اتریش, تحصیلی

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

موسسه مهاجرتی آوات در این مقاله قصد دارد در ارتباط با موضوع تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی، مهاجرت به اتریش، اخذ ویزای تحصیلی اتریش، تحصیل در دانشگاه های اتریش بدون محدودیت سنی و هزینه های زندگی و تحصیل در اتریش، اطلاعات کافی و مفیدی را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد و امیدواریم که بتوانیم در امر مهاجرت، کمک شایانی به شما دوستان عزیز کرده باشیم. با اخذ ویزای تحصیلی در اتریش، در کشوری قدم می گذارید که می توانید بدون دغدغه و آسایش در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در رفت و آمد و سفر باشید و با اتمام تحصیل خود می توانید برای اخذ ویزای کاری اتریش نیز اقدام نمایید.

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی و ارائه ندادن مدرک زبان آلمانی به هنگام مجوز پذیرش دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی اتریش، یکی از مزایایی ست که کشور اتریش برای دانشجویان بین المللی و خارجی خود در نظر گرفته است و مدت زمان 6 تا 9 ماه فرصتی برای اخذ مدرک آلمانی را برای دانشجویان قرار داده است، اما اخذ مدرک زبان آلمانی، هرچه سریعتر انجام گیرد بهتر است، به این دلیل که تحصیل در دانشگاه های اتریش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به صورت آلمانی انجام می گیرد و در مقطع دکتری به صورت انگلیسی می باشد.

مدرک زبان

همه دانشجویان در ابتدا، نیاز به حداقل مدرک زبان آلمانی B2 را دارند، اما اگر در زمان ثبت نام دانشگاه حداقل مدرک زبان آلمانی را نداشته باشند، طی مدت زمان تعیین شده می توانند برای اخذ مدرک زبان آلمانی اقدام نمایند.

شرایط سنی

پس به طور کلی شرایط سنی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اتریش هیچ محدودیت و شرایط سنی خاصی ندارد.

پس به طور کلی می توان گفت که تحصیل در اتریش رایگان و یا در دانشگاه ها با پرداخت شهریه بسیار ناچیز انجام می گیرد و در ابتدا در حین اخذ ویزای تحصیلی اتریش و هنگام تحصیل در اتریش، نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد.

البته دانشگاه هایی که در آن دانشجویان برای تحصیل در زبان انگلیسی اقدام می نمایند، به صورت انگلیسی تدریس و نیاز به مدارک اولیه آیلتس 6.5 و در بعضی مواقع نیاز به آیلتس 7 می باشد.

هزینه زندگی و تحصیل در اتریش

به طور کلی یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش ها برای مهاجرت به اتریش، اخذ ویزای تحصیلی اتریش و یا انتقالی از دانشگاه ایران به دانشگاه های اتریش با اخذ بورسیه تحصیلی اتریش، می باشد.

هزینه زندگی در اتریش در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تقریبا بالا است، اما میان اتریش و آلمان هزینه زندگی در اتریش، نسبت به امکانات عالی و ایده آل در اختیار گذاشته شده برای دانشجویان به نسبت پایین تر می باشد.

ساعات کار مجاز برای دانشجویان

دانشجویان به هنگام تحصیل در اتریش می توانند با داشتن کاری نیمه وقت و انجام مدت زمان 10 ساعت در هفته در مقطع کارشناسی و 20 ساعت در هفته در مقطع کارشناسی ارشد و مدت زمان 30 ساعت در هفته در مقطع دکتری، در مقداری از هزینه های زندگی اتریش صرفه جویی نمایند.

هزینه های تحصیلی

دانشجویان در اتریش علاوه بر هزینه های زندگی، هزینه های تحصیلی نیز دارند و اگر پرداخت شهریه دانشگاه را به صورت رایگان و یا به مقدار خیلی ناچیزی در نظر بگیریم، باز هم هزینه هایی در ارتباط با شهریه خوابگاه، اجاره مسکن و خرید مواد غذایی و خرید پوشاک و آب و برق و هزینه های حمل و نقل و اینترنت نیز وجود دارد.

پرداختی تمامی این هزینه های ذکر شده به صورت ماهیانه می باشد و شامل هزینه خوابگاه دانشجویی بین 250 تا 400 یورو، هزینه اجاره مسکن 40 تا 55 متری 600 یورو و خرید همان ملک در اتریش 2000 یورو و هزینه های خرید مواد غذایی، خرید پوشاک، آب و برق و دیگر هزینه های جانبی را اگر به صورت کلی بخواهیم در نظر بگیریم، بین 550 الی 700 یورو می باشد.

تحصیل در دانشگاه های اتریش

البته لازم به ذکر که دولت اتریش در امر هزینه های جانبی مانند: حمل و نقل و اینترنت برای تمامی شهروندان کشور خود و یا مقیم کشور اتریش و افراد بین المللی و خارجی، امتیازات ویژه ایی قائل می باشد و این موضوع می تواند در امر صرفه جویی در این هزینه ها کمک بسیاری نماید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های اتریش

تحصیل در دانشگاه های اتریش، به صورت دو ترم انجام می گیرد. اما به طور کلی برای شرکت کردن در دانشگاه های اتریش، متقاضیان بین المللی در ابتدا باید با اخذ مدرک دیپلم و شرکت در کنکور سراسری و اخذ رتبه قبولی دانشگاه های ایران، می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش اقدام و خود را برای تحصیل در دانشگاه های اتریش آماده نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش

  • اصل و کپی برابر اصل پاسپورت و ارائه به صورت ترجمه شده
  • اصل و کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی و ارائه به صورت ترجمه شده.
  • وجود عکس پاسپورتی
  • اشتغال به تحصیل در دانشگاه های ایران و ارائه به صورت ترجمه شده
  • گواهی دیپلم و ریز نمرات مربوط به دوره دیپلم و ارائه آن ها به صورت ترجمه شده
  • گواهی پیش دانشگاهی و ریز نمرات مربوط به پیش دانشگاهی و ارائه آن ها به صورت ترجمه شده
  • ریز نمرات مربوط به دوره کارشناسی و ارائه آن به صورت ترجمه شده

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانیدفرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

  1. نوید جهان مهر گفت:

    با سلام و عرض ادب
    45 ساله هستم و دارای مدرک مهندسی مکانیک (سراسری با معدل 14 ) و 20 سال سابقه کار مرتبط در حوزه نفت و گاز. همچنین سطح زبان IELTS 6.5 Academic میباشد.
    خوشبختانه تا بحال سابقه ریجکتی ویزا نداشته ام. بسیار علاقمند هستم در یکی از کشورهای اروپایی، خصوصا” اتریش برای مقطع ارشد ادامه تحصیل بدهم. لطفا” راهنمایی کنید.
    با تشکر

    1. مدیر وب سایت گفت:

      با درود و احترام
      امکان اقدام برای شما هست. لطفا برای مشاوره و راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *