فرانسه

همه چیز در مورد فرانسه

همه چیز در مورد فرانسه

در این مقاله سعی داریم از همه چیز درمورد فرانسه صحبت کنیم. اگر شما نیز علاقمندید تا همه چیز در مورد فرانسه را بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه شوید. کشور فرانسه یکی از کشورهای حوزه شنگن می باشد که متقاضیان زیادی را برای اقامت دارد. اقامت کشور فرانسه برای افراد بسیاری رویا تلقی می شود. برای اقامت فرانسه راه هایی وجود دارد مثل؛ اقامت کاری فرانسه ابتدا در خصوص کشور فرانسه اطلاعاتی را برایتان آماده نموده ایم که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

همه چیز در مورد فرانسه

فرانسه با عنوان رسمی جمهوری  کشوری است که بخش وسیعی از آن در اروپای شرقی واقع شده است.

پایتخت این کشور پاریس، زبان رسمی مردم آن فرانسوی است و واحد پول این کشور یورو است.

این کشور با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگِ آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، آندورا و اسپانیا مرز زمینی مشترک دارد.

فرانسه یکی از اعضای مؤسس اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است. این کشور از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و دارای حق وتو است.

فرانسه کشوری است که دارای تسلیحات هسته ای است. روز ملی فرانسه چهاردهم ژوئیه است. حدود 64 درصد مردم فرانسه کاتولیک، 28 درصد بدون دین، 3 درصد پروتستان، یهودی ­ها و مسلمانان نیز در این کشور زندگی می کنند. فرانسه کشوری سکولار است که در آن به طور کامل دین از سیاست جدا است.

شرایط اقلیمی

فرانسه یکی از قدرت­های بزرگ فرهنگی، اقتصادی و نظامی در جهان بوده و بیشترین تعداد توریست را در جهان دارد. این کشور با فرهنگ و تاریخ غنی خود و از سوی دیگر با ارزش­های آزادی طلبانه و جمهوری خواهانه نقش مهمی در تاریخ جهان ایفا می­ کند. فرانسه از پیشگامان تأسیس اتحادیه اروپا است جمعیت این کشور در حدود 66 میلیون نفر می ­باشد.

قسمت­ های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب و هوای معتدل است.

قسمت­ های جنوبی نیز آب و هوای مدیترانه­ای دارند. قسمت­های غربی فرانسه دارای اقلیم اقیانوسی است که یعنی؛ این مناطق دارای میزان بارش بالایی بوده. زمستان­ هایی معتدل و تابستان­هایی گرم را تجربه می­ کنند. سایر مناطق نیز معمولاً از تابستان­هایی گرم و گاهی طوفانی و زمستان­ هایی سرد برخوردارند.

فرهنگ فرانسه

فرانسه مهد تمدن غرب و بدون شک از اصلی­ترین محورهای فرهنگی در اروپا است.

غذای فرانسوی، سیستم آموزش فرانسوی، مدل­های فرانسوی در طراحی لباس­، قانون و حقوق فرانسوی همگی نشان دهنده، فرهنگ اصیل و غنی این کشور و تأثیرگذاری در فرهنگ جهانی دارد. زیباترین گالری­ های هنری، بزرگترین و غنی­ ترین موزه­ های جهان­، مجلل­ترین کاخ­ های اروپایی و کلیساهای باشکوه و دلربا تنها نمونه­ هایی از این فرهنگ غنی است.

فرانسه سرزمین ویکتوهوگو، ژان ژاک روسو و فیلسوفانی جون ولتر ورنه دکارت است.

فرانسه به خاطر موقعیت جغرافیایی همواره به صورت پلی میان بسیاری از کشورهای اروپایی تأثیر ویژه­ای بر فرهنگ کشورهای هم جوار خود داشته است.

به همین دلیل بسیاری به این موضوع اعتقاد دارند؛ اگر بخواهیم تنها یک شهر را در اروپا انتخاب کنیم تا به شهری کاملاً اروپایی در همه زمینه­ ها وارد شویم، بدون شک انتخاب ما پاریس عروس شهرهای اروپایی خواهد بود.

کشور فرانسه دارای جاذبه­ های گردشگری زیادی است. کلیسای نتردام، برج ایفل، خیابان شانزه لیزه، میدان کنکور و اتوال، موزه لوور، زندان باستیل، قایق سواری بر روی رود سن، دیزی لند، دانشگاه سوربن، کاخ ورسای و همچنین پیاده­ روی در پارک­ های این شهر از عمده­ ترین جاذبه­ های گردشگری پاریس محسوب می ­شوند.

ویزای الحاق به خانواده فرانسه

اگر شما تصمیم گرفته ­اید که در کنار خانواده خود که در کشور فرانسه زندگی می­ کنند باشید. باید از این نوع ویزا استفاده کنید، همچنین اگر نامزد یا شریک زندگی شما در خارج از کشور فرانسه به سر می ­برد باید برای اینکه وارد کشور فرانسه شود، از این نوع ویزا استفاده کند.

حال اگر اعضای خانواده شما یا شریک زندگی­تان شهروند اتحادیه اروپا، مناطق اقتصادی اروپا، سوئیس می ­باشد. این افراد برای آمدن به کشور فرانسه نیاز به دریافت ویزا نیستند.

کسانی که بستگان آن ها یا شریک زندگی­ شان در اتحادیه اروپا، مناطق اقتصادی اروپا، سوئیس زندگی می­ کنند. برای اینکه بتوانند به خانواده خود ملحق شوند باید ویزای توریستی 90 روزه را دریافت کنند. سپس آن را به طور رایگان تغییر دهند، این در صورتی است که شما درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری ارائه ­دهید. در صورت که گواهی یا سند ازدواج موجود باشد، بتوانید ملیت نامزد خود را در این برنامه سفر به درستی اثبات کنید.

در صورتی که اعضای خانواده شما یا نامزدتان در خارج از اتحادیه اروپا، مناطق اقتصادی اروپا، سوئیس زندگی می کنند. در این صورت همسر و فرزندان نابالغ می­توانند درخواست ویزای الحاق به خانواده را داشته باشند.

همه چیز در مورد فرانسه

اعضای خانواده باید برای زندگی در فرانسه حداقل برای 1 سال درخواست بدهند و این مجوز اقامت معتبر خواهد بود.

اعضای خانواده می­ بایستی از نظر مالی در وضعیت مناسبی باشند(حداقل دستمزد ماهانه 1445 یورو.)

بایستی محل زندگی مناسبی برای اسکان داشته باشند، باید محل سکونت به اندازه کافی اتاق داشته باشد. استانداردهای کشور فرانسه برای محل زندگی یک زن و شوهر sqm ۱۶ و برای هر نفر sqm ۹ اضافه می ­شود.

سپس اعضای خانواده شما باید شرایط خودشان را به سازمان امور بهداشتی و اجتماعی (DDAS: Direction départementale des affaires sanitaires et sociales)  ارائه دهند. این سازمان مکانی است که؛ در آن خدمات بهداشتی و اجتماعی صورت می­ گیرد، دفاتر OFII برای ارائه مدارک خود بروند و ممکن است برای اثبات صحت موارد عنوان شده برای بازررسی از لحاظ محل سکونت و امکانات مالی اقداماتی صورت بگیرد.

در صورتی که شرایط بررسی شده مورد قبول OFII باشد. می­ توانید برای دریافت اقامت بلند مدت به سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود درخواست دهید. در ابتدا اعتبار آن 1 سال است و به شما یک کارت اقامت می ­دهند که تبدیل آن رایگان انجام می ­شود. پس از آن باید در مدت 2 ماه که به فرانسه وارد شدید، باید در دفتر محلی اداره مهاجرت و ادغام  OFII ثبت نام کنید. اگر بخواهید بعد از 1 سال به مدت طولانی در کشور فرانسه زندگی کنید باید درخواست اقامت دائم بدهید.

بستگان پناهجویان

اگر همسر(قبل از وضعیت پناهندگی ازدواج کرده باشند.) یا فرزند تا سن19 سالگی می توانند به خانواده خود ملحق شوند.

ازدواج

طبق قانونی که در اداره مهاجرت و ادغام فرانسه OFII در تاریخ 24 جولای سال 2006 به تصویب رسیده است. اگر شهروند فرانسوی بخواهد با یک فردی که در خارج از کشور است ازدواج کند باید برای دریافت اقامت دائم و ملیت فرانسوی به مدت 4 سال با هم زندگی کنند. توجیه کافی برای این رابطه از نظر عاطفی و مالی وجود داشته باشد. در صورتی که متقاضی نتواند به اثبات این موضوع بپردازد این دوره به 5سال تمدید می ­شود، به مدت حداقل 3 سال از آن را در کشور فرانسه بدون وقفه زندگی کنند و متقاضی باید به یک سطح آگاهی کافی از زبان فرانسه رسیده باشد. همچنین باید محکومیت کیفری برای جرم و جنایت و یا اقدام تروریستی نداشته باشد.

همه چیز در مورد فرانسه

هنگامی که به فرانسه رسیدید

شما باید در مدت 3 ماه با اداره مهاجرت و ادغام فرانسه OFII برای انجام معاینات پزشکی ارتباط داشته باشید. برای اینکه بتوانند برای یک سال به شما برای مجوز اقامت اعتماد کنند و شما باید قرارداد CAI  (Contrat d’Accueil et d’Intégration) را امضاء کنید، این تعهدی بین شما و کشور فرانسه به مدت 1 سال است.

در این مدت شما به جلسه ­هایی دعوت می ­شوید که در مورد سیاست فرانسه، ارزش ­های موجود در جامعه فرانسوی (به عنوان مثال سکولاریسم) و در مورد زندگی روزمره در فرانسه به زبان خودتان از شما سؤال می­ کنند، مهارت­ های زبانی شما را مورد ارزیابی قرار می­ دهند. اگر لازم باشد باید یک دوره زبان رایگان را بگذرانید که مدرک دیپلم مقدماتی فرانسوی DILF اعطاء می­شود.

مطالب مرتبط با فرانسه:

  1. انواع راه های اقامت فرانسه
  2. راهنمای تابعیت فرانسه و اقامت دائم آن
  3. ویزای کاری فرانسه

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید . و همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *