنند اجازه دارند در حین تحصیل، کار کنند. این نکته یکی از مزیت های تحصیل در روسیه است زیرا دانشجویان می توانند هزینه های زندگی خود را در طول اقامت در روسیه از این طریق پوشش دهند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی هزینه ها که شامل شهریه دانشگاه نیز باشد از طریق کار کردن در طول دوره تحصیل قابل پرداخت نیست. به دانشجویان بین المللی اجازه داده می شود که به اداره خدمات مهاجرت فدرال مراجعه کند و با امضای قرارداد به صورت قانونی در روسیه به کار مشغول شود. البته به نامه رئیس دانشگاه نیز نیاز است. حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که شرکتی که قرار است در آن مشغول به کار شوید از دانشجو بودن شما اطلاع داشته باشید و با این وضعیت موافقت کند.

2. هزینه دوره پادفک دانشگاه رودن چقدر است؟

  • هزینه دوره پادفک دانشگاه رودن برای یکسال (دو ترم تحصیلی) حدود 2500 تا 4900 دلار است. برای اطلاع از آخرین مبلغ مشخص شده برای شهریه دوره پادفک و انتخاب نوع دوره (حضوری یا آنلاین) با مشاوران موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید.

3. آیا به دانشجویان بین المللی امکان اقامت در خوابگاه دانشجویی داده می شود؟

  • بله. دانشگاه رودن برای دانشجویان بین المللی خوابگاه های دانشجویی فراهم کرده است. خوابگاه های دانشجویان بین المللی دانشگاه رودن در مرکز شهر و نزدیک به ساختمان اصلی دانشگاه واقع شده اند. خوابگاه های دانشگاه رودن به خوبی تجهیز شده اند و امکانات رفاهی مناسبی برای دانشجویان فراهم شده است. هر چیزی که برای یک زندگی دانشجویی مورد نیاز باشد در خوابگاه وجود دارد.
به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *