روسیه

تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه

تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است که به این رشته علاقه دارند. اعتبار بین المللی دانشگاه های پزشکی روسیه، هزینه و شهریه مقرون به صرفه، سیستم آموزشی مدرن با جدیدترین تکنولوژی های جهان در رشته پزشکی و در نهایت پذیرش آسان در رشته پزشکی باعث شده است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این رشته جذب دانشگاه های پزشکی روسیه شوند. در این مطلب به یکی دیگر از دانشگاه های معتبر روسیه که رشته های پزشکی را ارائه می دهد، پرداختیم. در ادامه کاربردی ترین نکات و اطلاعات در مورد تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه را مشاهده می نمایید.

معرفی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ در سپتامبر سال 1897 به عنوان موسسه آموزشی پزشکی برای زنان تاسیس شد. این دانشگاه اولین موسسه آموزش عالی در روسیه و اروپا بود که برای زنان فرصت تحصیل در رشته پزشکی را فراهم کرد. اکنون دانشگاه پاولوف یکی از دانشگاه های پزشکی پیشرفته و پیشرو در کشور روسیه است. این دانشگاه از زمان تاسیسش تاکنون از متدهای آموزشی منحصربفرد استفاده کرده است که مبتنی بر ترکیبی از بهترین روش های آموزش سنتی بهمراه روش های آموزشی بروز دنیا و طبق استانداردهای جهانی است. نام فعلی دانشگاه، Pavlov First Saint Petersburg State Medical University در سال 1994 توسط دولت روسیه انتخاب شد.

اطلاعات کلی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ در یک نگاه

نوع دانشگاه دولتی
محل دانشگاه سن پترزبورگ روسیه
سال تاسیس 1897
رتبه کشوری 94
تایید شده توسط سازمان جهانی بهداشت WHO و NMC
وبسایت رسمی دانشگاه https://en.1spbgmu.ru/
زبان تدریس انگلیسی/ روسی
ترم ورودی یا اینتیک دانشگاه سپتامبر
مدت زمان فرایند پذیرش 45 تا 60 روز
شرط ورود به رشته پزشکی کسب 50 درصد نمره در دروس زیست، شیمی و فیزیک
آزمون ورودی نیاز است
مدرک زبان بین المللی آیلتس یا تافل نیاز نیست
طول دوره تحصیل در رشته پزشکی 6 سال (بهمراه دوره کارآموزی یا انترنی)
شهریه تحصیل در رشته پزشکی 4 هزار و 400 دلار (سالانه)

 

تحصیل در دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ طیف گسترده ای از رشته های پزشکی با رویکرد سیستم آموزشی منحصربفرد، آموزش داده می شود. این دانشگاه یکی از مراکز بالینی بزرگ و پیشرو در روسیه است که به دانشجویان کمک می کند تا بتوانند مهارت های خود به در مرحله عمل بکار گیرند. هر رشته برای آموزش و تحقیقات بالینی واحد بیمارستانی در محوطه دانشگاه دارد. نحوه تدریس رشته پزشکی به گونه ای است که دانشجویان بتوانند به عنوان یک متخصص در حوزه مراقبت های پزشکی و بهداشتی به فعالیت حرفه ای مشغول شوند. برخلاف بسیاری از دانشگاه های بین المللی، دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ فرصتی را برای دانشجویان کارشناسی خود فراهم می کند تا اولین تجربه کاری خود را در سال سوم تحصیل در رشته پزشکی داشته باشند.

دانشکده های دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

این دانشگاه رشته های پزشکی متنوعی را از طریق دانشکده های زیر به دانشجویان ارائه می دهد:

  • دانشکده پزشکی (که شامل پزشکی ورزشی و روانشناسی بالینی نیز می شود)
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده تربیت بدنی
  • دانشکده پزشکی اطفال
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده دانشجویان بین المللی
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده تحصیلات پیش دانشگاهی یا Pre-University Education

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه پاولوف به لینک زیر از وبسایت دانشگاه مراجعه نمایید:

en.1spbgmu.ru/education

رنکینک دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

وضعیت رتبه بندی دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ به شرح زیر است:

رتبه کشوری 94
رتبه جهانی 3270

 

رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

رشته پزشکی عمومی در دانشگاه پاولوف 6 سال است. مدرک تحصیلی آن Physician (Specialitat, MD) است. این دانشگاه رشته پزشکی را برای دانشجویان بین المللی به دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می کند. دانشجو می تواند یکی از این دو زبان را برای آموزش انتخاب کند. یکی از نکات جالب این دانشگاه این است که رشته پزشکی برای تخصص اطفال ارائه می دهد که آن نیز یک دوره 6 ساله است و مدرک آن Physician in Pediatrics (Specialitat, MD) است.

رشته های پزشکی، دندانپزشکی و اطفال شامل دوره پیش بالینی (سال اول تا سوم دانشگاه) است. در رشته پزشکی از سال چهارم تا ششم دروس بالینی پزشکی تدریس می شود که به آن دوره پایه گفته می شود و شامل دروس نظری پزشکی است که برخی از آنها عبارتند از:

  • آناتومی
  • بافت شناسی
  • فیزیولوژی
  • میکروبیولوژی
  • بیوشیمی
  • انفورماتیک
  • پاتولوژی
  • فارماکولوژی

از همان سالهای اول دانشگاه دانشجویان ارتباط با بیماران را یاد می گیرند. سال آخر دانشگاه (یکسال آخر) آموزش بالینی و کارآموزی یعنی دوره انترنی است که دانشجویان به فعالیت در بیمارستان و کلینیک می پردازند و تحت نظر اساتید خود به تشخیص و درمان بیماری ها مشغول می شوند. آموزش بالینی هم در کلینیک دانشگاه و هم در موسسات بالینی برای بیماران سرپایی و هم در بیمارستان های دولتی در شهر سن پترزبورگ انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات برنامه آموزشی می توانید به لینک زیر از وبسایت دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ مراجعه نمایید:

en.1spbgmu.ru/educational-programs

پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ برای دانشجویان بین المللی

جهت اخذ پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک تحصیلی دیپلم (کسب حداقل 50 درصد نمره در دروس زیست، شیمی و فیزیک)
  • سن 17 سال به بالا
  • شرکت در دوره Pre-Entrance دانشگاه

فرایند ورود به رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ برای متقاضیان ایرانی

دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ برای دانشجویان بین المللی برنامه آموزشی Pre-Entrance ارائه می کند. بطور کلی توصیه می شود متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های روسیه را دارند، ابتدا دوره پادفک یا دوره آمادگی برای ورود Pre-Entrance که یک دوره یکساله است را بگذرانند، سپس در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده و وارد رشته پزشکی شوند. البته برخی از دانشگاه های پزشکی روسیه آزمون ورودی ندارند و کسب نمرات مورد قبول بعد از گذراندن دوره پادفک معیار پذیرش در رشته اصلی است.

دوره پادفک چیست؟

دوره پادفک شامل 2 ترم تحصیلی است و ترم ورودی آن ماه سپتامبر خواهد بود. در ترم اول به دانشجویان زبان روسی تدریس می شود و در ترم دوم دروس اصلی زیست، شیمی و فیزیک به زبان روسی آموزش داده می شود و دانشجویان برای آزمون ورودی دانشگاه در رشته پزشکی آماده می شوند. بطور کلی با شرکت در دوره پادفک یا Pre-Entrance دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ می توانید وارد رشته پزشکی این دانشگاه شوید. برای ورود به دوره پادفک و رشته اصلی نیاز است که در دورس زیست، شیمی و فیزیک حداقل 50 درصد نمره را کسب کرده باشید.

جهت کسب جدیدترین اطلاعات در مورد چگونگی ثبت نام در دوره پادفک دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ، هزینه دوره پادفک دانشگاه، اخذ پذیرش در رشته پزشکی این دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی روسیه، با مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید. در طی مشاوره رایگان شرایط خاص شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی خواهد شد.

نکته مهم: دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ دوره Pre-Entrance را به دو روش حضوری و غیرحضوری (آنلاین) برگزار می کند. ددلاین پذیرش در دوره Pre-Entrance دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ عبارتند از:

  • دوره حضوری: 1 ژوئن June (اواسط خرداد) تا 29 ژوئیه July
  • دوره آنلاین (آموزش از راه دور): 1 اکتبر October تا 30 نوامبر November

هزینه دوره Pre-Entrance دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ نیز به شرح زیر است:

هزینه دوره حضوری 180 هزار روبل
هزینه دوره آنلاین یا غیرحضوری 130 هزار روبل

 

جزئیات مربوط به دوره پیش از پذیرش دانشگاه را می توانید در وبسایت رسمی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ از طریق لینک زیر مشاهده نمایید:

abit.1spbgmu.ru/admission/preentrance

فرایند اخذ پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

در ادامه مراحل اپلای برای رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ شرح داده شده است:

  • مرحله اول: اپلیکیشن فرم یا فرم درخواست برای پذیرش در رشته پزشکی را از طریق وبسایت دانشگاه بصورت آنلاین تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که تمامی جزئیات را به درستی پر کنید.
  • مرحله دوم: کپی های الکترونیک مدارک خود را آپلود کنید. برای تهیه کپی های الکترونیک از مدارک باید از اصل مدارک اسکن رنگی بگیرید و سپس فایل های پی دی اف آنها را در محل مشخص شده بارگذاری کنید. فراموش نکنید که قبل از سابمیت نهایی درخواست خود، اپلیکیشن فی پرداخت کنید.
  • مرحله سوم: بعد از اینکه دانشگاه با درخواست پذیرش شما در رشته پزشکی موافقت کرد، از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهد. بعد از دریافت نامه پذیرش باید آفر خود را تایید کنید و در مرحله بعد دانشگاه برای شما دعوتنامه ارسال می کند تا از طریق آن بتوانید برای ویزای تحصیلی روسیه اقدام کنید.
  • مرحله چهارم: بعد از دریافت دعوتنامه دانشگاه می توانید برای ویزای دانشجویی خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که قبل از اقدام برای ویزا باید مبلغی از شهریه دانشگاه را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز در زمان ارسال درخواست پذیرش

مدارکی که باید در زمان اپلای رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ ارسال کنید عبارتند از:

  • مدرک رسمی دیپلم بهمراه ریزنمرات
  • مدرک رسمی پیش دانشگاهی بهمراه ریزنمرات
  • مدرک اتمام دوره Pre-Entrance
  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی پزشکی (نتیجه منفی تست ایدز و کارت واکسیناسیون کووید 19 ضروری است)

نکته: تمامی مدارک باید به زبان روسی ترجمه رسمی شوند و ترجمه ها به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز دارد.

ددلاین اپلای برای رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

شروع ارسال درخواست پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ از ماه ژوئن یا June یا اواسط ماه خرداد است.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

شهریه دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ برای تحصیل در رشته پزشکی 4400 دلار بصورت سالانه است. طول دوره تحصیل 6 سال است. هزینه اقامت نیز 500 دلار تخمین زده می شود. بطور کلی هزینه تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه بطور سالانه با سایر هزینه های زندگی و بیمه درمانی بین 4900 تا 5900 دلار خواهد بود.

نتیجه گیری

در پایان می توان این چنین جمع بندی کرد که تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه می تواند آینده شغلی دانشجویان را تضمین کند زیرا مدرک پزشکی این دانشگاه دارای اعتبار جهانی است و دانشجویانی که از ایران برای تحصیل پزشکی نیز وارد این دانشگاه شده اند، می توانند مدرک خود را در ایران یا سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار دهند و به حرفه طبابت مشغول شوند و یا تحصیلات تخصصی خود را ادامه دهند و به فعالیت های آکادمیک و پژوهشی در زمینه پزشکی بپردازند.

ورود به دوره پادفک می تواند مسیری مطمئن برای تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ باشد. پس اگر معدل دیپلم و پیش دانشگاهی خوبی دارید و نمرات بالایی در دروس زیست و شیمی کسب کرده اید و به رشته پزشکی علاقه دارید، تحصیل در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ می تواند گزینه ای ایده آل برای مهاجرت تحصیلی شما باشد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *