اتریش, تحصیلی

تحصیلات در اتریش

تحصیلات در اتریش

داشتن اطلاعات مناسب در باب شرایط تحصیلات در اتریش و اقامت در کشور اتریش برای متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل، همواره بسیار مهم تلقی شده است. در این مقاله به دلیل سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در اتریش قصد داریم در خصوص همین امر اطلاعاتی مفید و مختصری را به اشتراک بگذاریم. امید است که تمامی اطلاعات برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع شود پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تحصیلات در اتریش و اقامت آن

  •  تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اتریش (رایگان)
  •  تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی اتریش (تحصیل دارای هزینه)

هزینه های زندگی

در مورد هزینه های زندگی در اتریش هم باید بگوییم که هزینه های زندگی در هر کشوری کاملا بستگی به فرد متقاضی و نحوه زندگی او دارد، که البته متغیر است. به طور مثال: بعضی افراد با هزینه های بالا زندگی می کنند و با شرایط بسیار مرفه، اما افرادی هم وجود دارند که با هزینه های بسیار کمتر زندگی می کنند، بصورتی که فقط مایحتاج ضروری زندگی خود را در نظر می گیرند و یا اگر که تفریحاتی را هم مد نظر دارند بصورت کاملا منطقی و معقول است.
اما در هر صورت برای یک زندگی معمولی دانشجویی در اتریش می توان هزینه 750 تا 950 یورو در ماه را در نظر گرفت.

تحصیل در دانشگاه های اروپایی و بالاخص در دانشگاه‌هایی که رنک بالایی در بین دانشگاه‌های اروپایی دارند همواره غایت نهایی بسیاری از دانش پژوهان آسیایی است که از سطح علمی بالایی برخوردار هستند. اما به دلیل سطح پایین کیفیت تحصیل و زندگی نتوانسته اند از امکانات بالای زندگی و تحصیل برخوردار شوند.
در این مقاله ما برآن شده ایم تا یکی از بهترین گزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی را توضیح داده و از مزایا و معایب تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا و اروپا یعنی تحصیل در دانشگاه‌های اتریش را توضیح دهیم.
دانشگاه‌ها و کالج های اتریش معمولا انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال هم دانشگاه‌های دولتی اتریش و هم دانشگاه‌های خصوصی اتریش پذیرای دانشجویان بین المللی هستند.

تحصیلات در دانشگاه های دولتی اتریش 

در ابتدا ما توضیحی در مورد دانشگاه‌های دولتی اتریش خواهیم داد تا با دید بازتری به انتخاب تحصیل در یکی از بهترین کشورهای دنیا بپردازید.
دانشگاه‌های دولتی اتریش معمولا شرایط خاصی را برای پذیرش افراد در نظر دارند، این شرایط می تواند مواردی مانند موراد زیر باشد:

  •  فارغ التحصیل شدن از دانشگاه‌های دولتی ایران
  •  معدل بالا
  • متناسب بودن سن متقاضی با آخرین مدرک تحصیلی

همچنین باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که دانشگاه‌های دولتی اتریش در بعضی از رشته ها آزمون ورودی قرار داده و عملا شرایط پذیرش در این رشته ها بسیار دشوار می باشد.

مدرک زبانی

همچنین علیرغم اینکه دانشگاه های دولتی اتریش هیچ مدرک زبانی از متقاضی نمی خواهد اما در بسیاری از رشته های مورد نیاز مانند: رشته های مدیریت مدارک آیلتس با نمرات بالا مورد نیاز است.
تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اتریش تقریبا رایگان بوده و متقاضیان تحصیل در اتریش فقط هزینه های زندگی خود را می پردازند.

اجازه کار به صورت پاره

افرادی که در دانشگاه‌های اتریش مشغول به تحصیل هستند به صورت پاره وقت اجازه کار دارند و با این میزان کار کردن می توانند درصد بالایی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. اما نباید این نکته فراموش شود که افرادی که برای تحصیل در اتریش اقدام می کنند باید هزینه های یک سال اول زندگی خود را داشته باشند، زیرا پیدا کردن کار در ماه های اول دور از انتظار است که متاسفانه بسیاری از موسسات غیر معتبر اعزام دانشجو روی این مورد مانورهای غلط می دهند و نوید پیدا کردن کار در ماه اول را به متقاضیان می دهند.

شرایط تحصیلات در دانشگاه‌های دولتی اتریش

افرادی که متقاضی تحصیل دردانشگاه‌های دولتی اتریش در مقطع لیسانس هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که بدون قبولی در دانشگاه‌های دولتی ایران عملا این امکان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی اتریش وجود ندارد و حتی افرادی که در دانشگاه‌های دولتی در ایران قبولی داشته باشند باید حداقل 50 واحد پاس شده در ایران داشته باشند و همچنین در صورتی که متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اتریش در دانشگاه‌های آزاد و … مشغول به تحصیل باشند در صورت داشتن سوابق تحصیلی درخشان امکان پذیر می باشد.

در ادامه به شرایط متقاضیانی می پردازیم که از دانشگاه‌های ایران فارغ التحصیل شده اند و برای ادامه تحصیل دانشگاه‌های دولتی اتریش را مورد هدف قرار داده اند.
این افراد با مدارک تحصیلی که از دانشگاه‌های سراسری و آزاد و پیام نور و… اخذ کرده اند بسته به سوابق تحصیلی که دارند می توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اتریش اقدام نمایند که البته یک سری نامه های مورد نیاز باید داشته باشند که در صورتی که پروسه کاری خود را به ما بسپارید، می توانید در این زمینه از مشاوره های حرفه ای و تخصصی مشاوران ما استفاده نمایید.

اخذ پذیرش در مقطع دکتری

افراد متقاضی در مقطع دکتری در دانشگاه‌های دولتی اتریش در صورت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های دولتی اتریش و در صورتی که بتوانند پس از ورود به اتریش استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر بیابند می توانند از بورسیه های تحصیلی که وجود دارد استفاده کنند که البته این خود بسته به سوابق تحصیلی دانشجو و استاد راهنما و دانشگاه مورد نظر دارد.

اخذ بورسیه در مقطع دکتری برای پزشکان

اخذ بورسیه در مقطع دکتری برای پزشکان گزینه ای استثنایی است که پزشکان ایرانی می توانند از آن استفاده کنند زیرا پزشکان زمانی که از دانشگاه‌های دولتی اتریش، پذیرش تحصیلی اخذ می کنند علاوه بر اجازه کاری که دارند و با آن می توانند در بیمارستان ها و درمانگاه‌ها اتریش بصورت پاره وقت کار کنند می توانند در دانشگاه نیز به عناون دستیار استاد کار تحقیقاتی انجام داده و از دانشگاه نیز بورسیه های تحصیلی دریافت کنند که امکان این کار برای پزشکان و دندان پزشکان، داروسازها و دام پزشکان بالای 90% می باشد.

تحصیلات در دانشگاه‌های خصوصی اتریش

در کشور اتریش یک سری دانشگاه‌ها وجود دارند که به زبان انگلیسی کورس هایی ارائه داده و هزینه دار هستند که تقریبا هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی اتریش حدود 12 تا 20 هزار یورو می باشد که البته علی رغم اینکه هزینه دار هستند اما این دانشگاه‌ها مزایای بسیار زیادی دارند به عنوان مثال افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می کنند و اصلا نیازی به مدرک زبان آلمانی نداشته و حتی در اتریش نیز نیازی به گذراندن دوره های زبان آلمانی نمی باشد.

مزایای تحصیلات در دانشگاه‌های خصوصی اتریش

از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی اتریش ضمانت کاری است که بعد از تحصیل بعضی از این دانشگاه‌ها به فارغ التحصیلان خود می دهند. همچنین بعضی از دانشگاه‌های خصوصی اتریش اصالتا شعبه ای از دانشگاه‌های آمریکایی بوده و دانشجویان می توانند بعد از دو ترم تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی اتریش می توانند به آمریکا ترنسفر کرده و در آنجا ادامه تحصیل داده و در آمریکا اقدام برای گرفتن اقامت دائم دهند.

در پایان

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس حاصل فرمایید و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین شما می توانیدفرم ارزیابی ما را پر کرده و از طریق آن مشاوران ما شرایط شما را بررسی می کنند و برای ارائه مشاوره با شما تماس خواهند گرفت.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *