فرانسه, کاری

خود اشتغالی در فرانسه

خود اشتغالی در فرانسه

با موسسه آوات همراه باشید تا در این مقاله در مورد خود اشتغالی در فرانسه، ویزای کاری فرانسه، مهاجرت به فرانسه از طریق کار، اقامت کوتاه مدت فرانسه، اقامت خود اشتغالی فرانسه، اقامت دائم فرانسه، اقامت موقت فرانسه، راه اندازی کسب و کار در فرانسه، مهاجرت به فرانسه از طریق خود اشتغالی، سرمایه گذاری در فرانسه، ثبت خود اشتغالی در فرانسه، ثبت شرکت در فرانسه، اخذ ویزای کاری فرانسه، ویزای خود اشتغالی فرانسه و وکلای مهاجرت به فرانسه بحث کنیم و اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

خود اشتغالی در فرانسه

قوانین جدیدی در ژانویه 2015 برای مشاغل آزاد و کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته شده که در آن شروع کسب و کار به صورت یک فرد خود اشتغال و یا آزاد با تسهیلات بیشتری برای یک فرد خارجی امکان پذیراست.

اگر شما متقاضی خود اشتغالی در کشور فرانسه هستید، قوانین و مقررات جدیدی که کشور فرانسه برای خارجیان قرار داده است را می توانید از وکلای زبده موسسه حقوقی مهاجرتی آوات جویا شوید.

راه اندازی یک کسب و کار در کشور فرانسه با توجه به مطلبی که در شماره G20 مجله کارآفرینی بارومتر عنوان شده است از سرمایه گذاری های کلان، بسیار معقول تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

شروع کسب و کار در کشور فرانسه زمان کمتر و مراحل کمتری را نیاز دارد و شما می توانید در کمتر از پنج روز فعالیت کسبی خود را به کمک وکلای فرانسوی ما شروع کنید.

خود اشتغالی در فرانسه

اگر شما مایل به شروع کسب و کار خود در کشور فرانسه هستید، در این صورت شما نیاز به یک مجوز برای اقامت در کشور فرانسه می باشید، در صورتی که ساکن اتحادیه اروپا نباشید.

اگر برای کسب و کاری که در نظر دارید داشتن مدارکی برای کار و فعالیت مورد نظر لازم می باشد در این صورت شما باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید که البته خدمات مشاوره ای آن نیز از سمت موسسه به صورت کامل به شما متقاضی عزیز ارائه می گردد.

حال شما نیاز به بررسی بازار کار و فعالیت در کشور فرانسه خواهید داشت پیش بینی بودجه لازم و برنامه های مالی که در زمینه کاری برای شما مهم خواهند بود.

خود اشتغالی در فرانسه و شروع به کار یک کسب کوچک فرانسوی

راه اندازی یک مغازه و یا شرکت کوچک در فرانسه امکان پذیر می باشد، با این حال باید حسابهای مالی و پرداخت های مالیاتی خود را در ابتدا بررسی کنید و در صورت نداشتن مشکل در این زمینه می توانید به ادامه کار بپردازید و در صورتی که برای این کار دچار هزینه قابل توجهی شدید شما می توانید کسب و کار دیگری را برای خود نسبت به امکانات مالی بررسی کنید.

شما می توانید حساب مالیاتی خود را به صورت آنلاین ارسال کنید.

کسب و کارهای کوچکی که افراد به صورت خود اشتغالی برای فعالیت های خود به کار می برند طبق قوانین جدید مشمول قوانین مالیاتی سنگین نخواهند بود، بنابراین افراد می توانند در این زمینه به راحتی اقدام کنند.

ساختار بدین گونه است که کار به صورت پروژه فردی (EI: Entreprise Individuelle) است و فرد به عنوان یک معامله گر عمل می کند نه به صورت یک شرکت یا مؤسسه با مسؤلیت محدود. همچنین می توانید کسب و کار خود را تحت یک کارآفرین و یا یک شرکت کوچک اداره کنید اگر کار شما خرید و فروش محصولات مربوط به یک شرکت و یا مواد مورد نیاز برای تولید باشد. همه کسب و کارها در کشور فرانسه نیاز به یک نوع بیمه مسؤلیت به نام responsabilité professionnelle دارند.

چگونگی ثبت خود اشتغالی در فرانسه

شما باید مراحل زیر را انجام دهید:

شما می توانید به تاییدیه مرکز (CFE: Centre de Formalités des Entreprises)  برای شروع کسب و کار خود نیاز خواهید داشت به عنوان مثال اگر می خواهید یک شرکت تجاری در زمینه صنعت راه اندازی کنید تاییدیه اتاق بازرگانی و صنعت (CCI) مورد نیاز است.

برای صنایع دستی تاییدیه اتاق معاملات و صنایع دستی (CMA) مورد نیاز است.

موارد اجباری برای مدیریت کسب و کار و خود اشتغالی در فرانسه

از ژانویه 2015 در مواردی برای شروع کسب و کار نیاز به کار آموزی دوره های کوتاه مدت 4،5 روزه می باشد که مثلاً یک هنرمند به عنوان یک فرد معامله گر با توجه به اتاق بازرگانی و صنایع دستی مربوطه باید در مورد کارآموزی و جنبه های مختلف آن اطلاعات لازم را دریافت کند.

هماهنگی و برگزاری این دوره ها همگی توسط وکلای ما در فرانسه مدیریت و نظارت می شوند.

تنظیم کسب و کار و خود اشتغالی در فرانسه

برخی از مشاغل در کشور فرانسه مانند آرایشگران، دامپزشکان، حسابداران، فروشندگان، سازندگان که می توان به صورت آزاد در آنها فعالیت کاری را شروع کرد باید با تأییدیه از سازمان ثبت به فعالیت بپردازند و این سازمان باید حق صلاحیت در این امور را ارائه دهد پس از تأیید به شما یک شماره شناسایی داده خواهد شد.

برای برخی از مشاغل نیاز به ثبت بنگاه (مغازه) خود نخواهید داشت و برای برخی از مشاغل نیز فقط با توجه به بودجه مالی خود می توانید کسب و کار خود را شروع کنید و با توجه به اینکه نیازی به ثبت به عنوان شرکت نخواهید داشت در این صورت هزینه های کمتری را برای راه اندازی کسب خود می توانید در نظر بگیرید.

با توجه به اینکه شروع یک سری از کسب و کارها نیاز به مدرک خاصی یا مدرک قابل توجه ای ندارند. شغل هایی که تنها نیاز به یک مهارت خاص دارند و شغل هایی نیز هستند که نیاز به مهارت خاصی ندارند. به عنوان مثال شغل هایی که نیاز به مهارت خاص دارند:

از طریق کار

مکانیکی، لوازم برقی، وسایل خانگی، پرده دوزی و نصب پرده، نجاری، خیاطی، قصابی، بنایی و کفاشی و … از جمله کسب و کارهایی هستند که هنوز هم به شکل سنتی باقی مانده اند و کسانی که تحصیل نکرده اند ولی مهارت این شغل ها را آموزش دیده اند می توانند به سراغ این مشاغل بروند و از این طریق  درآمد کسب کنند.
حال اگر کسی مهارت لازم برای این شغل ها را نیز نداشت می تواند با توجه به بودجه خود کارهایی که نیاز به داشتن مهارت خاصی نیز ندارند را انجام دهد، مانند مکانی برای فروش مواد غذایی و خوراکی (سوپر مارکت)، مکانی برای تهیه غذای خانگی و … که فقط با سرمایه ای که می توانیم برای شروع کار در نظر بگیریم می توانیم در کشور فرانسه به فعالیت بپردازیم و با توجه به فعالیتی (کار یا تحصیل) که انجام می دهیم باید مجوز اقامت را نیز دریافت کنیم.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار و خود اشتغالی در فرانسه

آیا شما برای ورود به کشور فرانسه نیاز به ویزای کشور فرانسه خواهید داشت؟

در صورتی که شما ساکن اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و یا کشور سوئیس هستید نیازی به دریافت مجوز اقامت نخواهید داشت، اما در غیر این صورت شما برای کار و یا تحصیل برای مهاجرت به فرانسه نیاز به دریافت اجازه موقت خواهید داشت.

اگر شما خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنید و برای کار در کشور فرانسه برای کمتر از 90 روز (سه ماه) می روید نیاز دارید که کارفرمای شما برای ویزای اقامت کوتاه مدت اقدام کند. همچنین اگر شما ساکن استرالیا، آنتیگوا و باربودا، باهاما، برزیل، کانادا، اسرائیل، ژاپن، موریس، مکزیک، سنت کیتس و نویس، سیشل، سنگاپور، کره جنوبی، ایالات متحده و یا ونزوئلا هستید نیاز به دریافت ویزا نخواهید داشت اما کار فرمای شما باید مجوز کار معتبر را ارائه دهد تا طبق آخرین قوانین کنسولگری فرانسه بررسی شود.

از طریق کار

حال اگر شما برای بیشتر از 3 ماه برای کسب و کار در کشور فرانسه برنامه ریزی می کنید باید مدارک لازم را اگر برای کارفرما کار می کنید قرارداد کاری شما و اگر به صورت خود اشتغالی و یا مستقل به کار می پردازید به بخش محلی اداره کار و اشتغال DIRECCTE در کشور فرانسه ارائه دهید.

اگر مدارک تأیید شوند، این مدارک به دفتر اداره مهاجرت و ادغام فرانسه (OFII) ارسال می شود در اینصورت شما هر سال باید این ویزای کوتاه مدت را تمدید کنید و پس از پنج سال شما می توانید برای ویزای بلند مدت 10 ساله اقدام کنید.

پس شما می توانید با سرمایه ای که دارید و برنامه ریزی صحیح و داشتن وکیل آشنا به امور خود اشتغالی در فرانسه ، کسب و کار خود را در کشور فرانسه شروع کنید و با دریافت ویزای کار فرانسه و گذراندن پروسه ای برای دریافت ویزای بلند مدت ده ساله و سپس برای اعضای خانواده (همسر و فرزندان) خود برای ورود به کشور فرانسه از طریق ویزای پیوست به خانواده اقدام کنید.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *