اقامت, فرانسه

راهنمای تابعیت فرانسه و اقامت دائم آن

راهنمای تابعیت فرانسه و اقامت دائم آن

پس از گذشت 5 سال و در برخی موارد کمتر کسانی که در فرانسه زندگی می ­کنند. می ­توانند برای اخذ تابعیت و یا اقامت دائم در کشور فرانسه اقدام کنند. اگر شما می­ خواهید در کشور فرانسه اقامت بلند مدت داشته باشید و یا در این کشور زندگی کنید با ما همراه باشید. زیرا که ما در این مطلب درباره راهنمای تابعیت فرانسه و اقامت دائم آن اطلاعاتی را از منابع موثق در اختیارتان گذاشتیم.

شما باید شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم در کشور فرانسه را دارا باشید. شما باید 5 سال در فرانسه اقامت داشته باشید، اما در بعضی از موارد این مدت کمتر است مانند: ازدواج یا داشتن پدر و مادری که تابعیت فرانسوی دارند. این مسأله که شما تابعیت کشور فرانسه را انتخاب می­ کنید و یا اقامت دائم این کشور را انتخاب هر کدام از این گزینه ­ها به شما اجازه ادامه زندگی بلند مدت در فرانسه را می ­دهد.

البته تفاوت­ هایی بین این دو گزینه انتخابی وجود دارد. به شما کمک می ­کند تا بهترین گزینه موجود را در مورد خودتان انتخاب کنید.

شرایط فرانسه و اقامت دائم آن

حال چگونگی پیدا کردن شرایط مناسب برای شما را در اینجا بیان می­کنیم. Brexit زمانی را که در حال حاضر برای شهروندی فرانسه درخواست می­ کنیم.

کلمه Brexit مخفف “British exit” یعنی؛ خروج اتگلیس از اتحادیه اروپا می­ باشد.

فرانسه به شهروندان بریتانیایی که شرایط لازم برای باقی ماندن و زندگی در اتحادیه اروپا را دارند، مجوز دریافت تابعیت دوگانه را ارائه می ­دهد.

بنابراین با توجه به تغییرات آزادی رفت و آمد اتباع انگلیسی برای ورود به فرانسه تا پایان خروج بریتانیا از این مذاکرات برآورد کردن که حداقل باید 2 سال در فرانسه اقامت کنند.

مطالب مرتبط با فرانسه:

  1. انواع راه های اقامت فرانسه
  2. خود اشتغالی در فرانسه
  3. همه چیز در مورد فرانسه

اقامت دائم یا فرانسوی بودن (شهروندی فرانسه) را انتخاب می­کنید؟

وقتی به شما مجوز اقامت دائم کشور فرانسه را می­دهند شما می­توانید به مدت 10 سال در این کشور زندگی کنید و می ­توانید این مجوز را تمدید کنید. با این وجود شما می­ توانید به طور نامحدود در این کشور زندگی کنید.

با اینکه شما می­ توانید بسیاری از حقوق برابر با شهروندان فرانسوی را داشته باشید. (به عنوان نمونه در آموزش و پرورش، در محل کار، در بهداشت و درمان.) اما در خیلی از موارد هم حقوق برابری ندارید، به عنوان مثال؛ شما حق رأی دادن در انتخابات و یا شرکت کردن برای اخذ یک منصب اجتماعی را ندارید.

اگر شما شهروند بریتانیایی هستید می توانید یک شهروند فرانسوی شوید. برای اینکه هم بتوانید در اتحادیه اروپا باشید، هم از آزادی رفت و آمد در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا لذت ببرید برای این کار لازم نیست ملیت خود را رها کنید بلکه می­ توانید از تابعیت دوگانه استفاده کنید.

تابعیت فرانسه و اقامت دائم آن

اگر شما به مدت زمان پنج سال به طور مداوم در این کشور زندگی کنید شما می­ توانید برای کارت اقامت درخواستی ارائه دهید، این اقامت که برای مدت زمان 10 سال به شما داده می ­شود قابل تمدید می ­باشد.

تمدید مجوز برای اقامت بیشتر از 10 سال با توجه به شرایطی که شما دارید ارائه خواهد شد. مانند: دلیلی که برای اقامت بیان می­ کنید، داشتن ثبات مالی و اشتغال، آشنایی کامل با زبان فرانسوی و تسلط بر آن و شناخت شما از جامعه فرانسه.

شما اقامت دائم فرانسه را از دست خواهید داد، در صورتی که بیشتر از 10 سال متوالی کشور فرانسه را ترک کنید.

اگر شما در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، شهروند سوئیس هستید. به مدت 5 سال یا بیشتر در فرانسه زندگی می­ کنید، لزومی ندارد که برای درخواست اقامت دائم مدرکی برای اثبات درآمد و یا اشتغال خود ارائه دهید.

اگر شما خارج از اتحادیه اروپا (منطقه اقتصادی اروپا / شهروند سوئیس) هستید. شما باید درخواست اقامت دائم را پس از 5 سال ارائه دهید، مجوزی که به شما داده می­ شود حتی بعد از طلاق و یا مرگ همسر معتبر خواهد ماند.

کاهش زمان اقامت پنج سال برای اعضای خانواده و نامزد (همسر، شریک زندگی)

در این موارد اقامت پنج ساله به دوسال کاهش می­ یابد. اگر شما می­ خواهید به اعضای خانواده خود ملحق شوید، که در حال حاضر در فرانسه زندگی می­ کنند و دارای اقامت دائم هستند. اگر شما والدین کودکی با ملیت فرانسوی هستید که دارای اقامت موقت می­ باشید.

همچنین اگر شما با یک شهروند فرانسوی ازدواج کنید و با هم به مدت بیش از سه سال زندگی می­ کنید. شما می­ توانید برای دریافت مجوز اقامت دائم درخواست خود را ارائه دهید، حتی اگر شما این مدت در کشور فرانسه زندگی نکرده باشید. اگر شما کمتر از 3 سال با هم زندگی کرده­ اید، شما باید پس از گذشت 3 سال درخواست اجازه اقامت خودتان را ارائه دهید.

چگونگی درخواست برای اقامت دائم کشور فرانسه

شما باید برای اخذ دریافت تابعیت و یا اقامت دائم کشور فرانسه اطلاعاتی با توجه به مدارکی که در اختیار دارید در مورد وضعیت شخصی خودتان به دفتر مربوطه در استان محلی خود مراجعه کرده و مدارک لازمه را ارائه دهید. شامل؛ اسناد و مدارک اثبات محل اقامت، قرارداد کار، صورت حساب­ه ای بانکی، گواهی تولد یا ازدواج و گواهی پزشکی باشد.

فرانسوی شدن

البته شما می ­توانید یک فرانسوی شوید با تمام حقوقی که یک شهروند فرانسوی می­ تواند داشته باشد. (مانند: حق رأی دادن در انتخابات کشور فرانسه) با استفاده از تابعیت از طریق ازدواج و تولد (حتی اگر در خارج از کشور از والدین فرانسوی به دنیا آمده باشید.) این امر امکان­ پذیر است. شما می­­ بایستی یبشتر از18 سال سن داشته باشید و در فرانسه زندگی کنید. در صورت اخذ تابعیت فرانسوی لازم نیست از ملیت قبلی خود را خارج شوید می ­توانید از تابعیت دوگانه استفاده کنید.

اعطای تابعیت

برای این کار شما می ­توانید تقاضای مربوطه را ارائه دهید در صورتی که شما:

به مدت 5 سال به طور مداوم در کشور فرانسه زندگی کرده باشید. (کمتر از آن تحت شرایطی قابل قبول است: تحصیل در یک دانشگاه فرانسوی.) شما بتوانید اثبات کنید که تسلط کافی بر زبان فرانسه و جامعه و فرهنگ مردم فرانسه و حقوق وظایف شهروندی را دارا می ­باشید.

در صورتی که شما می­ خواهید تابعیت کشور فرانسه را از طریق ازدواج به دست بیاورید شما باید برای پذیرش و ادغام قرارداد CAI وارد سیستم مربوطه شوید و آن را مشاهده و امضاء کنید.

این فرم به مدت 12 ماه پس از اینکه شما آن را ارائه کردید مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت. مبنی بر اینکه شما چطور موارد موجود در فرم CAI را به کار می­ برید.

به عنوان نمونه آیا شما به کلاس آموزش زبان نیاز دارید، همچنین در مورد آموزش­ های مهارت زندگی اجتماعی.

ازدواج

شما می­ توانید پس از4 سال که با یک شهروند فرانسوی ازدواج کردید به یک شهروند فرانسوی تبدیل شوید. (یعنی؛ پنج سال با هم زندگی نکرده ­اید. ) تا زمانی که:

شما هنوز در ازدواج هستید.

همسر شما تابعیت فرانسه خود را حفظ کرده است.

شما می­توانید ثابت کنید که دانش کافی و خوبی در مورد زبان فرانسوی دارید.

استثنا برای اخذ تابعیت فرانسه

در صورتی می ­توانید بدون انتظار دوره پنج ساله، بلافاصله تابعیت فرانسه را دریافت کنید، اگر:

شما در ارتش خدمت کرده باشید.

شما یک پناهجوی واجد شرایط باشید.

شما خدمات استثنایی به فرانسه کرده­ اید.

شما در یک کشوری که در آن زبان مردم آن فرانسه است. در یک مدرسه زبان برای حداقل 5سال حضور داشته باشید.

اگر شما یک فرد خارجی که والدین شما فرانسوی هستند. شما باید درخواستی مبنی بر دریافت گواهی ملیت فرانسوی داشته باشید، لازم نیست برای این درخواست در فرانسه زندگی کنید.

چگونگی درخواست برای فرانسوی شدن

اگر شما تمام شرایط لازم را دارا هستید باید مدارک زیر را ارائه دهید:

دو فتوکپی از فرم درخواست با تاریخ و امضاء

فتوکپی از شناسنامه هر دو متقاضی (نامزد و متقاضی)

اثبات هماهنگی آدرس با نام و نام خانوادگی

گواهی تولد (ترجمه به فرانسه)

گواهی ازدواج در سه ماه گذشته

بیان قسم که هر دو زن و شوهر در کنسولگری باید به امضاء برسانند.

مدارکی و شواهدی از رابطه و یا زندگی زناشویی مانند: گواهی تولد فرزندان، قرارداد وام مسکن، سند ملک و یا حساب بانکی مشترک.

اثبات اینکه همسر شما در زمان ازدواج هنوز یک شهروند فرانسوی بوده است.

اثبات اینکه شما تسلط کافی بر زبان فرانسه دارید مانند یک دیپلم زبان فرانسه.

شواهدی وجود دارد که شما یک سابقه کیفری نداشته باشید به عنوان مثال؛ یک گواهی سابقه کیفری از کشور محل اقامت خود در 10 سال گذشته.

ممکن است از شما بخواهند گواهی اشتغال به کار و یا حمایت مالی ارائه دهید.

درخواست و مدارک شما توسط دفتر پلیس، شهردار و دیگر بخش های مختلف دولتی ارزیابی و شما توسط پلیس مصاحبه می­شوید، در یک فرآیندی که ممکن است 2 سال زمان لازم داشته باشد.

درپایان

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید . و همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *