آلمان, ثبت شرکت

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

آلمان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای مهاجرپذیر در دنیا می‌باشد. این کشور، در سال‌های بین2017-2015 بیش از 500 هزار مهاجر سوری را مورد پذیرش قرارداد. آلمان قدرتمندترین و ثروتمندترین کشور اروپایی بوده که نقش اساسی در ارزش یورو دارد. در سال 2005 قانونی تصویب شد مبنی بر مهاجرت به آلمان. با توجه به اینکه آلمان جز اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و از لحاظ اقتصادی بسیار قدرتمند است، می‌توان به دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت نیز پرداخت. این نوع مهاجرت یکی از روش‌های دریافت اقامت دائم در این کشور است.

7 دلیل برای ثبت شرکت در آلمان از نظر سایت اقتصادی تحلیلی GTAI

به دلایلی گوناگونی ممکن است شما قصد مهاجرت به آلمان را داشته باشید، اما اگر دلیل اصلی آن ثبت شرکت در آلمان است، می‌توان گفت که یکی از بهترین راه‌ها را انتخاب کرده‌اید. زیرا که ثبت شرکت در این کشور با توجه به دلایل زیر، یکی راه‌های امن در دریافت اقامت محسوب می‌شود. در زیر به برخی از مزایایی سرمایه‌گذاری در آلمان می‌پردازیم.

کشور آلمان به عنوان قطب اقتصادی اروپا محسوب شده و تمامی مزایایی ثبت و سرمایه‌گذاری در اروپا شامل حال سرمایه‌گذاران در این کشور نیز می‌شود.

آلمان سومین صادرکننده کالا در جهان بوده و در رقابتی تنگاتنگ با چین و آمریکا می‌باشد. سهام شرکت‌های این کشور با شاخص 469میلیارد یورو در شاخص FDI به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاران خارجی می‌باشد.

آلمان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنایع و کلا های اولیه در جهان است. صادرات محصولات باکیفیت تضمین شده یکی از دلایل خوش‌نامی این کشور در بازارهای جهانی است. ازجمله مزایایی دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت این است که نرخ حق الزهمه کارگر نیز در چند سال اخیر، در این کشور کاهش داشته است.

آلمان ازلحاظ سیستم آموزشی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. از این رو در دانشگاه های این کشور نیروی کار ماهر پروش میابد. لذا می‌توان با این نیروی کار زبده در رسیدن به اهداف تجاری موفق تر بود.

یکی از مسائل مهم در دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت، میزان مالیاتی است که اشخاص باید به عنوان مالیات به دولت بپردازند. از این جهت دولت آلمان برای این اشخاص و همچنین کارآفرینان، نرخ مالیاتی را کاهش داده است. این کار باعث جذب سرمایه‌گذاران می‌گردد.

آلمان دارای یک اقتصاد توسعه‌یافته و سیاستی حمایت گرایانه از طرف دولت برای سرمایه‌گذاران است. تمامی قرارداد ها، ضمانت‌نامه ها، تعهد نامه‌ها و… در این کشور دارای چهارچوبی محکم می‌باشد، که تخلف از آن منجر به پرداخت جریمه‌های سنگینی است.

مقاله پیشنهادی: راه های اخذ اقامت آلمان

یکی از دلایلی که موجب دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت می‌شود، که این کشور ازلحاظ امنیت و رفاه اجتماعی در سطح بالایی برخوردار است. همچنین فرصت پیشرفت و تحصیل برای خانواده سرمایه‌گذاران در این کشور بسیار محیا است.

نحوه‌ی دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

در آلمان از طریق چند نوع شرکت می‌توان موفق به دریافت اقامت شد. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ثبت شرکت‌های با مسئولیت محدود

در کشور آلمان نیز مانند سایر کشورها انواع گوناگونی از شرکت ها فعالیت می‌کنند. بهترین و کم‌هزینه‌ترین این نوع که از آن می‌توان برای دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت استفاده کرد، شرکت‌های با مسئولیت محدود یا همان GMBH هستند. در چند سال اخیر این شرکت ها یکی از بهترین انواع مهاجرت از طریق ثبت شرکت بوده است. از جمله مزایایی دریافت مجوز این نوع از شرکت ها ساده بودن پروسه و روند سریع ثبت این نوع از شرکت ها است.

حداقل میزان هزینه‌ی اولیه برای دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت، 25000 هزار یورو می‌باشد. از دیگر مزایایی سرمایه‌گذاری در آلمان این است که این هزینه می‌تواند در چند بخش واریز شود، اما باید حداقل نیمی از این هزینه، یعنی 125000 یورو در موقع ثبت شرکت در حساب شخص موجود باشد. شرکت‌های GMBH می‌توانند توسط چند شخص ثبت شده و حداکثر تعداد سرمایه‌گذار برای ثبت این شرکت ها 3 نفر است و نفر چهارم نیز می‌تواند به عنوان مدیر شرکت محسوب گردد. تمامی این اشخاص باید در یک محضر معتبر شریک معرفی شده و همچنین کپی اسناد مختلف موردنیاز برای ثبت شرکت نیز، به اداره صنایع کشور آلمان (Industrie-und HandelskammerIHK) ارائه شود.

در کل زمان موردنیاز برای ثبت شرکت GMBH در آلمان بین 2 تا 3 هفته به طول می‌انجامد. در این بین شخص ثبت کننده باید مبلغ 700 الی800 یورو را به عنوان حق ثبت به دولت آلمان بپردازد، که البته این هزینه منهای مخارج وکیل رسمی می‌باشد.

یک شرکت با مسئولیت های محدود توسط مدیرعامل خود ارائه و ثبت می‌شود. در این نوع از شرکت ها باید حداقل یک مدیرعامل وجود داشته باشد. این شخص لزومی ندارد که حتماً سهامدار عمده و یا یک شخص آلمانی باشد. علاوه بر این  تمامی سهامداران می‌توانند در اداره‌ی شرکت در غالب اعضای هیئت‌مدیره تأثیر داشته باشند.

2. شرایط دریافت اقامت المان از طریق ثبت شرکت GMBH

در آلمان شرکت‌های تجاری دارای اعتبار بیشتری از سایر شرکت ها هستند،‌ از این رو نام این شرکت‌های تازه تأسیس باید حتماً در (Handelsregister) ثبت شود. تمامی مدیرعاملان موظف‌اند که مدارک ثبت شده شرکت خود را در دفتر ثبت تجاری و اقتصادی کشور آلمان یا همان اسناد رسمی، خود شخصاً امضا نمایند.

نام شرکت تازه تأسیس حتماً باید مطابق با زمینه‌ی کاری، اهداف شرکت و یا نام سهامداران شرکت بوده و حتماً باید دارای ضمیمه‌ی مسئولیت محدود و یا (mit beschränkter Haftung) باشد.

بعد از ثبت پرونده در دفتر تجاری و اقتصادی، شرکت وجهه‌ی قانونی پیدا کرده و می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند. البته قبل از شروع فعالیت رسمی خود شرکت باید در اداره‌ی تجارت محلی یا همان (Gewerbe- oder Ordnungsamt) نیز ثبت گردد.

سهام این نوع شرکت ها با اینکه می‌توانند دارای گواهی رسمی باشند، اما نمی‌توانند به عنوان اوراق بهادار وارد بورس کشور آلمان شوند.

3. شرکت‌های عرضه‌کننده سهامی عام یا همان Aktiengesellschaft (AG)

فعالیت در این نوع از شرکت ها معمولاً برای افرادی که تازه وارد بازار کسب‌وکار شده‌اند مناسب نیست. برای این افراد معمولاً توصیه می‌شود که از شرکت‌های به مسئولیت محدود آغاز کنند. شرایط دریافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت سهامی عام به شرح زیر است:

حداقل افراد برای ثبت این نوع از شرکت ها 5 نفر بوده و حداقل میزان سرمایه آن 50000 هزار یورو می‌باشد.

تمامی سهام‌ها در ابتدا باید در بازار سهام آلمان عرضه شوند.

اساسنامه این نوع از شرکت ها باید در دفتر اسناد رسمی آلمان و یا دادگاه این کشور ثبت شود.

سایر مراحل ثبت در اداره‌ی تجارت محلی و همین‌طور دفاتر تجاری نیز، مانند: مراحل ثبت شرکت‌های با مسئولیت محدود است.

نام شرکت با سهامی عام نیز عموماً از اهداف تجاری شرکت گرفته می‌شود.

برای آگاهی بیشتر این مقاله را بخوانید: نحوه ثبت انواع شرکت در آلمان

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

یک دیدگاه ثبت کنید برای “اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

  1. dalir گفت:

    سلام
    با ثبت شرکت مسئولیت محدود توسط دو تا سه نفر آیا اخذ اقامت فقط برای آن سه نفر و یا برای خانواده آنها نیز امکان پذیر است
    با تشکر

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز
      با ثبت شرکت همراهان شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز اقامت میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *