تحصیلی, فرانسه

تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه

تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه

شرایط و قوانین تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه 2022 میلادی و بررسی و اطلاعات مورد نظر  و اقامت فرانسه را در این مقاله در این نوشته قصد داریم به بحث بکشانیم. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه چه مدارکی لازم است و در سال 2022 تحصیلی چگونه می توانید در فرانسه تحصیل نماییم؟ همواره و در همه موارد داشتن اطلاعات در خصوص تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه برای متقاضیان امر مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل و افرادی که درخواست ویزای تحصیلی فرانسه را دارند بسیار مهم بوده است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه

افراد بسیاری معتقدند که تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه، یکی از گزینه های انتخابی مناسب برای تحصیل و اقامت در اروپاست. ولی آیا این چنین است؟

موسسه حقوقی و بین المللی آوات سعی بر این دارد، اطلاعاتی را در خصوص تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد تا شما را برای انتخاب راحت تر در زمینه تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه راهنمایی کند.

در ابتدا بعضی از سوالاتی که برای متقاضیان پیش آمده است را عنوان می کنیم و سپس به اختصار به سوالات شما پاسخ می دهیم.

سوالاتی در خصوص تحصیل در فرانسه

آیا می دانید که هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه چقدر است؟ یا اینکه شما به عنوان یک دانشجوی متاهل متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه، آیا اجازه بردن همراه با خود را دارید؟ آیا دانشگاه های معروف برای تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه را می شناسید؟

همه این ها سوالاتی است که ممکن است به ذهن شما در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه خطور کند اگر می خواهید به پاسخ آن ها دست یابید، پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

درباره کشور فرانسه

فرانسه در نیمکره شمالی و در غرب قاره اروپا قرار دارد نقشه فرانسه شبیه یک شش ضلعی می‌باشد. این کشور با شش کشور اروپایی دیگر مرز زمینی دارد.

فرانسه را به عنوان مهد فرهنگ و هنر می شناسیم فرانسه چهارمین قدرت صنعتی جهان است. آموزش و تحصیل فرانسه جز متنوع ترین و کارآمد ترین نظام های آموزشی دنیاست.

در فرانسه بر اساس آخرین رتبه بندی QS دانشگاه های ممتاز و دولتی فوق العاده ای مانند؛ دانشگاه های سوربون، پیر و مری کو ری پاریس 1 و بوزارت پاریس و بسیاری دیگر با رتبه های جهانی بسیار مناسب وجود دارند.

زبان رسمی و اداری در فرانسه، زبان فرانسه می باشد. مردم فرانسه کما بیش به زبان انگلیسی تسلط دارند، اما برای راحت تر زندگی کردن در این کشور شناختن و تسلط به زبان فرانسوی ضروری است.

فرانسوی ها مردمی بسیار مهربان و فرهیخته ای هستند، برای خارجیانی که فرانسوی صحبت می کنند احترام بسیاری قایل می باشند.

بعد از اینکه دولت فرانسه از کلیسا جدا شد در 9 سپتامبر 1905 فرانسه کشوری لائیک (سکولاریسم) شد. دین اکثر مردم فرانسه (حدود 53%)کاتولیک می باشد، 32% مردم درفرانسه بدون مذهب می باشند، حدود 6% از مردم مسلمان و 1% از مردم آئین یهودی هستند.

نگاهی به فرانسه

توریسم از مهم ترین منابع اقتصادی در کشور فرانسه است. فرانسه از سال 1990 اولین کشور جذب کننده ی توریست در جهان است.

فرانسه رتبه 4 قدرت صنعتی جهان را داراست بعد از اوکراین دومین کشور بزرگ اروپا است، بزرگترین کشور اروپای غربیست. کشور فرانسه از اعضای موسس اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است.

فرانسه دارای آب و هوای معتدل است و 4 فصل را در خود جای داده است. برحسب نواحی مختلف کمی باهم متفاوت است. شهر اصلی فرانسه بوردو، که شهری دانشگاهی است و دارای موسسات آموزش عالی مطرحی در سطح جهانی است. دارای آب و هوایی حداقل 8/5 در طول زمستان و حداکثر 38 در طول تابستان است.

اقدامات اولیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه

قبل از ثبت نام  کردن در کالج فرد باید جهت دریافت ویزای تحصیلی فرانسه با سفارت کشور فرانسه هماهنگ کند.

  1.  تکمیل کردن دو نسخه از فرم های ویزای بلند مدت دانشجویی.
  2. دو قطعه عکس این دو قطعه عکس را باید بر روی فرم های ویزا ضمیمه کنید.
  3. ‎ اصل گذرنامه (با حداقل یک سال اعتبار)
  4. ‎ کپی از صفحات اول گذرنامه + صفحاتی که دارای مهر و ویزا است.
  5. ‎ اصل شناسنامه و کپی از آن ترجمه تائید شده سفارت
  6. ‎ انگیزه نامه ای که  به زبان فرانسه یا انگلیسی باشد و اصل دیپلم های ایرانی کپی از آن ها و ترجمه تائید شده(ارائه مدرک پیش دانشگاهی الزامی نیست.)
  7. ‎ اصل گواهی اشتغال به کار و یا برگه مرخصی
  8. ‎گواهی ثبت نام و یا پیش ثبت نام از دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی در فرانسه که همان نامه پذیرش است،حتی با کپی آن هم می توانید اقدام کنید و در زمان صدور شدن ویزا باید اصل آن را ارائه دهید.
  9. ‎مدرک DELF ،TCF ،TEF زبان فرانسه اگر دوره ی شما به زبان انگلیسی برگزار می شود نیازی به ارائه این مدرک ندارید.
  10.  حسابی حاوی 7500 یورو (البته به تازگی سفارت این مدرک را اخذ نمی کند.)
  11. ‎آدرس اقامت در فرانسه (باید رزرو 10 ماهه برای خوابگاه خود در فرانسه و شهر محل اقامتتان ارائه دهید، همچنین اگر از کروس و یا دانشگاهتان خوابگاه گرفتید، باید مدارک آن را نشان دهید.)
  12. ‎هزینه بررسی پرونده ویزا معادل 99 یورو است که باید به صورت نقد بپردازید.

تعهد محضری رسمی والدین و یا یک نفر ضامن در ایران که باید مدارکی چون فیش حقوقی و گواهی کار و پرینت حساب بانکی 3 تا 6 ماهه و ضمانت محضری رسمی برای قبول کردن هزینه شما در کشور فرانسه ارائه دهد. یا داشتن ضامن در کشور فرانسه باید تعهد مالی خود را برای پرداخت هزینه های شما و گواهی منابع مالی و صورت حساب بانکی و  کارت شناسایی و صورت حساب مالیاتی ارائه دهد.

مطالب مرتبط با فرانسه:

  1. انواع راه های اقامت فرانسه
  2. راهنمای تابعیت فرانسه و اقامت دائم آن
  3. خود اشتغالی در فرانسه
  4. همه چیز در مورد فرانسه

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. و همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *