اسپانیا, توریستی

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی می‌باشد و متقاضیان ویزای توریستی اسپانیا بسیار هستند. اسپانیا سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر می‌باشد به همین دلیل ویزای توریستی اسپانیا یکی از پرطرفدارترین‌ها حتی در سطح جهان محسوب می‌شود. این کشور به واسطه طبیعت بی‌نظیر که دارد و همچنین واقع شدن مرکز کاتولیک‌های جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از همین رو مراحل اخذ ویزا به هر شکلی برای این کشور سخت می‌باشد، اما با این وجود یکی از راحت‌ترین شکل‌های سفر به این کشور همانند دیگر کشورهای اروپایی استفاده از ویزای توریستی اسپانیا می‌باشد که هم هزینه آن ارزان‌تر است و هم راحت‌تر صادر می‌شود.

به دلیل آن‌که اسپانیا عضو کشورهای حوضه شینگن است و به دلیل این‌که ویزای توریستی در این کشور به‌صورت چند ورودی می‌باشد. این یک مزیت عالی به حساب می‌آید زیرا گردشگران می‌توانند تنها با گرفتن ویزای توریستی اسپانیا به دیگر کشورهای حوضه شینگن در طول مدت اعتبار ویزای خود سفر کنند و به جای یک کشور چندین کشور سفر کنند و از همین رو هزینه سفر هم کاهش پیدا می‌کند؛ یعنی این‌که فرد می‌تواند حتی تمامی مدت زمان خود را در دیگر کشورها صرف کند و از این لحاظ مشکلی ندارد.

اقامت اسپانیا با ویزای توریستی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی که درخواست ویزا می‌دهند این است که بتوانند به نحوی اجازه اقامت پیدا کنند از همین رو این یک فرصت عالی به حساب می‌آید به‌نحوی‌که فرد می‌تواند با رفتن به این کشورو از طریق ویزای توریستی اسپانیا به دنبال کار خوبی برگردد و شرایط را برای استخدام خود آماده کند و در بازگشت به کشور خود درخواست مهاجرت را پیگیری کند. یا این‌که می‌توان بعد از وارد شدن به آن کشور درخواست پناهندگی دهد که البته این کار ریسک بالایی دارد زیرا ممکن است درخواست وی رد شود و برای همیشه از آن کشور دیپورت شود و نتواند شانس خود را دوباره امتحان کند.

به‌طور کلی قبل از هر اقدامی برای مسافرت باید دید که کدام کشور از نظر اقتصادی و همچنین توریستی به‌صرفه‌تر می‌باشد. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در هنگام سفر اخذ ویزای کشور مقصد می‌باشد زیرا بدون ویزا نمی‌توان به آن کشور سفر کرد برای همین، این موضوع اولویت بالایی دارد. همچنین بسیاری از افراد برای این‌که بتوانند تصمیم بهتری برای مهاجرت به اسپانیا  داشته باشند قبل از اقدام به مهاجرت، از طریق ویزای توریستی به آن کشور سفر می‌کنند تا به این صورت راحت‌تر بتواند تصمیم بگیرند. همچنین برخی از این فرصت استفاده می‌کنند تا کارهای مهاجرتی خود را تکمیل کنند.

مدت اعتبار ویزای توریستی

پس از صادر شدن ویزای توریستی اسپانیا برای شخص متقاضی، این فرد فقط می‌تواند به مدت ۲ تا ۳ هفته در آنجا بماند یعنی این‌که اعتبار این ویزا برای هر بار صدور بین ۱۰ تا ۱۴ روز می‌باشد. از طرفی کسی که ویزای توریستی دارد اجازه کار در کشور اسپانیا را ندارد و همچنین برای گرفتن این نوع ویزا باید به سرکنسولگری این کشور مراجعه کرد و نمی‌شود ویزا را در هنگام ورود به کشور اسپانیا تهیه نمود.

نکاتی که در کنسولگری باید توجه کرد

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام درخواست ویزا به آن توجه کرد این است که فرد باید بتواند افراد سرکنسولگری را قانع کند که قصد بازگشت به کشور خود را دارد و در آنجا قصد اقامت و یا پناهندگی ندارد به همین منظور گرفتن ویزای توریستی برای افراد مجرد راحت‌تر از افرادی است که به‌صورت خواندگی به اسپانیا می‌آیند. همچنین یکی دیگر از مواردی که شانس گرفتن ویزای توریستی را افزایش می‌دهد این است که اگر فرد درخواست‌کننده خویشاوندی درجه یک در کشور اسپانیا دارد می‌توان از طریق او راحت‌تر اقدام کند.

ولی اگر هیچ یک از موارد گفته شده را نتوانست انجام دهد باید مدارکی به سرکنسولگری ارائه کند که آن‌ها مجاب شوند و متقاعد شوند که فرد قصد بازگشت به میهن خود را دارد. برای مثال: می‌توان از با ارائه سند خانه و یا حساب بانکی تا حدودی آن‌ها متقاعد کرد. همچنین باید فرد مدرکی نشان دهد که به این صورت فرد از توانایی مالی خوبی برخوردار است و می‌تواند در طول سفر خود هزینه‌های خود را تأمین کند.

همچنین در هنگام مراجعه به سرکنسولگری بعد از ارائه درخواست برای ویزای توریستی به هر نفر مبلغ ۶۰ یورو محاسبه می‌شود که این مربوط به هزینه بابت بررسی پرونده است و بدیهی است که اگر پرونده شخص رد شد پول به وی برگردانده نمی‌شود. همچنین اگر فرد هنوز به سن قانونی نرسیده است باید نامه رضایت ولی خود را داشته باشد و هزینه فرد برای برسی پرونده حدود ۳۰ یورو است. از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره کرد این است که بهتر است حدود ۱۵ روز قبل‌تر از زمانی که برای سفر برنامه‌ریزی کردید به سفارتخانه بروید زیرا ممکن است زمان برسی پرونده به طول بیانجامد و به این صورت فرد به مشکل نخورد.

ویزای شینگن

به‌طور کلی باید به این نکته اشاره کرد ویزای شینگن به این معنا نیست که فرد می‌توان فقط به واسطه آن وارد این حوضه شود. به‌طور کلی ۴ نوع ویزا در حوضه شینگن صادر می‌شود.

ویزای نوع A: این نوع ویزا فقط به مسافر این اجازه را می‌دهد که فرد در یکی از فرودگاه‌های حوضه شینگن وارد شود و در آنجا تعویض هواپیما کند و حق خروج از فرودگاه را ندارد.

ویزای نوع B: در این نوع ویزا فرد مسافر می‌تواند از فرودگاه خارج شود و به دیگر از طریق دیگر مرزها از این کشور خارج شود.

ویزای نوع C: این ویزا همان ویزای معمولی است که اکثر توریست‌ها درخواست آن را می‌دهند به ایل آن‌که فرد با داشتن این ویزا می‌توان به کشورهای عضو شینگن مسافرت کند.

ویزای نوع D: این نوع ویزا به تجار و واردکنندگان داده می‌شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که اگر برای فرد مشکل حقوقی به وجود بیاید حتی اگر ویزای فرد صادر شده باشد بازهم ویزای آن باطل می‌شود و مجبور است که دوباره درخواست آن را دهد.

باید به این نکته هم اشاره کرد که طول مدت ویزای شینگن حدود ۹۰ روز است و در نتیجه اگر فرد از تمامی مدت خود استفاده کرد باید حدود ۳ ماه از کشورهای حوضه شینگن خارج شود و دوباره درخواست ویزا دهد. همچنین اگر فرد قصد اقامت بیش از ۹۰ روز را دارد باید حتماً درخواست مهاجرت را بدهد.

در پایان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه از ساعات 9 الی 17 با موسسه حقوقی آوات تماس گرفته و با وکلای مجرب ما مشاوره شوید. همچنین می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی ما را پر کنید و از طریق آن مشاوران ما تمام شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس می گیرند و راه کارهای لازم را به شما عزیزان بیان می کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید post

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *