آلمان, تحصیلی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

افرادی که قصد تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی دارند با مشکلاتی روبرو خواهند شد که باید شرایط خاصی داشته باشند. در حالت کلی می توان گفت که تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد. کشور آلمان یکی از علمی ترین کشور های اروپایی می باشد که تمام دانشگاه های آن در رتبه های بالا قرار گرفته است. بسیاری از هموطنان دغدغه فرا گرفتن زبان آلمانی را در سر دارند چرا که یادگیری این زبان برایشان دشوار است. این افراد نباید نا امید شوند چرا که امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. تنها باید پشتکار کافی داشت.

کشور آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای اروپایی می باشد. به همین دلیل افراد متخصص زیادی را پذیرش می کند. دانشجوهایی که در رتبه بالای علمی قرار دارند به راحتی می توانند در دانشگاه های آلمان به تحصیل بپردازند. تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی امکان پذیر می باشد. البته بسیاری از دانشگاه ها تمایل به پذیرش دانشجو با زبان آلمانی دارند. لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های آلمان در هر دو این زبان ها رایگان خواهد بود. تحصیل به انگلیسی حداقل هایی دارد که دانشجو متناسب با رشته تحصیلی خود باید در هر 4 مهارت آیلتس حداقل نمره 6.5 را کسب کرده باشد.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در تمامی رشته ها امکان پذیر نخواهد بود. تنها برخی از دانشگاه ها دروس به صورت انگلیسی تدریس می شوند. باید در نظر داشته باشید که تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی سبب افزایش هزینه دانشگاه خواهد شد.

بنا به گزارشات دریافت شده 23 رشته در سطح این کشور در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شوند که بسیاری از گرایشات فنی و مهندسی و ریاضیات را در بر می گیرد.

همچنین تمامی دانشگاه های آلمان اقدام به تدریس به زبان انگلیسی نمی کنند و تنها در برخی از دانشگاه های آن شاهد تدریس به زبان انگلیسی هستیم.

اگر بخواهیم به چندی از رشته های ارائه شده در آلمان به زبان انگلیسی اشاره کنیم می توان گفت: رشته های فنی مهندسی، فناوری اطلاعات، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، هوا فضا و… به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشگاه هایی نظیر دانشگاه آخن، برمن، مان هایم، کارلسروهه این خدمات را ارائه می دهند. باید در نظر داشته باشید به دلیل بالا بودن رتبه دانشگاه های آلمان پذیرش در آنها به خصوص جهت تحصیل به زبان انگلیسی دشوار خواهد بود.

مقطع کارشناسی ارشد

آرزوی بسیاری از دانشجوها بی شک تحصیل در یکی از دانشگاه های آلمان می باشد چرا که دانشگاه های آلمان از جمله دانشگاه های برتر جهان می باشند. به همین دلیل بسیاری برای اخذ بورسیه مقطع دکترا اقدام به تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های این کشور می نمایند. همچنین یکی از دلایل انتخاب دانشگاه های آلمان رایگان بودن تحصیل در آن‌ها می باشد.

مقطع کارشناسی ارشد در آلمان 2 ساله می باشد و دانشجو امکان انتخاب رشته مورد نظر خود از میان 37 رشته ارائه شده دارد. نکته قابل توجه اینجاست که کدام دانشگاه ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم نموده اند. در حالت کلی می توان گفت که اقامت در آلمان و همچنین تحصیل نیازمند آشنایی با زبان آلمانی می باشد. از جمله دانشگاه هایی که تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم نموده اند می توان به دانشگاه های فرایبورگ، گوتنبرگ، هامبورگ و درسدن اشاره نمود. لازم به ذکر است که دانشجوهایی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید مدرک انگلیسی معتبری داشته باشند.

مقطع دکترا

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

همان طور که می دانید دانشگاه های آلمان از جمله دانشگاه های پیشتاز در بحث قدرت علمی می باشد به همین سبب دانشجویان مقطع دکترا علاقه بسیاری به تحصیل در یکی از دانشگاه های آن دارند. دانشگاه های آلمان به دانشجویان مقطع دکتری اهمیت ویژه ای قائل می باشد و سعی بر تامین مخارج و خواسته های آن‌ها دارد.
تحصیل در آلمان در مقطع دکترا به دو روش زیر امکان پذیر می باشد:

  • اخذ بورسیه تحصیلی: اخذ بورسیه تحصیلی به معنی نخبه بودن و توانایی علمی بالای دانشجو می باشد که از طریق اخذ بورسیه تحصیلی امکان تحصیل به زبان انگلیسی را خواهید داشت.
  • پرداخت شهریه: راه دیگر پرداخت تمامی هزینه ها و شهریه به دانشگاه می باشد که دانشگاه در قبال دریافت مبلغ اجازه تحصیل به زبان انگلیسی را خواهد داد.
    اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های آلمان مزایای بسیاری در بر خواهد داشت. از جمله این مزایا می توان به دریافت حقوق از دانشگاه اشاره کرد. چرا که دانشگاه های آلمان در مقطع دکتری مبلغی حدود 2 هزار دلار جهت حقوق برای دانشجویان در نظر گرفته است.

روش های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در آلمان به دو روش امکان پذیر است:

روش اول برای کسانی است که در کنکور سراسری ایران پذیرفته شده اند. اگر جزو این افراد هستید باید مدارک تحصیلی و مدارک مربوط به قبولی در کنکور سراسری خود را جهت اخذ پذیرش به دانشگاه مورد نظرتان در آلمان ارسال کنید و منتظر قبولی درخواست خود بمانید.

اگر قصد تحصیل در رشته ی پزشکی در آلمان را دارد باید 6 ماه قبل از شروع تحصیل برای ثبت نام اقدام کنید.

در روش دوم برای کسانی است که در کنکور سراسری پذیرفته نشده اند. این افراد می توانند در دوره های یک ساله ی کالج در آلمان شرکت کنند. اگر جزو این افراد هستید ملزم به داشتن مدرک زبان آلمانی می باشید.

بعد از پایان یافتن کالج و بعد از کسب نمره و معدل بالا شما می توانید در یکی از دانشگاه های دولتی آلمان در رشته ی پزشکی پذیرفته شوید.

پیسنهاد می کنیم برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در آلمان مراجعه کنید.

نکات دانستنی راجع به تحصیل به زبان انگلیسی

بسیاری از دانشگاه های آلمان داشتن مدرک زبان انگلیسی را یکی از ضروریات می دانند و در صورت نداشتن مدرک معتبر امکان پذیرش دانشجو وجود نخواهد داشت.

باید در نظر داشته باشید که تحصیل به زبان انگلیسی در ترم های اول جهت یادگیری زبان آلمانی برای شما در نظر گرفته شده است و در این مدت می توانید زبان آلمانی را به خوبی فرا گیرید.

لازم به ذکر است که دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی نیز تدریس می کنند تفاوت قیمت شایانی با کلاس تدریس آلمانی نخواهد داشت. باید در نظر داشته باشید که دانشگاه های آلمان تفاوت قیمت بالایی با یکدیگر دارند.

باید در نظر داشته باشید که هرچه سریعتر نسب به اخذ مدرک آلمانی اقدام نمایید تا هیچ مشکلی در طول تحصیل نداشته و به راحتی بتوانید با مردم این کشور ارتباط برقرار نمایید.

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

با توجه به رشد فزاینده رقابت صنعتی و پژوهشی در سطح بین‌المللی، دولت آلمان به دنبال راهکارهایی بیشتر برای گسترش سطح علمی و آموزشی مناسب برای جذب متقاضیان به زبان انگلیسی در این کشور است. به طوری که شما به‌عنوان یک دانشجوی خارجی مجبور نیستید برای یادگیری دروس یا تحصیل حتماً زبان آلمانی را یاد بگیرید. دولت آلمان برای گسترده تر کردن سیستم آموزشی تحصیلی خود در بزرگ‌ترین دانشگاه ها در حال جا اندازی تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی است.

با این شرایط مساعد و ایده آل کشور آلمان یکی از مقاصد بزرگ تحصیلی در اروپا و حتی جهان به شمار می‌رود. اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای تحصیلی آلمان را می‌توانید در وب سایت ما به صورت کامل مطالعه بفرمایید.

شاید زبان آلمانی را در نگاه اول زبانی سخت و دشوار ببینید. با یادگیری این زبان به‌راحتی می‌توانید در کشور آلمان زندگی کنید و با فرهنگ و مردم این کشور بیشتر آشنا شوید. دانشگاه های بین المللی و عمومی کشور آلمان دارای دوره هایی هستند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. معمولاً دانشگاه های خصوصی بین المللی در این دوره ها همه گیرتر بوده و تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها رواج بیشتری دارد.

می‌توان گفت: به‌طور میانگین چیزی در حدود 107 رشته دانشگاهی در دانشگاه های مختلف به زبان انگلیسی ارائه می شود. تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و در شاخه فنی و مهندسی تدریس می‌شود. در شاخه حقوق و علوم انسانی امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

گرایش ها و شاخه بندی های متنوعی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در آلمان وجود دارد.

در مقطع کارشناسی ارشد رشته های بیشتری نسبت به مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. عملاً بیش از 90% رشته ها و گرایش های مختلف در مقطع فوق لیسانس در آلمان به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد.

مدرک مورد نیاز برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

دانشگاه های دولتی معمولاً هم به زبان آلمانی و هم انگلیسی برای تحصیل دانشجویان شرایط بسیار عالی را فراهم کرده اند. به طوری که تحصیل در این دانشگاه ها به صورت رایگان و یا با هزینه‌ی بسیار کمی همراه هست. اگر شخصی در واحد بین المللی دانشگاه پذیرفته شود شهریه‌ی بسیار کمی را پرداخت می‌کند. این شهریه بین 250 تا 500 یورو در سال است. تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی با داشتن مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 در اکثر دانشگاه ها امکان‌پذیر است.

این راهکار بیشتر برای دانشجویانی فراهم شده است که از پیش با زبان انگلیسی آشنایی کافی داشته و یا دارای وقت مورد نیاز برای آموزش زبان آلمانی نیستند و می خواهند پس از ورود به آلمان با زبان آلمانی به‌تدریج آشنا شوند.

اگر کنجکاو به تحصیل در کشور آلمان به زبان انگلیسی هستید باید بدانید کدام دانشگاه ها دارای شرایط تحصیل رایگان و ارائه دوره ها به زبان انگلیسی هستند. به‌صورت کلی از 106 دانشگاه برتر آلمان نزدیک به 54 دانشگاه این خدمات را ارائه می دهند.

برای نمونه در آلمان در (دانشگاه جاکوب در شهر برمن) رشته های ریاضی به زبان انگلیسی ارائه می شود که شهریه هر سال نزدیک به 24 هزار دلار است.

شرایط عالی تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی آن هم به‌صورت رایگان، تعداد کثیری از دانشجویان خارجی را به سمت خود جذب نموده است. متقاضیان می توانند با جستجوی بیشتر و دقیق تر دانشگاه ها رشته ها آفرهای مناسبی را برای ادامه تحصیلشان بیابند. مدیریت کسب و کار و روانشناسی در دانشگاه فورت از دوره های آموزشی است که با دریافت بورسیه تحصیلی به صورت رایگان و به زبان انگلیسی ارائه می‌گردد.

تعدادی از دانشگاه های انگلیسی‌زبان در آلمان

نام دانشگاه

سایت رسمی

1

روپرشت کارلز هایدلبرگ

https://www.uni-heidelberg.de/en

2

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز-مونیخ

https://www.uni-muenchen.de/index.html

3

دانشگاه TUM-مونیخ

https://www.tum.de

4

دانشگاه فریبورگ

https://www.unifr.ch/home/en.html

5

دانشگاه KIT

http://www.kit.edu

6

دانشگاه هومبولت-برلین

https://www.hu-berlin.de/de

7

دانشگاه جورج آگوست-گوتینگن

https://www.uni-goettingen.de

8

دانشگاه RWTH-آخن

https://www.rwth-aachen.de/go/id/a/?lidx=1

9

دانشگاه فرای-برلین

https://www.fu-berlin.de/en/index.html

10

دانشگاه‌هامبورگ

https://www.uni-hamburg.de

11

دانشگاه راینیش فریدریش ویلیام-بُن

https://www.uni-bonn.de

12

دانشگاه ESCP اروپا

https://escp.eu

13

دانشگاه فردریک الکساندر-ارلانگن نورنبرگ

https://www.fau.de

دانشگاه های فوق نمونه هایی از مراکز آموزشی و علمی تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان هستند. بیشتر دانشگاه ها در مقطع کارشناسی رشته های درسی را به زبان آلمانی ارائه می دهند اما برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع بالاتر می‌توان در بیشتر رشته ها مدرک آیلتس ارائه داد و پذیرش دوره را به صورت کامل به زبان انگلیسی دریافت نمود.

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در دوره دکتری

برای اخذ پذیرش دکتری در آلمان به مدرک زبان انگلیسی احتیاج دارید. داشتن مدرک زبان آلمانی دیگر یک الزام نیست. البته در بعضی از دانشگاه های کشور آلمان در مقطع دکتری مدرک زبان آلمانی نیاز است.

تحصیل رایگان در دانشگاه های عالی و ممتاز آلمان این مهم را برای پذیرش دانشجویان ایجاد می‌کند تا با تدبیر و کمک مالی-رفاهی و آموزشی دولت آلمان، بتوانند تنها با تلاش مستمر و بودجه‌ی مالی کم، به مدارج عالی علمی دست پیدا کنند.

بعد از کامل شدن دوران تحصیلی متقاضیان با داشتن فرصت یک ساله پس از تحصیل به دنبال کار گشته و مشغول به کار شوند. با پیدا کردن کار می‌توانند برای کسب اقامت آلمان تقاضا کنند.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه مهاجرتی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهایی را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. سطح علمی دانشجویانی که به زبان انگلیسی در کشور آلمان تحصیل می کنند با بقیه دانشجویان متفاوت است؟

  • نمی توان گفت سطح علمی متفاوتی دارند، اما باید این را هم در نظر بگیرید که در بهترین دانشگاه های این کشور دروس به زبان آلمانی تدریس می شود.

2. برای تحصیل و زندگی در آلمان تسلط به زبان انگلیسی کافی است؟

  • اگر قصد حضور کوتاه مدت در این کشور را دارید، بله. برای زندگی طولانی تر بهتر است برای تعامل بیشتر زبان رسمی این کشور را فرا بگیرید

3. هزینه ی تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی چقدر است؟

  • این موضوع بستگی به دانشگاه درخواستی شما دارد. دانشگاه های رایگان هم مبلغ اندکی بابت ثبت نام و … دریافت می کنند.

4. آیا می توانم در رشته ی پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی تحصیل کنم؟

  • در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مراکز کمی برای تدریس به زبان انگلیسی در رشته ی پزشکی وجود دارد.

5. داشتن کار دانشجویی برای یک دانشجو در این کشور  الزامی است؟

  •  بعضی دانشجویان برای جبران مخارج دانشگاه و زندگی در آلمان، کار دانشجویی را انتخاب می کنند. اگر حمایت مالی خوبی دارید الزامی به داشتن کار ندارید.

6. راحت ترین راه برای یادگیری زبان آلمانی چیست؟

  • حضور در بین مردم آلمان، معاشرت با آن‌ها، شرکت در کلاس هایی که از طرف دانشگاه ها برگزار می شود. حتی داشتن یک کار دانشجویی حتی اگر نیازی به درآمد ندارید.

7. دریافت ویزای تحصیلی چقدر طول می کشد؟

  • زمانی حدود 1 سال تا 1 سال و نیم.
1.3/5 - (29 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *