آلمان, ثبت شرکت

چرا کشور آلمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم ؟

چرا کشور آلمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم ؟

شرایط ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری چگونه می باشد؟ به راستی راز شگفت انگیز ثبت شرکت در آلمان چیست؟ داشتن اطلاعات مناسب در خصوص قوانین ثبت شرکت در آلمان و اینکه راه های مهاجرت به آلمان چه راه هایی است، برای متقاضیان مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت آلمان بسیار اهمیت دارد.

بطور کلی ثبت شرکت در اروپا دارای قوانین خاصی می باشد که در این مقاله قصد داریم در خصــوص ثبت شرکت در آلمان مطالبی را برایتان به اشتراک بگذاریم. امیدواریم مطالب فوق برای متقاضیان سرمایه گذاری در آلمان و ثبت شرکت در آلمان مثمر ثمر باشد.

نکته اصلی در این مقاله

طبق قانون فدرال دولت کشور آلمان هر فردی اعم از خارجی و تابع که حتی در آلمان سکونت ندارد، به منظور پیشرفت صنعت کشور آلمان می تواند در این کشور کسب و کار خود را راه اندازی نماید.

میزان سرمایه گذاری و حداقل و حداکثری تعیین نشده است و همچنین شروط و اینکه چه درصدی از سهام برای افراد حقیقی و حقوقی می باشد تعیین نشده است و محدودیتی ندارد.

کشور آلمان بهترین مکان برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت ( راه اندازی کسب و کار ) می باشد.

آنچه باید بدانید

ما در این مقاله توضیحی مختصر در خصوص ثبت شرکت در کشور آلمان برایتان تهیه کرده ایم. تا با شرایط ثبت شرکت در آلمان، قوانین سرمایه گذاری و  ثبت شرکت در کشور آلمان، مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور آلمان و اخذ نمودن اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری ثبت شرکت آشنا شده و تصمیمی هدفمند برای آینده خود داشته باشید و برای کسانیکه می خواهند از طریق ثبت شرکت در آلمان فعالیت تجاری خود را رونق داده و پیشرفت های چشمگیری در کشور آلمان شاهد باشند.

چند اصل برای داشتن بهترین سرمایه گذاری در آلمان

برای سرمایه گذاری موفق در کشور آلمان توصیه هایی وجود دارد. از جمله این که:

طرح پیچیده ممنوع

حتی المقدور لازم است از سرمایه گذاری بر طرح های پیچیده با محصولات چندگانه پرهیز شود چون این طرح ها معمولاً برای سرمایه گذار منفعت چندانی ندارند.

به بازپرداخت بسیار بالا شک کنید

در قانون کسب و کار آلمان، بازپرداخت بالا برای سرمایه گذاران غیرمعمول است و می توان گفت وجود ندارد.

درمورد ادعاهای بزرگ محتاط باشید

اگر ادعایی مبنی بر بازده سرمایه گذاری کلان و chance auf شنیدید، دست نگه دارید. این طرح ها اگر هم خوب پیش بروند و بازده بالایی داشته باشند، برنامه ریزی شده و قانونمند نیستند بلکه تصادفی اند.

محافظه کار باشید

مهم نیست چه نوع دیدگاه سیاسی دارید، در امور مالی و سرمایه گذاری محافظه کار باشید.

مشورت کنید

همیشه یک مشاور مستقل کنار خود داشته باشید. از او مشورت بگیرید. بهتر است از تمام مستندات خود، تجزیه و تحلیل ها و فرم های درخواست، کپی داشته باشید زیرا در صورت بروز مشکل به آن ها احتیاج پیدا خواهید کرد.

در اعتماد به ضمانت ها دقت کنید

برای این که بفهمید ضمانت ارائه شده چقدر موثق و خوب است، به موثق و خوب بودن شرکت ارائه کننده آن ضمانت نامه دقت کنید.

پیشنهاد میکنیم برای مطالعه ی بیشتر به مقاله ی سرمایه گذاری در آلمان مراجعه کنید.

چرا کشور آلمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم !؟

کشور آلمان هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاران خارجی و نوع فعالیت تجاریشان قرار نداده است، به همین منظور است که این کشور دارای محبوبیتی خاص در بین کشورهای جهان سوم میدباشد.

در شرکت های سهامی سهامداران دارای تعهدات نیستند. بلکه خود شرکت دارنده حقوق و تعهدات می باشد. به این صورت که شرکت خود به تنهایی به عنوان شخص حقوقی شناخته می شود و متعهد می باشد که مالیات ها را پرداخت نماید.

در شرکت های سهامی مسئولیت به نسبت سرمایه سهام و دارایی کسب و کار محدود خواهد شد و در این نوع شرکت ها سرمایه اولیه مشخص شده می باشد و برای تاسیس شرکت باید حداقل سرمایه وجود داشته باشد. همچنین حسابرسی در این نوع شرکت ها بسیار گسترده خواهد بود.

تعداد سهامداران در بدو تاسیس از دو نفر شروع می شود. تعداد سهامداران نامحدود است و میزان سرمایه سهامداران 25000 یورو میباشد که می تواند این سرمایه هم به صورت نقدی ارائه شود و هم به صورت غیر نقدی (مانند املاک و ثبت اختراع).

اساسنامه شرکت

باید در اساسنامه تمامی نکات ذکر شده و میزان سرمایه شرکت و میزان سود سهام سهامداران و هم تعداد سهامداران به همراه آدرس و مشخصات سهامداران ذکر شود و به تایید محضر خانه رسیده باشد.

یک شرکت برای معرفی فعالیت و به ثبت رساندن فعالیت تجاری خود باید یک نام تجاری و علامت تجاری را به ثبت برساند و باید فعالیت بازرگانی خود را در اداره بازرگانی آن منطقه معرفی کند.

شما باید برای به ثبت رساندن شرکت در این کشور یک طرح توجیهی اقتصادی به اداره بازرگانی منطقه ارائه دهید که در آن از نوع فعالیت تجاری و برنامه 3 سال آینده شرکت گفته شده باشد شما می توانید با تخصص وکلای باتجربه ما این طرح توجیهی اقتصادی را تهیه کنید.

قوانین و مراحل سرمایه گذاری در کشور آلمان

چرا کشور آلمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم ؟

چرا کشور آلمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم ؟

در قانون تجارت آلمان انواع مختلف تجارت نام برده شده است. برای هر کدام قوانین خاصی طرح شده است، اما دستورالعمل های تشکیلاتی آسان وسریع می باشند و تمام مراحل به سرعت و بی دردر طی خواهد شد. شما سرمایه گذاران عزیز بدون هیچ نگرانی مسیر را طی نمایید. زیرا قانون گذاران متخصص ما تمامی مراحل را به سرعت برای شما هموار خواهند کرد.

  • هر فردی می تواند یک شرکت با فعالیت تجاری مشخص در کشور آلمان ثبت نماید، بدون آنکه ملیت و محل اقامت آنان مهم بوده باشد.
  • شما میتوانید با کمترین سرمایه به تاسیس شرکت بپردازید. زیرا قوانین خاص و سختگیرانه ای برای سرمایه گذاران خارجی در کشور آلمان وجود ندارد.
  • فرم های قانونی متفاوتی برای فعالیت تجاری در آلمان در اختیار سرمایه گذاران قرار داده می شود که یکی آز آن‌ها را باید انتخاب نمایید.
  • شرکت هایی که ثبت شده اند هم می توانند شعبه ای در کشور آلمان داشته باشند.
  • نکته ای که بسیار مهم میباشد این است که دولت آلمان شرایط یکسانی را برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی فراهم کرده است.

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت

زمانی که شما قصد ثبت شرکت در آلمان را می کنید باید بدانید که این هدف منجر به اخذ اقامت کشور زیبای آلمان خواهد شد همچنین طبق قوانین مهاجرتی و بلند مدت آلمان سهامداران یک شرکت هم می توانند اقامت دائم آلمان برای خود و خانواده خود را دریافت نمایند.

تحویل مدارک به سفارت آلمان

بعد از آنکه طرح توجیهی خود را ارائه نمودید. می توانید برای دریافت ویزای آلمان به سفارت این کشور بروید و با تحویل مدارک مود نیاز دولت آلمان در خواست ویزا دهید. بعد از بررسی مدارک شما و توجیه فعالیت تجاری که قرار است، در کشور آلمان انجام دهید و ارزیابی اینکه این فعالیت تجاری برای کشور آلمان سودآور می باشد یا خیر. سپس تاییدیه ویزا برایتان ارسال می گردد این بررسی بین 2 تا 3 هفته زمان خواهد برد. تا سفارت مجوز لازم جهت صدور ویزا ی شما را بدهد.

بعد از صدور ویزا شما میتوانید با خیالی آسوده بار سفر را بسته و به کشور آلمان بروید. در ابتدا برای شما یک ویزای یک ساله صادر خواهد شد. شما می توانید این ویزا را به هر سال تمدید نمایید. با موفقیت فعالیت تجاری خود بعد از 5 سال می توانید برای دریافت اقامت دائم خود و خانوادتان اقدام نمایید.

مالیات و سرمایه گذاری در کشور آلمان

زمانی که شما ثبت شرکت در این کشور را با موفقیت انجام می دهید و فعالیت تجاری خود را در این کشور آغاز می کنید موظف به پرداخت مالیات می باشید. قانون فدرال آلمان شرکت های سهامی و شرکت های با مسئولیت محدود را به عنوان اشخاص حقوقی تایید کرده است و موظف به پرداخت مالیات نیز می باشند نرخ مالیات در کشور آلمان برای این شرکت ها 25% سود شرکت می باشد.

شرایط و مزایای ویزای آلمان از طریق سرمایه گذاری

در اینجا یک نگاه کلی به مزایا و ویژگی دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری داریم.
مدارکی که شما برای اخذ اقامت آلمان و  سرمایه گذاری در آلمان باید ارائه دهید:

  • شما باید یک گذرنامه معتبر و یا گواهی مجاز تولد و یا در صورت نیاز گواهی ازدواج داشته باشید و گواهی که در آن قصد از سفر به آلمان ذکر شده باشد.
  • شما همچنین برای رفتن به آلمان یک بیمه معتبر پزشکی و یا بیمه درمانی باید داشته باشید.
  • شما باید مدرک قانونی را برای تامین مالی زندگی خود و خانواده اش را به دولت آلمان ارائه کند.
  • شما باید برای اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری حداقل 1 میلیون یورو را برای طراحی و ایجاد یک کسب و کار تازه در آلمان و یا خرید کسب و کار ثابت شده در آلمان به حداقل یک میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد.
  • شما باید برای ده نفر از شهروندان آلمانی اشتغال جدید ایجاد کنید یا بر روی ده کار آلمانی سرمایه گذاری کنید. هر دو مورد باید حداقل برای پنج سال استمرار داشته باشد.
  • برنامه سرمایه گذاری و کار آفرینی در آلمان شامل اعضای خانواده شما نیز می شود.
  • سرمایه گذاری در آلمان به شما قدرت دسترسی کامل و بی محدودیت به منطقه شینگن از اتحادیه اروپا می دهد.
  • بعد از پنج سال، شما می توانید برای اقامت دائم آلمان از این کشور درخواست کنید.
  • پس از یک سال اقامت دائم شما می توانید برای شهروندی کامل و پاسپورت آلمان درخواست دهید.

هزینه های به ثبت رساندن شرکت در آلمان

هزینه های ثبت شرکت در کشور آلمان بر اساس نوع شرکت ها متغییر می باشند این هزینه ها شامل صدور گواهینامه ثبت شرکت دفتر اسناد رسمی و هزینه های دادگاه های محلی میباشد .

اگر شما یک شرکت سهامی را ثبت نمایید مبلغی حدود 250 یورو را باید در نظر بگیرید. البته این مبالغ تماما در زمان های متفاوت تغییر خواهند کرد، این مبالغ وضع شده نمی باشند اما کنترل شده هستند و بستگی زیادی به تعداد سهامداران و میزان سهام آنان دارد.

شما می توانید به سایت قانون مدنی فدرال آلمان رفته و با مطالعه آن از تمامی هزینه های ثبت شرکت در کشور آلمان اطلاعات کامل کسب نمایید.

برای آگاهی بیشتر: شرایط ثبت شرکت در آلمان

مزایای ثبت شرکت در آلمان

مزایای ثبت شرکت

1

با ثبت نمودن شرکت در آلمان شما از نگرانی هایی که در ایران داشتید بابت تحریم ها رهایی پیدا خواهید کرد.

2

می توانید به صورت آزادانه به تجارت بپردازید.

3

شما می توانید ثبت شرکت در آلمان را به صورت مالکیت 100% انجام دهید و نیازی به وجود شریک آلمانی نخواهید داشت.

4

می توانید در سراسر دنیا افتتاح حساب انجام دهید.

5

امکان درخواست ویزای بلند مد را دارا می شوید.

6

با ثبت نمودن شرکت در کشور آلمان میتوانید اقامت دائم خود و خانواده خود را کسب نمایید (همسر و فرزندان زیر 18 سال ).

7

شما می توانید طبق قوانین از تجارت آزاد در اتحادیه اروپا بهرمند شوید.

8

درخواست ویزاهایی مانند: ویزای کشور انگلستان و آمریکا برایتان  آسان می شود و می توانید به راحتی به این کشورها سفر نمایید.

9

میتوانید به تحصیل رایگان در این کشور بپردازید.

10

تحصیل رایگان برای فرزندان مدیر عامل و سهامداران

نیروی کار آلمانی

چرا کشور آلمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم ؟

چرا کشور آلمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم ؟

شاید برایتان سوال باشد که بعد از گذراندن مراحل ثبت و شروع کار و فعالیت تجاری میتوانید نیروی کار در آلمان استخدام کنید؟ و یا شرایط استخدام نیروی کار در آلمان چگونه است ؟

در پاسخ باید خدمتتان عرض نماییم که کشور آلمان در کار آموزی و کارورزی بسیار مشهور می باشد و به عنوان یک اصل قانونی در اکثر بخش های صنعتی اش وجود دارد.

کمبود نیروی کار

در برخی از نواحی شرقی این کشور با کمبود نیروی کار مواجهه می باشند. نرخ بیکاری بالا است اگر شما می خواهید در آلمان شرکت ثبت کنید. نگران هیچ یک از مراحل آن نباشید. و تمام امور خود را به دست وکلای متخصص ما بسپارید. ما میتوانیم برای شما نیروی کار در آلمان با توجه به نوع فعالیت تجاری شما فراهم آوریم.

سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری را دارند باید بدانند که دولت آلمان برای سرمایه گذاران خارجی خود امکاناتی را فراهم کرده است. تا به مشکل بر نخورید. این امکانات شامل؛ کمک هزینه های مالی و تسهیلات بانکی که با توجه به ماهیت و برگی شرکت اختصاص داده می شود.

دولت آلمان این شرایط را برای سرمایه گذاران خارجی برای آن  فراهم کرده است تا آلمان را مقصد مناسبی برای سرمایه گذاران از سراسر دنیا قرار دهد. مزایا و امکاناتی که در اختیار سرمایه گذاران خارجی خود قرار می دهد همانند؛ سمایه گذاران بومی نیز می باشد و این موضوع خود سبب شده است تا نظر اکثر سرمایه گذاران دنیا به این کشور جلب شود.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما رابررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای را به شما عزیزان بیان می کنند.

 

سوالات متداول

1. امکان سرمایه گذاری در کارخانه های تولیدی در آلمان وجود دارد؟

  • آلمان کشوری است که در جهان به علت داشتن محصولات استاندارد و باکیفیت بسیار قابل اعتماد است و از این منظر کشور مناسبی برای تولید است. اگر برای راه ­اندازی سیستم تولید در آلمان توان مالی مورد نیاز را دارید می ­توانید پس از انجام تحقیقات لازم، برای تأسیس یک کارخانه تولیدی اقدام کنید.

2. داشتن گواهی عدم سوء پیشینه برای سرمایه گذاری در آلمان لازم است؟

  • یکی از مدارک لازم برایبرای اخذ ویزای سرمایه گذاری در آلمان رائه ی گواهی عدم سوء پیشینه است.

3. چرا سرمایه گذاران از سیستم مالیاتی آلمان شکایت دارند؟

  • سیستم مالیاتی کشور آلمان به پیچیدگی آن مشهور است و علت این پیچیده بودن این است که بیشتر از 40 نوع مالیات را شامل می ­شود.

4. حداقل سرمایه ی لازم برای خرید ملک در آلمان چه میزان است؟

  • برای خرید یک ملک در آلمان چیزی حدود 2.500 یـــورو برای هر متر مربع درنظر گرفته شده است. مثلا: یک آپارتمان کوچک حدود 70 الی 80 هزار یورو قیمت دارد.

5. آیا  تمام شهر های آلمان با کمبود نیروی کار مواجه هستند؟

  • خیر. کمبود نیروی کار در شهر های صنعتی که بیشتر در آن‌ها سرمایه گذاری شده است به مراتب بیشتر است. لذا برای سرمایه گذاری و جذب نیروی کار مورد نیاز حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

6. شهروند درجه ی دوم به چه معناست؟

  • یک شهروند درجه ی دوم در این کشور از تمام حقوق و مزایای سایر شهروندان به غیر از شرکت در انتخابات و امور سیاسی بهره مند می شود.

7. پرداخت مالیات برای سرمایه گذارانی که در آلمان هستند با کسانی که ساکن کشورهای دیگر هستند به یک میزان  است؟

  • خیر.برای سرمایه ­گذارانی که مقیم آلمان نیستند، بدهی مالیاتی غیرمالی مربوط به درآمد حاصل از منابع مالی آلمان است.

8. افرادی که ساکن آلمان هستند برای کارآفرینی نیاز است به اتاق بازرگانی آلمان مراجعه کنند؟

  •  خیر. افرادی که در آلمان نیستند ولی خواستار کارآفرینی دراین کشور  هستند با توجه به قوانین متفاوت، لازم است. تأییدیه اتاق بازرگانی آلمان را برای کارآفرینی و اقامت در این کشور به دست آورند.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *